ADSL2+ centrales

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
laris
Plus Member
Plus Member

Ik zou graag ADSL2+ internetabbonnement nemen, maar de telefooncentrale van Boechout is hier blijkbaar (nog) niet klaar voor.

Kan ik ergens te weten komen of deze centrale nog ooit ADSL2+ ready gaat zijn?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ligt er aan welke ADSL2+-aanbieder je voorkeur uitdraagt:
Scarlet (en afgeleiden) hebben niet overal ADSL2+, Dommel heeft een deel eigen ADSL2+ en verkoopt verder ook ADSL2+ van Belgacom, en waar niet beschikbaar binnenkort VDSL2. Tele2 heeft denk ik ook z'n eigen infrastructuur, maar weerom niet overal.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Is Scarlet van plan om uit te breiden? Of wacht ze tot ze overgenomen worden door Belgacom?

Hetgeen wat natuurlijk niet zal gebeuren gezien noch het BIPT noch de Europese Commissie hiervoor de toestemming zullen geven.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Scarlet zal ook wel materiaal afhuren van Belgacom om ADSL2+ aan te bieden op te de plaatsen waar ze geen eigen materiaal staan hebben.
rds
Plus Member
Plus Member

Ik dacht dat Belgacom ADSL2+ moest gaan openstellen in heel België vanaf 1 juli. Maar buiten de grote steden is het nergens te krijgen. Dus eigenlijk zijn we er nog niets mee? Dan kan Belgacom dit alsnog tegenhouden door nergens ADSL2+ te installeren. Hoeveel jaar gaat het nu nog duren?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het is niet omdat Belgacom ADSL2+ het open stelt dat alle providers daar gebruik van zullen maken.
Als je dus geen ADSL2+ beschikbaar hebt volgens je provider moet je daar klagen, maar technologisch zal in jouw gebied wel degelijk ADSL2+ beschikbaar zijn.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

ADSL2+ heeft geen voordelen meer voor Belgacom, de bandbreedte is te weinig om BGC TV HD uit te zenden. Dat is dan ook de reden dat VDSL2 nu volop word uitgerold. Dus ADSL2+ zullen ze niet snel meer implementeren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben toch ook benieuwd wat Scarlet gaat doen,er is hier al op het forum gezegd dat alle One6 abbonees naar One20 zullen gaan(gratis) maar ik moet het eerst nog zien hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”