Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Als ik de test doe op de homepage van Dommel krijg ik dit als resultaat:

Code: Selecteer alles

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start: downloadsnelheid tot 2.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect: downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec + telefonie

momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.
om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje!


als ik de test doe op https://sunlight.schedom-europe.net/aspx_tools/web_wizard.net/nl/nl_check_belgacom_lijn.aspx dan krijg ik als resultaat:

Code: Selecteer alles

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl netconnect start: maximum downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: maximum downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec

voor 31/12/2008 zal het op uw locatie ook mogelijk zijn om volgende producten te bestellen, bestel nu dus netconnect en switch naar cityconnect op het moment dat het beschikbaar is voor u: :

- adsl2+ cityconnect lite
- adsl2+ cityconnect
- adsl2+ cityconnect plus
- adsl2+ homeconnect

om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje!


Welke van die 2 zou correct zijn?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

In welke zone zit je ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neem die sunlight als de meer-realistische. Die is nieuwer he :)
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

DimaX schreef:In welke zone zit je ?

052

Lord Utopia schreef:Neem die sunlight als de meer-realistische. Die is nieuwer he :)

Ow oke, thanks, dan neem ik nu Homeconnect 12mbps en "ten laatste 31/12/08" schakel ik over naar Homeconnect ADSL2+ 24mbps.
:-D :-D :-D
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

bij mij was alles in orde (behalve dat een telenet nummer ons nog niet kon bellen) , en nu krijgen mensen die ons willen bellen sinds gisteravond de melding dat het nummer gestoord is. Zelf bellen gaat nog wel :?

**edit** probleem is intussen opgelost
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Kan ik met HomeConnect faxen verzenden en ontvangen ?

ontbreekt nog...
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Matthias_VL schreef:Kan ik met HomeConnect faxen verzenden en ontvangen ?

ontbreekt nog...

Hahahaha ! Nu gaan we het krijgen
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Kan ik faxen via HomeConnect?
Ja.

Matthias_VL schreef:Kan ik met HomeConnect faxen verzenden en ontvangen ?

ontbreekt nog...

Of wil je zeggen een soort van handleiding om te faxen?

Misschien is het ook handig voor nieuwe gebruikers als er in de eerste post iets gezegd wordt van "X-Lite"-achtige programma's die op de pc kunnen gebruikt worden (ik heb er nu zelf niet lang moeten achter zoeken, maar voor sommige kan het handig zijn moest dit ook vermeld worden in de faq ofzo?)
Ik weet dat dit in een ander topic staat, maar als je als nieuwe gebruiker hier de eerste post leest dan is het niet duidelijk dat dit mogelijk is.
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

Gewoon even ter info: is er al iemand met homeconnect die aan 12 Mbps aan het surfen is? 8) (hier in elk geval nog niet)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hanske schreef:bij mij was alles in orde (behalve dat een telenet nummer ons nog niet kon bellen) , en nu krijgen mensen die ons willen bellen sinds gisteravond de melding dat het nummer gestoord is. Zelf bellen gaat nog wel :?

**edit** probleem is intussen opgelost


Wil je nu zeggen dat je kan gebeld worden door Telenet?
Is Telenet dan wakker geworden? Ik had gisteren nog gebeld naar dommel met de vraag wanneer ze dit gaan oplossen. Aangetekend schrijven was weer de deur uit en er is gedreigd met een rechtszaak als telenet zijn werk niet doet.Ze leefde net zoals Belgacom hun wettelijke verplichtingen niet na. Hopelijk is het vlug voor iedereen terug mogelijk om bereikbaar te zijn door Telenet klanten.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hoe sluit je een oude telefoon aan op de router??

(zo eentje met 6stekkers "deze heeft ook geen andere aansluitingen")
ik vermoed dat die 6stekkers niet in de modem passen....

