vraagje snelheid afstand
Ik heb deze middag naar Belgacom gebeld (via storing) en daar vertelden ze me dat ik 1.4km van de centrale zit. Mijn snelheid vind ik heel laag voor zo'n korte afstand:
als ik de snelheid test via userbase kom ik op snelheden van 28kb/sec en een andere keer 312kb/sec
van de newsgroups haal ik maar een snelheid van 170kb/sec
vroeger had ik met netconnect een snelheid van 400-450kb/sec. Heeft er nog iemand anders hetzelfde probleem of een oplossing?
als ik de snelheid test via userbase kom ik op snelheden van 28kb/sec en een andere keer 312kb/sec
van de newsgroups haal ik maar een snelheid van 170kb/sec
vroeger had ik met netconnect een snelheid van 400-450kb/sec. Heeft er nog iemand anders hetzelfde probleem of een oplossing?
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Op welke waardes syncht uw modem?droopy schreef:Ik heb deze middag naar Belgacom gebeld (via storing) en daar vertelden ze me dat ik 1.4km van de centrale zit. Mijn snelheid vind ik heel laag voor zo'n korte afstand:
als ik de snelheid test via userbase kom ik op snelheden van 28kb/sec en een andere keer 312kb/sec
van de newsgroups haal ik maar een snelheid van 170kb/sec
vroeger had ik met netconnect een snelheid van 400-450kb/sec. Heeft er nog iemand anders hetzelfde probleem of een oplossing?
-> verandering is een verhuis maar afstand tot de centrale is gelijk gebleven wel natuurlijk een andere centrale
-> zelfde router behouden met zelfde instellingen.
Het schommelt heel erg en zelfs heel lage waarden van 20-50-70kb/sec als ik hier de speedtest doe. Rare is de newsgroups constant blijven op 160-170kb/sec
-> zelfde router behouden met zelfde instellingen.
Het schommelt heel erg en zelfs heel lage waarden van 20-50-70kb/sec als ik hier de speedtest doe. Rare is de newsgroups constant blijven op 160-170kb/sec
@ droopy
Mag er verondersteld worden dat u al contact hebt opgenomen met uw provider ?
Ik denk dat die het best aangewezen is om uw vraag te beantwoorden,
wat niet wegneemt dat het slim is,hier op het forum ook nog eens raad te vragen.
Mag er verondersteld worden dat u al contact hebt opgenomen met uw provider ?
Ik denk dat die het best aangewezen is om uw vraag te beantwoorden,
wat niet wegneemt dat het slim is,hier op het forum ook nog eens raad te vragen.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
[quote="margaaas"]@ droopy
Mag er verondersteld worden dat u al contact hebt opgenomen met uw provider ?
quote]
ik zou het met veel plezier regelen met de dommel maar zoals we al weten zijn die niet echt vlug om te reageren dus heb ik meer vertrouwen in hulp van buitenaf. Jammergenoeg maar het is zo.
Mag er verondersteld worden dat u al contact hebt opgenomen met uw provider ?
quote]
ik zou het met veel plezier regelen met de dommel maar zoals we al weten zijn die niet echt vlug om te reageren dus heb ik meer vertrouwen in hulp van buitenaf. Jammergenoeg maar het is zo.
General Information
3C number 3CRWDR101A-75
Software version 1.00.00 (USA) (Apr 21 2006 19:10:53)
Boot loader version 0.70.1
Wireless version N.A.
ADSL modem version 05.00.03.00A
Hardware version 01
Serial number YAVD7RJCAA710
Access From The Internet
Firewall Low Level
Universal Plug & Play Disabled
Discard ping from the Internet Yes
Internet Settings
WAN Connection Type PPPOA
Status CONNECTED
Internet IP address 83.101.29.63
Subnet Mask 255.255.255.255
ISP Gateway Address 83.101.29.1
Primary DNS 193.109.184.75
Secondary DNS 193.109.184.72
WAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-11
LAN Settings
LAN IP address 192.168.1.1
LAN Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Enabled
DHCP Range 192.168.1.50 - 192.168.1.70
LAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-10
Wireless Settings
Wireless Networking Enabled
Wireless Encryption WPA-PSK (no server)
Channel 2
WLAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-10
Hardware Status
Port Speed Duplex
LAN Port #1 No Link No Link
LAN Port #2 No Link No Link
LAN Port #3 No Link No Link
LAN Port #4 No Link No Link
Copyright (c) 2006 3Com Corporation. All Ri
3C number 3CRWDR101A-75
Software version 1.00.00 (USA) (Apr 21 2006 19:10:53)
Boot loader version 0.70.1
Wireless version N.A.
ADSL modem version 05.00.03.00A
Hardware version 01
Serial number YAVD7RJCAA710
Access From The Internet
Firewall Low Level
Universal Plug & Play Disabled
Discard ping from the Internet Yes
Internet Settings
WAN Connection Type PPPOA
Status CONNECTED
Internet IP address 83.101.29.63
Subnet Mask 255.255.255.255
ISP Gateway Address 83.101.29.1
Primary DNS 193.109.184.75
Secondary DNS 193.109.184.72
WAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-11
LAN Settings
LAN IP address 192.168.1.1
LAN Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Enabled
DHCP Range 192.168.1.50 - 192.168.1.70
LAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-10
Wireless Settings
Wireless Networking Enabled
Wireless Encryption WPA-PSK (no server)
Channel 2
WLAN MAC Address 00-18-6E-CA-A7-10
Hardware Status
Port Speed Duplex
LAN Port #1 No Link No Link
LAN Port #2 No Link No Link
LAN Port #3 No Link No Link
LAN Port #4 No Link No Link
Copyright (c) 2006 3Com Corporation. All Ri
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
met die gegevens worden we niet veel wijzer. graag line attenuation, SNR, snelheid synchronisatie etc
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Hij bedoelt dit soort van gegevens, awel, zo ziet het er bij mij uit in mijn modem:
- Bijlagen
-
- ScreenShot044.png
- Screenshot van de gevraagde gegevens.
- (19.24 KiB) 46 keer gedownload
ik heb 2 speedtouch 536 v6 modems en ik ken er praktisch niks van.
hoe geraak ik aan hetgeen je toont in uw ScreenShot044.png ?
Ik weet niet of de TS weet hoe het moet,en zijn modem zal waarschijnlijk geen speedtouch zijn.
hoe geraak ik aan hetgeen je toont in uw ScreenShot044.png ?
Ik weet niet of de TS weet hoe het moet,en zijn modem zal waarschijnlijk geen speedtouch zijn.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
nee enkel verhuisd dus dat is wel een grote verandering. Blijkbaar zit ik op 1.4km van de centrale en ik dacht dat dit niet zo ver was maar blijkt dat dit toch nog ver is. Kan ik Belgacom vragen om de lijn te testen en verbeteren of eventueel op een andere centrale aangesloten te worden? of doet men dat altijd op de dichts bijzijnde?
alvast bedankt voor het antwoord
alvast bedankt voor het antwoord
Als je een discovery of classic abo hebt zou dat geen probleem mogen zijndroopy schreef:Kan ik Belgacom vragen om de lijn te testen en verbeteren
Betaal je een raw copper bij uw provider,dan zal waarschijnlijk de provider de panne bij BC moeten melden en vragen om de testen en eventuele verbeteringen uit te voeren.
Ik hoop heel heel hard,dat u het eerste hebt of de gevolgen zijn niet te over(voor)zien.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Zelfs als je een discovery of classic hebt en een DSL abonnement hebt bij een andere provider, moet je provider nog altijd contact opnemen met BGC als je problemen hebt met je lijn. Dit heeft niets te maken met je telefonie abonnement en je bent dusdanig ook geen klant van Belgacom betreffende ADSL.margaaas schreef:Als je een discovery of classic abo hebt zou dat geen probleem mogen zijn
Betaal je een raw copper bij uw provider,dan zal waarschijnlijk de provider de panne bij BC moeten melden en vragen om de testen en eventuele verbeteringen uit te voeren.
Ik hoop heel heel hard,dat u het eerste hebt of de gevolgen zijn niet te over(voor)zien.
Een stomme vraag van mij waarschijnlijk,:Heb je al aan Belgacom gevraagd of ze de lijn kunnen of willen testen ?droopy schreef: Kan ik Belgacom vragen om de lijn te testen en verbeteren of eventueel op een andere centrale aangesloten te worden? of doet men dat altijd op de dichts bijzijnde?
alvast bedankt voor het antwoord
En wat is hun antwoord ?
