Raw copper ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Als ik overschakel van Discovery naar raw copper, is dit dan een jaarcontract ? Hang ik een jaar vast aan raw copper van Edpnet ? Wat gebeurt er als ik in de tussentijd wil overschakelen naar een andere provider ? Moet ik dan de resterende periode raw copper aan Edpnet betalen ?

Alvast bedankt !

Uzzi
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Ook een brief gehad van bgc ivm. discovery? Ik zit met dezefde vragen...
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Yep ! Ik had een tijdje geleden de vraag gesteld aan Edpnet of ik mij opnieuw vastzet voor een jaar als ik overschakel van discovery naar raw copper. Dat was niet het geval. Ik zit nu echter nog met een aantal vragen (zie mijn openingspost) i.v.m. de raw copper zelf. Indien ik dit weekend geen antwoord krijg op userbase (de vragen zijn nogal specifiek, dus misschien weet niemand op het forum dit echt) open ik een nieuw ticket. Bij Edpnet antwoorden ze zeer snel.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

aangezien je bent van plan om rawcopper bij edpnet te kopen zou ik sowieso bij edpnet vragen
Mss bieden ze enkel rawcopper voor hun eigen aanbieding of weet ik veel wat nog allemaal.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Ik vrees vooral voor complicaties bij de omschakeling. Als je antwoord hebt op dat ticket laat je dan iets weten? Ik zoek alvast mijn passwd van myedpnet terug :-)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Wanneer de klant bv. zijn lijn opzegt bij Belgacom blijft je adsl toch werken en wat later krijg je een brief van EDPNET dat je bent automatisch overgeschakeld naar RAW copper.
Vermoedelijk worden ze door Belgacom ingelicht,tenslotte verdienen
ze der achter,want EDPNET moet hiervoor betalen aan Belgacom.
Is enkel een technische kwestie en geen contractverlenging.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb de vraag via een ticket gesteld aan Edpnet. Normaliter moet ik in de loop van de dag wel antwoord hebben.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Inderdaad. Als u uw Discovery line bij belgacom opzegt, gaan ze het telefoniesignaal van de lijn halen, en wordt deze automatisch omgezet in een raw copperlijn.
Dat betekent ook dat deze kosten vanaf de datum van omzetting naar de klant in kwestie worden doorgerekend.
Deze raw copper lijn wordt automatisch aan uw maandelijkse factuur toegevoegd, en blijft actief zolang het ADSL-abonnement actief is.
Hiervoor wordt het contract niet opnieuw verlengd met een jaar.

Voor alle duidelijkheid, EDPnet neemt geen extra winstmarge op raw copper.
internet, fiber & telephony
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

EDPnet schreef:Voor alle duidelijkheid, EDPnet neemt geen extra winstmarge op raw copper.


Dus de mensen die hun discovery lijn opzeggen, omdat Belgacom 3,xx€ meer vraagt, zullen nog eens 3,xx€ extra aan Belgacom geven. Resultaat Belgacom krijgt 6,xx€ van u dan vroeger en EDPnet krijgt extra administratief werk zonder er iets extra aan te verdienen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wat is eigenlijk de snelste procedure om van discovery naar raw copper over te schakelen ? Als ik mijn discovery nu opzeg, dan hang ik nog (minstens) een maand vast aan mijn Discoverylijn. Gaat dit sneller als ik aan Edpnet aangeef dat ik mijn discovery wil vervangen door een raw copper ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Om welke goeie reden zou je meer betalen voor een raw copper tov discovery?

Ik lees wel dat de lijn dan van een betere kwaliteit zou zijn maar ben alsnog geen bewijzen tegen gekomen.

Mocht ik bvb een 6 mbit profiel kunnen krijgen ipv 4 middels raw copper zou ik het nog overwegen. Voor de rest is de huidige 4 mbit hier stabiel als een rots.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Edpnet heeft inderdaad altijd geclaimd dat raw copper betere verbindingswaarden zou moeten geven dan Discovery. Nu gaan we die bewering ook eens testen. Ik sta omwille van slechte lijnwaarden op een 2,2Mbit/s profiel, wie weet kunnen we er 3,3 uitpersen (50% winst :-) )

De ADSL verbinding staat op naam van m'n BVBA, de discovery niet (kan enkel voor particulieren). Zeker nu met die prijsverhoging is het interessant om de lijn eveneens over te zetten op de zaak.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

ZMD schreef:Dus de mensen die hun discovery lijn opzeggen, omdat Belgacom 3,xx€ meer vraagt, zullen nog eens 3,xx€ extra aan Belgacom geven. Resultaat Belgacom krijgt 6,xx€ van u dan vroeger en EDPnet krijgt extra administratief werk zonder er iets extra aan te verdienen.

