Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Matthias_VL,

Hou je aan de regels:
# Post geen onzinnige antwoorden.

Als je geen positieve bijdrage kan zijn aan dit forum dan hoef je hier ook niet te zijn.

Zou je trouwens ook iets willen doen aan je signature? Zoals vermeld in onze regels:

# Images posten in de signatures is toegelaten, indien de image niet storend -qua grootte-, niet geanimeerd en niet van commerciële aard is.

als je iets van belgacom in je signature wilt kan je best eens gaan kijken op http://www.userbars.be
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De opzegging van het abonnement door de Klant dient in het eerste
contractjaar ten laatste 1 maand voor vervaldatum schriftelijk gericht te
worden aan SCHEDOM NV/SA. Indien de Klant wenst op te zeggen in de
hieropvolgende periode, dient een opzeggingstermijn van 1 maand in
acht te worden genomen. Een opzegging kan enkel via een aangetekend
schrijven worden uitgevoerd, gericht aan de maatschappelijke zetel van
SCHEDOM NV/SA.
Indien de Klant een rechtspersoon is, worden opzeggingen enkel
aanvaard indien deze zijn opgemaakt op briefhoofding van de
rechtspersoon en ondertekend zijn door een persoon die de
rechtspersoon wettelijk mag vertegenwoordigen.

Als ze hierop beroep doen (bij de overschakeling van netconnect naar homeconnect) dan is er geen correcte opzeg geweest?
En als het 1 maand op voorhand moet zijn, dan kan ik de overschot terugvorderen in principe, want anders heb ik een opzeg van meer dan 1 maand.
In alle geval ik ga dat niet zomaar laten gaan.

edit: Ik heb juist een klacht voor bemiddeling ingediend bij de ombudsdienst voor telecommunicatie
Als ik maandag nog niet door mobistar- en telenetklanten kan opgebeld worden dan zal ik waarschijnlijk ook een in gebreke stelling sturen aan Schedom en waarschijnlijk ook een klacht voor bemiddeling indienen bij de ombudsdienst. (hier zal wel reactie op komen, maar ik heb geen contract met telenet/mobistar ik betaal aan Schedom om te kunnen bellen en opgebeld worden dus is het hun taak dat dit in orde komt)
Sinds vandaag ben ik een ontevreden dommelklant, en dit zal waarschijnlijk niet snel veranderen.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Laat iets weten wat je van de ombudsdienst hoort, ik wil me gerust aansluiten bij die klacht maar ga voor alle zekerheid eerst nog eens bellen.
Kloooon hebben ze verteld dat ze het hem gaat terugbetalen na de eerste betaling van Homeconnect. (ong 90€ 1 maand gratis en de resterende dagen netconnect). maae zal hem ff aanspreken om zelf ff zen verhaal te doen
Niki_
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:11

Ik heb vorige donderdag het contract binnen gefaxt en ben sinds gisteren on-line. Uitgaande oproepen kan ik plaatsen, maar gebeld worden dat lukt nog niet.

De mensen waar ik naar bel, vertellen mij wel dat de lijn nogal van crappy kwaliteit is, tikken, ruis, etc. Zelf hoor ik hier niks van. Als ik opgebeld kan worden ga ik dit zelf eens proberen te horen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

malinwa001 schreef:Laat iets weten wat je van de ombudsdienst hoort, ik wil me gerust aansluiten bij die klacht maar ga voor alle zekerheid eerst nog eens bellen.
Kloooon hebben ze verteld dat ze het hem gaat terugbetalen na de eerste betaling van Homeconnect. (ong 90€ 1 maand gratis en de resterende dagen netconnect). maae zal hem ff aanspreken om zelf ff zen verhaal te doen

Ik ga morgen ook nog is bellen, het geld hoeft daarom niet op de rekening te komen, maar mag in een credit-nota op de volgende factuur.
Laat maar iets weten wat ze tegen u zeggen (hier of in pm)
Ik zal ook nog wel iets laten weten als ik meer nieuws heb
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Wat hebben ze mij daarstraks vertelt
Als mijn home connect (ooit) actief is dan moest ik terug bellen
naar hun facturatie afdeling en nog is speciaal vermelden van de

