Belgacom bespaarde 32,6 miljoen euro op notionele intrest

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

BRUSSEL - (Belga) De Belgacom-groep heeft het voorbije jaar 32,6 miljoen euro bespaard op de notionele intrestaftrek. Dat heeft het bedrijf woensdag op de algemene aandeelhoudersvergadering bekendgemaakt. De notionele intrest is een maatregel die door de vorige regering werd ingevoerd om investeringen aan te trekken, maar leidde al tot heel wat controverse.

De notionele intrestaftrek is een fiscale maatregel die Belgische en buitenlandse vennootschappen toelaat om minder belastingen te betalen, door het toepassen van een fictieve intrestaftrek op het gecorrigeerd bedrag van het eigen vermogen. Met betrekking tot het loon van Belgacom-topman Didier Bellens pleitte die laatste voor nog meer transparantie. Bellens ontving het voorbije jaar in totaal 3,57 miljoen euro of 37 procent meer dan het jaar voordien. Dat is de grootste loonstijgingen van alle Bel20-bedrijven. (DWM) BELGA


Bron: De Standaard.be 9 april 2008
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Was van te voren gezegd he dat April Belgacom maand ging worden niet :???:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

En de prijzen blijven stijgen om hun zakken verder te vullen op de rug van de gewone klant
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Belgacom heeft dus 10% korting gekregen op zijn belastingen, das dus 3GB/klant per maand :)
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

witte! schreef:Was van te voren gezegd he dat April Belgacom maand ging worden niet :???:


Rofl, kdenk dat er iemand is die al lang spijt heeft van zijn "april wordt Belgacommaand" uitspraak.
:-D

37 % opslag is geweldig, zolang dat het bij uzelf gebeurd :wink:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Hoe meer ik dit soort berichten over de beloningen van Didier Bellens hoor, die natuurlijk nauw samenhangen met z'n "prestaties" de winst van Belgacom te optimaliseren ten koste van de consument, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het nodig is dat Bellens het veld ruimt om een competitief internet in België mogelijk te maken.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Limburg schreef:Hoe meer ik dit soort berichten over de beloningen van Didier Bellens hoor, die natuurlijk nauw samenhangen met z'n "prestaties" de winst van Belgacom te optimaliseren ten koste van de consument, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het nodig is dat Bellens het veld ruimt om een competitief internet in België mogelijk te maken.


Ik vindt eigenlijk het nog erger dat er steeds meer berichten zijn over het verfransen van Belgacom, het weglopen van kundig personeel (oa bij Telindus) (lees alleen managers die overblijven), het complete prut Belgacom inmiddels wereldwijd heeft enz
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

qless schreef:
Limburg schreef:Hoe meer ik dit soort berichten over de beloningen van Didier Bellens hoor, die natuurlijk nauw samenhangen met z'n "prestaties" de winst van Belgacom te optimaliseren ten koste van de consument, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het nodig is dat Bellens het veld ruimt om een competitief internet in België mogelijk te maken.


het complete prut imago wat belgacom inmiddels wereldwijd heeft enz

ik dacht juist dat belgacom goede imago op internationale (bedrijven) vlak had
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

LoSeR schreef:
qless schreef:
Limburg schreef:Hoe meer ik dit soort berichten over de beloningen van Didier Bellens hoor, die natuurlijk nauw samenhangen met z'n "prestaties" de winst van Belgacom te optimaliseren ten koste van de consument, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het nodig is dat Bellens het veld ruimt om een competitief internet in België mogelijk te maken.


het complete prut imago wat belgacom immidels wereldwijd heeft enz

ik dacht juist dat belgacom goede imago op internationale (bedrijven) vlak had


Ja, ik denk dat er in het buitenland veel bedrijven jaloers zijn op hoe men in België de klant nog zo kan uitzuigen op internet-vlak :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

voodoodoll schreef:
LoSeR schreef:
qless schreef:
Limburg schreef:Hoe meer ik dit soort berichten over de beloningen van Didier Bellens hoor, die natuurlijk nauw samenhangen met z'n "prestaties" de winst van Belgacom te optimaliseren ten koste van de consument, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het nodig is dat Bellens het veld ruimt om een competitief internet in België mogelijk te maken.


