Dommel post: Belgacom fixt probleem Kessel-Lo niet tijdig
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
"June 24 - 2008 - 2:47 AM posted by: [schedom nv/sa operations]
subject: cityconnect interruption for some customers on central kessel-lo
due to a faulty belgacom splitter connector in the central of kessel-lo some cityconnect customers might experience dsl downtime. we went onsite during the weekend in the central and proved belgacom that the error was on their cable, they have responded mondaymorning 08:38 AM they would check their cabling as soon as possible...., the belgacom intervention on this cable still has not been executed. because the connector is in a belgacombuilding we cannot replace it ourselves since we get no access to the splitter-racks."
Dit is duidelijk is misbruik van machtspositie van/door Belgacom. Mijn vraag aan Dommel: hebben jullie geen SLA bij Belgacom?
subject: cityconnect interruption for some customers on central kessel-lo
due to a faulty belgacom splitter connector in the central of kessel-lo some cityconnect customers might experience dsl downtime. we went onsite during the weekend in the central and proved belgacom that the error was on their cable, they have responded mondaymorning 08:38 AM they would check their cabling as soon as possible...., the belgacom intervention on this cable still has not been executed. because the connector is in a belgacombuilding we cannot replace it ourselves since we get no access to the splitter-racks."
Dit is duidelijk is misbruik van machtspositie van/door Belgacom. Mijn vraag aan Dommel: hebben jullie geen SLA bij Belgacom?
Tja, dat komt ervan met Belgacom als staats monopolist in dit land. Ze hebben alles in handen om de alternatieve isp's het leven moeilijk te maken en dus ook hun klanten. Je zou toch wel mogen verwachten dat de service goed (uitstekend) zou zijn bij een bedrijf die hun prijs plots met 45% doet stijgen.
Jammer voor Dommel en hun klanten, ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost. Dommel is meer dan uitstekend bezig en wordt dus een bedreiging voor Belgacom.
Jammer voor Dommel en hun klanten, ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost. Dommel is meer dan uitstekend bezig en wordt dus een bedreiging voor Belgacom.
man man man wat kun jij zagen zeg... jij hebt nachtmerries van bgc zeker?Zambo schreef:Tja, dat komt ervan met Belgacom als staats monopolist in dit land. Ze hebben alles in handen om de alternatieve isp's het leven moeilijk te maken en dus ook hun klanten. Je zou toch wel mogen verwachten dat de service goed (uitstekend) zou zijn bij een bedrijf die hun prijs plots met 45% doet stijgen.
Jammer voor Dommel en hun klanten, ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost. Dommel is meer dan uitstekend bezig en wordt dus een bedreiging voor Belgacom.
Laat ons zeggen dat er waarschijnlijk wel meer achter zit, maar dergelijke zaken gaan toch niet publiekelijk gemaakt worden
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bates schreef:man man man wat kun jij zagen zeg... jij hebt nachtmerries van bgc zeker?Zambo schreef:Tja, dat komt ervan met Belgacom als staats monopolist in dit land. Ze hebben alles in handen om de alternatieve isp's het leven moeilijk te maken en dus ook hun klanten. Je zou toch wel mogen verwachten dat de service goed (uitstekend) zou zijn bij een bedrijf die hun prijs plots met 45% doet stijgen.
Jammer voor Dommel en hun klanten, ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost. Dommel is meer dan uitstekend bezig en wordt dus een bedreiging voor Belgacom.
Laat ons zeggen dat er waarschijnlijk wel meer achter zit, maar dergelijke zaken gaan toch niet publiekelijk gemaakt worden
Dit is vrije meningsuiting en dus geen gezaag !!! Ik kan er eigenlijk wel inkomen dat er een berg mensen gefrustreerd worden van de gang van zaken en dit niet alleen bij Belgacom .Het is dan ook een feit dat Belgacom niet altijd even vriendelijk is naar klanten van hen, dit zowel eindgebruiker als tussen personen. De praktijken die Belgacom toepast vind ik als particulier ook altijd niet correct en ja ook ik vind dat er in sommige gevallen machtmisbruik bij komt kijken. Maar dat zal niet snel veranderen !!!
Dan raad ik je aan om eens op de klantendienst langs te komen waar ik god ganse dagen wordt uitgescholden voor rotte vis door mensen zoals er op dit forum te vinden zijn en dit terwijl ik alles maar dan ook alles probeer te doen om deze mensen te helpen.