***hoelang duurt het van bc naar dommelhome ongeveer bij degenen die de overstap deden
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

even een vraagje voor de manne die van netconnect naar homeconnect zijn overgeschakeld.
Heb mijn contract doorgefaxt en is ginder verwerkt. Alles ok dus. Ik bel nu ff om te vragen of die brief onderweg was, kunnen ze niet nazien maar hij gaat eerstdaags in de bus vallen :)
Dan zegt hij iets héél raar volgens mij.
Ik betaal via domicilering en heb zo mijn netconnect al betaald van 15 juli tot 15 aug. Ik vraag dus als dat voor 15 juli is omgezet krijg ik dat bedrag terugbetaald? Nee zei die gast dat is uw opzeg??
Vind dat toch straf dan zou ik dus mijn maand gratis homeconnect betalen via netconnect?
Had ik dan mijn domicilering maar opgezegt dan kunnen ze toch geen factuur sturen voor iets wat ze niet leveren?

iemand die dit ook voor heeft?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

malinwa001 schreef:even een vraagje voor de manne die van netconnect naar homeconnect zijn overgeschakeld.
Heb mijn contract doorgefaxt en is ginder verwerkt. Alles ok dus. Ik bel nu ff om te vragen of die brief onderweg was, kunnen ze niet nazien maar hij gaat eerstdaags in de bus vallen :)
Dan zegt hij iets héél raar volgens mij.
Ik betaal via domicilering en heb zo mijn netconnect al betaald van 15 juli tot 15 aug. Ik vraag dus als dat voor 15 juli is omgezet krijg ik dat bedrag terugbetaald? Nee zei die gast dat is uw opzeg??
Vind dat toch straf dan zou ik dus mijn maand gratis homeconnect betalen via netconnect?
Had ik dan mijn domicilering maar opgezegt dan kunnen ze toch geen factuur sturen voor iets wat ze niet leveren?

iemand die dit ook voor heeft?

Ik heb dit ook voor en vind het idd niet mooi van dommel. In principe kan je er niets tegen beginnen want in je netconnect contract staat dat je 30dagen vooropzeg moet doen ..
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

manman ik zeg direct mijn domicil op en vanaf nu geen domicil meer. Vanaf er een andere maatschappij (edpnet,scarlet,telenet,belgacom ,...) met iets dergelijks(limietloos en gratis bellen aan een deftige snelheid) komt stap ik over.

Ik ben dat geleuter van Dommel kotsbeu. Jammer dat ze het beste aanbod hebben op dit moment.
Heb het vroeger veel mensen aangeraden maar nu zen ze der aant overgaan.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

malinwa001 schreef:manman ik zeg direct mijn domicil op en vanaf nu geen domicil meer. Vanaf er een andere maatschappij (edpnet,scarlet,telenet,belgacom ,...) met iets dergelijks(limietloos en gratis bellen aan een deftige snelheid) komt stap ik over.

Ik ben dat geleuter van Dommel kotsbeu. Jammer dat ze het beste aanbod hebben op dit moment.
Heb het vroeger veel mensen aangeraden maar nu zen ze der aant overgaan.

idem hier
al 3 weken zit ik hier te gaapen op ne router van 129€ die in zijn doos
ligt te rotten .
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

3 weken, pff dan heb ik nog een week te gaan. Tegen dat ze het in orde hebben heeft Telenet en Belgacom zijn volgende snelheidsverhoging :roll:
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

malinwa001 schreef:3 weken, pff dan heb ik nog een week te gaan. Tegen dat ze het in orde hebben heeft Telenet en Belgacom zijn volgende snelheidsverhoging :roll:


jep dommel druk ook op de knop
de PAUZE knop in ons geval
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Ik heb nog een vraagje over het homeconnect product. Ik heb nu een Netconnect bij Dommel en zou graag ook overstappen op Homeconnect. Onze telefonie zit op dit moment nog bij Telenet maar dit valt dus wel over te zetten naar ik kan lezen.

Mijn vraag is nu: hoe is de kwaliteit van het bellen via dommel (VOIP)? Dit wil dus zeggen als ons internet uitvalt (bliksem, defect,...) dat we niet meer kunnen telefoneren of getelefoneerd worden? Wat als je een noodnummer (100, 101) hoeft te bellen?

Groeten
Argon
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

malinwa001 schreef:even een vraagje voor de manne die van netconnect naar homeconnect zijn overgeschakeld.
Heb mijn contract doorgefaxt en is ginder verwerkt. Alles ok dus. Ik bel nu ff om te vragen of die brief onderweg was, kunnen ze niet nazien maar hij gaat eerstdaags in de bus vallen :)
Dan zegt hij iets héél raar volgens mij.
Ik betaal via domicilering en heb zo mijn netconnect al betaald van 15 juli tot 15 aug. Ik vraag dus als dat voor 15 juli is omgezet krijg ik dat bedrag terugbetaald? Nee zei die gast dat is uw opzeg??
Vind dat toch straf dan zou ik dus mijn maand gratis homeconnect betalen via netconnect?
Had ik dan mijn domicilering maar opgezegt dan kunnen ze toch geen factuur sturen voor iets wat ze niet leveren?

iemand die dit ook voor heeft?


Hier dezelfde situatie. Ik vindt dat ook niet kunnen, maar ja zoals al gezegd het staat in hun contract... :-(
En al iemand 12 Mbps?
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

malinwa001 schreef:limietloos en gratis bellen aan een deftige snelheid

:funny:

Hoe hoog is jouw bel-snelheid nu misschien? :lol:
cagorus
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jul 2008, 14:37

Matthias_VL schreef:Kan ik met HomeConnect faxen verzenden en ontvangen ?

ontbreekt nog...


zeer belangrijk!
wat ik ook wil weten, ondersteunt dommel BBS ? nee ? slecht product ik blijf bij belgacom!


/sarcasm off
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

silentkiller schreef:
malinwa001 schreef:even een vraagje voor de manne die van netconnect naar homeconnect zijn overgeschakeld.
Heb mijn contract doorgefaxt en is ginder verwerkt. Alles ok dus. Ik bel nu ff om te vragen of die brief onderweg was, kunnen ze niet nazien maar hij gaat eerstdaags in de bus vallen :)
Dan zegt hij iets héél raar volgens mij.
Ik betaal via domicilering en heb zo mijn netconnect al betaald van 15 juli tot 15 aug. Ik vraag dus als dat voor 15 juli is omgezet krijg ik dat bedrag terugbetaald? Nee zei die gast dat is uw opzeg??
Vind dat toch straf dan zou ik dus mijn maand gratis homeconnect betalen via netconnect?
Had ik dan mijn domicilering maar opgezegt dan kunnen ze toch geen factuur sturen voor iets wat ze niet leveren?

iemand die dit ook voor heeft?

Ik heb dit ook voor en vind het idd niet mooi van dommel. In principe kan je er niets tegen beginnen want in je netconnect contract staat dat je 30dagen vooropzeg moet doen ..

Dit is eigenlijk niet echt opzeg, want je schakelt over (vind ik)
Als ik nadien dan op het cityconnect netwerk kan aangesloten worden moet ik weer kosten betalen ofzo?
Ik heb dit trouwens al een paar pagina's terug gepost dat ik ook dit probleem heb toen zeiden ze bij de helpdesk dat ze het gingen bekijken (ik had gevraagd voor een credit nota)
Op dit vlak is Belgacom wel veel correcter dan dommel, die betalen de niet gebruikte dagen terug.
Dus dan mag ik nu mijn netconnect gegevens aan een kameraad geven en die er met laten surfen (ahja ik heb voor die maand betaald!!)
Ik heb dus wel veel meer dan 30 dagen opzeg (bijna 1/3 meer) want mijn maand ging tot 8juli en ik zit nu al op homeconnect
ik bel er morgen nog is voor
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

BBB schreef:
silentkiller schreef:
malinwa001 schreef:even een vraagje voor de manne die van netconnect naar homeconnect zijn overgeschakeld.
Heb mijn contract doorgefaxt en is ginder verwerkt. Alles ok dus. Ik bel nu ff om te vragen of die brief onderweg was, kunnen ze niet nazien maar hij gaat eerstdaags in de bus vallen :)
Dan zegt hij iets héél raar volgens mij.
Ik betaal via domicilering en heb zo mijn netconnect al betaald van 15 juli tot 15 aug. Ik vraag dus als dat voor 15 juli is omgezet krijg ik dat bedrag terugbetaald? Nee zei die gast dat is uw opzeg??
Vind dat toch straf dan zou ik dus mijn maand gratis homeconnect betalen via netconnect?
Had ik dan mijn domicilering maar opgezegt dan kunnen ze toch geen factuur sturen voor iets wat ze niet leveren?

iemand die dit ook voor heeft?

Ik heb dit ook voor en vind het idd niet mooi van dommel. In principe kan je er niets tegen beginnen want in je netconnect contract staat dat je 30dagen vooropzeg moet doen ..