40€ (pro forma factuur netconnect)+ de 50€ (1ste maand home ....)
het kwam er op neer dat ik dan even, geen factuur meer zou krijgen
zodat ik mijn 90€ kan terug krijgen op die manier

nu geloof ik daar echte nul de botte van maar ze kunne daar zeggen wat ze willen

ik zal al blij zijn dat mijn home gedoe binne de maand actief raakt
@BBB ik hoop dat jij meer succes hebt
drernie
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 nov 2007, 18:46

Vandaag geprobeerd om met de bijgeleverde cdrom de installatie uit te voeren. Helaas kreeg ik na de taalselectie en de waarschuwing dat de modem nog niet mocht aansluiten een foutmelding. Daarop de laatste setup gedownload en geïnstalleerd. Deze startte niet eens op en gaf direkt al een andere foutmelding. Uiteindelijk telefonisch maar geactiveerd. De installatie geeft nou niet echt veel vertrouwen....
makila
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Okay een vraagske.

Ik heb momenteel telefoon via telenet. Die telefoon steekt rechtstreeks via zo'n telefoonuitgang(5 pinnen geloof ik) in de muur. Als ik nu die homeconnect box koop, kan ik die modem/router van siemens dan gewoon in hetzelfde contact in de muur steken als waar nu mijn telefoon van telenet insteekt? Of hoe gaat dit in zijn werk?
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

drernie schreef:Uiteindelijk telefonisch maar geactiveerd. De installatie geeft nou niet echt veel vertrouwen....


Hebt ge da vandaag kunnen activeren via het 0800 nummer?
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

malinwa001 schreef:Laat iets weten wat je van de ombudsdienst hoort, ik wil me gerust aansluiten bij die klacht maar ga voor alle zekerheid eerst nog eens bellen.
Kloooon hebben ze verteld dat ze het hem gaat terugbetalen na de eerste betaling van Homeconnect. (ong 90€ 1 maand gratis en de resterende dagen netconnect). maae zal hem ff aanspreken om zelf ff zen verhaal te doen


Hier ook een kanidaat, die zich wil aansluiten bij de klacht, idd spijtig dat het zo moet lopen...
Hou ons zeker op de hoogte!
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

chridarl schreef:
malinwa001 schreef:Laat iets weten wat je van de ombudsdienst hoort, ik wil me gerust aansluiten bij die klacht maar ga voor alle zekerheid eerst nog eens bellen.
Kloooon hebben ze verteld dat ze het hem gaat terugbetalen na de eerste betaling van Homeconnect. (ong 90€ 1 maand gratis en de resterende dagen netconnect). maae zal hem ff aanspreken om zelf ff zen verhaal te doen


Hier ook een kanidaat, die zich wil aansluiten bij de klacht, idd spijtig dat het zo moet lopen...
Hou ons zeker op de hoogte!

Ik wil me ook aansluiten bij die klacht.

Ik vind het trouwens straf dat een niet-klant van Dommel die vorige week donderdag zijn contract heeft doorgefaxt al online is en dat een bestaande klant na 3 weken nog niet online is. Ze rekken het bij Dommel precies net zolang tot de volgende maand abonnementskosten van de rekening kan worden gehaald, zodat ze dit 'zogezegd' als opzegvergoeding kunnen gebruiken.

Ik ben meer dan 2 jaar klant bij Dommel en wens zo niet te worden behandeld.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Matthias_VL schreef:ze ligge allemoal in Panne :lol:


Damn. De ene zeveraar vermindert dan wat, en dan begint er weer een nieuwe zeveraar.

Als je echt geen nuttige dingen kan zeggen, wil je dan godver je vergiftigde waffel houden? Dommel bashen brengt u trouwens niks verder, en uw onnozele reacties brengt ons niks verder.

En als ge u wilt uitspreken over dommel, doe dat dan niet in mijn topic. Dankzij u staat er een slot op. Onnozele zeveraar.

