Afstand Centrale - Speelt belgacom mee men voeten ? :)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Eyo allemaal, een klein vraagje/bedenking. Ik ben een (zeer tevreden) Dommel klant en zit een beetje ongeduldig te wachten op hun ADSL2+ Speedpack opties :)

Nu is het zo dat ik nogal redelijk in de natuur woon :) dus ik vroeg me af hoe ver ik van de (adsl) centrale zit. (ps, nu haal ik probleemloos de 4.6 mbit (480 KB/s download)).

Nu dacht ik eens slim te zijn en direct te bellen mee Belgacom omdat ik precies hier en op andere forums al gelezen had hoe mensen via hun de afstand teweten gekomen waren. Nu belde ik, kreeg een best wel vriendelijke dame aan de lijn , en die zei :"maar meneer, da kunnen wij niet zien hoor ? hoe ver u van de centrale zit. Hoe komt u daar bij ?"

Dus :) had ik gewoon een newbie van bij belgacom aan de lijn ? of gaan die mij nie helpen omdat ik bij Dommel ben ?

Iemand een idee'tje ?

(ik wou ook eens kijken welke lijnwaardes mijn adsl modem gaf maar in mijn nieuwe 536 speedtouch vind ik die gegevens niet meer :/ En ermee verbinden met telnet gaat ook niet " Login not allowed (User 'admin' is disallowed to login from lan to telnet)"

*zucht* :)


edit; het is me gelukt men firmware te updaten en de DMT tool te gebruiken. En nu heb ik mij snr waardes gevonden :)

Download -
Attenuation : 19dB
SNRM : 27 dB
tx pwr : 17.5 dBm

Upload -
Attenuation : 9dB
SNRM : 23 dB
tx pwr : 11.5 dBm


Probleem is nu natuurlijk dat die waardes mij bitter weinig zeggen :) Iemand die wat meer verstand heeft van deze cijfers, zijn dit goede waardes ? En meer nog zijn dit goed waardes met betrekking tot ADSL2+ ? Of is daar op deze manier totaal niets over te zeggen ?(wat ik vrees dat het geval zal zijn :))

*edit 2

Sorry, maar ik denk dat ik het zelf al gevonden heb :/ (mja ik begin altijd pas te zoeken als ik mijn vraag al gesteld heb blijkbaar :/ slechte eigenschap)

Afbeelding

ik zit rond de 19 downstream, dus tussen 1.3 en 1.7 km wat dus wel snor zit voor ADSL2+ voor mij :) nu alleen hopen dat die centrale ook werkelijk geupdate is voor adsl2+ :)

Can't wait :)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Even ter aanvulling: je dient met de dienst storingen te bellen, niet met de algemene helpdesk. En als ze bij storingen moeilijk doen, dan zegt ge maar dat de algemene helpdesk u doorverwezen had (en doe maar een beetje lastig dan ;) ).
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”