Telefoon op verschillende verdieping en homeconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Hibibidibibidi
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007, 18:47

Ik heb nog enkele vragen in verband met in homeconnect.

1) Ik heb een Mac (OS X 10.5.4). Bij homeconnect staat dit bij benodigdheden:
personal computer (windows 2000, xp, vista of linux)
Bij netconnect en cityconnect staat er ook:
• apple computer (mac os 9.x of 10.x)

Zorgt dit voor problemen, speciale software of kan alles via je browser worden ingesteld (zoals de meeste modems/routers)?

2) Ik heb 2 telefoontoestellen. Deze zijn beide aangesloten op een splitter op de telefoon aansluiting in de muur; 1 op gelijkvloers en 1 op de eerste verdieping. Als ik nu de telefoon moet aansluiten op de modem hoe gebeurd dit dan me de 2de telefoon? (De eerste telefoon staat naast de modem dus dat ik geen probleem)

Bedankt.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

De HomeConnect software waarmee je het beheer van je pakket afhandelt (email adressen aanmaken/wijzigen/verwijderen; telefoondoorschakeling/2de oproep/...) draait alleen op het Microsoft .NET Framework. Als je dat kan laten werken op de Mac, dan ben je vertrokken.

De modem/router kan je perfect via je browser instellen.

Je moet beide telefoontoestellen aansluiten op de modem. Daarvoor zijn er op de modem twee aansluitingen voorzien. Hoe je dat bekabelt, tja. Da's een ander paar mouwen.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Hibibidibibidi schreef:Ik heb nog enkele vragen in verband met in homeconnect.

1) Ik heb een Mac (OS X 10.5.4). Bij homeconnect staat dit bij benodigdheden:
personal computer (windows 2000, xp, vista of linux)
Bij netconnect en cityconnect staat er ook:
• apple computer (mac os 9.x of 10.x)

Zorgt dit voor problemen, speciale software of kan alles via je browser worden ingesteld (zoals de meeste modems/routers)?

2) Ik heb 2 telefoontoestellen. Deze zijn beide aangesloten op een splitter op de telefoon aansluiting in de muur; 1 op gelijkvloers en 1 op de eerste verdieping. Als ik nu de telefoon moet aansluiten op de modem hoe gebeurd dit dan me de 2de telefoon? (De eerste telefoon staat naast de modem dus dat ik geen probleem)

Bedankt.


1) je zult in problemen komen vrees ik..
activeren kun je nog via 0800 nr.. maar tel nummer staat in activatie programma..

dus je zult vmware moeten gebruiken met network bridge (dus dat vmware een 'echt' ip adres krijgt 192.168.2.x).

en emails, telefoonopties, zijn via de software; SSID, wireless etc niet gaan gewoon via de browser. Dit werkt ook op een macos.

2) euh inprincipe kun je gewoon een tussenkastje doen..
maar ik zou gewoon de kabels die vertrekken van die kastjes rechtstreeks aansluiten @ de siemens router.. (met een koppelstukje & rj11 kabel)


edit:
spuit 11 :-o
Hibibidibibidi
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 mar 2007, 18:47

Dus windows is enkel nodig voor het activeren, dan is het geen probleem.

Maar waar de telefoonkabels lopen heb ik geen idee, dat zal ik eens moeten zoeken.

Bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”