Aan moderators: Als ik een van de regels hiermee schend, gelieve mij dan ook eerlijk te beoordelen, ook al geef ik gewoon mijn mening. Ook mijn excuses als mijn reactie van geen enkel nut is.
To download or not to download, that's the question.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Kunnen we on topic blijven aub?
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

@FullHD
Een tevreden Dommel HomeConnect gebruiker - het bestaat dus toch... Wink


Dus u kan opgebeld worden door telenet- en mobistarnummers? U hebt geen opzegvergoeding dienen te betalen (of bent u nieuwe klant)? U hebt reeds een .be domein kunnen aanvragen? U krijgt nergens meer een foutmelding in de homeconnect-software? :?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

chridarl schreef:@FullHD
Een tevreden Dommel HomeConnect gebruiker - het bestaat dus toch... Wink


Dus u kan opgebeld worden door telenet- en mobistarnummers? U hebt geen opzegvergoeding dienen te betalen (of bent u nieuwe klant)? U hebt reeds een .be domein kunnen aanvragen? U krijgt nergens meer een foutmelding in de homeconnect-software? :?

Er bestaan altijd uitzonderingen op de regel, ik had verwacht nu hier iets te kunnen posten met meer informatie m.b.t. de "opzegvergoeding", maar tevergeefs, ben nu bijna 1 uur aan het bellen naar de helpdesk (zowel gratis nummer en tegelijkertijd via vaste telefoon met 7777, nog altijd niemand aan de lijn)
Wel krijg ik via 7777 muziek te horen en dan een leuke boodschap "het door u gevormde nummer antwoordt niet gelieve het later opnieuw te proberen" (of zoiets) op de 0800 nummer krijg je natuurlijk geen muziek te horen, dat zou teveel geld kosten aan de helpdesk (stel u voor, dan zouden ze nog is echt moeten opnemen of het kost teveel geld)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@BBB

Kan jij al gebeld worden door telenetnummers ?
Hier nog altijd niks :-( Dat is het enige minpunt van homeconnect !!
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Na 1uur en 15minuten ben ik dan toch binnen geraakt.
"U dient dit te zien als opzegging", als u zegt opzegging dan wil ik een copy van mijn aangetekende opzeggingsbrief, "ah meneer wij beroepen ons niet op het contract, dit is een omschakelkost"
dan vroeg ik waarom dit vorige week als fout werd gezien, "ah meneer wij weten pas van deze week dat dit een omschakelkost is"
dus de klant krijgt achteraf te horen dat er een omschakelkost is?
Ondertussen heeft de persoon meer gezegd "even geduld aub" en dan 10min stilte "ja meneer ik heb daar geen inspraak over"
dan vraag ik dat ik iemand met inspraak mag spreken
"even geduld" -10min wachten-
"dat is momenteel niet mogelijk meneer"
wanneer kan ik iemand spreken met inspraak "ah dat kan ik niet zeggen meneer"
kan u dan iemand laten terugbellen "ah nee meneer wij hebben hier geen uitgaande lijnen"
"als u bezwaar hebt op die factuur dan kan u best een aangetekend schrijven sturen"
ik vraag dat hij nota wilt maken van mijn klacht, eerst zei hij tegen mij dat dit gedaan was, de tweede keer dat ik het vraag "u doet dat best met aangetekend schrijven"
ik vraag het nog een keer "dan kan u best een ticket openen" hierop zeg ik dat ik al een ticket geopend heb, "mag ik het nummer" "ah even geduld" (weer 10min wachten)
"ja meneer sorry voor het wachten, ik zal dit intern navragen en dan zo snel mogelijk uw ticket beantwoorden met de uitleg"

En ik geloof nog in sinterklaas ook, ik zal nog is snel wat extra geld in aangetekend schrijven steken, om dan heel misschien (waarschijnlijk niet dus) geld terug te krijge in een credit nota

edit: als ik echt er geld van wil terugzien dan kan ik het beter verkopen aan een belgacomgebruiker als extra volumepacket ipv 5 euro / 5 GB, 15 voor 100GB, met nachtsurfen (geldig tot 8/8/2008 ) :?
Laatst gewijzigd door BBB op 10 jul 2008, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sniffie schreef:@BBB

Kan jij al gebeld worden door telenetnummers ?
Hier nog altijd niks :-( Dat is het enige minpunt van homeconnect !!

nee, en ook niet door mobistar
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

BBB schreef:
Sniffie schreef:@BBB

Kan jij al gebeld worden door telenetnummers ?
Hier nog altijd niks :-( Dat is het enige minpunt van homeconnect !!

