speedconnect VDSL2 september

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Van dommel site CRM

July 01 - 2008 - 2:50 AM posted by: [dommel.com servicecenter]
vanaf vandaag zal de downloadsnelheid op de adsl1 netconnect en netconnect plus accounts gratis verhoogd worden naar 4.60 mbit/sec ipv 4.00 mbit/sec.
deze upgrades zullen in het nationale netwerk geactiveerd worden in de komende dagen.

de beschikbaarheid van het adsl2+ netconnect speedpack om de snelheid te verhogen naar 12 mbit/sec zal in de loop van de komende dagen worden toegevoegd aan onze website.
indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Nu wilde ik zo een homeconnect abonnement nemen, en zo een siemens router kopen maar, ... VDSL2 dat wilt zeggen, een andere modem? Dus mss beter ff afwachten :s ?

Ik wil namelijk geen router/modem kopen die ik voor 2 maanden nodig heb om dan VDSL2 modem te kopen
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Neok schreef:Nu wilde ik zo een homeconnect abonnement nemen, en zo een siemens router kopen maar, ... VDSL2 dat wilt zeggen, een andere modem? Dus mss beter ff afwachten :s ?

Ik wil namelijk geen router/modem kopen die ik voor 2 maanden nodig heb om dan VDSL2 modem te kopen

whoehoo vdsl2 aan wellicht dezelfde prijzen (bgc tv adsl2+ vs vdsl) en mss het einde van disconnects bij extreme weersomstandigheden hierzo.

VDSL2 is zeker een andere modem.

Ik zou zeker wachten op vdsl2 ipv adsl2+ als je de keuze hebt.

12Mb vdsl, wat is het volgende, fiber2home aan 20Mb?
Hopelijk gaan ze die snelheid van vdsl opkrikken in de loop der jaren.
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Waarom zou je VDSL nemen als de snelheid hetzelfde is als ADSL2 ?
Aangenomen dat je geen problemen hebt met ADSL.
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Neok schreef:Van dommel site CRM

July 01 - 2008 - 2:50 AM posted by: [dommel.com servicecenter]
vanaf vandaag zal de downloadsnelheid op de adsl1 netconnect en netconnect plus accounts gratis verhoogd worden naar 4.60 mbit/sec ipv 4.00 mbit/sec.
deze upgrades zullen in het nationale netwerk geactiveerd worden in de komende dagen.

de beschikbaarheid van het adsl2+ netconnect speedpack om de snelheid te verhogen naar 12 mbit/sec zal in de loop van de komende dagen worden toegevoegd aan onze website.
indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts, deze accounts zullen dezelfde snelheid hebben als netconnect met speedpack (12mbit/sec) maar zullen in een groter geografisch gebied beschikbaar zijn. meer info hierover zal u binnenkort terug kunnen vinden via onze website.


De hogere snelheid is hier in Geraardsbergen reeds van toepassing. :-D

Your DOWNLOAD Speed:
3955 kbps or 494 KB/sec
an efficiency of ~99%
Your UPLOAD Speed:
411 kbps or 51 KB/sec
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Coop schreef:Waarom zou je VDSL nemen als de snelheid hetzelfde is als ADSL2 ?
Aangenomen dat je geen problemen hebt met ADSL.


Nieuwe technologie met hogere bandbreedte
Minder invloed van externe factoren en dus Stabieler
toekomstgericht

Waarom zou je voor ADSL2+ kiezen als ze je kunnen aansluiten op VDSL2 aan dezelfde prijs?

Hoewel dat velen hier zitten roepen achter FTTH, ben ik er van overtuigd dat VDSL2 de komende 10 jaar genoeg bandbreedte voorziet om aan iedereen zijn eisen te voldoen.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

vdsl2 aan 12Mbit?

LOL
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ja, Belgacom moet vanaf vandaag zijn ADSL2 netwerk openstellen.
Maar ADSL2 is niet overal beschikbaar daarom is er beslist om op de plaatsen waar geen ADSL2 beschikbaar is de ADSL2 profielen beschikbaar te maken maar dan via VDSL technologie.
Belgacom doet trouwens precies hetzelfde.

Het zou uiteraard nog mooier zijn dat het VDSL2 netwerk wordt opengesteld zodat de alternatieve spelers zelf hun profielen kunnen instellen want dan had ineens een heel groot gedeelte van de bevolking toegang tot een abonnement ala "cityconnect".
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

jamaa, ik denk toch niet dat ze vdsl2 gaan kunnen aanbieden aan dezelfde prijs als netconnect+speedpack, zullen wel iets meer moeten betalen aan Belgacom om vdsl2 te resellen ?
Hopelijk wordt het een redelijke prijs en ben ik eindelijk van dat 2.2 mbit/s profiel af..Hopelijk wordt er dan ook een pack aangeboden met telefonie ala homeconnect.(zeker im mijn geval, een classic tel + nogal duur speedconnect abbo en ge zit aan telenetprijzen :twisted: )
Laatst gewijzigd door kaise1 op 01 jul 2008, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

indien dit speedpack momenteel niet beschikbaar is op uw locatie kan u vanaf september opteren voor een van onze nieuwe vdsl2 gebaseerde speedconnect accounts


Dus als ik het goed begrijp kan je enkel VDSL2 krijgen als er geen ADSL2+ beschikbaar is in jouw omgeving?
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

***adsl2+ heeft 12mbs maar die haal je enkel als je dicht ge,oeg bij de centrale woont....

***vdsl2 haal je die 12mbs zeker op gelijk welke afstand...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ooh. Nice. Dat ik hier overgekeken heb! Kan ik eindelijk toch mee profiteren van hogere snelheden (+4km v/d centrale). VDSL2 zie ik wel zitten TBH, dat lijkt me - zeker op 12Mbps - stabieler dan ADSL2+?
ooh. shiny.
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

Weet iemand ts over de uploadsnelheid van deze VDSL lijntjes?

mvg
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Zoals ik al aangaf zijn het gewoon de ADSL2 profieltjes van Belgacom, dus upload beperkt tot 400 kbps :-( .
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

davygky542 schreef:Weet iemand ts over de uploadsnelheid van deze VDSL lijntjes?

mvg

400 kbit, omdat de profielen afhankelijk zijn van degene die Belgacom aanbied.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Astralon voor mij hier komt vdsl2 beter uit dan adsl2+.
Dan maar even wachten om homeconnect aan te schaffen.
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

ja idd voor mij ook, ik zit op 3-4km van de centrale dus met vdsl2 haal ik zeker de 12mbs
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

TomG schreef:
davygky542 schreef:Weet iemand ts over de uploadsnelheid van deze VDSL lijntjes?

mvg

400 kbit, omdat de profielen afhankelijk zijn van degene die Belgacom aanbied.


Is ook te zien qua wat de ISP wil geven blijkbaar ,
quote wikipedia

"Deutsche Telekom, offers VDSL2 services with download speeds up to 50 Mbit/s and upload speeds up to 10 Mbit/s"
Street54
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:17

Jaja, het gaat de goeie richting uit hier in België eindelijk. Ik hoop dat vdsl 2 hier snel beschikbaar is. Ik heb overigens vandaag eens op de site van belgacom gekeken voor belgacom tv en volgens hun site zou ik 2 tv's kunnen aansluiten in hd. Iemand die weet welke adsl verbinding dit dan zou zijn?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

DE GODEN ZIJN GEPREZEN !!!!

::snif snif:: dit is een emotionele dag voor mij ::snif snif::. Hier heb ik jarenlang op gewacht. Eindelijk verlost van die zielige 2,2Mbit/s verbinding. Eindelijk een deftige xDSL verbinding :thumbs:
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Uzzi schreef:DE GODEN ZIJN GEPREZEN !!!!

::snif snif:: dit is een emotionele dag voor mij ::snif snif::. Hier heb ik jarenlang op gewacht. Eindelijk verlost van die zielige 2,2Mbit/s verbinding. Eindelijk een deftige xDSL verbinding :thumbs:

Goed nieuws, tsjah.. deels wel.

