Internet = Dommel - TV = ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
knalsite
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:16

Een algemene vraag voor de Dommel-gebruikers: Van welke televisie-aanbieder maken jullie gebruik? En komt die combinatie - los van de datalimieten - nog steeds goedkoper uit dan een gelijkaardig pack bij Telenet of Belgacom?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Tv Vlaanderen... && DVB T .. maar dat laatste gebruik ik bijna nooit.

Ik ontvang ook door wat geluk heel veel NL'se posten.. ;)

Tv vlaanderen is 10 euro... Dommel homeconnect is 50euro..
in totaal dus 60euro..

Bij telenet had ik basis abonnement = 42 euro +3euro blokken.. + telefonie van 17euro... =62euro..

en dan had ik ook nog is minder ervoor..

edit:
uiteraard.. analoge tv ;) dat is 125euro op jaar basis ofzo dacht ik?
Laatst gewijzigd door icekiller2k6 16 jun 2008, 00:39, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

en niet te vergeten uw analoge kabel?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Analoge kabel van upc die door de overname van Telenet plots een pak duurder is geworden. Hij gaat er dan ook uit voor TV Vlaanderen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

deej schreef:Analoge kabel van upc die door de overname van Telenet plots een pak duurder is geworden. Hij gaat er dan ook uit voor TV Vlaanderen.


Hier hetzelfde, alleen geen TV Vlaanderen in de plaats. Hou het voorlopig op analoge kabel :)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Belgacom TV is geen optie met Dommel, Telenet Digital TV vind ik te duur en TV Vlaanderen ontsiert mijn gevel met zo'n lelijke schotelantenne.

Ik kijk dus geen TV, alleen DVD's en wat internet content :wink:
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dommel Netconnect Boost Package met Discovery Line + Tv Vlaanderen met extra zenders en HD pakket.
Enorm tevreden hier :)
Heb ook nog ergens een DVB-T tuner liggen, maar gebruik ik niet, gezien één en Canvas op de sat zitten eh :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

icekiller2k6 schreef:Bij telenet had ik basis abonnement = 42 euro +3euro blokken.. + telefonie van 17euro... =62euro..


Dan had je nochtans een pack kunnen nemen aan 50 euro... plus je blokken. In totaal dus 53 euro ipv. 62 euro !

Feit is dat je met HomeConnect nu 50 euro geeft voor internet plus telefonie daar waar je bij Telenet hier 50 + 5 euro (voor 24u gratis bellen) moet voor betalen. Tevens zijn extra diensten zoals nummerweergave, call forwarding, voice mail, ... bij Dommel allemaal inbegrepen wat de prijs bij Telenet nog doet oplopen indien je hiervan gebruik maakt. Een mooie vergelijking kan je trouwens vinden op http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=2928

Voor TV via TN moet je zowel bij Dommel als ExpressNet ongeveer 13 euro per maand bijtellen. Het verschil zit hem dus louter in de basis formule waar je bij Dommel dus beter af bent dan bij TN ExpressNet (zelfs los van de limieten).
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
icekiller2k6 schreef:Bij telenet had ik basis abonnement = 42 euro +3euro blokken.. + telefonie van 17euro... =62euro..


Dan had je nochtans een pack kunnen nemen aan 50 euro... plus je blokken. In totaal dus 53 euro ipv. 62 euro !

Feit is dat je met HomeConnect nu 50 euro geeft voor internet plus telefonie daar waar je bij Telenet hier 50 + 5 euro (voor 24u gratis bellen) moet voor betalen. Tevens zijn extra diensten zoals nummerweergave, call forwarding, voice mail, ... bij Dommel allemaal inbegrepen wat de prijs bij Telenet nog doet oplopen indien je hiervan gebruik maakt. Een mooie vergelijking kan je trouwens vinden op http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=2928

Voor TV via TN moet je zowel bij Dommel als ExpressNet ongeveer 13 euro per maand bijtellen. Het verschil zit hem dus louter in de basis formule waar je bij Dommel dus beter af bent dan bij TN ExpressNet (zelfs los van de limieten).


ik wou geen pakket nemen.. want dan zat ik weer een jaar vast.. + het probleem dat het internet op mijn broer zijn naam staat (die hier al niet meer woont) & telefonie op mijn pa..