het complete prut imago wat belgacom immidels wereldwijd heeft enz

ik dacht juist dat belgacom goede imago op internationale (bedrijven) vlak had


Ja, ik denk dat er in het buitenland veel bedrijven jaloers zijn op hoe men in België de klant nog zo kan uitzuigen op internet-vlak :lol:

zijn allemaal gezonde keuzes voor een bedrijf. Kzou me zorgen maken moesten ze hier vanalles aan 20 euro aanbieden
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

LoSeR schreef:
voodoodoll schreef:
LoSeR schreef:
qless schreef:
Limburg schreef:Hoe meer ik dit soort berichten over de beloningen van Didier Bellens hoor, die natuurlijk nauw samenhangen met z'n "prestaties" de winst van Belgacom te optimaliseren ten koste van de consument, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het nodig is dat Bellens het veld ruimt om een competitief internet in België mogelijk te maken.


het complete prut imago wat belgacom immidels wereldwijd heeft enz

ik dacht juist dat belgacom goede imago op internationale (bedrijven) vlak had


Ja, ik denk dat er in het buitenland veel bedrijven jaloers zijn op hoe men in België de klant nog zo kan uitzuigen op internet-vlak :lol:

zijn allemaal gezonde keuzes voor een bedrijf. Kzou me zorgen maken moesten ze hier vanalles aan 20 euro aanbieden


Dus op een consumenten forum gaat u de standpunten van een bedrijf verdedigen en vergoelijken?

Wat hier in België aan de hand is dat is nergens anders in Europa mogelijk behalve bij nieuwe lidstaten gelijk Bulgarije, Roemeniën, ...
Dat zijn zo staten waar de economie een bloei kent van wege Europa en waar dan ook nog de markt vrijgemaakt moet worden.
In België met hoofdstad Brussel notabene de hoofdstad van Europa is er ook nog geen vrije markt Economie.
Cfr Electrabel, Belgacom, Telenet, ...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

LoSeR schreef:zijn allemaal gezonde keuzes voor een bedrijf. Kzou me zorgen maken moesten ze hier vanalles aan 20 euro aanbieden


Tja, in het buitenland kan men winst maken door een product met onbeperkt bellen + 20Mbits lijntje + digitale tv + geen datalimiet voor 30 Euro

als je bij Belgacom kijkt wat dit zou kosten dan val je gewoon achterover
pack internet go + tv 50 Euro
Telefoonlijn 17.50 Euro
Onbeperkt bellen 19.95 Euro
Totaal voor Belgacom = 87.45 Euro

Betekent dat we hier in dit land bijna 3 keer meer betalen dan elders in Europa voor een gelimiteerde adsl lijn van maar 4Mbits
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Insom schreef:
witte! schreef:Was van te voren gezegd he dat April Belgacom maand ging worden niet :???:


Rofl, kdenk dat er iemand is die al lang spijt heeft van zijn "april wordt Belgacommaand" uitspraak.
:-D


Het klopt toch? De telefoontarieven gaan 3% naar omhoog.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zambo schreef:
LoSeR schreef:zijn allemaal gezonde keuzes voor een bedrijf. Kzou me zorgen maken moesten ze hier vanalles aan 20 euro aanbieden


Tja, in het buitenland kan men winst maken door een product met onbeperkt bellen + 20Mbits lijntje + digitale tv + geen datalimiet voor 30 Euro

als je bij Belgacom kijkt wat dit zou kosten dan val je gewoon achterover
pack internet go + tv 50 Euro
Telefoonlijn 17.50 Euro
Onbeperkt bellen 19.95 Euro
Totaal voor Belgacom = 87.45 Euro

Betekent dat we hier in dit land bijna 3 keer meer betalen dan elders in Europa voor een gelimiteerde adsl lijn van maar 4Mbits

wat is uw punt? Ik zeg dat bedrijf gewoon gezond acteert in de omstandigheden waarin dat bedrijf zich bevindt. Velen zeggen hier vaak van Belgacom is een overheidsbedrijf en bla bla maar ik zie niemand hier over OVERHEID klagen. Punt is moest belgacom iets veranderen aan hun strategie gaat telenet moeten reageren en dan zitten ze beiden met mindere winst. Omgekeerd ook. Daarom zitten we stil qua aanbod van 2 spelers.