nee, en ook niet door mobistar


Same here... :evil:
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

chridarl schreef:Dus u kan opgebeld worden door telenet- en mobistarnummers?
Nog niet. Maar ik heb een GSM en de mensen die mij echt nodig hebben, weten mij wel te bereiken.

chridarl schreef:U hebt geen opzegvergoeding dienen te betalen (of bent u nieuwe klant)?
Ik ben een nieuwe klant.

chridarl schreef:U hebt reeds een .be domein kunnen aanvragen?
Heb ik geen behoefte aan (wegens geen tijd om er iets zinnigs mee te doen). Voor mijn email gebruik ik gmail. Dan heb ik geen rompslomp met mijn provider als ik ooit zou veranderen.

chridarl schreef:U krijgt nergens meer een foutmelding in de homeconnect-software? :?
Nee. Dit werkt naar behoren.

Conclusie: ik ben tevreden. Maar ik kan best begrijpen dat anderen struikelen over de opzegvergoeding en/of niet tevreden zijn omdat ze nog niet door alle operatoren opgebeld kunnen worden en/of omdat alle beloofde functies nog niet beschikbaar zijn.
goldwing
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2004, 12:26
Twitter: oliware
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ben juist klant bij Dommel, voorlopig met een lite abo om mijn lijn te testen.
Ik zou graag die homeconnect nemen.
Ik vrees ervoor, maar ik zit nu met een fritzbox opstelling (van mijn eigen) en ik zou graag die modem houden en de VOIP dan gebruiken van Dommel.
Die Siemens set is gewoon geen optie voor mij:
    -rommel
    -enkel te configureren met Windows (ben 100% linux man)
    -geen vertrouwen omdat je je eigen gevens niet kan raadplegen

Zou Dommel hier toegevingen kunnen doen ?
vapoto
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:05

@goldwing: Ik vrees ervoor, het probleem is dat ze u de VoIP-gegevens niet willen geven, een andere router gaat dus alleen lukken als iemand die gegevens uit de Siemens weet te peuteren. Dan kan je die Siemens daarna weer verkopen. De Homeconnect-software is misschien enkel linux, maar de Siemens heeft ook een webinterface die via elk platform bereikbaar is. Mits enkele patches is die software misschien via Wine te draaien (lijkt mij wel leuk als we hier proberen het aan de praat te krijgen, ook op Darwine (voor Mac))

Mijn vraag:
Ik heb nu netconnect plus en heb de homeconnect box al besteld. Om die zogezegde opzegvergoeding van 1 maand niet te moeten betalen, is het dan genoeg om mijn netconnect plus 1 maan op voorhand af te zeggen en iets later die homeconnect te activeren? Of denken jullie dat ik dan gewoon een leuk factuurtje krijg als omschakelvergoeding? En wat moet ik dan eigenlijk in die wizard invullen? Nieuwe klant of al nectonnect? Ik vind de praktijken van dommel op dit vlak in ieder geval smerig. Spijtig dat zij de enigen zijn met zo een goed aanbod. Ik heb geluk dat ik nog geen problemen heb gehad met mijn netconnect, daarom was mijn ervaring met dommel heel positief, maar na al die verhalen hier gelezen te hebben...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

het zou me verwonderen. zit in jouw geval btw, en zou m'n fritzbox met pijn in het hart wegdoen. maar denk dat ik ga wachten op cityconnect of speedconnect, en voorlopig verder doen zoals ik bezig ben. vergeet ook niet dat je minstens één jaar vasthangt aan homeconnect. je kan binnen dat jaar niet overschakelen naar bv cityconnect
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
makila
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:het zou me verwonderen. zit in jouw geval btw, en zou m'n fritzbox met pijn in het hart wegdoen. maar denk dat ik ga wachten op cityconnect of speedconnect, en voorlopig verder doen zoals ik bezig ben. vergeet ook niet dat je minstens één jaar vasthangt aan homeconnect. je kan binnen dat jaar niet overschakelen naar bv cityconnect


Belachelijk in feite. Normaal kan je toch altijd overschakelen van produkt, zolang het binnen hetzelfde bedrijf blijft? Sinds wanneer is dit niet meer het geval? Toch vreemde praktijken van Dommel op dat gebied, maar dat is mijn mening. Maar ik denk dat BGC daar voor iets tussenzit?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

makila schreef:Belachelijk in feite. Normaal kan je toch altijd overschakelen van produkt, zolang het binnen hetzelfde bedrijf blijft? Sinds wanneer is dit niet meer het geval? Toch vreemde praktijken van Dommel op dat gebied, maar dat is mijn mening. Maar ik denk dat BGC daar voor iets tussenzit?

Normaalgezien rekenen ze voor een upgrade geen kosten aan, dat doen ze bij dommel dus ook ...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat ze van zodra Cityconnect beschikbaar is bij een Homeconnect klant ze deze omzetten naar hun netwerk. Zal voor hen goedkoper uitkomen en voor de klant zal de snelheid hoger zijn.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

THDBASED schreef:Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat ze van zodra Cityconnect beschikbaar is bij een Homeconnect klant ze deze omzetten naar hun netwerk. Zal voor hen goedkoper uitkomen en voor de klant zal de snelheid hoger zijn.

Als er dan nadien geen onverwachte omschakelkost komt is het goed, maar ik vertrouw ze voor de moment voor geen haar.
Daarstraks gaf de persoon van de helpdesk het zelfs toe dat ze vorige week van niets wisten, en deze week werd gezegd dat het om een omschakelkost ging.
Dus eerst omschakelen, dan factuur dan een week later zeggen "ahja dat moet u betalen, dat is een omschakelkost"
Misschien dat het met omschakeling naar cityconnect niet zo gaat zijn, maar zoals ik zeg, ik vertrouw ze voor de moment niet meer.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BBB schreef:Als er dan nadien geen onverwachte omschakelkost komt is het goed, maar ik vertrouw ze voor de moment voor geen haar.
Daarstraks gaf de persoon van de helpdesk het zelfs toe dat ze vorige week van niets wisten, en deze week werd gezegd dat het om een omschakelkost ging.
Dus eerst omschakelen, dan factuur dan een week later zeggen "ahja dat moet u betalen, dat is een omschakelkost"
Misschien dat het met omschakeling naar cityconnect niet zo gaat zijn, maar zoals ik zeg, ik vertrouw ze voor de moment niet meer.


Van NetConnect naar CityConnect is er een omschakelingskost van 49 EUR.
Van HomeConnect 4/12 Mb naar HomeConnect 24 Mb is er geen omschakelingskost.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lord Utopia schreef:Van NetConnect naar CityConnect is er een omschakelingskost van 49 EUR.
Van HomeConnect 4/12 Mb naar HomeConnect 24 Mb is er geen omschakelingskost.

Er stond wel nergens vermeld dat er een omschalingskost was van netconnect naar homeconnect, maar die is er uiteindelijk toch ook gekomen.
Dit hadden ze wel kenbaar mogen maken
Tot zover de gratis "activatiekost" (daar kunnen de netconnecters dus geen gebruik van maken)
fr3d0
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 mei 2005, 17:40

ik heb netconnect plus en heb bijna 3 weken geleden de homebox gekocht , tot op vandaag nog niks gehoord, vandaag wel mijn factuur kunnen betalen voor een nieuwe maand netconnect plus.
Aangezien de omschakelkost 49euro bedraagt en ik 62 euro betaal voor mijn netconnect plus zou ik dus 13 euro terug moeten krijgen :roll:

ben benieuwd.
Ik vraag me af hoe lang het gemiddeld duurt voor die brief met gegevens en cd eindelijk eens gaat aankomen.
Better to let people think your a fool then to open your mouth and remove all doubt
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

BBB schreef:
Lord Utopia schreef:Van NetConnect naar CityConnect is er een omschakelingskost van 49 EUR.
Van HomeConnect 4/12 Mb naar HomeConnect 24 Mb is er geen omschakelingskost.

Er stond wel nergens vermeld dat er een omschalingskost was van netconnect naar homeconnect, maar die is er uiteindelijk toch ook gekomen.
Dit hadden ze wel kenbaar mogen maken
Tot zover de gratis "activatiekost" (daar kunnen de netconnecters dus geen gebruik van maken)


Iets dat niet geafficheerd stond op de moment dat ik het pakket nam kunnen ze nu toch niks voor aanrekenen?? Anders zijn er nog wel een paar winkels die wel het één en het ander der bij willen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

malinwa001 schreef:Iets dat niet geafficheerd stond op de moment dat ik het pakket nam kunnen ze nu toch niks voor aanrekenen?? Anders zijn er nog wel een paar winkels die wel het één en het ander der bij willen.