Diegenen die altijd op bgc bashen weten er niets van.. veel medewerkers van bgc doen namelijk alles wat ze kunnen om de service garantie hoog te houden.
Creditnota voor herinneringskosten? GEEN PROBLEEM, we verwijderen ze uit commerciële overwegingen. Probeer dit maar eens bij een ander ! Kun je de facturen niet betalen? Geen probleem we stellen je een afbetalingsplan voor zonder dat de lijnen buiten dienst gaan. Moet je eens proberen bij telenet of dommel
Diegenen die altijd op bgc bashen weten er niets van.. veel medewerkers van bgc doen namelijk alles wat ze kunnen om de service garantie hoog te houden.
Creditnota voor herinneringskosten? GEEN PROBLEEM, we verwijderen ze uit commerciële overwegingen. Probeer dit maar eens bij een ander ! Kun je de facturen niet betalen? Geen probleem we stellen je een afbetalingsplan voor zonder dat de lijnen buiten dienst gaan. Moet je eens proberen bij telenet of dommel
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jajong, jullie kunnen zich dat permiteren, Telenet en Dommel die hun geld zwaar nodig hebben niet.Bates schreef: Creditnota voor herinneringskosten? GEEN PROBLEEM, we verwijderen ze uit commerciële overwegingen. Probeer dit maar eens bij een ander ! Kun je de facturen niet betalen? Geen probleem we stellen je een afbetalingsplan voor zonder dat de lijnen buiten dienst gaan. Moet je eens proberen bij telenet of dommel
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Van telenet of dommel weet ik het niet, maar de drie andere providers waar ik voor gewerkt heb doen dat anders toch wel hoorBates schreef:Dan raad ik je aan om eens op de klantendienst langs te komen waar ik god ganse dagen wordt uitgescholden voor rotte vis door mensen zoals er op dit forum te vinden zijn en dit terwijl ik alles maar dan ook alles probeer te doen om deze mensen te helpen.
Diegenen die altijd op bgc bashen weten er niets van.. veel medewerkers van bgc doen namelijk alles wat ze kunnen om de service garantie hoog te houden.
Creditnota voor herinneringskosten? GEEN PROBLEEM, we verwijderen ze uit commerciële overwegingen. Probeer dit maar eens bij een ander ! Kun je de facturen niet betalen? Geen probleem we stellen je een afbetalingsplan voor zonder dat de lijnen buiten dienst gaan. Moet je eens proberen bij telenet of dommel
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik denk trouwens dat niemand hier gaat ontkennen dat er bij ALLE providers mensen zijn die het heel goed bedoelen. Maar belgacom heeft zijn arrogante houding tov klanten niet mee. En dan zeg ik niet arrogante servicedesk medewerkers. Maar een arrogant bestuur.
of ze nu het geld nodig hebben of niet, wij doen het toch tenminste en dat laat de klant niet onverschillig.Lord Utopia schreef:Jajong, jullie kunnen zich dat permiteren, Telenet en Dommel die hun geld zwaar nodig hebben niet.
Als daar een SLA voor nodig is, amai dan - dat soort zaken zou zeer strict door het BIPT opgelegd moeten worden (als dat al niet het geval is) en niet per ISP onderhandeld moeten worden.Stormlord schreef:Mijn vraag aan Dommel: hebben jullie geen SLA bij Belgacom?
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
NogChoco,
zoals het nu is kan Belgacom elke "concurrent" (hun klant) die van haar local loop gebruik maakt onbeperkt "kl*ten" door oplossingen voor technische problemen op de lange baan te schuiven? I don't think so... Als dit meermaals voorvalt zal er wel een juridisch staartje aan komen vermoed ik.
zoals het nu is kan Belgacom elke "concurrent" (hun klant) die van haar local loop gebruik maakt onbeperkt "kl*ten" door oplossingen voor technische problemen op de lange baan te schuiven? I don't think so... Als dit meermaals voorvalt zal er wel een juridisch staartje aan komen vermoed ik.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Met een bedrijf als Belgacom achter je kun je dat permiteren. Telenet doet zo'n zaken trouwens ook. 900 miljoen euro WINST, pure winst. Zo een 10.000 klanten hun factuur van 50 EUR niet laten betalen ga je op die winst idd niet voelenBates schreef:of ze nu het geld nodig hebben of niet, wij doen het toch tenminste en dat laat de klant niet onverschillig.Lord Utopia schreef:Jajong, jullie kunnen zich dat permiteren, Telenet en Dommel die hun geld zwaar nodig hebben niet.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nuja, 'k geloof wel dat de werknemers bij verschillende ISP's zich ten volle inzetten en er alles aandoen om de klanten zo goed mogelijk te helpen, zo zou ik ook geholpen willen worden.
