geldt dit dan ook voor jaarabonnementen? En is dit kosteloos?hoe stap ik over van belgacom adsl naar dommel?
de overstap van belgacom adsl naar ons adsl-netwerk houdt volgende stappen in:
1/ u heeft een actieve belgacom lijn en voert uw bestelling bij ons online uit op basis van het hoofdnummer, waarop de adsl account geactiveerd dient te worden. indien u gebruik wenst te maken van onze telefonie services, dient u een dommel digitelbox te bestellen. zoniet, kan u gebruik maken van uw huidige adsl modem.
2/ *op het ogenblik dat uw adsl account bij ons geactiveerd wordt, gebeurt de annulering van uw belgacom adsl account automatisch door belgacom zelf.*
Opzegging bij Belgacom
-
- Starter Plus
- Twitter: Bavixke
- Contacteer:
Op de helpdesk van dommel lees ik het volgende=
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
als je nog geen jaar bij belgacom zit zul je uiteraard een schade vergoeding moeten betalen
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
schadevergoeding = het geld dat je voor de rest van de maanden eigenlijk moet betalen aan Belgacom. In het geval van enkel ADSL Go en je bent maar 10 maanden bij hen, dan moet je hen nog 83,50 EUR (41,75 x 2 maanden).icekiller2k6 schreef:als je nog geen jaar bij belgacom zit zul je uiteraard een schade vergoeding moeten betalen
-
- Starter Plus
- Contacteer:
Hoe bedoel je, ik zit al jaren bij belgacom maar mijn huidig jaarcontract loopt pas af in januari, moet er dan ook een schadevergoeding betaald worden?icekiller2k6 schreef:als je nog geen jaar bij belgacom zit zul je uiteraard een schade vergoeding moeten betalen
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Na je eerste jaar kan je opzeggen zonder schadevergoeding.Bavixke schreef:Hoe bedoel je, ik zit al jaren bij belgacom maar mijn huidig jaarcontract loopt pas af in januari, moet er dan ook een schadevergoeding betaald worden?icekiller2k6 schreef:als je nog geen jaar bij belgacom zit zul je uiteraard een schade vergoeding moeten betalen
-
- Starter Plus
- Contacteer:
heerlijk. Nu heb ik wel gelezen dat ik nog beter wacht met overstappen naar cityconnect plus omdat dommel adsl2+ nog moet activeren ofzoiets, en dat ik anders 2x activatiekosten zou moeten betalen, kan iemand dat bevestigen of weerleggen?
-
- Elite Poster
hangt ervanaf waar je woont...
-
- Elite Poster
geen idee of ze daar dit jaar nog adsl2+ gaan doen hoor....Bavixke schreef:Izegem (bij roeselare)icekiller2k6 schreef:hangt ervanaf waar je woont...
dit jaar is vooral Limburg aan de beurt.. (hé m'n pa is van roeselare )
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
85% van België, in Izegem is het alvast beschikbaar.Bavixke schreef:hmm ik dacht nogthans bericht op zdnet gelezen te hebben dat het vanaf gisteren (1 juli) voor belgie was?
PS: komt uwe nick van Bavikshove?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Jij bedoelt bgc adsl2+ (12Mbit) en den andere bedoelt wrs cityconnect 24Mbit dommel... 2 keer activatiekosten zul je wel niet moeten betalen , maar ff wachten wrs wel. Ik zou persoonlijk wachten tot als je zeker bent dat dommel daar al mensen aan het aansluiten zijn. Anderzijds kan je ook adsl2+ pakken van bgc (netconnect + speedpack ofzo) maar cityconnect is goedkoper en heeft een pak meer upload... (download ook indien dicht genoeg).Bavixke schreef:hmm ik dacht nogthans bericht op zdnet gelezen te hebben dat het vanaf gisteren (1 juli) voor belgie was?
-
- Member
- Contacteer:
en hoe zit het met de schadevergoeding voor mensen die een discoverylijn hebben sinds minder dan 1 jaar, gezien de recente prijsverhoging...
Discoverylijn zelf kan je voor 31 augustus opzeggen in het kader van de éénzijdige prijsverhoging (zonder verbrekingskost), je adsl van BGC of alternatieve provider is een ander verhaal.unexpected schreef:en hoe zit het met de schadevergoeding voor mensen die een discoverylijn hebben sinds minder dan 1 jaar, gezien de recente prijsverhoging...
-
- Member
- Contacteer:
Ja, maar kan ik bijvoorbeeld een homeconnect box kopen, "nummeroverdracht" laten doen door Dommel en zeggen zij dan mijn discovery op zonder meer?
gaat BGC dat dan aanvaarden als opzegging door die 45% prijsdaling?
Waarschijnlijk zal het Belgacom OMS systeem de aanvraag automatisch overnemen en je alsnog verbrekingskosten aanrekenen. Dit is een volledig geautomatiseerde procedure. Je kan een case laten openen door de klantendienst waardoor de verbrekingskosten worden tenietgedaan of teruggestort.unexpected schreef:Ja, maar kan ik bijvoorbeeld een homeconnect box kopen, "nummeroverdracht" laten doen door Dommel en zeggen zij dan mijn discovery op zonder meer?
Zo zou het moeten werken.
-
- Member
- Contacteer:
dus best toch gewoon de overschakeling door dommel laten gebeuren... ?
-
- Starter Plus
- Contacteer:
Helemaal niet Is afgeleid van m'n naamLord Utopia schreef:PS: komt uwe nick van Bavikshove?
Ok, bedankt voor de reacties. Ik ga vandaag ter bevestiging nog es bellen naar dommel. Want ik wil cityconnect plus.misterjo schreef:Jij bedoelt bgc adsl2+ (12Mbit) en den andere bedoelt wrs cityconnect 24Mbit dommel... 2 keer activatiekosten zul je wel niet moeten betalen , maar ff wachten wrs wel. Ik zou persoonlijk wachten tot als je zeker bent dat dommel daar al mensen aan het aansluiten zijn. Anderzijds kan je ook adsl2+ pakken van bgc (netconnect + speedpack ofzo) maar cityconnect is goedkoper en heeft een pak meer upload... (download ook indien dicht genoeg).Bavixke schreef:hmm ik dacht nogthans bericht op zdnet gelezen te hebben dat het vanaf gisteren (1 juli) voor belgie was?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 15 keer
En als je ondertussen terug tekent voor een jaarcontract...? (Die 's van BGC bellen daar nogal eens voor en dan geven ze u een maand gratis)Zelete schreef:Na je eerste jaar kan je opzeggen zonder schadevergoeding.Bavixke schreef:Hoe bedoel je, ik zit al jaren bij belgacom maar mijn huidig jaarcontract loopt pas af in januari, moet er dan ook een schadevergoeding betaald worden?icekiller2k6 schreef:als je nog geen jaar bij belgacom zit zul je uiteraard een schade vergoeding moeten betalen
-
- Premium Member
- Bedankt: 6 keer
dan heb je pech
Na een jaar kan je iedere maand opzeggen als het gaat over een stilzwijgende verlenging.
Als ze bellen, dan ga je bewust een nieuw jaarcontract aan en moet je je daar aan houden
Na een jaar kan je iedere maand opzeggen als het gaat over een stilzwijgende verlenging.
Als ze bellen, dan ga je bewust een nieuw jaarcontract aan en moet je je daar aan houden
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
en als je nu in december van classic naar discovery gegaan bent, geldt dit als een nieuw contract?Zelete schreef:Na je eerste jaar kan je opzeggen zonder schadevergoeding.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect