Hoever van centrale ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb al 1,5 jaar Scarlet One en ben 100% tevreden hierover.

Na de automatische verhoging naar 100 GB zou ik nu ook een automatische verhoging krijgen van 6 Mbit naar 20 Mbit.

Nu had ik graag geweten hoe ik kan zien hoever ik van de centrale zit.

Weet iemand via welke site ik dit kan zien, ik dacht ook dat ik dit in de scarlet box kan zien maar weet niet meer hoe ?
Laatst gewijzigd door karine op 29 jun 2008, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Je kunt dit min of meer zien met je attenuation. Dit kun je ergens terugvinden in je modem/router. Het zou er ongeveer zo moeten uitzien:

Code: Selecteer alles

Operation Data | Upstream | Downloadstream
Noise Margin     | x dB        | x dB
Attenuation       | x dB        | x dB


Dit verschilt echter van modem tot modem.

Je kunt ook eens bellen naar Belgacom, om dit te vragen. Via een site kun je de afstand nergens te weten komen, enkel of je aansluitbaar bent of niet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Karine,ik zit in dezelfde situatie dan u,ik heb er al naar de helpdesk voor gebeld. Dit is wat ik te horen kreeg:
-Scarlet zal zeker zijn best doen om alle One 6 bbo's One 20 te geven.
-Eerst komen de steden die meer inwoners hebben aan bod
-Zo gaan ze verder,ik,in mijn geval moet dit jaar niets meer verwachten.
-Dit komt omdat ik een zeer kleine gemeente woon(een boerengat)
-Het feit,dat ik op 500meter van de centrale woon is geen geldig argument
-Ze kijken gewoon eerst naar het aantal potentiele klanten.
-Als het er dan eindelijk toch van komt,zal Scarlet zef kontakt opnemen met haar klanten,en alles regelen(voor dezelfde prijs v.e. One6 abbo)
De afstand naar de centrale speelt hier (voorlopig) dus geen enkele rol.
Spijtige zaak,zeker voor mij,messchien ook voor u??
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Vindt er niets van terug en naar Belgacom bellen wanneer je Scarlet klant bent ??
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

karine schreef:Vindt er niets van terug en naar Belgacom bellen wanneer je Scarlet klant bent ??


Je zegt dat je van plan bent naar Skynet te gaan, er wordt ons genoeg voorgelogen langs allerhande reclame dus waarom mag de klant dan eens niet vindingrijk zijn?
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Wie spreek er hier over naar Skynet te gaan,geen denken aan.
Zoals ik zei ben ik 100% tevreden over Scarlet.

IK woon in Geel dus de 20Mbit lijn zal hier snel zijn.

Ik wou gewoon weten hoever ik van de centrale zat omdat dat blijkbaar veel uitmaakt voor het snelheidsverschil tussen 6Mbit en 20 Mbit.

Fluppie kijk onderaan deze site of je plaats ertussen staat.
http://www.scarlet.be/nl/adsl20/
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

karine schreef:Wie spreek er hier over naar Skynet te gaan,geen denken aan.
Zoals ik zei ben ik 100% tevreden over Scarlet.

IK woon in Geel dus de 20Mbit lijn zal hier snel zijn.

Ik wou gewoon weten hoever ik van de centrale zat omdat dat blijkbaar veel uitmaakt voor het snelheidsverschil tussen 6Mbit en 20 Mbit.

Fluppie kijk onderaan deze site of je plaats ertussen staat.
http://www.scarlet.be/nl/adsl20/


Je moet goed lezen!
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Rudi.$ schreef:
karine schreef:Wie spreek er hier over naar Skynet te gaan,geen denken aan.
Zoals ik zei ben ik 100% tevreden over Scarlet.

IK woon in Geel dus de 20Mbit lijn zal hier snel zijn.

Ik wou gewoon weten hoever ik van de centrale zat omdat dat blijkbaar veel uitmaakt voor het snelheidsverschil tussen 6Mbit en 20 Mbit.

Fluppie kijk onderaan deze site of je plaats ertussen staat.
http://www.scarlet.be/nl/adsl20/


Je moet goed lezen!