Waar haalt gij die andere 3 euro vandaan? Die eerste is het verschil in discover prijs van toen en nu en die andere?
Please help, looking for a way to get rich and fast
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Hetgeen hij bedoelt is het feit dat, ondanks de forse prijsstijgen, een discoverylijn nog steeds ongeveer 3€ goedkoper is dan een raw copper verbinding.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Hetgeen hij bedoelt is het feit dat, ondanks de forse prijsstijgen, een discoverylijn nog steeds ongeveer 3€ goedkoper is dan een raw copper verbinding.


En ik ben vrij zeker dat indien je slechte lijnwaarden hebt met een disco lijn je die nog steeds zal hebben met een raw copper hoor :lol:
The eternal and true pessimist :D
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

BungaMan schreef:
ZMD schreef:Dus de mensen die hun discovery lijn opzeggen, omdat Belgacom 3,xx€ meer vraagt, zullen nog eens 3,xx€ extra aan Belgacom geven. Resultaat Belgacom krijgt 6,xx€ van u dan vroeger en EDPnet krijgt extra administratief werk zonder er iets extra aan te verdienen.

Waar haalt gij die andere 3 euro vandaan? Die eerste is het verschil in discover prijs van toen en nu en die andere?


Oude prijs: 6,85€
Nieuwe prijs: 9,95€ (Belgacom ontvangt dus minstens 3,10€ extra aan u)
Raw copper: 13€ (Belgacom ontvangt 6,05€ extra aan u in vergelijking met de huidige tarieven)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb vandaag telefonisch (0800/22.800) mijn Discoverylijn opgezegd. Vrijdag zou ze normaliter gedeactiveerd moeten worden. Ik hoop alleen maar dat de overgang naar raw copper inderdaad automatisch gebeurd. Ik heb geen zin om vrijdagavond thuis te komen en te merken dat ik geen internet meer heb.
netzak
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:11

a3ke schreef:
Uzzi schreef:Hetgeen hij bedoelt is het feit dat, ondanks de forse prijsstijgen, een discoverylijn nog steeds ongeveer 3€ goedkoper is dan een raw copper verbinding.


En ik ben vrij zeker dat indien je slechte lijnwaarden hebt met een disco lijn je die nog steeds zal hebben met een raw copper hoor :lol:

idem, de lijn blijft immers boets liggen. en een extra telefoniesignaal kan niet zoveel roet in het eten gooien.

ik blijf ook bij m'n discovery lijn: het is nog steeds goedkoper dan raw copper + ik zit hier op 6Mbps, dus ik klaag niet (enkel over de prijsstijging). overschakelen naar raw copper lijkt me nogal über nutteloos, en zeker als je het doet uit ontevree.
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

Raw copper bij edpnet kost 11.7 euro dus idd discovery line bij belgacom is goedkoper dus waarom overstappen en problemen zoeken door het één op te zeggen en het andere te activeren die meer kost. Dit kan alleen maar problemen veroorzaken en kost meer, logisch lijkt het me niet.

Ik woon nog geen kilometer van de centrale en edpnet is gewoon lekker snel.

Download: 666 kb/sec
Upload: 69 kb/sec

Voor 26.95 euro in de maand en nu 40 gb data inbegrepen + 6 uurnachtsurfen, Gewoon lekker abonnement !!!
EDPNET ROCKS !!!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Uzzi schreef:Ik heb vandaag telefonisch (0800/22.800) mijn Discoverylijn opgezegd. Vrijdag zou ze normaliter gedeactiveerd moeten worden. Ik hoop alleen maar dat de overgang naar raw copper inderdaad automatisch gebeurd. Ik heb geen zin om vrijdagavond thuis te komen en te merken dat ik geen internet meer heb.