Dit is eigenlijk niet echt opzeg, want je schakelt over (vind ik)
Als ik nadien dan op het cityconnect netwerk kan aangesloten worden moet ik weer kosten betalen ofzo?
Ik heb dit trouwens al een paar pagina's terug gepost dat ik ook dit probleem heb toen zeiden ze bij de helpdesk dat ze het gingen bekijken (ik had gevraagd voor een credit nota)
Op dit vlak is Belgacom wel veel correcter dan dommel, die betalen de niet gebruikte dagen terug.
Dus dan mag ik nu mijn netconnect gegevens aan een kameraad geven en die er met laten surfen (ahja ik heb voor die maand betaald!!)
Ik heb dus wel veel meer dan 30 dagen opzeg (bijna 1/3 meer) want mijn maand ging tot 8juli en ik zit nu al op homeconnect
ik bel er morgen nog is voor

Ok, je laat het maar weten. Ik had er ook voor gebeld en ze zeiden hetzelfde tegen mij als tegen jou..
Niki_
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:11

Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd van mijn homeconnect werkende te krijgen maar ik krijg telkens op nieuw deze foutmelding.

Afbeelding

Op de twee draadjes staat 52.9 volt, wat doe ik verkeerd ?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Niki_ schreef:Op de twee draadjes staat 52.9 volt, wat doe ik verkeerd ?

Heb je alle andere netwerkverbindingen uitgeschakeld?
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

BBS is ? ( voor de leken )
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

silentkiller schreef:
BBB schreef:
silentkiller schreef:
malinwa001 schreef:even een vraagje voor de manne die van netconnect naar homeconnect zijn overgeschakeld.
Heb mijn contract doorgefaxt en is ginder verwerkt. Alles ok dus. Ik bel nu ff om te vragen of die brief onderweg was, kunnen ze niet nazien maar hij gaat eerstdaags in de bus vallen :)
Dan zegt hij iets héél raar volgens mij.
Ik betaal via domicilering en heb zo mijn netconnect al betaald van 15 juli tot 15 aug. Ik vraag dus als dat voor 15 juli is omgezet krijg ik dat bedrag terugbetaald? Nee zei die gast dat is uw opzeg??
Vind dat toch straf dan zou ik dus mijn maand gratis homeconnect betalen via netconnect?
Had ik dan mijn domicilering maar opgezegt dan kunnen ze toch geen factuur sturen voor iets wat ze niet leveren?

iemand die dit ook voor heeft?

Ik heb dit ook voor en vind het idd niet mooi van dommel. In principe kan je er niets tegen beginnen want in je netconnect contract staat dat je 30dagen vooropzeg moet doen ..

Dit is eigenlijk niet echt opzeg, want je schakelt over (vind ik)
Als ik nadien dan op het cityconnect netwerk kan aangesloten worden moet ik weer kosten betalen ofzo?
Ik heb dit trouwens al een paar pagina's terug gepost dat ik ook dit probleem heb toen zeiden ze bij de helpdesk dat ze het gingen bekijken (ik had gevraagd voor een credit nota)
Op dit vlak is Belgacom wel veel correcter dan dommel, die betalen de niet gebruikte dagen terug.
Dus dan mag ik nu mijn netconnect gegevens aan een kameraad geven en die er met laten surfen (ahja ik heb voor die maand betaald!!)
Ik heb dus wel veel meer dan 30 dagen opzeg (bijna 1/3 meer) want mijn maand ging tot 8juli en ik zit nu al op homeconnect
ik bel er morgen nog is voor

Ok, je laat het maar weten. Ik had er ook voor gebeld en ze zeiden hetzelfde tegen mij als tegen jou..


Ik kan mss men domcil opzeggen en pas activeren op 10augustus als die maand afgelopen is. Jammer maar dan zal ik nog een maandje extra wachten op het 'gratis' bellen :)
Ben eens benieuwd hoe ze daar op gaan reageren dan.
Want ik zie hier veel afsluit berichten bij het niet handelen zoals dommel het graag heeft.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Matthias_VL schreef:BBS is ? ( voor de leken )


- Bulletin board system (zowat de eerste downloadplaats die ik kende) :P
- afgebrand sportcentrum in mechelen
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

malinwa001 schreef:
Matthias_VL schreef:BBS is ? ( voor de leken )


- Bulletin board system (zowat de eerste downloadplaats die ik kende) :P
- afgebrand sportcentrum in mechelen

