Blijkbaar is het niet mogelijk om in de SX762 een broadcast adres in te stellen. Dus ook niet mogelijk om via internet een magicpacket uit te sturen dat er één van de pc's wakker wordt.
Heb een mediaportal draaien met webserver, maar heb geen zin om dat ding 24/7 te laten draaien maar het zou handig zijn moest ik die remote kunnen laten wakker worden en dan snel eventjes programma schedulen en weer sluiten. Daarvoor dus die broadcast.
Ik weet dat er hier zijn die zitten neuzen in de ssh-settings van de SX762, dus misschien kunnen zij mij beetje helpen hiermee...
SX762 broadcast & wake on lan
- silentkiller
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 26 keer
Als je netwerk adres 192.168.2.0 is en je een prefix hebt van 24 (subnet mask 255.255.255.0) dan is het broadcast adres 192.168.2.255 . Ik geloof dat je voor WOL of WOI een udp port moet forwarden. Als je dat forward naar dat broadcast adres moet het volgens mij lukken
Correct me if i'm wrong
Correct me if i'm wrong
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
je kan toch een software pakket gebruiken ook om je pc op te starten via het net of lokaal . Enkel de juiste poort open zetten en het zou moeten werken .
Ben je zeker trouwens dat je pc's wol ondersteunen ?
Ben je zeker trouwens dat je pc's wol ondersteunen ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Pc's ondersteunen het, lokaal kan ik die pc perfect wakker maken...
Die siemens laat niet toe van adres x.x.x.255 te pakken. Heb dit al geprobeerd, ongeldig ip-adres zegt hij.
Dito met poort open zetten en forwarden naar het ip van die pc, ja ik weet dat wol via mac-adres werkt (voor iemand het zegt). IP staat gekoppeld aan het mac-adres bij de LAN-instellingen van de router.
WOL is UDP 7 of 9.
Die siemens laat niet toe van adres x.x.x.255 te pakken. Heb dit al geprobeerd, ongeldig ip-adres zegt hij.
Dito met poort open zetten en forwarden naar het ip van die pc, ja ik weet dat wol via mac-adres werkt (voor iemand het zegt). IP staat gekoppeld aan het mac-adres bij de LAN-instellingen van de router.
WOL is UDP 7 of 9.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Mailtje voor gestuurd naar Siemens, bericht terug gehad dat't momenteel niet mogelijk was maar dat mijn request doorgestuurd is naar de ontwikkelafdeling en dat ze mij op de hoogte gingen houden...