Styx schreef:liger schreef:het hangt af van de fan instellingen
bv bij EVGA begon fan zeer laat te werken waardoor ik ook veel spelletjes speelde met fan om minimum snelheid. Echter hebben ze dat een beetje aangepast omdat bij sommige mensen spelletjes vastliepen. Nu kick de fan veel sneller in
Dus misschien omdat FAH veel sneller uw GPU heet maakt begint fan te werken die je ervoor nooit had gehoord? Want geloof mij als hij blaast dan is dat bijna een stofzuiger (op volle kracht, maar dat krijg ik enkel bij opstrt
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
)
Het is zeker de fan niet (geluid blijft als ik de fan stop met mijn vinger) ... het is echt een "high pitch noise" afkomstig van de componenten op de kaart.
ach ja, ma dat ken ik ook ze
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
De cpu maakt dat ook zo een continue piep (maar dan niet zo luid als een bel tuurlijk)
Dat kan je ook waarnemen bv als je counterstrike speelt
fps_max 60 je hoort niks, fps_max 10000 je hoort hem wel
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(hogere belasting doordat cap weg is)
Ik heb ook 9800 pro gehad en die deed dat ook MAAR op bepaalde moment begon hij dat zodanig luid te doen dat het luider was dan mijn fans op het hoogste. Ik heb vanalles geprobeerd en dat ging maar niet weg. Zeer vervelend. Maar dan op bepaalde moment na tigste keer van in en uitsteken begon hij terug normaal geluid maken