Telenet overklast bod Belgacom op Interkabel
De kansen van Belgacom om de bijna 800.000 tv-klanten van Interkabel, de koepel van vier Vlaamse kabeltelevisiebedrijven, binnen te halen zijn serieus geslonken. Niet alleen ligt een nieuw en hoger voorstel van rivaal Telenet op tafel, de leden van Interkabel spraken ook af zich niet te zullen laten afleiden door een nieuw tegenbod van Belgacom. Dat staat in De Tijd op basis van diverse bronnen die vertrouwd zijn met het dossier.
425 miljoen euro
Telenet overtroeft het tegenbod van 420 miljoen euro dat Belgacom eerder deze maand op tafel legde en dat 70 miljoen euro hoger lag dan wat Telenet aanvankelijk veil had. Telenet slaat nu terug met een pakket dat gewaardeerd wordt op 425 miljoen euro.
Knelpunten
De vier leden van Interkabel zijn het in grote lijnen eens met het voorstel. De komende dagen moeten ze samen met Telenet nog enkele kleinere knelpunten wegwerken. Daarna volgt mogelijk een definitief akkoord.
Telenet overklast bod Belgacom op Interkabel
- Fustigateur
- Pro Member
Doe maar Telenet. Is het minst slechte scenario.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Wel Telenet heeft al de ervaring op gebied van coax en de infrastructuur hebben ze ook.
Belgacom dan weer niet dus, ik kon me ook niet meteen voorstellen hoe Belgacom dit allemaal ging verwezenlijken aan de technische kant toe.
Belgacom dan weer niet dus, ik kon me ook niet meteen voorstellen hoe Belgacom dit allemaal ging verwezenlijken aan de technische kant toe.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Meer betalen en minder krijgen, ze zullen er direct een zender of 7 afgooien om mensen te pushen het digitale aanbod op te dringen.blidi schreef:Staats monopolist Belgacom of Kabel monopolist Telenet. Wat maakt het uit. Meer betalen zullen we toch.
Ik kijk er alvast niet naar uit: weer TN klant tegen wil en dank
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De coax blijft bij Infrax eh. Het gaat om content, niet het fysieke netwerk!Ken schreef:Wel Telenet heeft al de ervaring op gebied van coax en de infrastructuur hebben ze ook.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Inderdaad zo is hun werkwijze. en iedere maand een zender uit hun analoog aanbod dat ze met meer sneeuw en ruis laten uitzenden.(nu plots de nederlandse zenders dat ze zo aanpakken).Special_K schreef:Meer betalen en minder krijgen, ze zullen er direct een zender of 7 afgooien om mensen te pushen het digitale aanbod op te dringen.blidi schreef:Staats monopolist Belgacom of Kabel monopolist Telenet. Wat maakt het uit. Meer betalen zullen we toch.
ze pushen de mensen naar hun digitale bucht, waar je nu ook moet de decoders huren... wat zeggen ze digitale tv goedkoper? amai.
4€/maand voor een box huren is 48€/jaar duurder voor je tv.
als ze de analoge zenders gaan verwijderen, gaan we zeer veel extra betalen voor het aanbod.
dus weer iets dat gelukt is om de prijzen te verdubbelen zonder dat de mensen het zien.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ondertussen heeft BGC toch een slag gehaald: de boel vertraagd + TNT nog meer doen ophoesten. De solabiliteit van TNT, hoe zit het daarmee?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Plus Member
Ik geloof dat Telenet dat niet mag van Infrax. Het huidige analoge aanbod moet gewaarborgd blijven, Telenet zal enkel zenders en interactieve diensten mogen aanbieden op het digitale gedeelte.Special_K schreef: Meer betalen en minder krijgen, ze zullen er direct een zender of 7 afgooien om mensen te pushen het digitale aanbod op te dringen.
- brooklyn
- Elite Poster
Het is kiezen tussen de pest of de cholera, arm Vlaanderen.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Telenet neemt gans het tv gebeuren over . Dus ze doen na de defintieve overname wat ze willen .voodoodoll schreef:
Ik geloof dat Telenet dat niet mag van Infrax. Het huidige analoge aanbod moet gewaarborgd blijven, Telenet zal enkel zenders en interactieve diensten mogen aanbieden op het digitale gedeelte.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Toch vind ik het straf dat ze zomaar zeggen "zich niet meer te laten afleiden door een nieuw tegenbod van Belgacom".
Daar was het toch allemaal om begonnen, dat Belgacom geen eerlijke kans had gekregen om te bieden.
