Ik heb normaal een adsl snelheid van 24 mbit/sec , maar in de prakijk is dit maar 4mbit/sec.Ik woon in Leuen op 500 meter van de dommel centrale.
Als ik soms telefoneer,hoor ik gekraak.
Ligt het probleem dan bij mijn telefoonlijn dat ok zo traag internet heb?
Ik heb een speedtouch 516v6 modem.
problemen met dommel cityconnect lite
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Bedoel je dat je maar synchroniseert aan 4 Mbit /s?
Als ik jou was zou ik je modem eens upgraden naar de laatste firmware. Die vind je hier (7.4.3.2 international). Daarnaast moet je eens kijken waar je modem net aan de telefoonlijn hangt want een slechte binnenbekabeling kan ook snelheidsproblemen veroorzaken.
Als ik jou was zou ik je modem eens upgraden naar de laatste firmware. Die vind je hier (7.4.3.2 international). Daarnaast moet je eens kijken waar je modem net aan de telefoonlijn hangt want een slechte binnenbekabeling kan ook snelheidsproblemen veroorzaken.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 16:35
- Locatie: Leuven
Ja ik bedoel dat ik ongeveer 4mbit/sec downloadsnelheid krijg als ik test doe op www.speedtest.nl.
Ik heb al een upgrade naar de laatste firmware gedaan,maar dat helpt niet ,dat heeft de klantendienst van dommel trouwens ook al gezegd.
Als het probleem aan mijn binnenbekabeling zit, moet ik dan naar belgacom bellen?,want ik zit nu bij belgacom voor telefonie.
Ik heb al een upgrade naar de laatste firmware gedaan,maar dat helpt niet ,dat heeft de klantendienst van dommel trouwens ook al gezegd.
Als het probleem aan mijn binnenbekabeling zit, moet ik dan naar belgacom bellen?,want ik zit nu bij belgacom voor telefonie.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
speedtest.nl is niet echt de beste speedtester hoor, probeer eens die van userbase zelf
binnenbekabeling is volgens mij je eigen probleem en niet die van Belgacom
kun je anders eens je modemwaarden posten?
binnenbekabeling is volgens mij je eigen probleem en niet die van Belgacom
kun je anders eens je modemwaarden posten?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 16:35
- Locatie: Leuven
Dat zal niet gaan, ik ben momenteel niet in Leuven en op userbase.be heb ik de waarden ook al is gemeten,maar die waarden wist ik niet meer ,maar ik heb ook telenet express net waar ik nu op zit en dat is duidelijk veel sneller dan cityconnect.
Kan het ook zijn dat ik een fout heb gemaakt via de installatie en dat daarom het internet traag is?
Kan het ook zijn dat ik een fout heb gemaakt via de installatie en dat daarom het internet traag is?
- PowerSoft
- Premium Member
- Berichten: 589
- Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
heb je op ieder telefoontoestel een splitter zitten?[email protected] schreef:Ik heb normaal een adsl snelheid van 24 mbit/sec , maar in de prakijk is dit maar 4mbit/sec.Ik woon in Leuen op 500 meter van de dommel centrale.
Als ik soms telefoneer,hoor ik gekraak.
Ligt het probleem dan bij mijn telefoonlijn dat ok zo traag internet heb?
Ik heb een speedtouch 516v6 modem.
In het begin toen adsl nog 1mbs was, synchte ik ook maar aan 300kbps. Toen we belden hoorden we gekraak. Dit bleek toen te liggen aan zo een bel in de tuin (zo een irritant lawaaierig ding). Daar zat namlijk geen splitter tussen. Splitter ertussen en alles was opgelost
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 jul 2008, 16:35
- Locatie: Leuven
Ik dacht dat ik dat al is geprobeerd had ,maar ik ben iet zeker.
Dus ik zal het wel nog eens probere maar kben morgen wel op vakantie .
Dus ik zal het wel nog eens probere maar kben morgen wel op vakantie .
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
heb heztzelfde voor in kessel-lo
woon ook dicht bij centrale
modem, lijn splitter etc is OK
geen antwoord van dommel
waar ligt het probleem ???
woon ook dicht bij centrale
modem, lijn splitter etc is OK
geen antwoord van dommel
waar ligt het probleem ???
-
- Member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 4 keer
Met de lijnwaarden die je in je post in de andere thread hebt gepost (en die ik hier gerepost heb) zou je toch op zijn minst 15Mbit moeten kunnen halen lijkt mij (rekening houdende met een ruime marge).vanwouwe.f schreef:heb heztzelfde voor in kessel-lo
woon ook dicht bij centrale
modem, lijn splitter etc is OK
geen antwoord van dommel
waar ligt het probleem ???
mijn lijngegevens:
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:22:18:41)
IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 5081 kbps
Upstream-snelheid: 1009 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 5452 kbps (downstream) / 1044 kbps (upstream)
Ruismarge: 8.8 dB (downstream) / 10.9 dB (upstream)
Lijndemping: 19.2 dB (downstream) / 9.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.2 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld
Ik heb 23db lijndemping downstream en ik haal 18Mbit effectief. De beste manier om te zien wat je probleem is, is een SNR/tone of bits/tone grafiek te bekijken. Ik heb zelf geen siemens, dus ik heb geen idee hoe je dat met die modem kan doen.
Het zou kunnen dat je modem een heel aantal tones niet kan gebruiken om een of andere reden. Tones die een te lage SNR hebben om data over te sturen, worden niet meegeteld in de berekening van de gemiddelde lijndemping. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een lage demping te hebben en toch geen hoge syncsnelheden te halen.
Aangezien je in een andere thread zegt dat belgacom alles al eens heeft nagekeken (inclusief splitters in je huis) lijkt het me waarschijnlijker dat het een probleem met je modem is. Heb je al eens met een andere modem geprobeerd? Heb je je modem al eens als enige toestel aan het telefoonnet gehangen (bij voorkeur zo dicht mogelijk waar je telefoonlijn binnenkomt)?
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
ik zal vanavond eens met een andere modem proberen
het eigenaardige is dat ie soms een snelheid van 12 à 13 aangeeft ( heel kort) en dan plots weer omslaat naar 4 à 5
zou dus een modem probleem kunnen zijn, gebruik de modem aangekocht bij loveno ( Siemens Gigaset)
het eigenaardige is dat ie soms een snelheid van 12 à 13 aangeeft ( heel kort) en dan plots weer omslaat naar 4 à 5
zou dus een modem probleem kunnen zijn, gebruik de modem aangekocht bij loveno ( Siemens Gigaset)
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Sommige mensen hebben inderdaad problemen met hun siemens gigaset box. Volgens mij was deze absoluut niet klaar om verkocht te worden. Ik vind het erg dat het juist bij siemens zo moet lopen, een bedrijf dat toch wel een heel hoge reputatie te houden heeft.
To download or not to download, that's the question.
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
Probeerde met een Philips modem-router van Belgacom, maar blijkbaar moet je hier een gebruikersnaam en paswoord invullen, wat je bij cityconnect niet nodig heb
Had vandaag weer 5 minuten ongeveer 15 mbits
Zou dit toch niet aan BGC kunnen liggen
Van dommel hoor ik niets, spijtig, ben pas overgeschakeld en heb er al veel spijt van....
Had vandaag weer 5 minuten ongeveer 15 mbits
Zou dit toch niet aan BGC kunnen liggen
Van dommel hoor ik niets, spijtig, ben pas overgeschakeld en heb er al veel spijt van....
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
De lijn is verder stabiel en valt niet uit, wat ik bij skynet Go wel constant had, dus in die zin is dommel beter
Ik wil alleen van dommel weten of er inderdaad een probleem is in de centrale van kessel-lo, ok dan wacht ik wel en moet ik me niet zot zoeken om te zien of er iets scheelt aan mijn ( nieuwe) dommel-goedgekeurde modem
Ik wil alleen van dommel weten of er inderdaad een probleem is in de centrale van kessel-lo, ok dan wacht ik wel en moet ik me niet zot zoeken om te zien of er iets scheelt aan mijn ( nieuwe) dommel-goedgekeurde modem
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19552vanwouwe.f schreef:De lijn is verder stabiel en valt niet uit, wat ik bij skynet Go wel constant had, dus in die zin is dommel beter
Ik wil alleen van dommel weten of er inderdaad een probleem is in de centrale van kessel-lo, ok dan wacht ik wel en moet ik me niet zot zoeken om te zien of er iets scheelt aan mijn ( nieuwe) dommel-goedgekeurde modem
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
Probleem opgelost !
Domweg een teledoon met antwoordapparaat ( NB van het merk Philips) uitgetrokken en plots kreeg ik:
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:09:49)
IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 13245 kbps
Upstream-snelheid: 1185 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 13156 kbps (downstream) / 1189 kbps (upstream)
Ruismarge: 7.8 dB (downstream) / 9.3 dB (upstream)
Lijndemping: 23.4 dB (downstream) / 10.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.7 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld
Domweg een teledoon met antwoordapparaat ( NB van het merk Philips) uitgetrokken en plots kreeg ik:
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:09:49)
IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 13245 kbps
Upstream-snelheid: 1185 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 13156 kbps (downstream) / 1189 kbps (upstream)
Ruismarge: 7.8 dB (downstream) / 9.3 dB (upstream)
Lijndemping: 23.4 dB (downstream) / 10.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.7 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld