Welke partner gebruikt Dommel voor haar VoIP/VoDSL?
Is dit Toledo, Weepee, Intertel, Tristars, ... ?
Kan iemand me ook iets vertellen over de kwaliteit, stabiliteit, facturatie van de VoIP via Dommel?
mercikes

Volgens wat ik vernomen heb ligt dit aan het feit dat sommigen in hun registrar effectief kunnen "zien" of je nu naar BGC of Telenet nrs belt (bv Dommel als ik het mag geloven, dat moet je eigenlijk eerst es uittesten of ze wel degelijk de prijs aanrekenen die ze zeggen) en andere weer niet.dietervanb schreef:Kwaliteit is idd. niet slecht, maar ik vraag me af waarom ik meer moet betalen voor verbinding met telenet, terwijl andere provicders (voipbuster e.d.) die met voip werken een flat rate hebben voor alle vaste lijnen.
Als ik de tarieven bekijk is het goedkoper naar mijn neef in Canada te bellen, en ik vraag hem om mijn buur die bij telenet is een boodschap door tegeven. Zelfs al ik betaal mijn neef zijn telefoonkosten terug, kost mij dat nog maar de helft dan rechtstreeks naar een telenetnummer te bellen.
Dat is toch niet normaal ?
In andere landen zijn er toch ook geen verschillen naar wie je belt.
Nomadische nummering is al lange tijd mogelijk maar nog niet echt ingeburgerd. Maar dit heeft eigenlijk niets te maken met de oorspronkelijke vraag he...sail0rbe schreef:Hier al sinds jaar en dag 3starsnet, heb nu zelfs een lokaal Belgisch nummer wat perfect bereikbaar is waar ik me ook bevindt.(op dit moment in China) Familie thuis in België heeft ook Dommel, gecombineerd met 3stars net..in mijn ogen qua prijs kwaliteit één van de beste oplossingen.
Bedankt Ice, het zou me echt verbazen mocht Dommel zijn eigen apparatuur hebben. Het kan zijn dat ze een partitie huren van een bestaande 3th party switch. Sowieso gebeurd de terminatie van de gesprekken vanuit België.icekiller2k6 schreef:sip domein is 83.101.17.137 = fleur.schedom-europe.net
hoe het na deze server gaat....