Andere punt: moest nu topman bij belgacom toch zo dom zijn en prijzenoorlog beginnen gaat die na volgende AH-vergadering afgezet worden want hij minimaliseed winst.

Oplossing: oplossing kan er maar vanuit 1 punt komen in deze situatie ->regering. Buitenlandse bedrijven zijn niet echt geinteresseerd door monopolie op telefoonlijn//kabel

PS: en om terug tekomen op die vergelijkingen in buitenland. GEEN 1 van die bedrijven zou zo lage prijzen hanteren moesten ze klanten kunnen lokken met hogere prijzen.
krisvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 dec 2007, 14:01
Locatie: Brussel

Zambo schreef:
LoSeR schreef:zijn allemaal gezonde keuzes voor een bedrijf. Kzou me zorgen maken moesten ze hier vanalles aan 20 euro aanbieden


Tja, in het buitenland kan men winst maken door een product met onbeperkt bellen + 20Mbits lijntje + digitale tv + geen datalimiet voor 30 Euro

als je bij Belgacom kijkt wat dit zou kosten dan val je gewoon achterover
pack internet go + tv 50 Euro
Telefoonlijn 17.50 Euro
Onbeperkt bellen 19.95 Euro
Totaal voor Belgacom = 87.45 Euro

Betekent dat we hier in dit land bijna 3 keer meer betalen dan elders in Europa voor een gelimiteerde adsl lijn van maar 4Mbits


Die vergelijking trekt eigenlijk helemaal op niets. De 30 Euro in het buitenland voor de volledige triple play gaat natuurlijk over bellen via ADSL lijn. Daarenboven gaat het om een prijs zonder de kost van de decoder.

Als je hiermee rekening houdt, is de Belgacom prijs :
pack internet go + tv : 44 Euro (zonder decoder)
I-talk no limit : 15 Euro

Totaal voor Belgacom : 59 Euro.

En je vergelijking met het buitenland trekt er dus ook niet op. Heb even gekeken op www.orange.fr (het vroegere France Telecom) en die 30 Euro is alleen maar geldig als je reeds een vaste lijn hebt ! Wil je echte triple play (zonder overbodig telefoonabonnement) dan betaal je 40 Euro. Zie http://www.orange.fr/bin/frame.cgi?u=ht ... Fid%3D8788

Dus de èchte vergelijking Belgacom vs France Teecom is :
59 Euro (Frankrijk/Orange) tegen 40 Euro (Belgacom)
Groot verschil is natuurlijk wel het downloadvolume dat hier beperkt is tot 12 MB tov een FUP in Frankrijk.

Vergelijken we nu even met Nederland (bij KPN, het Nederlandse KPN), dan heb ik hetvolgende gevonden :
InternetPlusBellen Lite (3Mb/s) + Interactieve TV : 52,90 Euro. Zie : http://www.kpn.com/internet/internetplu ... plustv.htm
Optie "BelOnbeperkt Altijd" : 10 Euro Zie : http://www.kpn.com/internet/internet-be ... n-Lite.htm
Totaal 62,90 Euro (voor 3Mb/s internet + tv + onbeperkt bellen)

Dus de echte vergelijking met Nederland is :
62,90 Euro (Nederland/KPN) tegen 59 Euro (Belgacom)
Grootste verschil blijft ook hier het probleem van het downloadvolume.

Ik heb hier bewust vergeleken met de "Belgacom's van het buitenland". Uiteraard kan je ook in Nederland en Frankrijk terecht bij alternatieve operatoren. Probleem van alternatieve operatoren in Nl en Fr is echter (net zoals hier) dat hun producten en prijzen wel zeer interessant kunnen zijn, maar meestal zeer beperkt beschikbaar .... tenzij je een telefoonabonnement bij de historische operator neemt .... en dan verlies je eigenlijk een groot deel van het voordeel.

