Doet Telenet aan traffic shaping of niet?
-
- Pro Member
Ik herinner me hier onlangs een post over al dan niet traffic shaping door telenet. Ik vind die post niet terug, en - belangrijker - ik herinner me niet meer wat nu de conclusie was: doet Telenet aan traffic shaping of niet?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bij velen wel, bij sommigen niet.
Ik doe niet zo echt meer aan torrents, reden is de limiet die nu zo krap is. Als ik daar torrents bij ga doen, dan mag ik een twintigtal euro's betalen.
Ik doe niet zo echt meer aan torrents, reden is de limiet die nu zo krap is. Als ik daar torrents bij ga doen, dan mag ik een twintigtal euro's betalen.
- brooklyn
- Elite Poster
Als ik mij niet vergis zijn op dit forum al meerdere gevallen gemeld.

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Een paar keer refreshen en dan lukt het meestal wel.Sunz schreef:geraken jullie op demonoid ? krijg telkens blanke screen :'(
Edit: vandaag krijg ik een error 500.
Edit 2: met IE7: error 500 en met FF3: blanc page, wel demonoid favicon
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... t=demonoidSunz schreef:geraken jullie op demonoid ? krijg telkens blanke screen :'(
-
- Pro Member
Mag dat dan zomaar? Staat daar iets van in hun algemene voorwaarden? En hoe kan je het "knijpen" voorkomen?
-
- Plus Member
Geen torrents gebruiken of overstappen?LaundroMat schreef:En hoe kan je het "knijpen" voorkomen?
-
- Pro Member
Helaas pindakaas, hoewel ik nu bij een andere ISP zit, zal ik binnenkort moeten overstappen naar Telenet (werk). En torrents afzweren... daar is het nu te laat voor; ik kan niet meer zonder (zei hij met enige zin voor overdrijving).b012145214 schreef:Geen torrents gebruiken of overstappen?LaundroMat schreef:En hoe kan je het "knijpen" voorkomen?
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Zie http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=4934 voor een topic van 35 pagina's over dit onderwerp.
Huidige stand van zaken: Telenet doet misschien aan trafficshaping, maar niet permanent, niet bij iedereen, en niet bij alle torrents. Bijvoorbeeld bij ISO's van zeer populaire Linux-distributies is er tot op heden (voor zover ik weet) geen significant snelheidsprobleem vastgesteld. De kans bestaat dat de trafficshaping niet bij Telenet gebeurt, maar verder upstream. Testen van nieuw aangemaakte torrents binnen het Telenet netwerk gaven geen specifieke aanduidingen van trafficshaping.
Een eerdere tool van Duitse wetenschappers, die één bepaald type trafficshaping onderzocht (TCP resets) toonde aan dat Telenet dit soort trafficshaping in ieder geval niet gebruikt.
We wachten op een tool van Google die binnenkort op punt zou moeten staan, om andere soorten van trafficshaping te kunnen aantonen.
Huidige stand van zaken: Telenet doet misschien aan trafficshaping, maar niet permanent, niet bij iedereen, en niet bij alle torrents. Bijvoorbeeld bij ISO's van zeer populaire Linux-distributies is er tot op heden (voor zover ik weet) geen significant snelheidsprobleem vastgesteld. De kans bestaat dat de trafficshaping niet bij Telenet gebeurt, maar verder upstream. Testen van nieuw aangemaakte torrents binnen het Telenet netwerk gaven geen specifieke aanduidingen van trafficshaping.
Een eerdere tool van Duitse wetenschappers, die één bepaald type trafficshaping onderzocht (TCP resets) toonde aan dat Telenet dit soort trafficshaping in ieder geval niet gebruikt.
We wachten op een tool van Google die binnenkort op punt zou moeten staan, om andere soorten van trafficshaping te kunnen aantonen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Tuurlijk, elke grote provider doet wel aan traffic shaping.
Jaren geleden trouwens al gemerkt dat Telenet niet enkel poorten maar ook protocols kan blokkeren. Dus de technologie daarvoor hebben ze al.
Jaren geleden trouwens al gemerkt dat Telenet niet enkel poorten maar ook protocols kan blokkeren. Dus de technologie daarvoor hebben ze al.
Je merkt het vooral als je van provider veranderd, sinds ik overschakeld ben merk ik dat het aanzienlijk vlugger gaatq-tec schreef:hier toch nog niks gemerkt....al doe ik enkel op nachtvolume
torrennts@ 1mbs komen soms voor dat was dan ook de maxsnelheid....

- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Haalt die misschien al maar weg.localhost schreef:Zie http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=4934 voor een topic van 35 pagina's over dit onderwerp.
Tussen 18u00 & 24u00 60kB/s op alle torrentverkeer en klokslag 24u 1.1MB/s, en het houdt op zodra ge dreigt over te stappen