Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

normaal moet ik het toch merken als ze mij straks overzetten van adsl naar adsl2+ ? (ik zit op internet en ben iets live aan het volgen, dit moet toch onderbreken dan?)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:normaal moet ik het toch merken als ze mij straks overzetten van adsl naar adsl2+ ? (ik zit op internet en ben iets live aan het volgen, dit moet toch onderbreken dan?)


ik word vandaag ook over gezet vandaag. En ben ook benieuwd hoe dat dit gaat verlopen .Was jij ook al klant bij dommel ?Misschien merk je het niet omdat we al een adsl signaal krijgen van dommel ?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ik heb nu netconnect
maar als we naar adsl2+ gaan dan is dit toch een andere synchronisatie?
want anders had ik misschien nu al online kunnen gaan met homeconnect als we toch niet moesten wachten op die adsl2+ sync
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:ik heb nu netconnect
maar als we naar adsl2+ gaan dan is dit toch een andere synchronisatie?
want anders had ik misschien nu al online kunnen gaan met homeconnect als we toch niet moesten wachten op die adsl2+ sync


Het fijne weet ik er ook nie van . Geduldig afwachten zou ik zeggen. De huidige router geeft geen enkele onderbreking weer en dit al van gisteren avond. Dus vermoedelijk zijn ze er nog niet aan begonnen .
Ik ga straks tegen 7u30 pas kunnen ondekken of ik me kan activeren . Moet namelijk tegen 18u weg .
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

hopelijk ben ik tegen dan online met homeconnect (en ik zal hier dan wel iets posten ofzo) ;-)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:hopelijk ben ik tegen dan online met homeconnect (en ik zal hier dan wel iets posten ofzo) ;-)

idd hou me op de hoogte , als het hier in de mist loopt mag ik gebruik maken van een buurman zijn internet om oplossingen te komen zoeken :-)
Al hoop ik wel op een goede afloop , de storm van problemen is toch voorbij hier dus zal in de praktijk ook zo wel zijn zeker ?
Kristal_be
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jun 2008, 14:38

Hello.

Is er een FUP voor HomeConnect ? Dank U.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Als er al een FUP is, dan heb ik hem alleszins nog niet gevonden...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

homeconnect is unlimited.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Het is nu of nooit voor dommel om zoveel mogelijk bestaande klanten om te schakkelen naar homeconnect. Door de bgc lijn op te zeggen wegens prijs verhooging.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

doen ze eigenlijk wel iets in de centrale voor diegene die al bij dommel waren (want ik ben heel de dag online geweest en mijn verbinding is geen enkele keer weg gevallen)
ik zal toch maar braaf wachten tot 18u vooraleer ik begin met de homeconnect software ...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:doen ze eigenlijk wel iets in de centrale voor diegene die al bij dommel waren (want ik ben heel de dag online geweest en mijn verbinding is geen enkele keer weg gevallen)
ik zal toch maar braaf wachten tot 18u vooraleer ik begin met de homeconnect software ...


Hier net het zelfde , heb juist homeconnect geactiveerd en alles werkt al ;-)

Hopelijk blijft het zo ! Kan nog wel niet inloggen in de software zelf omdat alles nog niet afgerond is krijg ik te horen . Maar ga hier alles nu even laten doen voor een half uur zodat de modem zijn ding kan doen en het nodige kan updaten . Nadien gaan we het volledige netwerk terug op poten zetten .


BBB is het jouw ook gelukt ?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sniffie schreef:BBB is het jouw ook gelukt ?

Ja het is mij ook gelukt (heb wel klein "probleemke" gehad met "read-only" maar dat is opgelost)
ik ben ook nog aan het wachten
het overzetten van de nummer is nog niet afgerond ...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:
Sniffie schreef:BBB is het jouw ook gelukt ?

Ja het is mij ook gelukt (heb wel klein "probleemke" gehad met "read-only" maar dat is opgelost)
ik ben ook nog aan het wachten
het overzetten van de nummer is nog niet afgerond ...


krijg hier ook de zelfde melding als je de software opstart .
We hebben ook maar een tijdelijke account van dommel . In de modem zitten onze gegevens nog niet correct ingevuld. Hier zit ik ook nog op het 4mbit profiel :-( Vermoedelijk gaat ze morgen alles wel in orde brengen .
Telefoons werken hier ook nog normaal over de router al werkt voip nog niet .

Zouden ze dat deze nacht nog in orde brengen ? Of werken die mannen alleen tijdens de kantoor uren .
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

En, zijn de hogere speeds al actief? ( 12mbit ) ?
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Dat zou ik ook wel willen weten

Ik vind het verdacht stil omtrent de 12mbit verhoging van homeconnect vandaag. (ten opzichte van de treads van meerder pagina's die je normaal ziet voor de minste verandering bij dommel.)

Zouden alle homeconnectors connectie problemen hebben ipv een 12mbit profiel ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

neen, het is een verhoging VANAF 1 juli. De aanpassing zal de volgende dagen/weken door belgacom moeten gebeuren. Dit is te lezen in een post van iemand die naar de klantendienst heeft gebeld (en ik vind deze niet direct)
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Zaterdag 21 juni heb ik het ondertekende contract voor Homeconnect via mail naar dommel gestuurd.
Weet iemand wanneer ik ongeveer de activatiecode zal krijgen?
Ik heb momenteel nog netconnect bij Dommel. Wordt een begonnen maand dan vlugger stopgezet of loopt die nog door tot het einde?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hoe kan je in de siemens een port range forwarden ?
Bedoel dan poort 1100 tot 1200 moet ik kunnen opzetten bijvoorbeeld .
Enkele poorten kan je forwarden en een paar ook doormiddel van een komma te zetten . Maar hoe kan je er 100 in 1 keer instellen ?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Misschien met een streepke? (1100-1200)
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

ik haal op 3.8km vd centrale zeker geen 12mbs

zouden ze me later op het jaar overzetten op speedconnected (vdsl2) want deze ligt hier in de straat
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

FullHD schreef:Misschien met een streepke? (1100-1200)


Heb na een heledag prutsen de firewale even afgezet om te testen en dan werkt alles super. Maar eens de firewal terug opstaat is er geen enkele poort dat open gezet is nog open . Alles word geblokt ook de poorten die ik manueel open zet . Vreemd iets en heb ik nog nooit eerder meegemaakt . Iemand die daar een oplossing voor weet ?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Wel, bij mij werkt dat wel goed. Ik kon bvb niet op de newsserver. Even in de modem bij toegangscontrole de NNTP poort toegelaten en tadaa, toegang tot de newsserver zonder probleem.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

FullHD schreef:Wel, bij mij werkt dat wel goed. Ik kon bvb niet op de newsserver. Even in de modem bij toegangscontrole de NNTP poort toegelaten en tadaa, toegang tot de newsserver zonder probleem.



Dus bij mij is da hier 119 en die had ik bij port forward gezet zoals ik altijd doen un mijn linksys setups .

Kan je misschien hier eens uitleggen welke poorten er moeten open
voor de newsserver , ftp , ps3 en hoe je dat percies doet . Misschien bekijk ik het verkeerd .


EdIT
-----

Wel ik kom al wat verder ,mijn ftp server werkt al prima .
Echter mijn altbinz wil niet connecten . Heb nu overal poort 119 open gezet maar het wil niet lukken .
Dus ik wil wel eens graag dat iemand mij zegt waar ik wat moet doen voor poort 119 open te zetten zodat men nieuwsserver terug werkt .
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Kijk eens hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19366&highlight=nntp

In de post van sikk staat zelfs een screenshot.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sniffie schreef:Dus bij mij is da hier 119 en die had ik bij port forward gezet zoals ik altijd doen un mijn linksys setups .


"Forwarding" is enkel voor connecties van buiten naar binnen... dus tenzij je zelf een NNTP server gaat draaien heb je dat niet nodig.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

FullHD schreef:Kijk eens hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19366&highlight=nntp

In de post van sikk staat zelfs een screenshot.


Heb het zo uitgevoerd nu en no go , wil hier gewoon niet werken ! Snap er de ballen van !
Alles werkt voor de rest prima buiten AltBinz op standaart poort 119 .
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Wat soms helpt is de firewall der afgooien en heel opnieuw installeren...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Voor een software firewall, OK, maar deze firewall is ingebouwd in de modem/router.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

FullHD schreef:Voor een software firewall, OK, maar deze firewall is ingebouwd in de modem/router.



idd , durf ook de router niet terug resetten want dan zijn alle instellingen weer kwijt . En men telefoonlijn is nog niet in orde Belgacom heeft men nummer nog niet vrij gegeven terwijl ik alwel een brief van meer dan een week geledenhad gehad dat ze het nummergingen overzetten .