- BBS (velgen) - een velgenfabrikant
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

b012145214 schreef:
malinwa001 schreef:limietloos en gratis bellen aan een deftige snelheid

:funny:

Hoe hoog is jouw bel-snelheid nu misschien? :lol:


Zit nu aan ong 8mbps(totaal) - 4,6mbps(internet) = 3,4mbps(telefoon)
:twisted: :P :wink:
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

BBB schreef:
silentkiller schreef:
malinwa001 schreef:even een vraagje voor de manne die van netconnect naar homeconnect zijn overgeschakeld.
Heb mijn contract doorgefaxt en is ginder verwerkt. Alles ok dus. Ik bel nu ff om te vragen of die brief onderweg was, kunnen ze niet nazien maar hij gaat eerstdaags in de bus vallen :)
Dan zegt hij iets héél raar volgens mij.
Ik betaal via domicilering en heb zo mijn netconnect al betaald van 15 juli tot 15 aug. Ik vraag dus als dat voor 15 juli is omgezet krijg ik dat bedrag terugbetaald? Nee zei die gast dat is uw opzeg??
Vind dat toch straf dan zou ik dus mijn maand gratis homeconnect betalen via netconnect?
Had ik dan mijn domicilering maar opgezegt dan kunnen ze toch geen factuur sturen voor iets wat ze niet leveren?

iemand die dit ook voor heeft?

Ik heb dit ook voor en vind het idd niet mooi van dommel. In principe kan je er niets tegen beginnen want in je netconnect contract staat dat je 30dagen vooropzeg moet doen ..

Dit is eigenlijk niet echt opzeg, want je schakelt over (vind ik)
Als ik nadien dan op het cityconnect netwerk kan aangesloten worden moet ik weer kosten betalen ofzo?
Ik heb dit trouwens al een paar pagina's terug gepost dat ik ook dit probleem heb toen zeiden ze bij de helpdesk dat ze het gingen bekijken (ik had gevraagd voor een credit nota)
Op dit vlak is Belgacom wel veel correcter dan dommel, die betalen de niet gebruikte dagen terug.
Dus dan mag ik nu mijn netconnect gegevens aan een kameraad geven en die er met laten surfen (ahja ik heb voor die maand betaald!!)
Ik heb dus wel veel meer dan 30 dagen opzeg (bijna 1/3 meer) want mijn maand ging tot 8juli en ik zit nu al op homeconnect
ik bel er morgen nog is voor


Hou ons op de hoogte aub, we gaan ze er daar bij dommel eens mee confronteren! :twisted:
Niki_
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:11

Ik had nergens gelezen dat je de siemens modem moet verbinden met je pc als je de cd runt. Nu werkt het naar behoren. Ik krijg wel zo een kadertje met de melding dat ik nog niet kan inloggen omdat mijn modem nog niet volledig geconfigureerd is en iets met het telefoon nummer ook. Dit zal morgen wel in orde zijn denk ik. Veel meer dan 450 kb/s haal ik wel niet spijtig genoeg..
Laatst gewijzigd door Niki_ op 09 jul 2008, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb het dus ook al vlaggen met de installatie :-) .
Ik heb de FAQ en tips gevolgd van de eerste pagina hier, nl. de homelink gedownload en die gebruikt. Ik gebruik Vista x64 Ultimate.

Ik doorloop het registratieproces en de eerste fout die ik krijg is de .NET framework fout. Ik wil de oplossing toepassen maar bij beide files staat de 'read-only' optie al niet aangevinkt. Goed, ik apply beiden eens, en continue de error en de registratie gaat verder.
Dan wanneer ik de registratie wil bevestigen, krijg ik na een tijdje de "Cannot connect to server, please try again later" error. Goed, ik wil de twee .dat files gaan deleten, maar die zijn niet te vinden :? .
Ok, ik start Homelink opnieuw op om via optie 3 verder te gaan, maar dit lukt niet meer. Geen enkele optie gaat nog.

Foutmelding bij de opties:

Optie 1 --> de activatie key is niet actief of in gebruik
Optie 2 --> de login gegevens zijn fout. gelieve deze gegevens na te kijken en te verbeteren.
Optie 3 --> de login gegevens zijn fout. gelieve deze gegevens na te kijken en te verbeteren.

Iemand een idee :? ?

Bedankt!
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

chridarl schreef:Hou ons op de hoogte aub, we gaan ze er daar bij dommel eens mee confronteren! :twisted:

Nu ben ik echt kwaad, ik ben in het begin vriendelijk gebleven maar het is toch moeilijk om vriendelijk te blijven als je te horen krijgt dat je een opzegvergoeding dient te betalen van 46 euro (1/3 van de maand van juni + heel de maand juli) en ik blijf toch bij dommel
echt schandalig, ik bel gewoon mijn kameraden op die willen downloaden en bij skynet zijn en ik geef mijn netconnect gegevens door en ik hoop dat ze genoeg kunnen downloaden
edit: vanuf nu ga ik iedereen afraden om dommel te nemen, geen enkel positief woord gaat er nog uitkomen
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

heezy schreef:de eerste fout die ik krijg is de .NET framework fout

Er bestaat niet zoiets als "de" .NET framework fout. Het .NET framework rapporteert je de fout, maar welke fout het is, moet je aflezen in de details van de foutmelding.

heezy schreef:Goed, ik wil de twee .dat files gaan deleten, maar die zijn niet te vinden :?.

Heb je ook gezocht onder "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink"?

heezy schreef:Geen enkele optie gaat nog.

Ik vrees dat je toch die hdf.dat en hds.dat bestanden zal moeten zoeken en wissen en dan opnieuw beginnen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Nu ben ik echt kwaad, ik ben in het begin vriendelijk gebleven maar het is toch moeilijk om vriendelijk te blijven als je te horen krijgt dat je een opzegvergoeding dient te betalen van 46 euro (1/3 van de maand van juni + heel de maand juli) en ik blijf toch bij dommel
echt schandalig, ik bel gewoon mijn kameraden op die willen downloaden en bij skynet zijn en ik geef mijn netconnect gegevens door en ik hoop dat ze genoeg kunnen downloaden
edit: vanuf nu ga ik iedereen afraden om dommel te nemen, geen enkel positief woord gaat er nog uitkomen


dat is nu wel begrijpelijk maar toch ik zou het er voor over hebben...
als je rekent in telenet/belgacom taal 46€=46Gb aan volume
bij dommel home geen limiet meer voor 50€...

*dommel is wel een uitzondering op dat vlak upgraden kost geld (downgraden ja maar opwaarden :? )
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

q-tec schreef:dat is nu wel begrijpelijk maar toch ik zou het er voor over hebben...
als je rekent in telenet/belgacom taal 46€=46Gb aan volume
bij dommel home geen limiet meer voor 50€...

*dommel is wel een uitzondering op dat vlak upgraden kost geld (downgraden ja maar opwaarden :? )

Deze praktijken zullen er voor zorgen dat dommel veel klanten zal verliezen vanaf het moment dat er concurrenten met een gelijkaardig abonnement op de markt komen.
En onbeperkt wil ik inruilen voor 200GB en een serieuze helpdesk.
Dit is geen goede zet om trouwe klanten nog is te benadelen.
En het maakt eigenlijk niet uit, want als ik het op voorhand had geweten had ik misschien toch nog overgeschakeld, maar het is het principe.
Vorige week kreeg ik nog te horen dat ze deze "fout" nog niet hadden meegemaakt en dat ze gingen kijken hoe ze het konden oplossen, en nu ineens zou het opzegvergoeding zijn (dan hadden ze dat vorige week ook moeten weten, en niet rond de pot draaien, dit is bij mij gewoon een excuus om het niet te moeten terugbetalen)

@q-tec: als ik kwaad klink (en dat zal wel) is dit niet aan u maar wel aan dommel gericht
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

FullHD schreef:
heezy schreef:Goed, ik wil de twee .dat files gaan deleten, maar die zijn niet te vinden :?.

Heb je ook gezocht onder "C:\Program Files (x86)\dommel.com\dommel.com homelink"?

heezy schreef:Geen enkele optie gaat nog.

Ik vrees dat je toch die hdf.dat en hds.dat bestanden zal moeten zoeken en wissen en dan opnieuw beginnen.


Nergens te vinden. Uninstallen en opnieuw proberen geeft dezelfde resultaten. Ik zal maar eens bellen zeker.
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Niemand thuis daar vandaag blijkbaar :? .
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

ze ligge allemoal in Panne :lol:
Gesloten

Terug naar “Dommel”