Begrijp me niet verkeerd : ik zeg niet dat Belgacom of België goedkoper is dan het buitenland, integendeel. En ik zeg ook niet dat het niet beter kan/moet.

Maar met idiote vergelijkingen zoals die hierboven is niemand geholpen.

We zouden ons als consument beter focussen op wat België ècht onderscheidt van het buitenland : het probleem van het beperkte download volume.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Alice ADSL : 29,95 € voor triple play. Dit is gratis decoder voor TV inbegrepen. Dit is ook een catalogus van 300.000 liedjes inbegrepen die gratis te downloaden zijn.
Eventueel kost voor vaste lijn bij France Télécom maar dit is geen noodzaak als je het een beetje slim speelt.

BGC:
* pack TV + ADSL : 50 euro (ik heb nog nooit gehoord van een korting als je je decoder eruit haalt, hoewel ik verkeerd kan geïnformeerd zijn)
* I talk no limit: 17,5 € (15 € is happy time)
* 10 liedjes van iTunes te downloaden om de 2 maanden

= 67,5 €

Bovendien is het datavolume bij BGC een serieuze B-Mol.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisvb schreef:Maar met idiote vergelijkingen zoals die hierboven is niemand geholpen.


Die vergelijkingen zijn helemaal niet idioot... ik zie trouwens niet in waarom je met de BGC's van het buitenland moet vergelijken. Als consument is het enige belangrijke het product op zich... dat moet vergelijkbaar zijn, wie het verkoopt doet helemaal niet terzake.

De alternatieve providers geven gewoon aan op welke bedragen nog steeds winst kunnen gemaakt worden en leveren verder een identiek product, iedere cent dat BGC meer kost is dus puur kassa-kassa.

krisvb schreef:Dus de èchte vergelijking Belgacom vs France Teecom is : 59 Euro (Frankrijk/Orange) tegen 40 Euro (Belgacom)


Ik vrees dat de verkeerde naam bij de verkeerde prijs staat... kortom zelfs met een dure historische provider uit het buitenland is BGC nog steeds 50% duurder !!!
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Goztow schreef:Alice ADSL : 29,95 € voor triple play. Dit is gratis decoder voor TV inbegrepen. Dit is ook een catalogus van 300.000 liedjes inbegrepen die gratis te downloaden zijn.
Eventueel kost voor vaste lijn bij France Télécom maar dit is geen noodzaak als je het een beetje slim speelt.

BGC:
* pack TV + ADSL : 50 euro (ik heb nog nooit gehoord van een korting als je je decoder eruit haalt, hoewel ik verkeerd kan geïnformeerd zijn)
* I talk no limit: 17,5 € (15 € is happy time)
* 10 liedjes van iTunes te downloaden om de 2 maanden

= 67,5 €

Bovendien is het datavolume bij BGC een serieuze B-Mol.


als je de decoder aankoopt, valt de huur hiervan weg in het pack en dat s dus 6 euro minder. dus in dit voorbeeld hierboven, betaal je dan 44 €.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Rafken schreef:
Goztow schreef:Alice ADSL : 29,95 € voor triple play. Dit is gratis decoder voor TV inbegrepen. Dit is ook een catalogus van 300.000 liedjes inbegrepen die gratis te downloaden zijn.
Eventueel kost voor vaste lijn bij France Télécom maar dit is geen noodzaak als je het een beetje slim speelt.

BGC:
* pack TV + ADSL : 50 euro (ik heb nog nooit gehoord van een korting als je je decoder eruit haalt, hoewel ik verkeerd kan geïnformeerd zijn)
* I talk no limit: 17,5 € (15 € is happy time)
* 10 liedjes van iTunes te downloaden om de 2 maanden

= 67,5 €

Bovendien is het datavolume bij BGC een serieuze B-Mol.


als je de decoder aankoopt, valt de huur hiervan weg in het pack en dat s dus 6 euro minder. dus in dit voorbeeld hierboven, betaal je dan 44 €.

