Advies over A2F of andere ISP

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
KAding

Ik heb wat advies nodig. Ik heb momenteel Telenet en ben daar in principe ook wel tevreden mee. Ik vind echter de upload snelheid te laag en de upload limiet onacceptabel. De download is wel fantastisch, tot 8Mbit.

Nu zoek ik dus een tweede internet abo zonder een aparte uploadlimiet en met een hogere upload snelheid. Ik blijf ook bij telenet, het is gewoon dat ik dan makkelijk kan switchen aan de hand van wat ik aan het doen ben.

Ik dacht eerst aan ADSL2Fit (4Mbit, 8Mbit kan niet in mijn buurt), maar ik lees hier zoveel negatiefs over dat ik toch serieus begin te twijfelen! Dus een paar vraagjes:

1. Kun je wel redelijk surfen met A2F Small (m.a.w. weinig packetloss?)
2. Haal ik met mijn 4Mbit connectie wel snelheden van op zijn allerminst 1Mbit?
3. Gaat de upload wel aan maximum snelheid? (512kbits)
4. Aangezien A2F het scarletnetwerk gebruikt is scarlet zeker ook geen haar beter dan A2F? En hoe zit dan met XS4all, is dat een redelijk alternatief?

Bij voorbaat dank,

KAding

[mod="The Oddity"]
Topic titel iets beduidender gemaakt.[/mod]
Gast

Ik heb een scarlet abo en van mijn upload heb ik nooit mogen klagen altijd stabiel gebleven,download daarentegen: zijn effe een paar weken problemen geweest(lage snelheden enzo) maar ze zijn opgelost in mijn regio.Hier en daar zijn er nog wel regio's met problemen.Maar scarlet werkt eraan en alles geraakt wel opgelost :wink: dit geld ook voor een abo van adsl2fit .
VespaCious.com

Hello,

Als eerste, vandaag was A2F een ganse dag traag, soms zijn er nog zo van die dagen.

: Ja je kan goed surfen/gamen (althans ik)

: De upload snelheid gaat niet aan maximale snelheid , 410 is zowat het gemiddelde.


:Ik denk dat scarlet sommige momenten wel ietsje meer snelheid haalt.

: over XS4all heb k geen info :p kweet enkel dat ze hier bij ons in gent zitten :)
Kading

Oei, dat was slechte spelling :).

Ik bedoel: "Heeft het enige zin om een scarlet abonnement te nemen als ADSL2Fit hetzelfde netwerk gebruikt, hogere upload heeft en ook nog eens goedkoper is?"

:)
Gast

Anonymous schreef:Oei, dat was slechte spelling :).

Ik bedoel: "Heeft het enige zin om een scarlet abonnement te nemen als ADSL2Fit hetzelfde netwerk gebruikt, hogere upload heeft en ook nog eens goedkoper is?"

:)
Daar moet je zelf overbeslissen he. Ik ben tevreden met mijn abo van scarlet :-D
KAding

Indien je geen 8Mbit connectie kan krijgen bij ADSL2Fit op de lijn betekent dat dat de 4Mbit abo waarschijnlijk ook slechter zal zijn?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Allereerst voor het bijnemen van een ISP of overschakelen naar A2F zijn er reeds een pak topics open.

Gelieve daar dus eerst al even te kijken!
TN->A2F topic.
Adsl of TN
overstappen naar Scarlet.

Allez, ff resumeren:
Iedereen wie het Scarlet netwerk gebruikt die heeft problemen. Zeker die waarbij Scarlet voor een pak van de bandbreedte zorgt. Maw: xs4all, scarlet isp, latribu, net4all (a2f),..

Als 8Mbit/s niet gaat, is dat simpelweg om één van volgende redenen:
1/. In jouw regio zijn er geen voorzieningen om 8Mbit/s aan te sluiten: maw Scarlet heeft geen dslam in jouw LEX (=centrale) waarop ze 8Meg profielen kan aanbieden.
2/. Je zit gewoon té ver (maar dan ook té ver) om 8Meg te synchen.

Geeft dat problemen voor een 4Meg abo?
Neen, dslams zijn immers andere. Er is een grotere coverage van 4meg via Scarlet dan de 8Megs. Dus al een ander toestel in de LEX. (is toestel van BGC, waarop Scarlet profielen mag kiezen tot 4meg).
Toch probleem?-> reden -> afstand nog té ver om te kunnen synchen aan 4Meg.

Normaal gezien moet je met je 4Mbps de volle 4 of toch 3.5+ moeten halen, maar door de nog steeds aanhoudende problemen blijkt dat dus nog niet te lukken.

Voor behalen van de max. upload speed, bekijk daarvoor eens de stats en last results van onze Speedtest.

Btw alle bovenstaande vragen zijn al eens uitgelegd.. je kan best onze review en de bijhorende topics nog even nalezen.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”