Activatie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
FruityKicker
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:16

Ik heb een paar dagen geleden een brief+CD van dommel gekregen dat ik vandaag (vrijdag) kon activeren, na 18.00 uur. Nu heb ik dit allemaal gedaan maar ik krijg geen verbinding. Weet iemand wat ik vergeten ben of over het hoofd gezien heb?

Dank je :-D
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

de cd heeft uw siemens ingesteld? dus je kunt niet meer aan het voip gedeelte?
FruityKicker
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:16

Ik heb de CD erin gedaan, update uitgevoerd en dan de stappen uitgevoerd, maar ik kan nog steeds niet op internet. Moet ik nog wachten tot dommel iets doet?

Als ik bij de homelink software wil aanmelden krijg ik de melding:
u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en of ; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

tja, dat is Dommel he :?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Matthias_VL schreef:tja, dat is Dommel he :?


hou uw kop aub.. word u stilaan kotsbeu. Heb niets tegen uw mening maar IEDERE keer en zonder IETS OF WAT GOEDE input dus niet van.. probeer dit of dat neen... ff copy paste van een van uw één reactie


router aangesloten?
welke lichtjes branden?
als je naar 192.168.2.1 gaat pass: admin wat staat er dan bij status?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

icekiller2k6 schreef:
Matthias_VL schreef:tja, dat is Dommel he :?


hou uw kop aub.. word u stilaan kotsbeu. Heb niets tegen uw mening maar IEDERE keer en zonder IETS OF WAT GOEDE input dus niet van.. probeer dit of dat neen... ff copy paste van een van uw één reactie


router aangesloten?
welke lichtjes branden?
als je naar 192.168.2.1 gaat pass: admin wat staat er dan bij status?


gewoon niet op reageren zou ik zeggen .... dat is net zijn bedoelingen
trouwens wil je eens goed lachen zie dan maar wat hij hier zegt



BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2008 13:31
Onderwerp: Reageer met quote

Faxen via Belgacom gaat beter dan met Telenet, zijn meer leesbaarder enzo.

zegt toch genoeg hé
FruityKicker
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:16

Power, adsl, online, wlan en lan branden


Status

Internet

Verbindingsservices:
Verbindingsstatus: Niet verbonden
IP-adres:
Lokaal netwerk

IP-adres: 192.168.2.1
DHCP-server: Ingeschakeld (1 client)
Draadloos netwerk

Status: Ingeschakeld (geen clients)
SSID: ConnectionPoint
Telefonie

VoIP-accounts: 1 account (uitgeschakeld: 1 account)
Apparaat

Systeemtijd: 01.01.0001, 13:41:50
Firmwareversie: 2.1.34.7.0



Internet

Verbindingsstatus: Bezig met verbinden ...
Verbindingsmodus: Altijd aan
MAC-adres: 00:01:E3:A9:34:0F
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1128 kbps (upstream)
Ruismarge: 26.8 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Lijndemping: 14.1 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)

Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS

Status: Uitgeschakeld
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

het lijtk me toch iets met de instellingen van de router want je krijgt lijnwaarden dus de connectie met de DSLAM is gemaakt

maar mits geen ervaring met home/cityconnect laat ik deze hulp verder over aan diegene die hier wel ervaring mee hebben
The eternal and true pessimist :D
FruityKicker
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:16

Zou er iemand die homeconnect heeft zijn instellingen is willen doorgeven? Ik heb waarschijnlijk wel iets verkeerd gedaan.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Er staat : Lijnmodus: G.DMT

Volgens mij connecteer jij met een ADSL profiel en geen ADSL2+ profiel. Kijk eens of je die G.DMT kan veranderen in ADSL2+ (of iets dergelijks)
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Uw login en paswoord ingebracht?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Gewoon geduld hebben is de boodschap.

Ik heb net hetzelfde gehad, dinsdagavond ging alles OK zijn volgens de brief. Het was echter donderdag eer het volledig actief was. Volgens de dommel helldesk ligt het deels aan BGC ook omdat de die lijn moeten activeren of ergens iets moeten aanpassen.

Gene paniek, komt allemaal in orde. Juist beetje geduld hebben...
FruityKicker
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:16

thamar schreef:Gewoon geduld hebben is de boodschap.

Ik heb net hetzelfde gehad, dinsdagavond ging alles OK zijn volgens de brief. Het was echter donderdag eer het volledig actief was. Volgens de dommel helldesk ligt het deels aan BGC ook omdat de die lijn moeten activeren of ergens iets moeten aanpassen.

Gene paniek, komt allemaal in orde. Juist beetje geduld hebben...


Ik begon dit stilaan wel te vermoeden :-D . Ik ga maandag wel is bellen naar dommel zodat ik zeker ben. Gelukkig loopt telenet nog enkele weken zodat ik niet zonder internet val :-D
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

En vandaag, maandag (2 werkdagen na de activatie van de lijn) kan ik inloggen via de homeconnect software.

Gaat al bij al nog vrij vlot vind'k.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

thamar schreef:Gaat al bij al nog vrij vlot vind'k.

Matthias_VL schreef:tja, dat is Dommel he

8)
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

FullHD schreef:
thamar schreef:Gaat al bij al nog vrij vlot vind'k.

Matthias_VL schreef:tja, dat is Dommel he

8)

De Matthias_VL heeft (onrechtstreeks) is iets positief over Dommel gezegd :-D

Veel plezier met je Dommel Homeconnect thamar :wink:
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

ik moest vrijdag 4/7 afgesloten zijn van BGC (ADSL GO)en maandag 7/7 zou ik Dommel Homeconnect hebben.
Nu is het woensdag en nog niets veranderd (denk ik toch)
kan nog altijd internetten met speedtouch modem (die zou toch niet meer werken,denk ik, als ik afgesloten ben van BGC?)
ik wil de gigaset nog niet gebruiken, anders moet ik hem daarna opnieuw instellen
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kawe schreef:ik moest vrijdag 4/7 afgesloten zijn van BGC (ADSL GO)en maandag 7/7 zou ik Dommel Homeconnect hebben.
Nu is het woensdag en nog niets veranderd (denk ik toch)
kan nog altijd internetten met speedtouch modem (die zou toch niet meer werken,denk ik, als ik afgesloten ben van BGC?)
ik wil de gigaset nog niet gebruiken, anders moet ik hem daarna opnieuw instellen

Het was de bedoeling dat je dan op 7/7 begonnen was met de homeconnect software (waar je voor de eerste stap nog op internet moet zitten) en dan de router aansluiten en de rest van de stappen doorlopen (en dan had je nu al online geweest met homeconnect)
Dus software downloaden van dommel en de eerste stap online uitvoeren, lees misschien het sticky topic van homeconnect
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

heb nog niets anders gedaan dan de sticky's gelezen.
normaal kan ik toch geen internet meer hebben als BGC mij op 4/7 zou afgesloten hebben (of ben ik mis).
dus zolang BGC nog niet afgesloten is, kan ik toch geen internet van Dommel hebben op dezelfde lijn?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kawe schreef:heb nog niets anders gedaan dan de sticky's gelezen.
normaal kan ik toch geen internet meer hebben als BGC mij op 4/7 zou afgesloten hebben (of ben ik mis).
dus zolang BGC nog niet afgesloten is, kan ik toch geen internet van Dommel hebben op dezelfde lijn?

