wag200g logs

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hoe kun je de evt. disconnects bekijken met een wag200g? (als er al zijn)

Welke DSL Modulation Mode gebruik je best voor adsl?: (ik gebruik MultiMode)

waarden:

Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 4-5-6-7-8 db;veranderd contant.
Downstream Line Attenuation: 43 db
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

euh.. juist zijn we niets mee.. je moet in uw logs kijken of je gedisconnect wordt...
FredWP
Plus Member
Plus Member
Provider

Inloggen op je router, naar Administration gaan en dan Reporting.

In die logs kun je dat vinden, het is wel niet makkelijk te lezen tenzij je veel van die netwerk termen kent.

Die modulatie gewoon laten tenzij hij niet de juiste modulatie vindt, stel hem dan gewoon manueel in. Af te lezen van je snelheden kan je zien dat hij wel de correcte modulatie op zijn eigen kiest.

De modulatie types kan je opzoeken op Wikipedia. Belgacom gebruikt voor normaal ADSL eigenlijk ADSL Lite:
ITU G.992.2 | ADSL Lite (G.Lite) | 4.0 Mbit/s | 0.5 Mbit/s
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Uw noise margin is te laag vandaar uw disconnects. En op uw attenuatie waarde afgaand zitte op een goeie 4km van de centrale, eigelijk veel te ver voor 4mbit. Ge kunt best vragen om hem op 3.3 te laten zetten. Dan ga je hier geen last meer van hebben.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Devilzown schreef:Uw noise margin is te laag vandaar uw disconnects. En op uw attenuatie waarde afgaand zitte op een goeie 4km van de centrale, eigelijk veel te ver voor 4mbit. Ge kunt best vragen om hem op 3.3 te laten zetten. Dan ga je hier geen last meer van hebben.
het zijn de disconnects die ik zou willen controleren (ze zijn bijna onbestaande vermoed ik), maar die logs vermelden elk tcp-ip pakketje, niet echt praktisch dus.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

laurens7 schreef:
Devilzown schreef:Uw noise margin is te laag vandaar uw disconnects. En op uw attenuatie waarde afgaand zitte op een goeie 4km van de centrale, eigelijk veel te ver voor 4mbit. Ge kunt best vragen om hem op 3.3 te laten zetten. Dan ga je hier geen last meer van hebben.
het zijn de disconnects die ik zou willen controleren (ze zijn bijna onbestaande vermoed ik), maar die logs vermelden elk tcp-ip pakketje, niet echt praktisch dus.
Met zo'n snr waardes zou het mij ten zeerste verbazen dat uw synchro niet geregeld wegvalt. :eek:
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Devilzown schreef:
laurens7 schreef:
Met zo'n snr waardes zou het mij ten zeerste verbazen dat uw synchro niet geregeld wegvalt. :eek:
mja dat is de vraag niet he, derbij het valt hier wss enkel sporadisch weg denk ik (ik heb er in ieder geval nooit last van,behalve als het weer eens zeer heet of zeer nat en vochtig wordt).
Dommel heeft een lijntest gedaan, die was zeker in orde.
Op 3.3mbit zijn de snr waardes hier ongeveer hetzelfde, ze stijgen met hooguit 1-2dB en disconnects zijn er dan nog steeds (zie eerdere posts als BGCuser ).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”