-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
- Locatie: Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik vind anders dat hij gewoon gelijk heeft. Dit is onacceptabel van BGC.Bates schreef: man man man wat kun jij zagen zeg... jij hebt nachtmerries van bgc zeker?
Laat ons zeggen dat er waarschijnlijk wel meer achter zit, maar dergelijke zaken gaan toch niet publiekelijk gemaakt worden
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Het is makkelijk te oordelen op basis van de uitspraken van één partij. Ik ga ervan uit dat er duidelijke afspraken zijn tussen Dommel en BGC. Als deze niet nageleefd worden, zal Dommel wel de nodige stappen nemen.Burny schreef: Ik vind anders dat hij gewoon gelijk heeft. Dit is onacceptabel van BGC.
-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
- Locatie: Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik ga ervanuit dat Dommel hierover publiekelijk niet gaat liegen. Het is in het verleden al zovele malen voorgevallen dat BGC zijn uiterste best doet om de alternatieve providers te dwarsbomen? Ook nu weer met de verhoging van de Discovery line.Uzzi schreef:Het is makkelijk te oordelen op basis van de uitspraken van één partij. Ik ga ervan uit dat er duidelijke afspraken zijn tussen Dommel en BGC. Als deze niet nageleefd worden, zal Dommel wel de nodige stappen nemen.Burny schreef: Ik vind anders dat hij gewoon gelijk heeft. Dit is onacceptabel van BGC.
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Gesproken als de beste, al zal het niet makkelijk zijn om tegen Belgacom op te boxen. Zitten al veel langer in het vak en passen de achter deuren al veel langer toe en zijn dus beter gekendUzzi schreef:Het is makkelijk te oordelen op basis van de uitspraken van één partij. Ik ga ervan uit dat er duidelijke afspraken zijn tussen Dommel en BGC. Als deze niet nageleefd worden, zal Dommel wel de nodige stappen nemen.Burny schreef: Ik vind anders dat hij gewoon gelijk heeft. Dit is onacceptabel van BGC.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
En ja ook de frustratie van de Belgacom medewerkers zijn te verstaan. Elke Helpdesk is een soort pispaal, want wanneer heb je die gasten nodig? Als er problemen zijn natuurlijk en dan is de klant altijd al niet goed gezind of begrijpend voor de feiten die zich eigenlijk niet mogen voor doen. En er zijn ook veel mensen ( algemeen ) die hun frustratie niet kunnen op zij zetten bij een nieuw gesprek of telefoontje . En dan ben je in mijn ogen niet geschikt als helpdesk medewerker. Altijd even vriendelijk blijven op eender welk moment is dan ook geen makkelijke job . Als je dat niet aan kan moet je ander werk gaan zoeken !
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
Ik woon in kessel-lo, zeer dicht bij de centrale
kreeg éénmaal 13 mbits/sec gedurende 2uur, sindsdien een schamele 5 mbits/sec
splitters, lijn enz.. is ok, recent door BCG nagezien
Heb cityconnect, dus ADSL2+, wanneer kan ik een hogere snelheid halen
Geen enkel antwoord via helpdesk dommel ?
kreeg éénmaal 13 mbits/sec gedurende 2uur, sindsdien een schamele 5 mbits/sec
splitters, lijn enz.. is ok, recent door BCG nagezien
Heb cityconnect, dus ADSL2+, wanneer kan ik een hogere snelheid halen
Geen enkel antwoord via helpdesk dommel ?
-
- Member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 4 keer
Wat zijn je lijnwaarden? Welke modem gebruik je?...vanwouwe.f schreef:Ik woon in kessel-lo, zeer dicht bij de centrale
kreeg éénmaal 13 mbits/sec gedurende 2uur, sindsdien een schamele 5 mbits/sec
splitters, lijn enz.. is ok, recent door BCG nagezien
Heb cityconnect, dus ADSL2+, wanneer kan ik een hogere snelheid halen
Geen enkel antwoord via helpdesk dommel ?
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
bc547 schreef:Wat zijn je lijnwaarden? Welke modem gebruik je?...vanwouwe.f schreef:Ik woon in kessel-lo, zeer dicht bij de centrale
kreeg éénmaal 13 mbits/sec gedurende 2uur, sindsdien een schamele 5 mbits/sec
splitters, lijn enz.. is ok, recent door BCG nagezien
Heb cityconnect, dus ADSL2+, wanneer kan ik een hogere snelheid halen
Geen enkel antwoord via helpdesk dommel ?
ik gebruik de siemens gigaset zoals aanbevolen door dommel
voor de lijnwaarden zal ik straks een moeten kijken als ik thuis ben
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
mijn lijngegevens:
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:22:18:41)
IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 5081 kbps
Upstream-snelheid: 1009 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 5452 kbps (downstream) / 1044 kbps (upstream)
Ruismarge: 8.8 dB (downstream) / 10.9 dB (upstream)
Lijndemping: 19.2 dB (downstream) / 9.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.2 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:22:18:41)
IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 5081 kbps
Upstream-snelheid: 1009 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 5452 kbps (downstream) / 1044 kbps (upstream)
Ruismarge: 8.8 dB (downstream) / 10.9 dB (upstream)
Lijndemping: 19.2 dB (downstream) / 9.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.2 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ik dacht dat elk probleem binnen de 3 weken moet opgelost worden. dit is de deal die dommel heeft met belgacom. en ik denk dat dit meer aan dommel ligt omdat ze voor een snellere service niet willen betalen.Stormlord schreef:"June 24 - 2008 - 2:47 AM posted by: [schedom nv/sa operations]
subject: cityconnect interruption for some customers on central kessel-lo
due to a faulty belgacom splitter connector in the central of kessel-lo some cityconnect customers might experience dsl downtime. we went onsite during the weekend in the central and proved belgacom that the error was on their cable, they have responded mondaymorning 08:38 AM they would check their cabling as soon as possible...., the belgacom intervention on this cable still has not been executed. because the connector is in a belgacombuilding we cannot replace it ourselves since we get no access to the splitter-racks."
Dit is duidelijk is misbruik van machtspositie van/door Belgacom. Mijn vraag aan Dommel: hebben jullie geen SLA bij Belgacom?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Al betalen ze 4 x het bedrag van nu om het binnen de drie weken na te zien , BGC zal niet vlugger in actie schieten hoor
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
nee, als ze meer willen betalen, krijgen ze een kortere termijn uiteraard.dopke schreef:Al betalen ze 4 x het bedrag van nu om het binnen de drie weken na te zien , BGC zal niet vlugger in actie schieten hoor
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Ik trek even de logica door: Wat krijgen wij extra nu we 45% meer moeten betalen voor onze discovery-lijn?hollebollegijs schreef:nee, als ze meer willen betalen, krijgen ze een kortere termijn uiteraard.dopke schreef:Al betalen ze 4 x het bedrag van nu om het binnen de drie weken na te zien , BGC zal niet vlugger in actie schieten hoor
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
![Afbeelding](http://img111.imageshack.us/img111/4048/mobilevikings.png)
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Belgacom, de goedheid zelve...hollebollegijs schreef:nee, als ze meer willen betalen, krijgen ze een kortere termijn uiteraard.dopke schreef:Al betalen ze 4 x het bedrag van nu om het binnen de drie weken na te zien , BGC zal niet vlugger in actie schieten hoor
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
- gedeco
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Voor de noobs ivm SLA's: De kost om iets te doen in de helft van de tijd stijgt exponentieel. Dit zijn kosten die ook aan de gebruiker worden doorgerekend. (meer mensen, materieel en middelen noodzakelijk, dus meer kosten die je moet ophoesten om je SLA te kunnen garanderen)hollebollegijs schreef:nee, als ze meer willen betalen, krijgen ze een kortere termijn uiteraard.dopke schreef:Al betalen ze 4 x het bedrag van nu om het binnen de drie weken na te zien , BGC zal niet vlugger in actie schieten hoor
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Dit is dommel z'n zaak niet . Zij betalen per abbonee een bedrag aan belgacom voor geleverde diensten . Aan belgacom om te garanderen dat die diensten draaien , en in geval van panne zo SNEL mogelijk worden verholpen . Dit is nu eenmaal de taak van netwerkbeheerde .gedeco schreef: Voor de noobs ivm SLA's: De kost om iets te doen in de helft van de tijd stijgt exponentieel. Dit zijn kosten die ook aan de gebruiker worden doorgerekend. (meer mensen, materieel en middelen noodzakelijk, dus meer kosten die je moet ophoesten om je SLA te kunnen garanderen)
- gedeco
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Hmmm... Ik dacht dat Hollebollegijs net vermelde dat de panne zo SNEL mogelijk en BINNEN SLA wordt verholpen, of vergis ik me?dopke schreef:Dit is dommel z'n zaak niet . Zij betalen per abbonee een bedrag aan belgacom voor geleverde diensten . Aan belgacom om te garanderen dat die diensten draaien , en in geval van panne zo SNEL mogelijk worden verholpen . Dit is nu eenmaal de taak van netwerkbeheerde .gedeco schreef: Voor de noobs ivm SLA's: De kost om iets te doen in de helft van de tijd stijgt exponentieel. Dit zijn kosten die ook aan de gebruiker worden doorgerekend. (meer mensen, materieel en middelen noodzakelijk, dus meer kosten die je moet ophoesten om je SLA te kunnen garanderen)
Blijkbaar bestaat er een SLA, maw een bindend contract en blijbaar wordt dit zelfs nageleefd, tenzij iemand met het contract in de hand het tegendeel kan bewijzen.
