Je snelheid wordt gemeten van zodra je de camera passeert, je weet wel die zwarte toeter die onder de camera hangt.
Ze doen normaal namelijk "staart" meting en die meting gaat heel snel.
Maar als je enorm vertraagt dan gaat de radar er van uit dat er iets niet klopt en breekt de meting domweg af.
Versnellen of doorrijden is niet slim, want dan klopt de meting altijd en flitst hij 2 of meer keer.
Echter bij vertraging gaan ze ervan uit dat de meting niet klopt (wel voldoende vertragen), bv een vogel ofzo, dus flitsen ze 1 keer of helemaal niet.
Zouden ze ervoor meten, en dan 2 foto's nemen, dan klopt de foto niet....en dat kan nooit.
De foto MOET kloppen met de metingen, ergo hard remmen, al ga je 200...grote kans dat de meting afgebroken is en je er mee weg komt.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je hard moet rijden!
Maar ik ben zelf een keer geflitst? tegen 240 op de teller, maar door hard te remmen heb ik er nooit meer iets van vernomen.
Later heb ik van een radar-fabrikant vernomen waarom.
Iets anders is als ze achter je aanrijden, dan nemen ze een gemiddelde meting, maar een radar-flitser kan dat niet.
Zie maar: