ADSL zonder telefoonabbo

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Heb de indruk dat telenet het anders doet (?). Met hun meer dan 90% kabeltelevisie-penitratie hebben ze hun kosten zowat al binnen zeker. En dan verhogen ze dat prijskaartje tussendoor eens met een dikke 50%...

Inderdaad bij telenet is die kabel voor te internetten gratis, maar blijkbaar moet iemand die telefoneert via telenet dan toch weer abonnementsgeld betalen. Dat kan toch moeilijk zijn om de kosten van hun kabel te dekken (doen ze al via de kabeltelevisie) en om hun kabel bi-directioneel te maken ook niet, want dat gebeurt al om ermee te internetten...

Tsjah : bij Belgacom heb je de telefoon met internet als betalende optie, bij telenet is het internet met telefoon als betalende optie. Voor niets gaat de zon op vrees ik...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Gast

Nukem, ik betaal al een deel aan BGC he voor mijn internet. Dus waarom dan nog extra phone abonnement dat ik niet gebruik?

Enfin, ik heb (terug is) klacht neergelegd bij de ombudsdienst, maar deze keer laat ik mij niet afschepen, deze keer ga ik tot op het bot.

Polleke, dat je abbo betaalt als je het nodig hebt, lijkt mij normaal (zoals phone abbo bij telenet). Maar ik heb het niet nodig! (dat telefoonabbo bij BGC) dus waarom ervoor betalen?

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:Nukem, ik betaal al een deel aan BGC he voor mijn internet. Dus waarom dan nog extra phone abonnement dat ik niet gebruik?

Enfin, ik heb (terug is) klacht neergelegd bij de ombudsdienst, maar deze keer laat ik mij niet afschepen, deze keer ga ik tot op het bot.

greetz,

Nob

Ge hebt gelijk ze, maar ik bedoel maar dat diene kabel leggen en onderhouden niet gratis is...
Maar ik vind ook dat ge voor een internet abo toch geen telefoon abo moet nemen.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik ben het niet zeker, maar ik dacht dat je als je enkel internet via telenet wilt en je hebt geen kabel tv in huis, dat je ook moet betalen aan MIXT ICS voor het kabel abonnement (tv...).

Maw: is zelfde als bij BGC. Er wordt ergens gerekend voor die kabel...

Nu, ik vind het wel tof dat je blijft proberen, maar ergens vind ik het normaal...

Kabel is niet gratis, onderhoud upgrades etc ervan zijn ook niet gratis.. en als BGC werken uitvoert aan uw lijn, moet ge daar niks voor betalen..

Enfin, ja
Als dat abo zou verdwijnen gaat gewoon de prijs van het adslabo omhoog.. net als bij raw copper, als je het abo eindelijk kwijt bent, betaal je aan een andere OLO's dat abo geld... die kost ga ge volgens mij niet wegkrijgen.
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Ik ben eigenlijk toch nog altijd voor de Belgacom-way : ADSL is een optie op een telefoonlijn, dus je hebt zowel dat telefoonabo nodig als het ADSL-abo.
Dat is redelijk duidelijk en als het je niet aanstaat : er heeft niemand van Belgacom je handje vastgepakt toen je je handtekening gezet hebt...
Wat telenet doet kan voor mij eigenlijk minder : Je kan telenet-internet hebben zonder abo op de kabeltelevisie (kijk maar eens op hun site). Alleen als telenet zonder kluiten zit gaan ze eens de mensen die niet internetten gewoon mee laten betalen, zogezegd omdat de investeringen die ze moeten doen ook de kabelabbonnee voordeel bieden. Vreemde logica.
Ik woon hier toevallig in een buurt waar telenet wat minder de plak zwaait, dus ik moet die opslag (ik vrees wel voorlopig), nog niet betalen. Dat ze hun geld halen bij zij die de dienst (internet dus) effectief krijgen, maar blijkbaar zouden ze dan wat teveel internetklanten verliezen...

Aan de andere kant moet ik er wel bij zeggen dat het voor mij toch niets uitmaakt : ik gebruik die vaste telefoon, omdat het voor mij (en voor zij die me moeten bellen) de goedkoopste oplossing is en omdat ik nu en dan ook nog eens een fax moet versturen. Een GSM heb ik nog altijd niet gemist, so...
Nu van mij mag het natuurlijk ook zonder dat telefoonabonnement ;)
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Is het mogelijk te profiteren van ADSL zonder in te tekenen op een abonnement op de vaste lijn?
(de vraag is wel van de 47 ste week in 2003 en is te vinden op hun forum)

Dit is wel niet gratis, maar geeft toch informatie over speciale tarieven. Zie hier :idea:
Afbeelding
Chupacabras

alleen de lijn huren zonder telefoonverbindink kan bij Belgacom, daarop kan je dan je ADSL krijgen, is terug te vinden als optie op de xs4all site maar zal wel voor alle providers mogelijk zijn... http://www.xs4all.be/index.php?page=011012n
RudiV
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2006, 16:15

hallo als je graag wat minder betaald en je gebruikt de telefoon niet van Belgacom neem dan een discovery line van Belgacom heb ik ook ik betaal 6.50€ inplaats van 17.50€ een gesprek voeren kost dan wel iets meer maar jij gebruikt die telefoon toch nooit. Ik combineer mijn discovery line met skype telefoneren. :-D
ik denk er trouwens over om van provider te veranderen
edpnet,realDSL of dommel daar ben ik nog niet uit.
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

op topics die afstammen uit 2003 reageren is echt zo cool.
Archeon
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:38
Bedankt: 3 keer

Ja hé, maar ik doe het toch ook even, anders moet ik voor dezelfde vraag een nieuw topic openen...

Zit hier echt nog geen schot in deze zaak? Ze zouden dat toch 'binnenkort eens regelen'? In Nederland kan dat al tijden: ADSL zonder een telefoonabbo, en dat is maar normaal ook. Het kan dus wél, waarom doen ze het dan niet?

Ik dacht ergens een gehoord te hebben dat je met dat nieuwe Mobistar ADSL abonnenment, enkel en alleen nog je ADSL abbo betaalde, en NIET meer je telefoonabbo, maar nu kan ik daar niets meer van terugvinden, ook niet op de Mobistar site. Ik weet nochtans zeker dat ik dat zo gehoord heb, en da's nog niet eens een half jaar geleden ofzo.

Heeft iemand hier meer info over? Is dat ook zoiets dat in 2007 zal aangepast worden ? (er schijnen nogal een paar zaken te veranderen mbt tot het semi-monopolie van Belgacom?)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Nob schreef:Echt, ik geloof er niet in dat het niet zonder telefoonabbonement kan...

Het kan idd zonder telefoonabbo, zie maar naar de quote hieronder.

ConsuWijzer.nl schreef:Heb ik altijd een telefoonabonnement nodig als ik (A)DSL wil?

Nee. Of u een telefoonabonnement nodig heeft, hangt af van uw (A)DSL-aanbieder. In principe is het mogelijk voor een aanbieder om (A)DSL aan te bieden, zonder dat u een telefoonabonnement hoeft af te sluiten.

Een (A)DSL-aanbieder heeft de keuze om alleen dat gedeelte van de telefoonlijn te huren dat niet voor telefonie in gebruik is. In dat geval dient u zelf als consument de aansluiting aan KPN te betalen en een telefoonabonnement nemen. Er zijn echter ook aanbieders actief waarbij een telefoonabonnement niet nodig is.

Als uw (A)DSL-aanbieder zegt dat u verplicht bent om een telefoonabonnement te hebben dan is dit een commerciële keuze van uw (A)DSL-aanbieder.

Heb je ondertussen al antwoord gehad van die ombudsman/vrouw ? Of heb'k er weer overgelezen ?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”