Waardoor als ik over zou schakelen alles op mijn pa zijn naam zou komen waardoor onze email adressen zouden wegvallen..

notabene hadden we ook nog is een 2de lijn van 7euro.. die laten we nu wel weg omdat dommel 2 gesprekken tegelijk aan kan.. dus daar voor dient het.. (bellen & faxen..)
KiLLa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 nov 2007, 13:45

Ik heb hier Dommel Netconnect en Telenet DigitalTV.

Ik kwam van Telenet en heb dus mijn TV gehouden aangezien ik reeds
een digicorder had gekocht, ik moet hier dus per maand niets voor
betalen (wel voor de analoge kabel maar dat is goedkoper als je
digitaal kijkt). Dat weerhoudt mij ervan om naar TV Vlaanderen
over te schakelen, de maandelijkse extra kost.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Dommel netconnect en analoge kabel (Telenet)
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

icekiller2k6 schreef:ik wou geen pakket nemen.. want dan zat ik weer een jaar vast.. + het probleem dat het internet op mijn broer zijn naam staat (die hier al niet meer woont) & telefonie op mijn pa..

Waardoor als ik over zou schakelen alles op mijn pa zijn naam zou komen waardoor onze email adressen zouden wegvallen..


Buiten het feit dat wat je schrijft niet correct is (een pack heeft niets te maken met opnieuw een jaar vasthangen, en E-mail adressen kan je overzetten tussen accounts) geef je ook een totaal foutief beeld (specifiek gericht op jou situatie en zeker niet algemeen dus) in je prijsvergelijking.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
icekiller2k6 schreef:ik wou geen pakket nemen.. want dan zat ik weer een jaar vast.. + het probleem dat het internet op mijn broer zijn naam staat (die hier al niet meer woont) & telefonie op mijn pa..

Waardoor als ik over zou schakelen alles op mijn pa zijn naam zou komen waardoor onze email adressen zouden wegvallen..


Buiten het feit dat wat je schrijft niet correct is (een pack heeft niets te maken met opnieuw een jaar vasthangen, en E-mail adressen kan je overzetten tussen accounts) geef je ook een totaal foutief beeld (specifiek gericht op jou situatie en zeker niet algemeen dus) in je prijsvergelijking.


zucht.. :) ik zit nog op het heel oude telenet duo abonnement.. ;) Ik heb gebeld naar telenet en daar zeiden ze dat ik dan _vast_ zou zitten..

Email adressen kun je niet(!) overzetten.. ik heb 2 telenet abonnementen. thans mijn broer heeft er een en ik heb er een...als ik bij mijn abonnement mijn email adres loslaat dan blijft die 1 maand in quarantaine.. dan pas kan mijn broer er claim opleggen.

Ook heb ik _NOOIT_ gezegd dat dit een algemeen beeld is.. ik zeg dat 'ik'... dat heb.
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Je kan je e-mail adres onmiddellijk vrijgeven, dat was ergens nog een link waar je op moest klikken om je e-mail adres direct los te laten. Ik heb zo ook mijn Telenet adres bij mijn ma geparkeerd toen ik naar Dommel ging.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

icekiller2k6 schreef:Email adressen kun je niet(!) overzetten..


Tegenwoordig kan je via Mijn Telenet een verwijdert adres gewoon vrijgeven zodat je het onmiddellijk onder een andere account kan plakken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

icekiller2k6 schreef:zucht.. :) ik zit nog op het heel oude telenet duo abonnement.. ;) Ik heb gebeld naar telenet en daar zeiden ze dat ik dan _vast_ zou zitten..


Verwijs de persoon dan maar naar TIK... een overstap van een oud mono/duo/quatro naar het overstemmend ExpressNet abonnement is geen nieuwe OYO (One Year Obligation).

En wat de mail adressen betreft heb je ondertussen al genoeg bevestigingen (vroeger kon dat trouwens ook door een simpel telefoontje).

Dus zucht... je verklaringen waren niet correct laat staan dat je prijsvergelijking enige waarde had voor iemand anders.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

r2502 heb ik ook gegezegd dat deze overeenkwamen voor iemand anders...

heb altijd in de 'ik' persoon gepraat....
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

hier ook dommel en TV Vlaanderen.

Qua aanbod is TV Vlaanderen wel wat minder dan Telenet, maar het is ook goedkoper. En als je eenmaal een schotel hebt staan die op enkele sats gericht is, ondervind ik dat je steeds minder naar de Belgische kanalen kijk. Er zit genoeg gratis op de sat, en dan met name op de posities die voor de UK bestemd zijn.
Rimson
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 15 feb 2007, 09:45

bgc
dit voor internet (17mbit + 25gb transfer)
2* gsm abo proximus smile 10€
en bgctv

66€ maandelijks met domi.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

icekiller2k6 schreef:Tv Vlaanderen... && DVB T .. maar dat laatste gebruik ik bijna nooit.

Ik ontvang ook door wat geluk heel veel NL'se posten.. ;)

Tv vlaanderen is 10 euro... Dommel homeconnect is 50euro..
in totaal dus 60euro..

Bij telenet had ik basis abonnement = 42 euro +3euro blokken.. + telefonie van 17euro... =62euro..

en dan had ik ook nog is minder ervoor..

edit:
uiteraard.. analoge tv ;) dat is 125euro op jaar basis ofzo dacht ik?


vraagje
waarom heb je nog analoge kabel in gebruik
je hebt al tv vlaanderen

dus heb je heek hoop kanalen dubbel (just ??)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

klooooon schreef:
icekiller2k6 schreef:Tv Vlaanderen... && DVB T .. maar dat laatste gebruik ik bijna nooit.

Ik ontvang ook door wat geluk heel veel NL'se posten.. ;)

Tv vlaanderen is 10 euro... Dommel homeconnect is 50euro..
in totaal dus 60euro..

Bij telenet had ik basis abonnement = 42 euro +3euro blokken.. + telefonie van 17euro... =62euro..

en dan had ik ook nog is minder ervoor..

edit:
uiteraard.. analoge tv ;) dat is 125euro op jaar basis ofzo dacht ik?


vraagje
waarom heb je nog analoge kabel in gebruik
je hebt al tv vlaanderen

dus heb je heek hoop kanalen dubbel (just ??)


inderdaad.. 't is voor TVL...
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

hier dommel homeconnect en voor tv gebruik ik indi (alleen in limburg beschikbaar volgens mij)
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

icekiller2k6 schreef:
klooooon schreef:
icekiller2k6 schreef:Tv Vlaanderen... && DVB T .. maar dat laatste gebruik ik bijna nooit.

Ik ontvang ook door wat geluk heel veel NL'se posten.. ;)

Tv vlaanderen is 10 euro... Dommel homeconnect is 50euro..
in totaal dus 60euro..

Bij telenet had ik basis abonnement = 42 euro +3euro blokken.. + telefonie van 17euro... =62euro..

en dan had ik ook nog is minder ervoor..

edit:
uiteraard.. analoge tv ;) dat is 125euro op jaar basis ofzo dacht ik?


vraagje
waarom heb je nog analoge kabel in gebruik
je hebt al tv vlaanderen

dus heb je heek hoop kanalen dubbel (just ??)


inderdaad.. 't is voor TVL...

Begrijp ik je nu goed dat je 125 euro per jaar betaalt om TVL te ontvangen? :smash2:

Soit, heb je met TV Vlaanderen problemen met BBC1 of BBC2? (officieel zijn die niet te ontvangen buiten de UK maar omdat Vlaanderen nog wel binnen de cirkel zit zou dat naar verluidt geen probleem vormen)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ja m'n broer heeft die post nodig ivm duivennieuws etc...
Broer is voorzitter van de duivenjeugd ...daarmee

BBC is freetoair dus als je een lnb hebt die op 28 staat dan kun je het ontvangen..

http://www.lyngsat.com/astra2d.html
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

icekiller2k6 schreef:BBC is freetoair dus als je een lnb hebt die op 28 staat dan kun je het ontvangen..

http://www.lyngsat.com/astra2d.html

een "lnb die op 28 staat"? euhm ...
aaaah zooo!

... euh ...
'k snap er niks van! :lol:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

@Kleine: ik zal het proberen in mensentaal uit te leggen voor dat BasMSI en bolleke deze thread komen vervuilen.

Een LNB is het "bakske" dat het signaal van de satelliet opvangt en doorgeeft aan uw tuner. Dat "bakske" moet je uitrichten op een bepaalde hoek om af te stellen op een bepaalde satelliet. De tuner zal dan op die bepaalde satelliet een kanaal kiezen.

Zo moet je voor de Astra satellieten ofwel je LNB richten op 19.3°, 28,2° of 23,5°.

Maw als je een LNB gericht hebt op Astra 2 die op 28,2° zit, dan kan je tuner afstemmen op BBC.

Vandaar dat - als je TV Vlaanderen hebt - je minstens 2 van de LNBs nodig hebt om al de zenders te ontvangen die ze aanbieden. Ze gebruiken namelijk 2 verschillende satellieten.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

inderdaad, en dat doe je meestal met een houder
Afbeelding
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

Aaah, pfieuw, ik ben mee! (denk ik toch)

Met het risico nu een nogal domme vraag te stellen, die LNB's plaats je dan op de schotel (met een houdertje) neem ik aan, kan je dan 2 LNB's op 1 schotel plaatsen tegelijkertijd?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

yip dat gaat, hangt wel een beetje vanaf welke schotel, hoe groot etc
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Er zijn ook elliptische schotels waar speciaal voor die schotel ontwikkelde houders voor meerdere LNBs bijgeleverd worden. Dit heeft als voordeel dat je slechts 1 LNB op 1 sat hoeft af te stemmen en de andere LNBs zijn dan tegelijk mee uitgericht op de andere satellieten.

Dat is voor een leek iets gemakkelijker om uit te richten dan een losse houder, waar je vaak de afstanden tussen en hoogtes van de individuele LNBs ook nog moet instellen.

De bisat schotels van Visiosat zijn bijvoorbeeld een piece of cake om te installeren:

http://www.visiosat.com/home/gamme/category-index.php?cat=1
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

deej schreef:@Kleine: ik zal het proberen in mensentaal uit te leggen voor dat BasMSI en bolleke deze thread komen vervuilen.

Een LNB is het "bakske" dat het signaal van de satelliet opvangt en doorgeeft aan uw tuner. Dat "bakske" moet je uitrichten op een bepaalde hoek om af te stellen op een bepaalde satelliet. De tuner zal dan op die bepaalde satelliet een kanaal kiezen.

Zo moet je voor de Astra satellieten ofwel je LNB richten op 19.3°, 28,2° of 23,5°.

Maw als je een LNB gericht hebt op Astra 2 die op 28,2° zit, dan kan je tuner afstemmen op BBC.

Vandaar dat - als je TV Vlaanderen hebt - je minstens 2 van de LNBs nodig hebt om al de zenders te ontvangen die ze aanbieden. Ze gebruiken namelijk 2 verschillende satellieten.


Die 19.3, in welke richitng is dat dan precies? Een beetje weg van het noorden?
Ik heb een tekening bijgevoegd van mijn huis. Het noorden is boven, het zwarte huis (appartement eigenlijk) is het mijn, de schotel moet aan de achtergevel, kan ik TV vlaanderen nemen?

Alvast bedankt.
Bijlagen
Thuis.JPG
Plan thuis
(4.57 KiB) 131 keer gedownload
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

de lnbs ontvangen hun signaal van het 'oosten'..

http://dreambox.sjerom.com/

voor de verdere uitleg (staat ook op hoe je een schotel moet uitrichten etc)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

TL@ denk het niet. Je moet 19,3° zuidoost kunnen richten (i.e. vanaf het zuiden schuif je 19,3° op richting oosten). Misschien vanop je dak?
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Jammer.

Het dak is niet echt een optie, denk dat de bovenbuur daar lastig over gaat doen, is namelijk geen makkelijke mens.

Ach ja, dan zullen we maar analoog blijven kijken zeker.
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2006, 21:16

TL@ schreef:
deej schreef:@Kleine: ik zal het proberen in mensentaal uit te leggen voor dat BasMSI en bolleke deze thread komen vervuilen.

Een LNB is het "bakske" dat het signaal van de satelliet opvangt en doorgeeft aan uw tuner. Dat "bakske" moet je uitrichten op een bepaalde hoek om af te stellen op een bepaalde satelliet. De tuner zal dan op die bepaalde satelliet een kanaal kiezen.

Zo moet je voor de Astra satellieten ofwel je LNB richten op 19.3°, 28,2° of 23,5°.

Maw als je een LNB gericht hebt op Astra 2 die op 28,2° zit, dan kan je tuner afstemmen op BBC.

Vandaar dat - als je TV Vlaanderen hebt - je minstens 2 van de LNBs nodig hebt om al de zenders te ontvangen die ze aanbieden. Ze gebruiken namelijk 2 verschillende satellieten.


Die 19.3, in welke richitng is dat dan precies? Een beetje weg van het noorden?
Ik heb een tekening bijgevoegd van mijn huis. Het noorden is boven, het zwarte huis (appartement eigenlijk) is het mijn, de schotel moet aan de achtergevel, kan ik TV vlaanderen nemen?

Alvast bedankt.


Waar rond 13 uur de zon staat daar zit de astra 19.2 gr. das zowat in mensentaal uitgelegd

b.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik zou het wel een goede zet vinden van dommel als ze zouden beginnen met IPTV. Zeker op de Cityconnect en Homeconnect abo's kan dat makkelijk, SDTV in 2.5 Mbps H264 stream, hou je nog genoeg over om lekker te kunnen internetten. Als die Siemens box multicast aankan hou je de belasting voor de backbone ook lekker laag.

Leest Dommel hier mee?
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

The ghostbuster schreef:
TL@ schreef:
deej schreef:@Kleine: ik zal het proberen in mensentaal uit te leggen voor dat BasMSI en bolleke deze thread komen vervuilen.

Een LNB is het "bakske" dat het signaal van de satelliet opvangt en doorgeeft aan uw tuner. Dat "bakske" moet je uitrichten op een bepaalde hoek om af te stellen op een bepaalde satelliet. De tuner zal dan op die bepaalde satelliet een kanaal kiezen.

Zo moet je voor de Astra satellieten ofwel je LNB richten op 19.3°, 28,2° of 23,5°.

Maw als je een LNB gericht hebt op Astra 2 die op 28,2° zit, dan kan je tuner afstemmen op BBC.

Vandaar dat - als je TV Vlaanderen hebt - je minstens 2 van de LNBs nodig hebt om al de zenders te ontvangen die ze aanbieden. Ze gebruiken namelijk 2 verschillende satellieten.


Die 19.3, in welke richitng is dat dan precies? Een beetje weg van het noorden?
Ik heb een tekening bijgevoegd van mijn huis. Het noorden is boven, het zwarte huis (appartement eigenlijk) is het mijn, de schotel moet aan de achtergevel, kan ik TV vlaanderen nemen?

Alvast bedankt.


Waar rond 13 uur de zon staat daar zit de astra 19.2 gr. das zowat in mensentaal uitgelegd

b.

Zoek het zuiden, schotel klein beetje naar boven richten(elevation), LNB koppelen aan ontvanger(bvb dreambox, die afgesteld is op BVN of andere (fta) zender op Astra1, draaien aan de schotel tot SN op zijn hoogste komt,daarna met de LNB dit toepassen, daarna de schotel nog eens draaien om te kijken of je een beter resultaat hebt(zowel opzij als boven onder).

Waar de zon staat om 13uur; nuja dat is voor interpretatie vatbaar.
Ik zou ook geen sattelite finder gebruiken omdat er massa's sattelieten zijn rond astra1.
The ghostbuster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14 apr 2006, 21:16

laurens7 schreef:Waar de zon staat om 13uur; nuja dat is voor interpretatie vatbaar.
Ik zou ook geen sattelite finder gebruiken omdat er massa's sattelieten zijn rond astra1.


das een richtlijn voor te zien waar ge uw schotel kunt hangen, aan welke muur, dat vraagd hij toch.

b.
Doet ook iets bij Belgacom...
Afbeelding
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

qless schreef:Ik zou het wel een goede zet vinden van dommel als ze zouden beginnen met IPTV. Zeker op de Cityconnect en Homeconnect abo's kan dat makkelijk, SDTV in 2.5 Mbps H264 stream, hou je nog genoeg over om lekker te kunnen internetten. Als die Siemens box multicast aankan hou je de belasting voor de backbone ook lekker laag.

Leest Dommel hier mee?


Ik heb hier ook al over gedacht ! Zou echt mooi zijn !
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”