Maar das bijzaak , wil 119 gebruiken .
Tommyboy3
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2007, 09:01

Halen de Homeconnecters al 12mbs ?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tommyboy3 schreef:Halen de Homeconnecters al 12mbs ?


Nee
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Loveno is niet echt snel met verzenden... Ik heb vorige week vrijdag betaald en vandaag pas deze e-mail gekregen:

Komt in orde ik geef het door! Zodra de storting in orde is (je krijgt daar dan ook nog een bevestigingsmail van) en de goederen zijn hier, verzenden we meteen. Bedankt voor je bestelling!


Ik dacht dat ik die pack morgen of vrijdag zou krijgen, maar jah wachten dus. :-)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

DimaX schreef:Loveno is niet echt snel met verzenden... Ik heb vorige week vrijdag betaald en vandaag pas deze e-mail gekregen:

Ik mag niet klagen over Loveno, op maandag besteld, woensdag gratis aan huis geleverd in leuven (bij iemand dat ik ken) ik heb wel tot vrijdag moeten wachten vooraleer ik de modem bij mij thuis had, maar dat is geen vertraging door Loveno (wel cash betaald bij levering)
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

BBB schreef:
DimaX schreef:Loveno is niet echt snel met verzenden... Ik heb vorige week vrijdag betaald en vandaag pas deze e-mail gekregen:

Ik mag niet klagen over Loveno, op maandag besteld, woensdag gratis aan huis geleverd in leuven (bij iemand dat ik ken) ik heb wel tot vrijdag moeten wachten vooraleer ik de modem bij mij thuis had, maar dat is geen vertraging door Loveno (wel cash betaald bij levering)


Tjah, ik met overschrijving. Maar normaal zou ik toch deze week moeten ontvangen. Maar ik denk dat het voor maandag zal zijn. Omdat ik vandaag pas e-mail heb gekregen, of zijn ze gimist met e-mail ofzo.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Nu , in elk geval mag je ook niet voort gaan op de 48-uurs levering van Tornado hoor. Je betaald 10 euro en ze garanderen dat ze hem binnen de 48 uur aan huis leveren. Ik heb hem maandag besteld en heb vandaag nog niets ontvangen. Ik had ze vooraf gecontacteerd om te weten of ze op stock waren en dat waren ze idd.
Deze morgen belde ik en ze zeiden dat de modems pas gisterenavond verzonden zijn.
Als ze op de site beweren dat ze leveren binnen de 48 uur, dan moeten ze dit ook doen.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

dr.trimble schreef:Nu , in elk geval mag je ook niet voort gaan op de 48-uurs levering van Tornado hoor. Je betaald 10 euro en ze garanderen dat ze hem binnen de 48 uur aan huis leveren. Ik heb hem maandag besteld en heb vandaag nog niets ontvangen. Ik had ze vooraf gecontacteerd om te weten of ze op stock waren en dat waren ze idd.
Deze morgen belde ik en ze zeiden dat de modems pas gisterenavond verzonden zijn.
Als ze op de site beweren dat ze leveren binnen de 48 uur, dan moeten ze dit ook doen.


Je zal hem waarschijnlijk morgen krijgen.

In de mail van loveno:

Wij hebben deze set royaal op voorraad. :P
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Sturen ze bij Dommel een bevestiging dat ze de ondertekende contracten hebben ontvangen? (via mail de 21ste juni doorgestuurd)
Ik heb al proberen bellen naar de activatiedienst maar daar nemen ze nooit op.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Net de box besteld bij Loveno... en bij dommel wisten ze me te vertellen dat ze vanaf volgende week ook beschikbaar zijn bij MediaMarkt !
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

welke is de beste/snelste shop om te kopen? Ik denk imo dat Tornado ietsje sneller is? Want Loveno stuurt precies meerdere mails. Ook om te vragen of je bestelling OK is enzo..?
En hoe kan Tornado nu 48u verzendtijd doen? ze weten dan nog maar net of de overschrijving voltooid is? Of kan je online met bancontact betalen?(bij loveno percies enkel overschrijving...?)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”