VoIP via Dommel? Welke partner of provider?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Insom
Pro Member
Pro Member

Puur uit nieuwschierigheid.

Welke partner gebruikt Dommel voor haar VoIP/VoDSL?
Is dit Toledo, Weepee, Intertel, Tristars, ... ?

Kan iemand me ook iets vertellen over de kwaliteit, stabiliteit, facturatie van de VoIP via Dommel?

mercikes :-)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dommel doet zijn telefonie zelf. Ze hebben dus geen partner.

De kwaliteit is zeer goed als ik mij niet vergis.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Kwaliteit is idd. niet slecht, maar ik vraag me af waarom ik meer moet betalen voor verbinding met telenet, terwijl andere provicders (voipbuster e.d.) die met voip werken een flat rate hebben voor alle vaste lijnen.

Als ik de tarieven bekijk is het goedkoper naar mijn neef in Canada te bellen, en ik vraag hem om mijn buur die bij telenet is een boodschap door tegeven. Zelfs al ik betaal mijn neef zijn telefoonkosten terug, kost mij dat nog maar de helft dan rechtstreeks naar een telenetnummer te bellen.
Dat is toch niet normaal ?
In andere landen zijn er toch ook geen verschillen naar wie je belt.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Inderdaad absurde situatie.
Insom
Pro Member
Pro Member

dietervanb schreef:Kwaliteit is idd. niet slecht, maar ik vraag me af waarom ik meer moet betalen voor verbinding met telenet, terwijl andere provicders (voipbuster e.d.) die met voip werken een flat rate hebben voor alle vaste lijnen.

Als ik de tarieven bekijk is het goedkoper naar mijn neef in Canada te bellen, en ik vraag hem om mijn buur die bij telenet is een boodschap door tegeven. Zelfs al ik betaal mijn neef zijn telefoonkosten terug, kost mij dat nog maar de helft dan rechtstreeks naar een telenetnummer te bellen.
Dat is toch niet normaal ?
In andere landen zijn er toch ook geen verschillen naar wie je belt.
Volgens wat ik vernomen heb ligt dit aan het feit dat sommigen in hun registrar effectief kunnen "zien" of je nu naar BGC of Telenet nrs belt (bv Dommel als ik het mag geloven, dat moet je eigenlijk eerst es uittesten of ze wel degelijk de prijs aanrekenen die ze zeggen) en andere weer niet.
Bijvoorbeeld Voipbuster zal dit onderscheid niet kunnen maken en zullen ze gegarandeerd verlies maken op de minuten die men naar Telenet belt.

Hoe het komt dat Telenet nog altijd duurder is om naar te bellen? Je woont nu eenmaal in België eh... :lol:

De Belgische operatoren vragen nog steeds gigantische bedragen om op hun netwerk gesprekken af te leveren of om over hun netwerk te communiceren. (VoIP naar vaste lijn of GSM heeft nu eenmaal nog netwerk nodig).
Grrr :evil:

Nog ff on topic
Dommel zal waarschijnlijk wel een partner hebben hoor, het is verschrikkelijk moeilijk om zomaar een Switch, registrar, etc uit de grond te stampen om op korte termijn VoIP te leveren.
Het kan zijn dat ze een partitie hebben bij iemand zodat zij CDR's of de lijsten ontvangen van de gesprekken zodat zij deze kunnen importeren in hun facturatie.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Hier al sinds jaar en dag 3starsnet, heb nu zelfs een lokaal Belgisch nummer wat perfect bereikbaar is waar ik me ook bevindt.(op dit moment in China) Familie thuis in België heeft ook Dommel, gecombineerd met 3stars net..in mijn ogen qua prijs kwaliteit één van de beste oplossingen.
Insom
Pro Member
Pro Member

sail0rbe schreef:Hier al sinds jaar en dag 3starsnet, heb nu zelfs een lokaal Belgisch nummer wat perfect bereikbaar is waar ik me ook bevindt.(op dit moment in China) Familie thuis in België heeft ook Dommel, gecombineerd met 3stars net..in mijn ogen qua prijs kwaliteit één van de beste oplossingen.
Nomadische nummering is al lange tijd mogelijk maar nog niet echt ingeburgerd. Maar dit heeft eigenlijk niets te maken met de oorspronkelijke vraag he...
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

nog mensen die reeds voip van dommel hebben kunnen proberen en iets over de kwaliteit kunnen meedelen?

Zijn precies nog niet heel veel mensen die het hebben
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

kwaliteit is goed, op mijn 2de lijn is de bel kwaliteit zelfs hoger (minder gekraak);

Als hij voor de 1ste maal zou moeten rinkelen bij iemand heb je wel een raar 'switch' geluidje maar daarna is het zoals een gewoon gesprek.. ookal zit ik mijn lijn 'volledig' dicht te gooien, de QoS zorgt ervoor dat de belkwaliteit goed blijft
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

sip domein is 83.101.17.137 = fleur.schedom-europe.net

hoe het na deze server gaat....
Insom
Pro Member
Pro Member

icekiller2k6 schreef:sip domein is 83.101.17.137 = fleur.schedom-europe.net

hoe het na deze server gaat....
Bedankt Ice, het zou me echt verbazen mocht Dommel zijn eigen apparatuur hebben. Het kan zijn dat ze een partitie huren van een bestaande 3th party switch. Sowieso gebeurd de terminatie van de gesprekken vanuit België.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”