Om te kunnen vergelijken moet je echter de huur er laten in zitten, aangezien de huur gratis is bij alice FR. M.a.w. bij alice ga je sowieso niet kopen maar wel huren (want het is grati)s dus moeten we bij BGC ook de huur erin rekenen.

Opmerking: de 29,90 € is enkel in steden; buiten steden vragen ze 34,90 € ervoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

LoSeR schreef:
voodoodoll schreef:
LoSeR schreef:
qless schreef:
Limburg schreef:Hoe



Ja, ik denk dat er in het buitenland veel bedrijven jaloers zijn op hoe men in België de klant nog zo kan uitzuigen op internet-vlak :lol:

zijn allemaal gezonde keuzes voor een bedrijf. Kzou me zorgen maken moesten ze hier vanalles aan 20 euro aanbieden


In verhouding ligt het aantal internetaansluitingen flink achter in Belgie flink achter met vergelijkbare landen. Daarbij zijn er nog heel wat small band aansluitingen.
Men is wellicht jaloers op de behaalde marges, maar maken die echt zoveel uit massaal wegblijven van klanten?
De koers van belgacom is er eentje van stilzitten.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dbr schreef:De koers van belgacom is er eentje van stilzitten.

Correct, immers beste wat je kan doen in duopolie is niks veranderen.

PS: kunnen jullie nu is eindelijk stoppen met vgl met buitenland? Waarom zie mijn vorige post
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

krisvb schreef:Die vergelijking trekt eigenlijk helemaal op niets.

Als je alles dan toch zo kritisch bekijkt, die van u ook niet

krisvb schreef:Totaal voor Belgacom : 59 Euro.
[...]
59 Euro (Frankrijk/Orange) tegen 40 Euro (Belgacom)
Groot verschil is natuurlijk wel het downloadvolume dat hier beperkt is tot 12 MB tov een FUP in Frankrijk.
[...]

12 MB is wel echt weinig
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

LoSeR schreef:
dbr schreef:De koers van belgacom is er eentje van stilzitten.

Correct, immers beste wat je kan doen in duopolie is niks veranderen.

PS: kunnen jullie nu is eindelijk stoppen met vgl met buitenland? Waarom zie mijn vorige post


Ik stop zeker niet met vergelijken met andere landen, want dat is wel relevant. Er zijn misschien minder gelukkige voorbeelden.
Je beweerd in een andere reactie dat een nationaal netwerk niet interessant is voor een buitenlandse partij, waarom zou dat niet zo zijn?

Dat Belgacom wellicht niet goed in de markt ligt is een ander verhaal.
Ik ben het niet met je eens dat Belgacom het best handeld door stil te zitten, ik stel alleen vast dat ze dat nu doen.
Want het aantal aansluitingen groeit bijna niet, aan de andere kant neemt de concurrentie toe door bijvoorbeeld de overname van Tele2 door Kpn.

Belgacom lijkt te gokken op de goedkeuring van de overname van Scarlet maar wat als dat niet gebeurd, dan hebben ze een flinke kloof te dichten.
Wat te denken van andere partijen die Scarlet eventueel zouden willen hebben.

Stilstaan is nooit goed, de wereld draait immers door en veranderd steeds. Vdsl roepen ze ook al zolang het zal er vast wel komen, maar puntje bij paaltje valt alles toch weer een beetje tegen bij Belgacom, dat is mijn ervaring. Als prive gebruiker en proffesioneel.
En op zich is dat erg jammer.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dbr schreef:
Ik stop zeker niet met vergelijken met andere landen, want dat is wel relevant. Er zijn misschien minder gelukkige voorbeelden.
Je beweerd in een andere reactie dat een nationaal netwerk niet interessant is voor een buitenlandse partij, waarom zou dat niet zo zijn?

grote instapkosten + relatief kleine markt + 2 monopolisten die direct kunnen reageren op uw "betere" aanbod

Dat Belgacom wellicht niet goed in de markt ligt is een ander verhaal.
Ik ben het niet met je eens dat Belgacom het best handeld door stil te zitten, ik stel alleen vast dat ze dat nu doen.

