waar een full rate splitter kopen? (annex A)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

1) welke shop heeft jullie voorkeur? (zou het pakje toch over een week moeten hebben), heb bij een BGC verkooppunt eens zo'n splitter besteld, heeft toch lang geduurd (weken)
2) iemand ervaring met de EDP webshop?
3) nederlandse webshops?

Er zijn verschillende modellen beschikbaar, allemaal even goed? welke raad je aan
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Zo'n splitter stelt niet echt veel voor zenne... :-)
't Zijn zelfs allemaal dezelfde maar met een ander jasje als ik me niet vergis.

Hier een alcatel en op m'n werk ook.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Belgacom gebruikt Lea's tegenwoordig dacht ik.
Die zijn best goed.
Pro
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:34

Ik veronderstel dat je op zoek bent naar een centrale splitter. De benaming 'full rate splitter' werd voor zover ik het heb kunnen nagaan destijds verkeerdelijk gelanceerd door EDPnet.

Een full rate splitter is een splitter die gebruikt wordt voor 'full rate ADSL' (G.dmt) in tegenstelling tot G.lite dat een beperkte bandbreedte heeft en zonder splitter werkt (splitterless ADSL). Voor zover ik weet heeft G.lite in Belgie echter nooit bestaan.

Bij ADSL kan je dus werken met meerdere 'distributed splitters' (één splitter per telefoontoestel) of één centrale splitter. Zowel disributed - als centrale splitters zijn dus full rate splitters, namelijk splitters die nodig zijn voor full rate ADSL.

Alhoewel een centrale splitter heel wat complexer is dan een distributed splitter kan je een distributed splitter goed als centrale splitter gebruiken. Een 'echte' centrale splitter heeft vooral voordelen voor het telefoniegedeelte omdat extra signalen voor bvb nummerherkenning minder verzwakt worden. Uit proeven die ik en anderen gedaan hebben blijkt dat er geen verbetering is van het ADSL signaal bij het gebruik van een 'echte' centrale splitter behalve natuurlijk die verbeteringen die het gevolg zijn van het gebruik van slechts één enkele splitter op de plaats waar de telefoonlijn binnenkomt.

Enkele maanden geleden heb ik een centrale splitter van Belgacom gekocht in de Media Markt voor 20 €. Die heb ik enkel gebruikt om aan te meten en proeven mee te doen. In mijn installatie heb ik nog steeds een distributed splitter die dienst doet als centrale splitter.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

(omdat ik er geen nieuw topic over wil beginnen: bij Homeconnect heb je geen splitter nodig hé?)
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

b012145214 schreef:(omdat ik er geen nieuw topic over wil beginnen: bij Homeconnect heb je geen splitter nodig hé?)


Ik heb er toch 1 moeten tussensteken om mijn lijn te zuiveren (volgens dommel)
Pro
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:34

Een modem mag altijd rechtstreeks op de telefoonlijn worden aangesloten zonder splitter of wat dan ook ertussen. Meer nog, zelfs indien je er een splitter tussensteekt, dan nog is de modem rechtstreeks met de telefoonlijn verbonden.
In de splitter is er immers enkel een filter tussen de telefoonlijn en de uitgang voor het telefoontoestel. Dit filter belet dat het adsl-signaal het telefoontoestel bereikt.
De adsl uitgang van de splitter is gewoon met twee korte draadjes doorverbonden met de telefoonlijn en het signaal wordt dus niet gesplitst. Zowel het telefoniesignaal als het adsl-signaal wordt naar de modem gestuurd.
In elke modem bevindt zich een filter die vervolgens het telefoniesignaal tegenhoudt.

Indien je enkel een modem aansluit heeft het dus geen enkele zin om een splitter te plaatsen.

Note that you don't need a splitter at the point where your modem is connected. The modem can live quite happily with the low-frequency telephone signal. In fact the wires in the splitters American Style ADSL connection are just connected directly to the BT plug that goes into the wall. This means that if you don't have a phone plugged into the same point as your modem, you could save some money and just use a lead with a BT plug on the end to connect your modem. We have leads like this, called RJP/BTP above.

If this is not all clear, please feel free to email or call with your questions. www.solwise.co.uk/adsl_splitters.htm
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Plaats reactie

Terug naar “Dommel”