Hun reactie hierop is "dit dient betaald te worden"
En als je dan nog zegt dat je er niet met akkoord bent dan zeggen ze dat ze geen inspraak hebben. Als je dan vraagt naar iemand die wel inspraak heeft dan is die momenteel niet beschikbaar. Vraag je dan wanneer die wel beschikbaar is, dan is de reactie "ik weet niet wanneer die beschikbaar is" als je dan vraagt om terug te bellen "sorry we hebben hier geen uitgaande lijnen"
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

tijd om er iemand met een juridische opleiding bij te betrekken dan.
Ging er niemand een mail sturen naar de ombudsdienst?
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Van op onze dienst schuldbemiddeling weten we dat Dommel een rottig bedrijfje is en moeilijk mee te onderhandelen. ( administratief en financieel vlak )
Goede raad, protesteer de factuur per aangetekende brief en stuur ze terug en stel ze in gebreke, welles nietes spel.
Bovendien valt te betwijfelen of ze juridische stappen gaan nemen,meestal bij kleine bedragen werken ze systematisch samen met incasso-kantoren en ja, soms krijgen de schuldenaars een brief van gerechtsdeurwaarder of advocaat die zijn naam en handtekening leent
aan incasso-kantoor om de druk op te drijven bij de vermeende schuldenaar. Bij uw lokaa OCMW staat een heel advocatenteam van ons ter beschikking die met alle plezier die rotzooi aanpakken wanneer nodig.
UIteraard, wanneer u klant blijft is er altijd de chantage met de desactivatie.
Uit ondervinding weet ik dat de meeste providers dit afschrijven als verlies
wanneer clienten niet betalen. Dommel is niet aangesloten bij Preventel !
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Met Dommel is wel te onderhandelen, zolang je vriendelijk blijft en een beetje blijft aandringen zonder grof te worden. Sommige mensen kunnen hen natuurlijk niet inhouden.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:Met Dommel is wel te onderhandelen, zolang je vriendelijk blijft en een beetje blijft aandringen zonder grof te worden. Sommige mensen kunnen hen natuurlijk niet inhouden.


Waarom moet je onderhandelen? Ik stap over op die moment, weet niks van een kost (staat nergens aangeduid) en toch moet ik dat betalen?
Niet dat ik van slechte wil ben maar das toch op zen mist zeer raar hé.
Het is of wit of zwart als je iets moet betalen. grijs bestaat niet, althans officieel ;)
Mr.Nike
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2008, 19:45

FullHD schreef:3. Na het ingeven van de activeringscode in de HomeConnect toepassing verschijnt de volgende foutmelding:

Afbeelding

Oplossing: rechts-klik op het bestand Dommel.Link.Siemens.dll in de folder "C:\Program Files\dommel.com\dommel.com homelink" (voor Vista 64bit is dit "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink") en verwijder het vinkje bij "alleen lezen" (read-only). Doe hetzelfde voor "dommel.com homelink.exe".


Hallo allemaal, enkele dagen geleden is de brief van Dommel homeconnect goekomen met de activeringscode die ik vandaag mocht invoeren na 18.00

Maar wanneer ik op volgende duw om mijn modem te detecteren (dus na het ingeven van de activeringscode) krijg ik de bovenstaande foutmelding zoals die te lezen is in de eerste post van deze topic.

De oplossing hiervoor lijkt echter niet te werken bij mij. De bestanden waarbij ik "read-only" moet uitvinken zijn niet ingesteld op "read-only" :/

Kan dit aan iets anders liggen ?

Met dank :)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

chridarl schreef:
BBB schreef:
Sniffie schreef:@BBB

Kan jij al gebeld worden door telenetnummers ?
Hier nog altijd niks :-( Dat is het enige minpunt van homeconnect !!

nee, en ook niet door mobistar


Same here... :evil:


Heb vandaag met een telenetnummer naar de klantendienst gebeld van telenet zelf en een klacht neergelegt omdat ik mijn nummerniet via telenet kan bereiken . Daar kreeg ik een uitleg dat dit een gekend probleem is en dat ze al heel de dag ermee bezig zijn . Als het maandag niet werkt bel ik terug naar telenet en naar dommel !

Betaal voor een volledig pakket en niet voor halve service!!!

Als er mensen zijn die wel gebeld kunnen worden door telenet wil ik dit horen en weten wat jullie gedaan hebben om het te doen werken .
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Mr.Nike schreef:Kan dit aan iets anders liggen ?

Het bestand in kwestie wordt vernoemd in de details van de foutmelding, na het stukje: "System.UnauthorizedAccessException: Toegang tot het pad ..."
Mr.Nike
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jul 2008, 19:45

Bedankt voor je snelle antwoord, blijkbaar ligt mijn probleem bij iets anders "nullreference exception"..

See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.

************** Exception Text **************
System.NullReferenceException: Object variable or With block variable not set.
at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Symbols.Container..ctor(Object Instance)
at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.InternalLateIndexGet(Object Instance, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames, Boolean ReportErrors, ResolutionFailure& Failure)
at Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.NewLateBinding.LateIndexGet(Object Instance, Object[] Arguments, String[] ArgumentNames)
at dommel.be_Home_Link.network.Get_NetworkAdaptor_Settings(String NetworkAdaptor_Index)
at dommel.be_Home_Link.Wizard_Reg.PageChange(Object sender, WizardCancelPageChangeEventArgs e)
at DevComponents.DotNetBar.Wizard.OnWizardPageChanging(WizardCancelPageChangeEventArgs e)
at DevComponents.DotNetBar.Wizard.1EV(WizardPage 9D0, eWizardPageChangeSource 9D1)
at DevComponents.DotNetBar.Wizard.NavigateNext()
at DevComponents.DotNetBar.Wizard.1EO(Object 9CQ, EventArgs 9CR)
at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
at DevComponents.DotNetBar.ButtonX.OnClick(EventArgs e)
at DevComponents.DotNetBar.ButtonX.OnMouseUp(MouseEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at DevComponents.DotNetBar.ButtonX.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)


************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
dommel.com homelink
Assembly Version: 1.8.0.0
Win32 Version: 1.8
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/dommel.com/dommel.com%20homelink/dommel.com%20homelink.exe
----------------------------------------
Microsoft.VisualBasic
Assembly Version: 8.0.0.0
Win32 Version: 8.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
----------------------------------------
System
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
System.Windows.Forms
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
----------------------------------------
System.Drawing
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
----------------------------------------
System.Configuration
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
----------------------------------------
System.Xml
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
----------------------------------------
System.Runtime.Remoting
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
----------------------------------------
System.Web.Services
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Web.Services/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Web.Services.dll
----------------------------------------
System.Data
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_32/System.Data/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll
----------------------------------------
yt9zxy4z
Assembly Version: 1.8.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
r4ulnvxt
Assembly Version: 1.8.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
rktmnkoy
Assembly Version: 1.8.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
DevComponents.DotNetBar2
Assembly Version: 6.9.0.1
Win32 Version: 6.9.0.1
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/dommel.com/dommel.com%20homelink/DevComponents.DotNetBar2.DLL
----------------------------------------
Accessibility
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/Accessibility/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Accessibility.dll
----------------------------------------
Dommel.Link.Siemens
Assembly Version: 1.0.0.0
Win32 Version: 1.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/dommel.com/dommel.com%20homelink/Dommel.Link.Siemens.DLL
----------------------------------------
Dommel.Link
Assembly Version: 1.0.0.0
Win32 Version: 1.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files/dommel.com/dommel.com%20homelink/Dommel.Link.DLL
----------------------------------------
System.Management
Assembly Version: 2.0.0.0
Win32 Version: 2.0.50727.1433 (REDBITS.050727-1400)
CodeBase: file:///C:/WINDOWS/assembly/GAC_MSIL/System.Management/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Management.dll
----------------------------------------

************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.

For example:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.


Dit is de foutmelding, wel in het engels (mijn xp is engelstalig)

Dank bij voorbaat :)
Gesloten

Terug naar “Dommel”