Modem voor dommel netconnect met ADSL2+

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 mar 2007, 09:29

Ik ben op zoek achter een modem voor adsl2+ hier thuis maar de router met ingebouwde modem die ze aanbeleven is hier overbodig aangezien ik al een router heb waar ik niet van af stap.

Nu heb ik de volgende router gevonden:
Thomson Speedtouch 536 v6.
Deze zou ADSL2+ met Annex M enz ondersteunen dus zou zelfs voor in de toekomst bij netconnect upgrades van de upload snelheid moeten voldoen.

Iemand ervaring met dit ding? Is dit wat te outdated of is dit perfect voor de komende ADSL2+ upgrades?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Nikon schreef:Ik ben op zoek achter een modem voor adsl2+ hier thuis maar de router met ingebouwde modem die ze aanbeleven is hier overbodig aangezien ik al een router heb waar ik niet van af stap.

Nu heb ik de volgende router gevonden:
Thomson Speedtouch 536 v6.
Deze zou ADSL2+ met Annex M enz ondersteunen dus zou zelfs voor in de toekomst bij netconnect upgrades van de upload snelheid moeten voldoen.

Iemand ervaring met dit ding? Is dit wat te outdated of is dit perfect voor de komende ADSL2+ upgrades?


Siemens.. ;) Ben je altijd zeker.. Anders moet je voor een Linksys gaan type ken ik niet vanbuiten
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

de routers van USR zijn ook wel goed te noemen. Enkel wat trage interface+(bji mij) een slechtere printerpoort.
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Nikon schreef:Nu heb ik de volgende router gevonden:
Thomson Speedtouch 536 v6.
Deze zou ADSL2+ met Annex M enz ondersteunen dus zou zelfs voor in de toekomst bij netconnect upgrades van de upload snelheid moeten voldoen.

Iemand ervaring met dit ding? Is dit wat te outdated of is dit perfect voor de komende ADSL2+ upgrades?


Speedtouch 536v6 werkt perfect op adsl2+. Maar mijn ervaring is dat deze modem niet het maximale uit je lijn haalt...

Met mijn Speedtouch haal ik 11Mbit downstream sync. Er zijn zo goed als geen geavanceerde opties instelbaar bij mijn weten.

Met mijn Comtrend modem haal ik standaard 14.5Mbit, en mits wat handmatige instellingen 18Mbit.

(Beide modems zijn getest op dezelfde lijn)
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 mar 2007, 09:29

bc547 schreef:
Nikon schreef:Nu heb ik de volgende router gevonden:
Thomson Speedtouch 536 v6.
Deze zou ADSL2+ met Annex M enz ondersteunen dus zou zelfs voor in de toekomst bij netconnect upgrades van de upload snelheid moeten voldoen.

Iemand ervaring met dit ding? Is dit wat te outdated of is dit perfect voor de komende ADSL2+ upgrades?


Speedtouch 536v6 werkt perfect op adsl2+. Maar mijn ervaring is dat deze modem niet het maximale uit je lijn haalt...

Met mijn Speedtouch haal ik 11Mbit downstream sync. Er zijn zo goed als geen geavanceerde opties instelbaar bij mijn weten.

Met mijn Comtrend modem haal ik standaard 14.5Mbit, en mits wat handmatige instellingen 18Mbit.

(Beide modems zijn getest op dezelfde lijn)


wel model van comtrend is dit? iemand die ook betere snelheden behaalt met een andere modem?
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Nikon schreef:wel model van comtrend is dit? iemand die ook betere snelheden behaalt met een andere modem?


Ik heb een Comtrend CT-5361+ modem. Blijkbaar is daar niet zoveel informatie over te vinden. E-leven (adsl2+ operator in leuven) gebruikt deze modems standaard op hun netwerk.
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 mar 2007, 09:29

bc547 schreef:
Nikon schreef:wel model van comtrend is dit? iemand die ook betere snelheden behaalt met een andere modem?


