Net nieuw hier

Ik heb sinds vorige maand een Scarlet One abonnement (ADSL en telefonie samen dus). Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als de topic starter van dit topic maar dacht voor de goede orde toch maar een nieuw topic te openen.
Situatieschets:
De installateur komt langs, krijgt geen signaal op de lijn, blijkt dat Belgacom de lijn nog moet activeren... Technicus van Belgacom komt een kleine week later, activeert lijn, alles ok. Ik kom tot de vaststelling dat de 'modem' (een Allied Data Copperjet 1616-P2) eigenlijk een modem annex router is, met eigen DHCP server etc., maar zonder WLAN natuurlijk, en een stuk beperkter dan een doorsnee consumentenrouter (enfin, ik draai OpenWRT, dus ik ben waarschijnlijk kieskeurig

Ik google wat, vind een paar blogposts die naar RFC 1483 Bridged verwijzen, maar dat lukt langs geen kanten. DHCP server uitgeschakeld etc. maar het lukt de router niet een IP te krijgen (als alles werkt en de box effectief gebridged is moet dat via PPPoE gaan, de Scarlet One box zorgt voor de omschakeling). Meerdere keren geprobeerd, maar het ding weigert pertinent, tot het apparaat op een bepaald moment volledig lockt - ik kan het niet meer bereiken, ook niet via een statisch IP. Na een tiental pogingen en mislukte, onvolledige flashes lukt het mij uiteindelijk toch om dat ding opnieuw tot leven te wekken, blijkbaar voorziet het tooltje dat op de site van Allied Data staat nu in Scarlet-branded firmware, alleen kan ik nu niet meer de voorgeprogrammeerde instellingen kiezen.
Ik selecteer RFC 1483 Bridged en deze keer krijgt m'n router wél een IP van Scarlet, Ik sluit m'n telefoon, een Siemens Gigaset AL140, aan op de box, maar krijg geen kiestoon als ik probeer te bellen, ik hoor ook de lijn niet overgaan aan de andere kant - alleen de cijfers die worden 'ingetoetst' nadat ik op 'Kiezen' gedrukt heb en daarna blijft het stil. Als ik vanop m'n GSM naar de vaste lijn probeer te bellen krijg ik het bekende riedeltje 'geen aansluiting op dit nummer'. Het nummer is wél geregistreerd door Scarlet en actief volgens www.1299.be, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik bel dus opnieuw naar Scarlet. Nu krijg ik een vriendelijke mijnheer aan de lijn (bij de vorige schortte er wat aan z'n Nederlands en dan bekruipt je het gevoel dat ie toch niet volledig begrijpt wat je bedoelt) en die is even 'behulpzaam' als zijn collega van een tijdje terug: 'Helaas mijnheer zijn er een heleboel telefoons die slecht werken met onze box. De Gigasets zijn notoir, net als de Belgacom- en Topcom-telefoons'. Jamaar... Waarom zetten ze dat verdorie niet op hun site? Geld teveel heb ik nu ook weer niet hé. Enfin, mijnheer oppert vriendelijk om dat ding éérst op Pulse Dialing Mode te zetten, en voor de zekerheid ook nog es met een ander telefoontoestel te proberen, kwestie van uit te sluiten dat het aan de telefoon ligt. Allez dan.
Uit het topic waarnaar ik linkte in het begin van mijn post meen ik ook begrepen te hebben dat Scarlet hoogst behulpzaam is als je ze meldt dat je je box geflasht hebt, vandaar dat ik het maar rechtstreeks hier probeer. Ik heb er ondertussen al genoeg belkrediet tegenaan gegooid

Ondertussen staat m'n Gigaset in Pulse Dialing Mode, en het testtoestel krijg ik morgen via een kennis. Ik vraag me niettemin af of ik wel volledig correcte instellingen heb (bij VoATM onder de RFC 1483 Bridged instellingen heb ik VPI op 8 en VCI op 35 staan):

Ik ben nog een andere pagina tegengekomen met lege settings, ik vroeg me af of ik hier instellingen dien te wijzigen (Configuration - VoDSL):

Als iemand me de correcte settings voor dit scherm zou kunnen geven... Eeuwige dankbaarheid is uw deel