Ik had het uitgelegd. Als belgacom om nu maar iets te zeggen prijs verlaagt met 5 euro dan gaat telenet dat ook doen. Evenwicht kwa klanten blijft maar ze verdienen nu beiden 5euro minder per klant. Daardoor gaat geen van de 2 bewegen want het lokt reactie uit van de andere. Je ziet dat toch ook duidelijk. ISP's die dat wel doen zijn veeeeel kleinere omdat voor hen ook maar 100 nieuwe klanten (fictief) is een overwinning.

Want het aantal aansluitingen groeit bijna niet, aan de andere kant neemt de concurrentie toe door bijvoorbeeld de overname van Tele2 door Kpn.

Door overname zie ik de concurrentie nog niet groeien. Ok zal KPN mss met iets leuks uitpakken, DAN PAS gaat belgacom reageren. Zelfs dan gaan ze eerst berekening maken: is de verlaagde prijs > weggelopen klanten

Belgacom lijkt te gokken op de goedkeuring van de overname van Scarlet maar wat als dat niet gebeurd, dan hebben ze een flinke kloof te dichten.
Wat te denken van andere partijen die Scarlet eventueel zouden willen hebben.

Das een threat idd, maar je gaat niet als leider reageren op nog niet gebeurde acties van kleine tegenstanders

Stilstaan is nooit goed, de wereld draait immers door en veranderd steeds.

Zoals ik al reeds zei, stilstaan is optimum in duopolie

Vdsl roepen ze ook al zolang het zal er vast wel komen, maar puntje bij paaltje valt alles toch weer een beetje tegen bij Belgacom


En hebben ze daar nu echt aan geleden? Ik zie "gewone" mensen niet wachten op vdsl of 100 GB limieten. Om maar te zeggen ik kon iemand niet overtuigen naar dommel omdat hij bij belgacom werkende inet had + foto's + muziek + cinema (of nog iets, kan het mij niet herinneren)
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

LoSeR schreef:..
grote instapkosten + relatief kleine markt + 2 monopolisten die direct kunnen reageren op uw "betere" aanbod

Toch Nederland is goed vergelijkbaar, en daar zijn er 4 netwerken en vele providers

..

Ik had het uitgelegd. Als belgacom om nu maar iets te zeggen prijs verlaagt met 5 euro dan gaat telenet dat ook doen. Evenwicht kwa klanten blijft maar ze verdienen nu beiden 5euro minder per klant. Daardoor gaat geen van de 2 bewegen want het lokt reactie uit van de andere. Je ziet dat toch ook duidelijk. ISP's die dat wel doen zijn veeeeel kleinere omdat voor hen ook maar 100 nieuwe klanten (fictief) is een overwinning.

Daarom is het "actieaanbod" uitgevonden. en daarom was Kpn in Nederland zo succesvol met meerdere providers die elk hun eigen doelgroep bedienen.



..
Door overname zie ik de concurrentie nog niet groeien. Ok zal KPN mss met iets leuks uitpakken, DAN PAS gaat belgacom reageren. Zelfs dan gaan ze eerst berekening maken: is de verlaagde prijs > weggelopen klanten

Weggelopen klanten zijn ook voor een concurrent niet het meest intressant kompleet nieuwe klanten wel.
Het is ook niet zo dat als bgc morgen een nieuw aanbod lanceert dat alle klanten dan massaal in de rij aanschuiven. als een concurrend een goed aanbod heeft gaat Belgacom dat klanten kosten, als ze dan pas gaan uitzoeken of ze gaan willen reageren zijn ze te laat.


Das een threat idd, maar je gaat niet als leider reageren op nog niet gebeurde acties van kleine tegenstanders

Totdat die kleintjes groot worden
Zoals ik al reeds zei, stilstaan is optimum in duopolie

op de korte termijn..