Ik heb een Comtrend CT-5361+ modem. Blijkbaar is daar niet zoveel informatie over te vinden. E-leven (adsl2+ operator in leuven) gebruikt deze modems standaard op hun netwerk.


het enige probleem is dat ik nergens een winkel vind die me deze kan verkopen :P Die thomson is al beter verkrijgbaar, maar het zal uiteindelijk toch een linksys am200 worden.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 mar 2007, 09:29

Abusimbal schreef:Die Linksys AM200 ondersteunt de M versie van ADSL2+ niet.
http://www-nl.linksys.com/servlet/Satel ... torWrapper

Waarom geen WAG160N of WAG325N ?
http://www-nl.linksys.com/servlet/Satel ... 1573642B01
http://www-nl.linksys.com/servlet/Satel ... 1373642B02


ja dat dacht ik dus ook al :(

ik heb trouwens geen access points meer nodig en ben ook niet van plan er nog een te kopen met wifi in, heb hier thuis 2 access points staan op strategische plaatsen en ik ben niet van plan dat aan te passen :P
en ok je kan de wifi disablen maar ondertussen betaal ik er wel voor, een gewone modem is dus wat ik nodig heb

nuja als het echt niet anders kan zal het mss wel zoiets worden, of zelfs die siemens van dommel zelf maar die is niet stabiel genoeg lees ik hier op het forum
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Abusimbal schreef:Die Linksys AM200 ondersteunt de M versie van ADSL2+ niet.


Als je wat zoekt met google blijkt dat die AM200 wel annexM kan. Bijvoorbeeld http://www.linksysinfo.org/forums/archi ... 58019.html
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 mar 2007, 09:29

bc547 schreef:
Abusimbal schreef:Die Linksys AM200 ondersteunt de M versie van ADSL2+ niet.


Als je wat zoekt met google blijkt dat die AM200 wel annexM kan. Bijvoorbeeld http://www.linksysinfo.org/forums/archi ... 58019.html


Ja maar dat gaat volgens mij niet over de AM200-EU die hier verkocht wordt
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

Nikon schreef:Ja maar dat gaat volgens mij niet over de AM200-EU die hier verkocht wordt


In de thread op http://www.linksysinfo.org/forums/showt ... p?p=326518 staat een post van user Jade767 die een AM200-EU heeft en wil weten of die annexM compatibel is (post #4). Iets verderop in de thread geeft Jade767 zelf antwoord dat dit zo is en dat hij dat getest heeft (post #6).
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 mar 2007, 09:29

oh OK niet gezien, dik inorde dus :P
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Nikon schreef:oh OK niet gezien, dik inorde dus :P


Ik heb anders nog een aantal van die Comtrend modems (4 poort, wifi, adsl2+ ..) nieuw in de doos liggen :-)
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik heb voor de gebruikelijke appel en 'n ei een Ovislink ADSL2+ router gekocht met annex M onderteuning en ben sinds gisteren een Dommel cityconnect gebruiker. Dit is het reultaat via de speedtest ven telenet:

Last Result:
Download Speed: 12860 kbps (1607.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1738 kbps (217.3 KB/sec transfer rate)

Das ver weg van de 24/3Mbs maar de afstand tussen de centrale en hier is natuurlijk de boosdoener. De download ligt in dezelfde orde als mijn 2de lijn van Scarlet. En ik heb het ding op bridging gezet.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
nukhem
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:30
Bedankt: 1 keer

patrickc schreef:Ik heb voor de gebruikelijke appel en 'n ei een Ovislink ADSL2+ router gekocht met annex M onderteuning en ben sinds gisteren een Dommel cityconnect gebruiker. Dit is het reultaat via de speedtest ven telenet:

Last Result:
Download Speed: 12860 kbps (1607.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1738 kbps (217.3 KB/sec transfer rate)

Das ver weg van de 24/3Mbs maar de afstand tussen de centrale en hier is natuurlijk de boosdoener. De download ligt in dezelfde orde als mijn 2de lijn van Scarlet. En ik heb het ding op bridging gezet.


Kan je me het exacte type geven van die router? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

patrickc schreef:Ik heb voor de gebruikelijke appel en 'n ei een Ovislink ADSL2+ router gekocht met annex M onderteuning en ben sinds gisteren een Dommel cityconnect gebruiker. Dit is het reultaat via de speedtest ven telenet:

Last Result:
Download Speed: 12860 kbps (1607.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1738 kbps (217.3 KB/sec transfer rate)

Das ver weg van de 24/3Mbs maar de afstand tussen de centrale en hier is natuurlijk de boosdoener. De download ligt in dezelfde orde als mijn 2de lijn van Scarlet. En ik heb het ding op bridging gezet.


Speedtest is niet 100 % repesentatief eh wat daar is de line load en overhead etc al in meegeteld

als iemand al 20/2.5 haalt is het enorm veel (lees , heeft ie de centrale in zijn kelder staan 8) )
The eternal and true pessimist :D
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”