Maar een deftige xDSL verbinding is voor mij toch meer dan 400kbit upload ze. Kan er ni rond dak daarin enorm ontgoocheld ben. Ma ja we leven tenminste op hoop nu, hopelijk zet de volume en snelheids-revolutie zich voort.
Street54
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:17

Draco888 schreef:
Uzzi schreef:DE GODEN ZIJN GEPREZEN !!!!

::snif snif:: dit is een emotionele dag voor mij ::snif snif::. Hier heb ik jarenlang op gewacht. Eindelijk verlost van die zielige 2,2Mbit/s verbinding. Eindelijk een deftige xDSL verbinding :thumbs:

Goed nieuws, tsjah.. deels wel.

Maar een deftige xDSL verbinding is voor mij toch meer dan 400kbit upload ze. Kan er ni rond dak daarin enorm ontgoocheld ben. Ma ja we leven tenminste op hoop nu, hopelijk zet de volume en snelheids-revolutie zich voort.

Ik kan er wel mee leven. En trouwens na verloop van tijd zie ik die snelheden wel verhogen, maar momenteel niet direct te hoge snelheden willen aanbieden om de stabiliteit te garanderen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik zie dat iedereen het heeft over 400kbit/s upload . Zijn de nieuwe ADSL2+ profielen van BGC (9mbit/s en 12Mbit/s) geen 512kbit/s upload ? Niet dat het een reuzeverschil is, maar alle kleine beetjes helpen.

Voor mij is zo'n 12Mbit/s lijntje inderdaad (op dit moment) ruimschoots voldoende voor de zaken die ik ermee doe. Ik ben het gewoon beu om 30 minuten te moeten wachten om een zielige servicepack (of wat dan ook) van nog geen 400MB te kunnen downloaden.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Cityconnect heeft een upload snelheid van 3 mbps.
Dat is al beter (maar ja, cityconnect is nog niet voor iedereen weggelegd)
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Street54 schreef:Jaja, het gaat de goeie richting uit hier in België eindelijk. Ik hoop dat vdsl 2 hier snel beschikbaar is. Ik heb overigens vandaag eens op de site van belgacom gekeken voor belgacom tv en volgens hun site zou ik 2 tv's kunnen aansluiten in hd. Iemand die weet welke adsl verbinding dit dan zou zijn?


Dat zit je normaal op VDSL2
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

welke VDSL22 modem zal er aangeboden worden?/zijn er beschikbaar?

De Aetra VDSL modem is maar een lastig geval dat slecht werkt.
Welke VDSL2 modem geeft BGC tegenwoordig mee?(zijn vdsl modems ook compatibel?).

edit: er zijn er precies een heleboel :) maar nog geen van linksys.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gent32m schreef:Cityconnect heeft een upload snelheid van 3 mbps.
Dat is al beter (maar ja, cityconnect is nog niet voor iedereen weggelegd)

in theorie, hoogste dak hier gezien heb was 1,7 denk ik
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

liger schreef:in theorie, hoogste dak hier gezien heb was 1,7 denk ik


Ik raak aan 1.7 inderdaad. Zit op 1.2 km van de centrale dus zou in principe meer moeten kunnen halen maar zelfs met de modem rechtstreeks op de Belgacom kabel lukt dat nog niet.
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

liger schreef:
Gent32m schreef:Cityconnect heeft een upload snelheid van 3 mbps.
Dat is al beter (maar ja, cityconnect is nog niet voor iedereen weggelegd)

in theorie, hoogste dak hier gezien heb was 1,7 denk ik


Ik sync maximaal op 1.8Mbit (op 1.25km van de centrale).
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Is wel schandalig dat Belgacom maar 12Mbps/400Kbps op VDSL2 geeft, ook al kan deze 100Mbps/100Mbps aan! 20Mbps/1Mbps zou al beter geweest zijn.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik begrijp dat iedereen altijd maar sneller en meer wil (ik uiteraard ook). Dit is echter voor mij, maar ik denk ook voor vele anderen een belangrijk moment : nu zal het eindelijk mogelijk zijn om bij een derde ISP (dus niet Belgacom) een deftige xDSL verbinding te hebben onafhankelijk van de afstand tot de centrale.