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Heb je al getest op de intro (waar de lijn binnenkomt).
Probeer het daar eens, als het daar hetzelfde is, je isp contacteren. Zij zullen dan een bgc repair moeten aanvragen.
Normaal gezien garandeerd bgc toch zeker 4mbit op 1.4 km.
Probeer het daar eens, als het daar hetzelfde is, je isp contacteren. Zij zullen dan een bgc repair moeten aanvragen.
Normaal gezien garandeerd bgc toch zeker 4mbit op 1.4 km.
opgelost
'k wou jullie toch het resultaat laten weten. Blijkbaar was de adsl filter defect en met het plaatsen van de nieuwe filter is ook de snelheid opgelost. 485kb/sec is nu de downloadsnelheid ipv 170kb/sec dus bijna 3x zoveel.
Bedankt voor de reacties, tips en mogelijke oplossingen!
'k wou jullie toch het resultaat laten weten. Blijkbaar was de adsl filter defect en met het plaatsen van de nieuwe filter is ook de snelheid opgelost. 485kb/sec is nu de downloadsnelheid ipv 170kb/sec dus bijna 3x zoveel.
Bedankt voor de reacties, tips en mogelijke oplossingen!
Zo'n filter vervangen duurt een uurtje.
Het slachtoffer heeft sinds zijn verhuis,meer dan 1 en een 1/2 maand geleden met een slechte verbinding gezeten.
En die nieuwe filter,zal hij niet zelf gestoken hebben.
Het slachtoffer heeft sinds zijn verhuis,meer dan 1 en een 1/2 maand geleden met een slechte verbinding gezeten.
En die nieuwe filter,zal hij niet zelf gestoken hebben.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
LOL, ik weet niet met wat voor een ADSL filters jij werkt, maar ik denk toch dat ik er zo eentje kan veranderen in, let's say, 10 seconden?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Maglor schreef:LOL, ik weet niet met wat voor een ADSL filters jij werkt, maar ik denk toch dat ik er zo eentje kan veranderen in, let's say, 10 seconden?
droopy, ik ben blij dat hiermee je probleem opgelost is. internet en netwerken ('t is soms een complexe materie). Zo ben ik onlangs erin geslaagd twee pc's eindelijk aan gigabit snelheden met elkaar te kunnen verbinden. Heb hiervoor wel de laatste drivers van de onboard netwerkkaart moeten downloaden en installeren. Plus een degelijke CAT6 kabel aanschaffen.
Het probleem zit hem soms in verschillende hoekjes.
En we kunnen niet voor alles Dommel verantwoordelijk stellen.
Niet waar, margaas
Als ze iets goed doen,zeg ik het ook.Gent32m schreef:
En we kunnen niet voor alles Dommel verantwoordelijk stellen.
Niet waar, margaas
Ze hebben er ondertussen,toch weer een paar tegelijk,goed bij hun k**t*n !
Zo vanaf,: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 561#237561
En ik denk niet dat het met Maglor zijn splitterke is opgelost geweest.
Laatst gewijzigd door margaaas 10 jul 2008, 13:09, in totaal 3 gewijzigd.
Wie goed doet,goed ontmoet.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Die "De Ombudsman" thread was precies nodig.
Daarom dat ik ook niet enkel de vraag maar ook de oplossing laat weten. 't Was niet mogelijk om gewoon zo'n nieuwe filter te plaatsen zoals op de afbeelding hierboven. 't Is wel zo een filter geworden maar dan gedemonteerd en binnenkomende en uitgaande draadjes gesoldeerd aan de printplaat die erin zit. Vandaar dat ik het niet zelf kon. En dan blijf ik er liever af.
wat lang geduurd maar vriend van me heeft het opgelost en die had het heel druk dus gewacht tot hij kon komen.
Blij dat het opgelost is en zo weten jullie ook direct de oplossing.
wat lang geduurd maar vriend van me heeft het opgelost en die had het heel druk dus gewacht tot hij kon komen.
Blij dat het opgelost is en zo weten jullie ook direct de oplossing.