Zelfs met een aparte netwerkbeheerder moet je een SLA overeenkomen en iemand moet de kosten betalen voor een SLA. Maak zelf maar de vergelijking met de electriciteitsbedrijven.
Dit soort gevallen wordt juist gedekt door een SLA, waarin beide partijen dus zowel BGC als Dommel overeenkomen welke service exact wordt geleverd en hoe snel storingen worden opgelost...en in geval van panne ...
Soit, Ik hou deze discusie voor bekeken. Dommel levert goedkoper internet, maar blijkbaar ook bij gratie van een goedkopere service ten nadele van haar klanten. Blijkbaar is het niet allemaal rozegeur.
Fast, Good or Cheap: Pick Two
Laatst gewijzigd door gedeco 10 jul 2008, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Dommel heeft voor adsl2+ toch pure wholesale...
Mogen we er dan niet vanuit gaan dat een eventueel probleem evenrap zou herstelt moeten zijn als op hun eigen ADSL GO (adsl2+ ) ?
In ieder geval als je ziet wat bgc met discovery (en zijn politiek alsof raw copper kost bij belgacom zelf niets) heeft gedaan om de alternatieve ne kloot te trekken ... dan begin je toch meer en meer sympathie te krijgen voor alternatieven die de schuld te pas en te onpas bij BGC leggen
Mogen we er dan niet vanuit gaan dat een eventueel probleem evenrap zou herstelt moeten zijn als op hun eigen ADSL GO (adsl2+ ) ?
In ieder geval als je ziet wat bgc met discovery (en zijn politiek alsof raw copper kost bij belgacom zelf niets) heeft gedaan om de alternatieve ne kloot te trekken ... dan begin je toch meer en meer sympathie te krijgen voor alternatieven die de schuld te pas en te onpas bij BGC leggen
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nee, CityConnect is geen wholesale, Cityconnect is ontbundeling. NetConnect is wholesale.Fluppeke schreef:Dommel heeft voor adsl2+ toch pure wholesale...
Mogen we er dan niet vanuit gaan dat een eventueel probleem evenrap zou herstelt moeten zijn als op hun eigen ADSL GO (adsl2+ ) ?
In ieder geval als je ziet wat bgc met discovery (en zijn politiek alsof raw copper kost bij belgacom zelf niets) heeft gedaan om de alternatieve ne kloot te trekken ... dan begin je toch meer en meer sympathie te krijgen voor alternatieven die de schuld te pas en te onpas bij BGC leggen
-
- Starter
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 10:48
Probleem opgelost !
Domweg een telefoon met anwtoordapparaat eens uitgetrokken en zie opeens kreeg ik dit:
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:09:49)
IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 13245 kbps
Upstream-snelheid: 1185 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 13156 kbps (downstream) / 1189 kbps (upstream)
Ruismarge: 7.8 dB (downstream) / 9.3 dB (upstream)
Lijndemping: 23.4 dB (downstream) / 10.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.7 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld
Domweg een telefoon met anwtoordapparaat eens uitgetrokken en zie opeens kreeg ik dit:
Internet
Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:09:49)
IP-adres: 83.101.57.49
MAC-adres: 00:01:E3:88:C9:07
Standaard gateway: 83.101.57.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.72
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.75
Downstream-snelheid: 13245 kbps
Upstream-snelheid: 1185 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 13156 kbps (downstream) / 1189 kbps (upstream)
Ruismarge: 7.8 dB (downstream) / 9.3 dB (upstream)
Lijndemping: 23.4 dB (downstream) / 10.1 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.7 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Address Translation (NAT)
Status: Ingeschakeld
Dynamische DNS
Status: Uitgeschakeld
Belgacom houdt de alternatieve isp's in hun greep met mega rekeningen net zoals ze hun klanten verder uitzuigen tot de allerlaatste cent.hollebollegijs schreef:nee, als ze meer willen betalen, krijgen ze een kortere termijn uiteraard.dopke schreef:Al betalen ze 4 x het bedrag van nu om het binnen de drie weken na te zien , BGC zal niet vlugger in actie schieten hoor
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
Belgacom dient dringend opgesplitst te worden in een bedrijf Belgacom en een onafhankelijk netwerkbeheerder. Zodat er echte concurentie kan komen met de daarbijhorende lagere tarieve zoals in de rest van Europa en een service die door de onafhankelijkheid van de netwerkbeheerder ook stukken goedkoper zal zijn.