jawel, want nu is dat overgezet naar dommel in principe (dus uw signaal wordt niet weggehaald, alleen de facturatie ervan zal nu door dommel gebeuren)
ik ben geen enkele seconde offline geweest de dag dat ik werd omgeschakeld
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

zo kunnen we blijven wachten
dacht eerst dat ik gans het WE zonder internet zou zitten.
ik zie wel nog mijn teller op BGC, dus dacht ik dat er nog geen omschakeling was.
op Dommel staat mijn vervaldag op 10/8
ga het onmiddelijk eens proberen, als je het niet hoort donderen,is alles gelukt
bedankt
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kawe schreef:zo kunnen we blijven wachten
dacht eerst dat ik gans het WE zonder internet zou zitten.
ik zie wel nog mijn teller op BGC, dus dacht ik dat er nog geen omschakeling was.
op Dommel staat mijn vervaldag op 10/8
ga het onmiddelijk eens proberen, als je het niet hoort donderen,is alles gelukt
bedankt

veel succes, hopelijk ben je snel terug online (zonder al te veel problemen) :wink:
FruityKicker
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jul 2008, 23:16

Ik kan eindelijk op internet :-D . Vandaag binnengeraakt bij dommel en daar werd ik zeer vlot en vriendelijk geholpen. Het bleek uiteindelijk aan een verkeerde instelling te liggen. Het duurt idd ontzettend lang om binnen te geraken bij dommel maar met wat geduld krijg je zeer vlotte service. Tot nu toe ben ik zeer tevreden van dommel :-)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

FruityKicker schreef:Ik kan eindelijk op internet :-D . Vandaag binnengeraakt bij dommel en daar werd ik zeer vlot en vriendelijk geholpen. Het bleek uiteindelijk aan een verkeerde instelling te liggen. Het duurt idd ontzettend lang om binnen te geraken bij dommel maar met wat geduld krijg je zeer vlotte service. Tot nu toe ben ik zeer tevreden van dommel :-)

op een goed moment bellen en je hebt binnen de 2 minuten iemand aan de lijn.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik zal ff mijn situatie schetsen:
2 weken geleden heb ik de installatie cdrom gedraaid en totop heden nog steeds geen brief.
das nu meer dan 2 weken geleden.
volgende zondag vertrek ik voor 10 dagen op vakantie.

als ik nu voor ik vertrek de modem aansluit, zou de boel dan kunnen werken tegen dat ik terug kom?
of moet je zelf ook nog stappen ondernemen voor voor ze je gegevens kunnen inpushen?
nolle123
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2008, 18:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

FruityKicker schreef:Ik kan eindelijk op internet :-D . Vandaag binnengeraakt bij dommel en daar werd ik zeer vlot en vriendelijk geholpen. Het bleek uiteindelijk aan een verkeerde instelling te liggen. Het duurt idd ontzettend lang om binnen te geraken bij dommel maar met wat geduld krijg je zeer vlotte service. Tot nu toe ben ik zeer tevreden van dommel :-)


Wat hebben ze jou dan gezegd? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Na het invoeren van de activatienummer krijg ik steeds de melding als ik inlog op die gigaset modem dat er geen internetverbinding is. Ik heb reeds de MTU waarden naar 1492 gezet, op die manier kan ik wel internet gebruiken, maar volgens de status ben ik nog steeds niet verbonden. Na een hele dag bellen niemand aan de lijn kunnen krijgen.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Nolle geduld hebben. Als de lijn nog moet geactiveerd worden in de centrale kan dat een paar dagen duren. BGC is niet van de snelste, en die beheren nog altijd heel de boel...
nolle123
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2008, 18:04
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Ja BGC had om te beginen al een fiche verkeerd geplaatst bij hen in de kast, maar ik heb nu wel degelijk internet, maar dan enkel als het protocol op bridging MER staat ( dus geen enkele username of paswoord moet ingegeven worden op die manier)

Gisteren geprobeerd met de tips van FruityKicker door het PPPoE protocol te gebruiken met login het @schedom(zonder .be) met bijhorend paswoord, maar dat werkte dus niet.

Wat wel gebeurde is dat ik door dit te proberen en opnieuw het MER protocol gebruikte om internet te hebben, dat de modem na een tijd wel aangaf verbonden te zijn met het internet en zowaar het online lampje voor de eerste keer brandde op de modem.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”