En hebben ze daar nu echt aan geleden? Ik zie "gewone" mensen niet wachten op vdsl of 100 GB limieten. Om maar te zeggen ik kon iemand niet overtuigen naar dommel omdat hij bij belgacom werkende inet had + foto's + muziek + cinema (of nog iets, kan het mij niet herinneren)

Gewone mensen wachten ook niet op Belgacom anders was het aantal aansluitingen een stuk sneller gestegen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
krisvb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 dec 2007, 14:01
Locatie: Brussel

dbr schreef:
LoSeR schreef:..
grote instapkosten + relatief kleine markt + 2 monopolisten die direct kunnen reageren op uw "betere" aanbod

Toch Nederland is goed vergelijkbaar, en daar zijn er 4 netwerken en vele providers



Vind ik ook. En een vergelijking met Nederland heb ik reeds gemaakt ... :


Vergelijken we nu even met Nederland (bij KPN, het Nederlandse KPN), dan heb ik hetvolgende gevonden :
InternetPlusBellen Lite (3Mb/s) + Interactieve TV : 52,90 Euro. Zie : http://www.kpn.com/internet/internetplu ... plustv.htm
Optie "BelOnbeperkt Altijd" : 10 Euro Zie : http://www.kpn.com/internet/internet-be ... n-Lite.htm
Totaal 62,90 Euro (voor 3Mb/s internet + tv + onbeperkt bellen)

Dus de echte vergelijking met Nederland is :
62,90 Euro (Nederland/KPN) tegen 59 Euro (Belgacom)
Grootste verschil blijft ook hier het probleem van het downloadvolume.


Ik heb enkel met KPN vergeleken. Misschien zijn er andere triple-play aanbiedingen die voordeliger zijn.

Mijn punt blijft echter overreind, denk ik : kwa prijs is België in het algemeen en Belgacom in het bijzonder best wel vergelijkbaar met andere landen (in het bijzonder kleinere landen). Grote verschil echter, is en blijft het downloadvolume.

Ik denk dus nog altijd dat we ons als consument het best hierop concentreren. Meteen is dit een hint voor tik en anderen ...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

krisvb schreef:Mijn punt blijft echter overreind, denk ik : kwa prijs is België in het algemeen en Belgacom in het bijzonder best wel vergelijkbaar met andere landen (in het bijzonder kleinere landen). Grote verschil echter, is en blijft het downloadvolume....


kijk eens op http://www.internetten.nl/access/adslpr ... =0&nls=nee

en je ziet dat er toch wel enig verschil zit tussen prijzen van Belgacom, wat internet betreft, en het buitenland.

Bedenk ook dat vrijwel allen geen downloadlimiet hebben, vaak een vast ip hebben en ook nog veel goedkoper zijn.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dbr schreef:Toch Nederland is goed vergelijkbaar, en daar zijn er 4 netwerken en vele providers

Dat is hem juist, daar zijn er meer grotere concurrenten.....
..


Daarom is het "actieaanbod" uitgevonden. en daarom was Kpn in Nederland zo succesvol met meerdere providers die elk hun eigen doelgroep bedienen.

belgacom doet dan ook acties he....


..

Weggelopen klanten zijn ook voor een concurrent niet het meest intressant kompleet nieuwe klanten wel.
Het is ook niet zo dat als bgc morgen een nieuw aanbod lanceert dat alle klanten dan massaal in de rij aanschuiven. als een concurrend een goed aanbod heeft gaat Belgacom dat klanten kosten, als ze dan pas gaan uitzoeken of ze gaan willen reageren zijn ze te laat.

Compleet nieuwe klanten bestaan bijna niet meer in Belgie. Ze moeten niks uitzoeken, ze weten wat ze kunnen//zullen doen. Tis gewoon niet slim om vanuit belgacom//telenet positie prijs//aanbod - oorlog te starten

Das een threat idd, maar je gaat niet als leider reageren op nog niet gebeurde acties van kleine tegenstanders

Totdat die kleintjes groot worden
Zoals ik al reeds zei, stilstaan is optimum in duopolie

op de korte termijn..

Das helemaal niet waar. Als beiden niet bewegen OP LANGE termijn hebben ze meer winst als ze 1 van hen begint te bewegen.

Gewone mensen wachten ook niet op Belgacom anders was het aantal aansluitingen een stuk sneller gestegen.

