Homeconnect (downloadsnelheid)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
antonio10
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jul 2008, 12:23

Ik heb sinds vorige maand homeconnect.
Toen was het nog 4 mbps voor downloadsnelheid. ik haalde +-400 kbps.

Vanaf 1 juli zou dit normaal gezien verhogen tot 12 mbps (max).
Mijn snelheid is inderdaad ietjes verhoogd. Ik haal nu +-450 kbps.
Maar ik had toch gehoopt/gedacht dat ik zeker rond 1000 kbps / 1mbps ging halen :? . (zoals ik bij Telenet had)
ik zit in zone 015

Nu is mijn vraag hoe zit het met jullie homeconnect?

grtz
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

antonio10 schreef:Ik heb sinds vorige maand homeconnect.
Toen was het nog 4 mbps voor downloadsnelheid. ik haalde +-400 kbps.

Vanaf 1 juli zou dit normaal gezien verhogen tot 12 mbps (max).
Mijn snelheid is inderdaad ietjes verhoogd. Ik haal nu +-450 kbps.
Maar ik had toch gehoopt/gedacht dat ik zeker rond 1000 kbps / 1mbps ging halen :? . (zoals ik bij Telenet had)
ik zit in zone 015

Nu is mijn vraag hoe zit het met jullie homeconnect?

grtz


Ik heb geen homeconnect, maar zulke datums moet je met een korrel zout nemen. Als je aan het einde van de week geen verandering ziet, best eens contact opnemen. Ze zullen waarschijnlijk heel wat werk hebben, zeker sinds gisteren ;)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

antonio10 schreef:Ik heb sinds vorige maand homeconnect.
Toen was het nog 4 mbps voor downloadsnelheid. ik haalde +-400 kbps.

Vanaf 1 juli zou dit normaal gezien verhogen tot 12 mbps (max).
Mijn snelheid is inderdaad ietjes verhoogd. Ik haal nu +-450 kbps.
Maar ik had toch gehoopt/gedacht dat ik zeker rond 1000 kbps / 1mbps ging halen :? . (zoals ik bij Telenet had)
ik zit in zone 015

Nu is mijn vraag hoe zit het met jullie homeconnect?

grtz

Lees eens andere posts door alvorens een nieuwe te maken
Nic0Las
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 okt 2006, 18:02

Ik denk dat je profiel gewoon nog niet op 12Mbit is gezet.
Dommel heeft alle 4Mbit profielen op 4.6 gezet dus dat zal je nu hebben gemerkt. In de loop van de maand zouden ze het op 12 moeten zetten.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nic0Las schreef:Ik denk dat je profiel gewoon nog niet op 12Mbit is gezet.
Dommel heeft alle 4Mbit profielen op 4.6 gezet dus dat zal je nu hebben gemerkt. In de loop van de maand zouden ze het op 12 moeten zetten.


Dit klopt , de verandering van 12mbit worde de komende dagen of weken uit gevoerd door belgacom .Gewoon even geduld hebben .
antonio10
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jul 2008, 12:23

Nic0Las schreef:Ik denk dat je profiel gewoon nog niet op 12Mbit is gezet.
Dommel heeft alle 4Mbit profielen op 4.6 gezet dus dat zal je nu hebben gemerkt. In de loop van de maand zouden ze het op 12 moeten zetten.



Dit zou inderdaad een mogelijke antwoord zijn, alvast bedankt :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is inderdaad wachten op Belgacom, eventjes geduld. Vergeet niet dat Belgacom zo de snelheden moet aanpassen van ongeveer 1,2 miljoen klanten (zonder de laagste abo's en Dommel-klanten).
CuBe
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 sep 2007, 10:58
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Dat is inderdaad wachten op Belgacom, eventjes geduld. Vergeet niet dat Belgacom zo de snelheden moet aanpassen van ongeveer 1,2 miljoen klanten (zonder de laagste abo's en Dommel-klanten).


En die van Dommel prolly nog als laatste in LOW prio ook... :evil:
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Belgacom ging dat doen voor zijn eigen abbo's na 1 augustus (tenzij men 50€betaald) .. dus normaal gezien moeten dommelaars eerst zijn , toch?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Ik merk hier ook een snelheidsverschil van 50 à 60 kB/s... ik ben benieuwd wanneer ik die 12Mbps krijg :roll:

Is die 12Mbps voor elke homeconnect klant? Want hier zijn discussies op het forum dat deze upgrade enkel voor de ADSL2+ regio's is?! Terwijl die 12Mbps naar mijn mening toch duidelijk over de ADSL lijn gaat en de 24Mbps over de ADSL2+ lijn... :?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

enkel voor de adsl2+ mensen.... En hoe verder van de centrale hoe minder voordeel je hebt denk ik ....
Als je beschikbaarheid opvraagt via dommel-site krijg je te zien of de 12 mbit beschikbaar is voor u.

Bij mij is het beschikbaar volgens de dommel site.. mijn homeconnect is donderdag bestelt ..vrijdag contract doorgestuurt ... en volgens CRM hebben ze dat ontvangen (yes)
Het zou zelfs al actief zijn met vervaldatum 18/8/2008
Is dat mijn activeringsdatum?? Ik moet nl wachten op de bief denk ik
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Ben eens benieuwd wanneer er zo vijf Torrent downloaders die dag en nacht in uw straat bezig zijn uw verbinding vertragen... :???: Als dat zo is
is die FUP wel eerlijk.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Dommel heeft zijn site aangepast m.b.t tot (let op) NETCONNECT

"bestaande klanten kunnen een migratie aanvragen vanaf 15/07 via hun controlpanel"

ik veronderstel dat klanten van homeconnect ook niet voor 15/07 hun 12mbit adsl2+ zulllen hebben
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

12 mbps is volgens mij toch voor alle klanten hoor. 24 mbps is enkel voor adsl2+ klanten.

Matthias_VL schreef:Ben eens benieuwd wanneer er zo vijf Torrent downloaders die dag en nacht in uw straat bezig zijn uw verbinding vertragen... :???: Als dat zo is
is die FUP wel eerlijk.


adsl is dacht ik wel een "dedicated" lijn. Je trafiek gaat over je eigen lijn. Bij telenet zou dit wel invloed hebben. daar zit een straat op dezelfde kabel maar ik denk niet dat dit bij adsl invloed gaat hebben
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Matthias_VL schreef:Ben eens benieuwd wanneer er zo vijf Torrent downloaders die dag en nacht in uw straat bezig zijn uw verbinding vertragen... :???: Als dat zo is
is die FUP wel eerlijk.


Merk je niks van, je hebt een eigen verbinding naar de telefooncentrale. Dommel werkt met een overboekingsgraad van 1 op 7, zolang 1/7e of meer van de Dommel abonnees op 1 centrale niet tegelijk downloaden ga je dus geen last van tragere snelheden hebben.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

unxplained schreef:12 mbps is volgens mij toch voor alle klanten hoor. 24 mbps is enkel voor adsl2+ klanten.

Matthias_VL schreef:Ben eens benieuwd wanneer er zo vijf Torrent downloaders die dag en nacht in uw straat bezig zijn uw verbinding vertragen... :???: Als dat zo is
is die FUP wel eerlijk.


adsl is dacht ik wel een "dedicated" lijn. Je trafiek gaat over je eigen lijn. Bij telenet zou dit wel invloed hebben. daar zit een straat op dezelfde kabel maar ik denk niet dat dit bij adsl invloed gaat hebben


inderdaad.. 't is eerder de totale centrale wat dan belast moet worden (is meer capaciteit dan telenet ;))

dus 5 zware downloaders bij telenet is 'erger' dan 5 zware downloaders bij adsl.. omdat de verdeling van de trafiek anders gebeurt.

ADSL = wijkcentrale= glasvezel
en telenet is meer 'per straat' ...
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Waarom zo gierig dan met de aantal GB of technisch onmogelijk als buitendland ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Matthias_VL schreef:Waarom zo gierig dan met de aantal GB of technisch onmogelijk als buitendland ?


waarom zouden ze meer gbs geven, als ze geld kunnen verdienen met het verkopen van gb blokken?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Matthias_VL schreef:Waarom zo gierig dan met de aantal GB of technisch onmogelijk als buitendland ?


belgacom en telenet denken gewoon waarom meer gigs geven als ze zonder al teveel zagen toch betalen ....

en bvb in nederland is er veel meer concurrentie dan hier
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

klooooon schreef:
Matthias_VL schreef:Waarom zo gierig dan met de aantal GB of technisch onmogelijk als buitendland ?


belgacom en telenet denken gewoon waarom meer gigs geven als ze zonder al teveel zagen toch betalen ....

en bvb in nederland is er veel meer concurrentie dan hier


Meer concurrentie dat over genoeg middelen beschikken (onderdeel van een groter netwerk) en vooral een deftige regulator.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”