Vele gebruikers zitten in hetzelde schuitje als ik : een beperkte ADSL verbinding omdat ze te ver zitten van de centrale, omdat de kabels in de straat slecht zijn, .... Eindelijk gaan wij ook eens kunnen profiteren van een xDSL verbinding aan "topsnelheid". En ja, topsnelheid is relatief.

One small step for man, one giant leap for mankind !
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... begrijp de technische bezwaren wel van het voorgestelde abo van de meesten van jullie, maar even in perspectief :

1) Begin dit jaar, houding van BGC : "we vallen nog liever dood om dan VDSL2 open te stellen voor iemand anders, en al helemaal niet voor iets anders als TV", en "we beginnen een jarenlange procedureslag om dit te vermijden".

2) nu : Q3/Q4 en de eerste VDSL2 speler zal op de markt zijn.

Ben ik dan de enige die een beetje positiviteit kan opbrengen ?

PS : Uzzi zit met hetzelfde idee en schoot net iets sneller. :P
vandenindenove
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 jun 2008, 18:30

@ laurens7

De modem die ik gratis van belgacom meekreeg twee weken geleden is er eentje van SAGEM. Was zeer makkelijk te installeren en werkt perfect.
Vanmorgen getest en lekker snel (DL ~1MB/s en kan nog wel iets sneller denk ik als de source goed is) , eindelijk.
30GB limiet als je een pack hebt met Belgacom TV.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Waarom opeens 100 Mb aanbieden? Wat nut heeft dat? Welke server geeft er u 100 Mb om te downloaden?
VDSL2 is er enkel om ADSL2+ te ondertsteunen, niet om beter te doen dan ADSL2+.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Lord Utopia schreef:Waarom opeens 100 Mb aanbieden? Wat nut heeft dat? Welke server geeft er u 100 Mb om te downloaden?
VDSL2 is er enkel om ADSL2+ te ondertsteunen, niet om beter te doen dan ADSL2+.

ik ken er anders wel een paar :)
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

kaween schreef:.... begrijp de technische bezwaren wel van het voorgestelde abo van de meesten van jullie, maar even in perspectief :

1) Begin dit jaar, houding van BGC : "we vallen nog liever dood om dan VDSL2 open te stellen voor iemand anders, en al helemaal niet voor iets anders als TV", en "we beginnen een jarenlange procedureslag om dit te vermijden".

2) nu : Q3/Q4 en de eerste VDSL2 speler zal op de markt zijn.

Ben ik dan de enige die een beetje positiviteit kan opbrengen ?

PS : Uzzi zit met hetzelfde idee en schoot net iets sneller. :P

Het is dan ook het adsl2+ product (met de vdsl achterliggende technologie).
Het is niet het vdsl product dat bgc openstelt (wel technisch gezien).
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

laurens7 schreef:Het is dan ook het adsl2+ product (met de vdsl achterliggende technologie).
Het is niet het vdsl product dat bgc openstelt (wel technisch gezien).


Da's prietpraat van BGC. Tuurlijk stellen ze hiermee hun VDSL2 netwerk open (althans toch voor Dommel). Ze willen het alleen niet expliciet uitspreken, want ze hebben schrik dat ze dan iedereen moeten toelaten op het VDSL2 netwerk.
Chanfan
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 mei 2007, 17:20
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bijzonder goed nieuws.

Ik zit in een niet-adsl2+ gebied. Als de prijzen goed zijn voor VDSL kan dit wel interessant worden :)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Nuja, als Docsis3.0 eindelijk in gebruik gaat worden genomen, dan denk ik dat het niet lang gaat duren eer er 20 Mbps over VDSL2 gaat, voor een gewone NetConnect he.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Ik hoop dat er een stroomversnelling komt hier in belgië qua prijs en snelheid, ... Meer voor minder, power to the people :)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”