HUH? beweer je nu dat grote massa naa kleine ISP's gaan? :smash2:

PS: nog is in het kort: belgacom beweegt niet omdat het hoeft helemaal niet + vgl. met buitenland gaat niet op omdat het daar andere markt is qwa spelers (mss wetten ook?)

PPS: als ik hier meeste mensen lees is het alsof Belgacom grote verliezen aan het maken is en niemand weet wat te doen behalve jullie.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

sorry, maar ik vind dat de vergelijking met nederland totaal niet op.
de markt is daar al 50% groter (veel meer inwoners) dan in belgie dus dat is appelen met peren vergelijken.
je kan belgie gewoon niet met geen enkel land vergelijken. ook niet met frankrijk bijvoorbeeld omdat dat daar de beschikbaarheid van adsl veel minder is dan bij ons. ok, er zijn daar gebieden waar niemand woont maar ook zijn er bevolkte streken waar geen dsl te verkrijgen is.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Nederland heeft meer inwoners maar is ook groter dan België, qua bevolkingsdichtheid is er niet zoveel verschil. 346,7/km² voor België en 394,3/km² voor Nederland. Vlaanderen is elk geval perfect vergelijkbaar met Nederland.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Rafken schreef:sorry, maar ik vind dat de vergelijking met nederland totaal niet op.
de markt is daar al 50% groter (veel meer inwoners) dan in belgie dus dat is appelen met peren vergelijken.
je kan belgie gewoon niet met geen enkel land vergelijken. ook niet met frankrijk bijvoorbeeld omdat dat daar de beschikbaarheid van adsl veel minder is dan bij ons. ok, er zijn daar gebieden waar niemand woont maar ook zijn er bevolkte streken waar geen dsl te verkrijgen is.


Onzin, mocht je dat al vinden zet het dan eens in verhouding, het landschap is ook grotendeels hetzelfde etc.
Zal ik je eens een geheimpje verklappen Nederland had ook van die afgelegen plekken waar niemand woont. en toch hebben veen van die kleine dorpjes nu dsl dankzij concurrentie tussen Kpn en BBnet.
Waarom zou zoiets niet in Belgie kunnen?
Met het aantal inwoners heeft het niets te maken.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dbr schreef:
Rafken schreef:sorry, maar ik vind dat de vergelijking met nederland totaal niet op.
de markt is daar al 50% groter (veel meer inwoners) dan in belgie dus dat is appelen met peren vergelijken.
je kan belgie gewoon niet met geen enkel land vergelijken. ook niet met frankrijk bijvoorbeeld omdat dat daar de beschikbaarheid van adsl veel minder is dan bij ons. ok, er zijn daar gebieden waar niemand woont maar ook zijn er bevolkte streken waar geen dsl te verkrijgen is.


Onzin, mocht je dat al vinden zet het dan eens in verhouding, het landschap is ook grotendeels hetzelfde etc.
Zal ik je eens een geheimpje verklappen Nederland had ook van die afgelegen plekken waar niemand woont. en toch hebben veen van die kleine dorpjes nu dsl dankzij concurrentie tussen Kpn en BBnet.
Waarom zou zoiets niet in Belgie kunnen?
Met het aantal inwoners heeft het niets te maken.

reklame maken voor 10 miljoen of voor 16 miljoen mensen...
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

LoSeR schreef:
dbr schreef:
Rafken schreef:../quote]
reklame maken voor 10 miljoen of voor 16 miljoen mensen...


Zo simpel is het natuurlijk niet.
we praten over het nu en dan is het eerder de keuze instappen in een volle markt of in een rustigere markt. maar er zijn natuurlijk nog veel meer bijkomende factoren.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Rafken schreef:
Goztow schreef:[= 67,5 €

Bovendien is het datavolume bij BGC een serieuze B-Mol.


als je de decoder aankoopt, valt de huur hiervan weg in het pack en dat s dus 6 euro minder. dus in dit voorbeeld hierboven, betaal je dan 44 €.
die decoders staan nu 49 eurookes ipv 249... is dit echt waar ?
kun je die decoder gaan inleveren tijdens de loop van het contract,want na 7 maanden heb ik mijn decoder gekocht
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”