Dat is door een rechter afgedongen, waarom zou Belgacom nu dan niet meer mogen bieden?
Daar was het toch allemaal om begonnen, dat Belgacom geen eerlijke kans had gekregen om te bieden.
Dat is door een rechter afgedongen, waarom zou Belgacom nu dan niet meer mogen bieden?
-
- Elite Poster
telenet is de enige monopolist omdat ze de enige aanbieder worden op de kabel in vlaanderen voor telefonie, internet en televisie.BasMSI schreef:Is een Monopolie niet genoeg voor Belgacom? Gun Telenet ook hun Monopolie a.u.b.
Betere vraag is: Waarom is/was er geen ander?
daarentegen zijn er meedere aanbieders van telefonie en adsl op het telefoonnetwerk, dus daar er is geen sprake van monopolie voor belgacom.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hé hollebollegijs ik wil een ISP opstarten.. kabel gaat niet omdat telenet daar een monopolie heeft gekocht dus kan ik bij ADSL een regeling treffen dat ik hun lastmile @ inkoopprijs *1.10 kan doen? dan hebben ze 10% winst! wat toch al redelijk mooi is aangezien ze niets moeten doen kwa service buiten als hun eigen lijnen kapot zijn. En ik betaal ze ook nog is als ze de klant aansluiten... Want dat lijkt me toch lekker eerlijk?hollebollegijs schreef:telenet is de enige monopolist omdat ze de enige aanbieder worden op de kabel in vlaanderen voor telefonie, internet en televisie.BasMSI schreef:Is een Monopolie niet genoeg voor Belgacom? Gun Telenet ook hun Monopolie a.u.b.
daarentegen zijn er meedere aanbieders van telefonie en adsl op het telefoonnetwerk, dus daar er is geen sprake van monopolie voor belgacom.
ow wacht... belgacom rekent 300% van de prijs wat de rawcopper feitelijk waard is... en ik moet ook nog extra lang wachten eer ze techniekers willen sturen als er iets met hun kabels scheelt?
-
- Elite Poster
wat dat lang wachten betreft. tussen elke isp en belgacom is er een termijn vastgelegd binnen dewelke eventuele problemen moeten opgelost zijn. en bij sommige isp is dat 3 tot 4 weken. en belgacom lost het ook op binnen die termijn. en hetzelfde is van toepassing voor nieuwe aansluitingen.icekiller2k6 schreef:hé hollebollegijs ik wil een ISP opstarten.. kabel gaat niet omdat telenet daar een monopolie heeft gekocht dus kan ik bij ADSL een regeling treffen dat ik hun lastmile @ inkoopprijs *1.10 kan doen? dan hebben ze 10% winst! wat toch al redelijk mooi is aangezien ze niets moeten doen kwa service buiten als hun eigen lijnen kapot zijn. En ik betaal ze ook nog is als ze de klant aansluiten... Want dat lijkt me toch lekker eerlijk?hollebollegijs schreef:telenet is de enige monopolist omdat ze de enige aanbieder worden op de kabel in vlaanderen voor telefonie, internet en televisie.BasMSI schreef:Is een Monopolie niet genoeg voor Belgacom? Gun Telenet ook hun Monopolie a.u.b.
ow wacht... belgacom rekent 300% van de prijs wat de rawcopper feitelijk waard is... en ik moet ook nog extra lang wachten eer ze techniekers willen sturen als er iets met hun kabels scheelt?
en wat belgacom aanrekent aan de andere isp zijn vaste bedragen goedgekeurd door het BIPT.
dus je kan belgacom niets verwijten.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
De prijzen zijn goedgekeurt door het bipt , correct . Maar het bipt is in het leven geroepen door de overheid , jajaja , diezelfde overheid die nog steeds een groot belang binnen belgacom heeft .
Zo kun je vragen wat je wil , het bipt knikt wel .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
nja helemaal niet mee akkoord dopke...dopke schreef:De prijzen zijn goedgekeurt door het bipt , correct . Maar het bipt is in het leven geroepen door de overheid , jajaja , diezelfde overheid die nog steeds een groot belang binnen belgacom heeft .
anyway..
De prijzen zijn door BIPT goedgekeurd... Dus als BIPT het niet goed gekeurd zou hebben zou Belgacom er mee akkoord gegaan zijn...? zoals... openstellen van vdsl netwerk...?
Bipt = Belgacom
Dat weet toch iedereen, heb je die raad van bestuur al een bekeken?
Dat zijn enkel Juridische dodo's, wat kan je daar van verwachten?
Heel het Bipt is een Belgacom onderonsje weet iedereen.
Stem volgende verkiezing eens VB of LDD met z'n allen, die beweren wel de boel te veranderen....de rest van de partijen doen al 40 jaar hetzelfde.
Maakt niet uit welke je neemt.
Dat weet toch iedereen, heb je die raad van bestuur al een bekeken?
Dat zijn enkel Juridische dodo's, wat kan je daar van verwachten?
Heel het Bipt is een Belgacom onderonsje weet iedereen.
Stem volgende verkiezing eens VB of LDD met z'n allen, die beweren wel de boel te veranderen....de rest van de partijen doen al 40 jaar hetzelfde.
Maakt niet uit welke je neemt.
BIPT houdt toch de lijn vrij straks voor belgacom.
Zie maar naar hun happy time, in het aller begin was er geen verschil om te bellen naat bgc of telenet.
Toch moest bgc hun prijs om naar telenet tijdens de dag te bellen verhogen. Waarom is dat dan?
Zie maar naar hun happy time, in het aller begin was er geen verschil om te bellen naat bgc of telenet.
Toch moest bgc hun prijs om naar telenet tijdens de dag te bellen verhogen. Waarom is dat dan?
The world is not enough!
-
- Elite Poster
Jammer , maar het is wel de realiteit . Neem nu de openstelling van adsl2+ . BGC heeft zich er enorm tegen verzet . Maar het gaat nu eenmaal niet anders , europa eist nu eenmaal van een nationale speler ( daarom blijft TN net buitenschot ) dat hij deze technologie openstelt voor de concurrentie .icekiller2k6 schreef:
nja helemaal niet mee akkoord dopke...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Neen de OPTA uit nederland houd de lijn strak. In belgie krijg je een lijn van 500 meter om rond te zwerven.peewee schreef:BIPT houdt toch de lijn vrij straks voor belgacom.
Ik wil écht niet moeilijk doen... maar....hollebollegijs schreef:telenet is de enige monopolist omdat ze de enige aanbieder worden op de kabel in vlaanderen voor telefonie, internet en televisie.BasMSI schreef:Is een Monopolie niet genoeg voor Belgacom? Gun Telenet ook hun Monopolie a.u.b.
Dat telenet de enige aanbieder is van telefonie, internet en televisie op de kabel doet niet ter zake wanneer je wil spreken van een monopolist.
Hetzelfde gaat op voor Belgacom op het kopernetwerk trouwens....
Leer nu eens in GODSNAAM:
mo·no·po·lie (het; monopoliën, monopolies)
1. uitsluitend recht dat men bezit tot het verhandelen of het verrichten van iets.
DUS: van een monopolie kan alleen sprake zijn mocht er enkel door Telenet nog internet, telefonie of digitale televisie verkocht worden. Om het even klaar te hebben: voor internet zijn er meer aanbieders dan de meeste onder ons onderbroeken hebben. Breek mijn mond niet open over bedrijven die telefonie aanbieden. Televisie, en daar draait het in dit topic om, is bij verschillende andere leveranciers mogelijk: Belgacom, TV Vlaanderen.
Moraal van het verhaal:
Ja, telenet heeft de kabel en is de enige speler dat via dat kanaal werkt.
Neen, telenet is geen monopolist.
P.S.:
Een monopolist is altijd alleen...hollebollegijs schreef:telenet is de enige monopolist
-
- Elite Poster
Ze nemen ALLE tv diensten over , analoog en digitaal dus . Vandaag stond er trouwens een pagina grote telenet reclame reclame in de krant ( die verpesten ze nu ook al ) :voodoodoll schreef:
Ik geloof dat Telenet dat niet mag van Infrax. Het huidige analoge aanbod moet gewaarborgd blijven, Telenet zal enkel zenders en interactieve diensten mogen aanbieden op het digitale gedeelte.
Vorige week sloten Telenet en de Vlaamse kabelmaatschappijen Infrax, Integan en PBE een akkoord over de overname van alle kabeltelevisiediensten door Telenet. De komende maanden zullen de gemeentebesturen dit akkoord formeel afronden.
We zijn blij dat 775 000 kabelabonnees binnenkort ook voor digitale televisie van Telenet kunnen kiezen.
Als uw toekomstige televisieleverancier zullen we u hierover persoonlijk informeren. We hopen u van harte te mogen verwelkomen! Heeft u nog vragen, dan kan u terecht op 0800 66 808 of telenet.be
Met vriendelijke groeten,
Het Telenet team.