Ik had ook discovery lijn en dan raw copper bij edpnet. Er MOET een technicus van Belgacom langskomen om een nieuwe contactdoos te plaatsen. Je moet dus thuis zijn om de overstap van een gewone telefoonlijn naar raw copper te maken.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Ik heb geweten van iemand die zijn telefoonlijn ging opzeggen bij Belgacom en er werd automatisch raw copper geactiveerd.
Dit op hetzelfde koperpaar als dat waar de ADSL vroeger op stond.
Er hoefde dus niets gewijzigd te worden.
Maar het zou natuurlijk altijd kunnen dat belgacom beslist de raw copper op het andere koperpaar te activeren.
Trouwens, zo moeilijk is het niet om zelf de twee kabeltjes van het andere koperpaar in de plaats van de huidige in de huidige contactdoos te steken en aan het begin twee andere binnenkomende draadjes te nemen. Gewoon alles erinsteken naar analogie van de vorige 2 koperdraadjes.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb vrijdag 4 juli de bevestiging van Belgacom ontvangen dat op 4 juli mijn Discoveryabonnement beëindigd ging worden. We zijn ondertussen 7 juli, maar aangezien ik nog steeds kiestoon op de telefoonlijn heb, ga ik ervan uit dat de omschakeling van Discovery naar raw copper nog steeds niet gebeurd is. Eigenlijk zou ik moeten gaan klagen bij BGC omdat ik meer betaal voor een minderwaardig product :roll:

Ik vermoed dat BGC het momenteel zeer druk heeft met de omschakeling naar ADSL2+, zeker nu de vakantieperiode is aangebroken en er waarschijnlijk een deel techniekers met verlof zijn.

Ik vroeg mij af hoe de omschakeling in de praktijk zal gebeuren. Het zou me sterk verbazen dat er bij mij een technieker moet langskomen (noch de medewerker van het callcenter, noch de brief sprak over een technieker). Ik vermoed dat er een aantal dingen in de centrale aangepast moeten worden en dat er dus een technieker naar de centrale van Lanaken zal moeten gaan. Iemand enig idee hoe dit proces zal verlopen ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Zie ook mijn vorige posting: voor de omschakeling van een belgacom telefoonlijn naar raw copper bij edpnet is er een technieker van belgacom bij mij thuis langs geweest. Die heeft een andere wandcontactdoos geplaatst. Op die contactdoos zit behalve de traditionele aansluiting voor een telefoonstekker ook nog eens een RJ11 aansluiting (verborgen achter een klepje) en verder zit er nog een schakelaar op de contactdoos. Waar die voor dient ontgaat mij. Op deze contactdoos wordt dan een nummer geplakt (meer dan 10 cijfers). De man vertelde mij dat dit nummer blijkbaar dient om makkelijk na te kunnen gaan door wie het raw copper paar wordt geleverd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Voor zij die geïnteresseerd zijn in de resultaten van de overgang van Discovery naar raw copper.

Lijnwaarden met discoverylijn :

DownstreamBitRate 2048.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 12.0 dB
UpstreamNoiseMargin 15.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 16.0 dB

Lijnwaarden met raw copper :

DownstreamBitRate 2048.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 18.0 dB
UpstreamNoiseMargin 18.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 17.0 dB

Er is dus wel degelijk een verbetering merkbaar : downstream noise margin +6 dB en upstream noise margin +3 dB. Voor mij is het bewezen, raw copper geeft betere verbindingswaarden dan een lijn met spraak op.

Hopelijk is het voldoende om mijn lijn up te graden naar 3,3Mbit/s 8)
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Uzzi schreef:Voor zij die geïnteresseerd zijn in de resultaten van de overgang van Discovery naar raw copper.

Lijnwaarden met discoverylijn :

DownstreamBitRate 2048.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 12.0 dB
UpstreamNoiseMargin 15.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 16.0 dB

Lijnwaarden met raw copper :

DownstreamBitRate 2048.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 18.0 dB
UpstreamNoiseMargin 18.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 17.0 dB

Er is dus wel degelijk een verbetering merkbaar : downstream noise margin +6 dB en upstream noise margin +3 dB. Voor mij is het bewezen, raw copper geeft betere verbindingswaarden dan een lijn met spraak op.

Hopelijk is het voldoende om mijn lijn up te graden naar 3,3Mbit/s 8)


Uw raw copper loopt toevallig over ne andere voedingsbundel of zo... Daarbij is er helemaal niks bewezen. Puur toeval noem ik dat.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Volgens de uitleg van de storingsdienst van BGC (daar heb ik even contact mee gehad) is mijn lijn enkel 'softwarematig' losgekoppeld. Ik zit dus fysiek wel degelijk nog op dezelfde bundel/lijn.

Enfin, elkeen interpreteert het zoals hij zelf wil. Voor mij was het in ieder geval een vooruitgang.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Joris84 schreef:Uw raw copper loopt toevallig over ne andere voedingsbundel of zo... Daarbij is er helemaal niks bewezen. Puur toeval noem ik dat.


Een omschakeling van telefonie naar raw copper wordt in principe niet fysiek herpatched, dus de technische situatie blijft hetzelfde.
Het enige wat gebeurt is dat het telefoniesignaal wordt "gedesactiveerd."

Maar 6dB is wel een opmerkelijke verbetering.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Toxeh

Jij kent blijkbaar wel iets van zo'n omschakeling. Is het normaal dat als ik een telefoon aan die raw copper koppel, dat ik een bezettoon te horen krijg ? Volgens de persoon van de storingsdienst is dit normaal, maar ik heb toch mijn twijfels.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

:)

Ik heb dat ooit eens nagevraagd, en het kàn zijn dat belgacom uw raw copper lijn (zogenaamd voor test doeleinden?) ook aansluit op een telefooncentrale.
Ofwel is het een restant van een vroegere telefonie aansluiting, of eventueel (naar ik vermoed) kan dit wel iets met lijntesten maken hebben (heb je ooit een lijntest aangevraagd?).

Ik zou er mij in ieder geval niet te veel zorgen over maken. Dit heeft geen effect op uw signaal, en een splitter is niet noodzakelijk. Ik vrees dat de specifieke oorzaak heel moeilijk te achterhalen is.

Normaal zou je niets moeten horen als je een telefoontoestel aansluit omdat er geen signaal is. Het beste bij een raw copper is in elk geval geen telefoon of splitters aan te sluiten, omdat die alleen maar extra weerstand op de lijn geven waardoor uw signaal verzwakt.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Uzzi schreef:@ Toxeh

Jij kent blijkbaar wel iets van zo'n omschakeling. Is het normaal dat als ik een telefoon aan die raw copper koppel, dat ik een bezettoon te horen krijg ? Volgens de persoon van de storingsdienst is dit normaal, maar ik heb toch mijn twijfels.

Ja dat is normaal. Je hoort een gewone bezettoon.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Voor zij die geïnteresseerd zijn in de resultaten van de overgang van Discovery naar raw copper.

Lijnwaarden met discoverylijn :

DownstreamBitRate 2048.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 12.0 dB
UpstreamNoiseMargin 15.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 16.0 dB

Lijnwaarden met raw copper :

DownstreamBitRate 2048.0 Kbps
UpstreamBitRate 512.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 18.0 dB
UpstreamNoiseMargin 18.0 dB
DownstreamAttenuation 36.0 dB
UpstreamAttenuation 17.0 dB

Er is dus wel degelijk een verbetering merkbaar : downstream noise margin +6 dB en upstream noise margin +3 dB. Voor mij is het bewezen, raw copper geeft betere verbindingswaarden dan een lijn met spraak op.

Hopelijk is het voldoende om mijn lijn up te graden naar 3,3Mbit/s 8)

Uzzi, is je upgrade naar 3.3 Mbit/s gelukt?

Ik heb momenteel een ISDN verbinding waar ook mijn adsl signaal over loopt.
Ik heb problemen met mijn inkomende VoIP gesprekken.
Blijkbaar ligt dit aan de ZyXEL P-660H-D3 modem/router. Probleem met SIP ALG.
Ik overweeg nu deze Allied Telesis modem/router te kopen.
De ISDN versie is nog altijd Annex B: max 8Mbps down/640kbps up.
De PBX versie heeft al een ADSL2+ modem: max 24Mbps down/3.5Mbps up.
Dit is al geen goedkoop beestje en ik heb geen zin om nog eens een nieuwe modem te kopen als hier ooit ADSL2+ beschikbaar komt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Seagull

Whoops, ik herontdek nu pas dit draadje. De upgrade naar 3,3Mbit/s is inderdaad gelukt. Mijn downstream noise margin wil nog wel eens schommelen, maar ligt meestal rond de 10dB @3,3Mbit/s
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”