Waar staat dat ik van plan ben naar skynet te gaan ???
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

karine schreef:
Rudi.$ schreef:
karine schreef:Wie spreek er hier over naar Skynet te gaan,geen denken aan.
Zoals ik zei ben ik 100% tevreden over Scarlet.

IK woon in Geel dus de 20Mbit lijn zal hier snel zijn.

Ik wou gewoon weten hoever ik van de centrale zat omdat dat blijkbaar veel uitmaakt voor het snelheidsverschil tussen 6Mbit en 20 Mbit.

Fluppie kijk onderaan deze site of je plaats ertussen staat.
http://www.scarlet.be/nl/adsl20/


Je moet goed lezen!


Waar staat dat ik van plan ben naar skynet te gaan ???


Waar staat dat ik zeg dat je daar naar toe moet gaan? Ik gaf alleen aan op welke manier je misschien van Belgacom de afstand zou kunnen te weten komen, je stelde toch dat iemand van Scarlet dat niet zou krijgen, daarom, nogmaals, je vertelt ze bij Belgacom een leugentje om bestwil, vandaar dat ik dat schreef.

Snap je, ik zou ook niet naar Skynet gaan, en ik zit bij Scarlet, als je dat kan overtuigen van mijn goede bedoelingen, oef...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Zeggen van : ik ben klant bij Scarlet en omdat ik naar Skynet wil komen zou ik graag de afstand van hier tot aan de centrale willen weten.
Dan beginnen ze weer van waarom moet je dat weten, dat heb je helemaal niet nodig.
Ken die mensen daar intussen al wel van hun callcenter.

Maar het zou misschien wel eens kunnen lukken.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Bijna dagelijks zie ik hier inzendingen van mensen die willen weten hoever ze van de centrale zitten en die problemen hebben om dat te weten te komen. Ik begrijp niet waarom daar zo geheimzinnig over wordt gedaan. Het kan toch niet zo moeilijk zijn een website te openen waar dat online kan gecontroleerd worden.
Dit is gewoon een technische vraag, ik zie niet in welke commerciële belangen daar mee gemoeid zijn, vermits je toch op dezelfde centrales terecht komt, ongeacht de provider.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Er is ook ergens een speciaal nummer dat gebeld kan worden om de afstand van je lijn te weten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Inderdaad Rolandvc,dat zou nog eens een goed gedacht zijn,Als u belt naar een provider dat die u de afstand naar de centrale zou zeggen.Dit zou zware teleurstelingen kunnen voorkomen.
Ik geloof ook dat u het inderdaad wel bij Belgacom kan te weten komen,maar tegen betaling,heb ik hier al gelezen.
Mijn gemeente staat niet vermeld op de Scarlet site bij uitbreiding adsl20.Wel de omliggende gemeenten.
Ik heb ervoor gebeld,en ze hebben mij gezegd dat de afstand tot de centrale niet het voornaamste is bij het upgraden naar adsl 20.
Wel of u in een dichtbevolkt gebied woont,of niet.
Ik woon maar 500 meter van de centrale,toch kan het bij mij nog zeeeer lang duren voor ik van adsl 20 zal kunnen genieten,het zal zeker niet meer voor dit jaar zijn.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

fluppie schreef:Inderdaad Rolandvc,dat zou nog eens een goed gedacht zijn,Als u belt naar een provider dat die u de afstand naar de centrale zou zeggen.Dit zou zware teleurstelingen kunnen voorkomen.
Ik geloof ook dat u het inderdaad wel bij Belgacom kan te weten komen,maar tegen betaling,heb ik hier al gelezen.
Mijn gemeente staat niet vermeld op de Scarlet site bij uitbreiding adsl20.Wel de omliggende gemeenten.
Ik heb ervoor gebeld,en ze hebben mij gezegd dat de afstand tot de centrale niet het voornaamste is bij het upgraden naar adsl 20.
Wel of u in een dichtbevolkt gebied woont,of niet.
Ik woon maar 500 meter van de centrale,toch kan het bij mij nog zeeeer lang duren voor ik van adsl 20 zal kunnen genieten,het zal zeker niet meer voor dit jaar zijn.


Laat ons even realist zijn, laat ons stoppen met te denken dat inderdaad alleen de afstand belangrijk zou zijn, in eerste instantie zijn er dingen prioritair die de werking en interne winkel van Scarlet als leidraad heeft, en waar de kostprijs om alles zo vlot en goedkoop mogelijk te realiseren het belangrijkste is, nu zeker in deze steeds moeilijker wordende tijden. Ik keur het niet goed maar begrijp het wel.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Rudi.$ schreef:Laat ons even realist zijn, laat ons stoppen met te denken dat inderdaad alleen de afstand belangrijk zou zijn, in eerste instantie zijn er dingen prioritair die de werking en interne winkel van Scarlet als leidraad heeft, en waar de kostprijs om alles zo vlot en goedkoop mogelijk te realiseren het belangrijkste is, nu zeker in deze steeds moeilijker wordende tijden. Ik keur het niet goed maar begrijp het wel.

Rudy,
Ik heb ook niet beweerd dat alleen de afstand belangrijk is. Maar hij speelt wel degelijk mee een rol, dus is het nodig dat we kunnen weten hoever we zitten. Als je dan hoort dat je bvb. 4 of 5 km ver zit, dan weet je tenminste al zeker dat je geen topsnelheid moet verwachten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als u op 4 of 5 km zit heeft 20 mbps niet veel zin meer (denk ik) ik heb hier al grafieken gezien die dit bevestigen.
Ik vind dat de providers hier een nogal onduidelijke rol spelen,ze zouden beter eerlijk zijn met de afstand tot de centrale,en mensen die boven een bepaalde afstand zitten gewoon niet aansluiten,zo vermijden ze alvast ontevreden klanten.
daruda
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2006, 14:31

naar dommel bellen en zeggen dat je wil weten hoever je van centrale zit voor als je naar hen zou overschakelen of je hun snelheid kan halen
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb enkele weken geleden met de helpdesk van Scarlet gebeld i.v.m. upgrade van profiel, en toen gevraagd wat mijn afstand tot de centrale was, en spontaan werd mij door een zeer vriendelijke medewerker medegedeeld dat ik op 1940 meter van de centrale zit. Dus denk ik dat het er gewoonweg vanaf hangt wie je aan de lijn krijgt.
Afstand klopt ongeveer met wat ik zoal kan vergelijken op Google Maps. (Als ze inderdaad de telefoonlijnen op de meest logische manier aanleggen).
God knows!
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

skipper schreef:Afstand klopt ongeveer met wat ik zoal kan vergelijken op Google Maps. (Als ze inderdaad de telefoonlijnen op de meest logische manier aanlegge

Hoe vind jij een telefooncentrale op Google Maps ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

rolandvc schreef:
skipper schreef:Afstand klopt ongeveer met wat ik zoal kan vergelijken op Google Maps. (Als ze inderdaad de telefoonlijnen op de meest logische manier aanlegge

Hoe vind jij een telefooncentrale op Google Maps ?
Ge moet eerst de centrale van Belgacom weten te liggen.

Zie bijlage, ge moet oppassen, de koperlijn gaat niet in vogelvlucht, soms loop hij helemaal omgekeerd dan wat je zou verwachten.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

Aan het licht van m'n laatste ervaringen zou ik het volgende willen toevoegen ivm de afstand tot aan de centrale: Betrouw enkel de waarde die belgacom geeft.

Inderdaad Dommel en Scarlet geven me 4.4Km en Belgacom 2.9km
Het lijkt erop dat de gegeven 4.4km te wijten is aan het een storing, wat het equivalent geeft van 1.5km bijkomende afstand in dit geval.

Ben op dit moment op interventie Belgacom aan het wachten voor mijn Scarlet 20mbps abo. Wordt vervolgd..
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

ferti schreef:Aan het licht van m'n laatste ervaringen zou ik het volgende willen toevoegen ivm de afstand tot aan de centrale: Betrouw enkel de waarde die belgacom geeft.

En ik wil het volgende toevoegen: als je problemen hebt zal je volgens Belgacom plots verder van de centrale wonen.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

Laatste contact met Scarlet (vandaag), bevestigde me uiteindelijk toch wel de 4.4km een schatting was naar de kwaliteit van de lijn.
Nu nog blijven wachten op de interventie van Belgacom, zou voor begin volgende week zijn.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

ferti schreef:Laatste contact met Scarlet (vandaag), bevestigde me uiteindelijk toch wel de 4.4km een schatting was naar de kwaliteit van de lijn.
Nu nog blijven wachten op de interventie van Belgacom, zou voor begin volgende week zijn.


Ik snap toch iets niet? Schatting, hoe meten ze eigenlijk de afstand daar bij Belgacom?

Ik bedoel gaan ze af op de lijnruis of een ander gegeven, of kijken ze op een plan hoe de leiding concreet ligt?

Kan iemand daar wat meer over vertellen?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Beide

Afstand kan opgevraagd worden in een administratieve database, maar meestal wordt gebruik gemaakt van een technische meting.
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

Ma Jul 07: Vandaag teruggebeld naar Scarlet. Het is nog steeds wachten op interventie belgacom. Uitleg gekregen ivm ADSL, dat het een "lus" was, en dattik waarschijnlijk enerzijds de afstand kreeg vanaf het begin van de lus bij Belgacom, en bij Scarlet de werkelijk gebruikte afstand tot de lus. Ik zou dus aan de "slechte" kant van de lus zitten. Te bevestigen allemaal.

Do Jul 21: bijkomende info

1) ik kreeg de naam van de gebruikte lex/centrale voor de aangegeven afstanden van Belgacom en Scarlet en het is weldegelijk dezelfde (en toch is er 1.5km verschil..)

2) er komt geen interventie van belgacom voor de arme Scarlet klant die ik ben, blijf dus met m'n 1mbps profiel op 2.9km van de centrale

==> vraag me af of ik bij een andere provider (die ook via die centrale gaat) een betere snelheid zou kunnen behalen, heb dommel en euphony gecontacteerd

dommel: schat me op 4.4kms
euphony: schat me op 2.6kms

heb zin om euphony te proberen maar vraag me af hoe het mogelijk zou zijn om via dezelfde centrale sneller te gaan, iemand een idee?
Het deel van het koperpaar tot aan de telefoonbox om de hoek van de straat zal dezelfde zijn alleszinds, het deel van de box naar de centrale zal ook wel 't zelfde zijn (spreek me tegen als dat afhangt van provider aub)..zou het een probleem zijn in de centrale zelf voor de scarlet&dommel klanten? is het echt een "richting" in de lus??
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Beste,

Heb hetzelfde voorgehad. Ik heb toen bij Belgacom een klacht gedaan dat ik ruis op m'n telefoon had (discovery) en dan zijn ze het wel komen fixen :)

GRtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ferti
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 mar 2006, 01:49

En wat is er dan "gefixed"? De "lusrichting"?

Is dan je afstand bij Scarlet dezelfde geworden als die van Belgacom?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Belgacom heeft komen meten, gemerkt dat er een paar honder meter terug een probleem was met de kabel. Die opgegraven, hersteld en put terug toegegooid.

heeft me wel een 50€ gekost ongeveer.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Sasuke schreef:Belgacom heeft komen meten, gemerkt dat er een paar honder meter terug een probleem was met de kabel. Die opgegraven, hersteld en put terug toegegooid.

heeft me wel een 50€ gekost ongeveer.

Ik begrijp niet goed dat jij moet betalen voor een herstelling aan een kabel die honderd meter van je huis ligt.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

rolandvc schreef:
Sasuke schreef:Belgacom heeft komen meten, gemerkt dat er een paar honder meter terug een probleem was met de kabel. Die opgegraven, hersteld en put terug toegegooid.

heeft me wel een 50€ gekost ongeveer.

Ik begrijp niet goed dat jij moet betalen voor een herstelling aan een kabel die honderd meter van je huis ligt.


Klopt. Dat is voor belgacom.
Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Als je nu ook al moet betalen voor defecten aan je lijn....waarom betaal je dan nog raw copper of abbo kosten
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”