Probje met xp te installeren

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Zal intussen wel duidelijk zijn dat ik hier mijn pc's aan het veranderen ben, :-)

maar volgend probleem stelt zich:

Heb in mijn pc een sata hd steken, maar geen diskette station meer, en om mijn sata schijf te laten herkennen door xp, moet ik wel de raid drivers kunnen meegeven met de installatie.

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnne omzeilen? heb gister met nlite geprobeerd, maar die cd wil niet starten :-( heb het ook via usb geprobeerd, maar blijkbaar vind de xp die enkel als hij xp wil installeren, niet om drivers te laden dus.

Kan natuurlijk morgen diskette station van 7.5 euro gaan halen, maar als iemand nog een optie heeft, laat maa horen

grtz,
anke
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Heb je nergens meer een oude PC staan met een floppy drive in? Verbouw die gewoon even tot de windows geïnstalleerd staat. Eventueel van een buur ofzo. Als je echt drivers wilt slipstreamen in de installatie: klik
Hier zou je al een heel eind mee moeten komen
Afbeelding
laris
Plus Member
Plus Member

Je kan Windows Automated Installation Kit (WAIK) afhalen gratis van Microsoft (wel 1 gig groot).
Hiermee kan je van je XP cd een .wim image laten maken en de driver injecteren.
Daarna kan je de image terug op een blanko cd schrijven.

Indien je wil weten hoe het exact moet kan ik het wel even opzoeken.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

eerst eens ff zoeken achter floppy drive, enals het niet lukt, morgen ff cds gaan halen, zodatik kan slipstreamen :-)

grtz
anke
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Vraag wel expliciet naar een F6 ondersteunde USB floppy moest je dat van zin zijn te kopen ...

Sommige USB floppy's worden in de eerste fase van de setup nog herkend omwille van de BIOS native support, maar later (tijdens het stuk waarbij je eigenlijk al in Windows zit te werken) niet meer. Resultaat: je kan perfect zeggen dat Setup op je F6 floppy een bepaalde driver moet gebruiken, maar in een later stadium wordt die eigenlijk pas gecopieerd en dan vindt Setup je floppy niet meer. :roll:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Sven.VdS schreef:Vraag wel expliciet naar een F6 ondersteunde USB floppy moest je dat van zin zijn te kopen ...

Sommige USB floppy's worden in de eerste fase van de setup nog herkend omwille van de BIOS native support, maar later (tijdens het stuk waarbij je eigenlijk al in Windows zit te werken) niet meer. Resultaat: je kan perfect zeggen dat Setup op je F6 floppy een bepaalde driver moet gebruiken, maar in een later stadium wordt die eigenlijk pas gecopieerd en dan vindt Setup je floppy niet meer. :roll:
Dat heb ik aan de hand gehad tijdens de installatie van m'n server, ook lang naar gezocht ;)

En heb je in nLite geen expleciete optie 'make bootable' als je voor een iso kiest?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

probleem opgelost met nlite en een proggie om windows image files te lezen.

drivers er mee opgezet en alles liep vlekkeloos :-)

thx voor de help mannen

grt anke
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”