Thompson speedtouch 536

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
trapezium
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2005, 21:57
Locatie: Baarle-Hertog

Heb een nieuwe modem/router, heb deze momenteel puur als modem aan de gang gekregen.
Wanneer ik installatie cd gebruik vraagt deze gebruikersnaam en paswoord,
heb gekeken in info op cd en heb ook een bijlage gedowned in nederlands en al deze codes ingevoerd, maar krijg router niet aan de praat, codes worden niet aanvaard.Wat blijft er nu nog over?
Greetzzz :-(
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Welke router, merk en type zijn onontbeerlijk voor verdere hulp

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
trapezium
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2005, 21:57
Locatie: Baarle-Hertog

Sorry, merk en type is gelijk aan titel
Thompson 536 speedtouch. :-)
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Weetgraag schreef:Welke router, merk en type zijn onontbeerlijk voor verdere hulp

Greetz
Weetgraag :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik word oud :oops: :oops:

Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Hihi weetgraag :-D
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

[Ontopic] nu, je kan de wizard thuisnetwerk nog eens volledig doorlopen
en eerst de boel eens goed nalezen. Wat ik verstaan heb is dat je zelf een login en paswoord moet creeren bij de start van de wizard waarna je dan verder zou moeten kunnen. Misschien kan je op de modem/router eens "reset" doen en gans opnieuw beginnen. Als ik de handleiding lees zou het eenvoudig moeten zijn dat te doen.

Greetz
Weetgraag :wink:

deze handleiding had ik gevonden:
http://speedtouchdsl.com/pdf/Manuals/R5 ... tup_nl.pdf
"Carpe Diem"
trapezium
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2005, 21:57
Locatie: Baarle-Hertog

Dat is dezelfde handleiding die ik ook heb bekeken. was een beetje huiverig voor een reset. Anderzijds dacht ik dat ik een zuivere installatie van besturingssysteem zou moeten maken, stel dit telkens uit omdat daar veel werk ingaat zitten. Zal de reset eens proberen.
Bedankt voor de snelle reactie :-) .
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Kan er me iemand mij helpen

Ik heb een zo'n moden gekregen speedtouch 536 v6

Nu zie ik op de pdf handleiding dat er verschillende optie zijn zoals firewaal,
Remote Assistance,... ect er niet opstaan.

Ook ipv van administrator ofzo te zijn kan ik maar 1 account dat de previleges heeft van een user inloggen...

Hoe kan ik m'n root account maken en alle andere optie te voorschijn toveren? zoals remote assitance disable zodat niemand op afstand aan de modem/router kan komen ect...

Hopelijk da iemand me kan helpen
Gebruikersavatar
Sloppy Joe
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2004, 00:41
Locatie: Hell ain't no bad place to be
Contacteer:

Qbe,

kijk eens naar de derde post in de volgende link: http://forums.modem-help.co.uk/viewtopic.php?t=1045

Daar staat de procedure beschreven om root access te krijgen, ik heb deze reeds met succes toegepast op mijn ST536 v6.

Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Sloppy Joe schreef:Qbe,

kijk eens naar de derde post in de volgende link: http://forums.modem-help.co.uk/viewtopic.php?t=1045

Daar staat de procedure beschreven om root access te krijgen, ik heb deze reeds met succes toegepast op mijn ST536 v6.

Joe



Het gaat al fout bij stap 1

"Administrator" with a blank password (samen met root is beveilige met een paswoord zelfs na een hardware matige reset, voor firmware update moet ik root zijn of teminste iets hoger als user)

Home > SpeedTouch > Configuration > Backup & Restore. Dit staat er niet,...

telnet en ftp inloggen onder m'n user aucount ga niet en onder root paswoord fout ect...
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hehe, omdat ik de DMT wou gebruiken(voor de line-waardes enzo) en omdat da nie lukt ben ik ook beginnen zoeken. Ik he ook een 536 V6

Ik wou eerst men firmware updaten maar da gaat nie, ik heb maar 1 user op de router , "admin" zonder ww en hij behoord tot de groep "bgc_user".

Als ik daar mee wil telnetten zegt 'm dat Admin geen telnet toegang heeft. en die guides spraken over ne user bijmaken maar die optie ontbreekt in mijn webinterface...

Belgacom heeft 'm dus redelijk goe gelocked precies :/
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

korlean schreef:Hehe, omdat ik de DMT wou gebruiken(voor de line-waardes enzo) en omdat da nie lukt ben ik ook beginnen zoeken. Ik he ook een 536 V6

Ik wou eerst men firmware updaten maar da gaat nie, ik heb maar 1 user op de router , "admin" zonder ww en hij behoord tot de groep "bgc_user".

Als ik daar mee wil telnetten zegt 'm dat Admin geen telnet toegang heeft. en die guides spraken over ne user bijmaken maar die optie ontbreekt in mijn webinterface...

Belgacom heeft 'm dus redelijk goe gelocked precies :/


Ik heb ongeveer juist zelfde voor.... elke deftige optie ontbreekt. Het zou toch niet mogen da ze hun eigen passwoorden daar op zetten. Ik vergelijk het met een laptop da je in een winkel koort en da je al guest alleen kan in loggen... (gewoon met de rechten van de pc aan en uit te zetten)
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Als er iemand iets weet. Aub laat me iets weten
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

voila, net mijn router kunnen flashen se, en nu heb ik al de opties en de DMT tool werkt nu ook. Grappig genoeg stond de oplossing op userbase :)

check


http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 8a15486dc6


succes !
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Aan allemaal bedankt.

:-D

Qbe
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”