Zolang de huidige situatie blijft bestaan zal Belgacom er blijvend alles aan doen om elke vorm van concurentie zoveel mogelijk monddood te maken en blijvend profiteren van hun staats - monopolie om de rest van de kaart te blazen. zie de stijging onlangs van 45% voor de disco lijn. Terwijl ze hiermee verder zichzelf bevoordeligen door een product op de markt te brengen waarvoor er plots geen enkele vorm van disco of raw copper lijn moet voor handen zijn. Van oneerlijke concurentie gesproken.
Zoals men gedaan heeft met de electriciteitsmarkt zeker ? Is gewoon nog 10x slechter.Belgacom dient dringend opgesplitst te worden in een bedrijf Belgacom en een onafhankelijk netwerkbeheerder. Zodat er echte concurentie kan komen met de daarbijhorende lagere tarieve zoals in de rest van Europa en een service die door de onafhankelijkheid van de netwerkbeheerder ook stukken goedkoper zal zijn.
In andere Europese landen zijn de voormalige nationale telefoonbedrijven trouwens ook niet opgesplitst. Dus daar zal het verschil van prijs voor Internet tussen België en andere landen blijkbaar niet aan liggen.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Alleen opsplitsen gaat niet helpen, een sterkere regulering wel.
Is België dan zo anders gereguleerd door het BIPT dan de rest van Europa ? En wordt Belgacom zoveel meer ontzien dan andere historische operatoren in Europa ?Alleen opsplitsen gaat niet helpen, een sterkere regulering wel.
Even vergelijken :
BRUO Raw Copper tarieven (die Belgacom factureert aan alternatieve operatoren) zijn lager dan Europees gemiddelde en lager dan de meeste van onze buurlanden.
Tarieven van andere 'ontbundeling' producten (BRUO Shared Pair, Broba w/o voice, Broba with Voice) zijn bij de laagsten van Europa.
De regeling van mobiele terminatietarieven (die Proximus, M* en Base elkaar factureren) is zowat de ongunstigste voor Belgacom die in Europa bestaat.
Het enige punt dat ik zie waar België achterliep kwa regulering was de verplichte openstelling van ADSL2+. Dat heeft lang op zich laten wachten in vergelijking met buurlanden. Maar goed, sinds 1 juli is dit dus ook in orde ...
Tarieven zijn slechts 1 aspect. In dat interview van Bart Dom (Dommel) een tijdje terug, stond duidelijk aangegeven dat zaken zoals het plaatsen van apparatuur in Belgacom centrales, ongehoord duur zijn.
Trouwens, de markt zelf bewijst al jaren dat er een slechte regulatie is.
Trouwens, de markt zelf bewijst al jaren dat er een slechte regulatie is.
- X-2datop
- Pro Member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Klopt niet, bij Easynet zijn alle BGC defecten ALTIJD binnen 1 dag opgelost voor SDSL issues en 3dagen voor ADSL issues (broba II net)dopke schreef:Al betalen ze 4 x het bedrag van nu om het binnen de drie weken na te zien , BGC zal niet vlugger in actie schieten hoor
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Elite Poster
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
X-2datop schreef:Klopt niet, bij Easynet zijn alle BGC defecten ALTIJD binnen 1 dag opgelost voor SDSL issues en 3dagen voor ADSL issues (broba II net)dopke schreef:Al betalen ze 4 x het bedrag van nu om het binnen de drie weken na te zien , BGC zal niet vlugger in actie schieten hoor
Weer een pijnlijk voorbeeld waarom dat bedrijf moet gesplitst worden .
grtz,
X
Zou best kunnen , maar denk dat dan ook eigen BGC klanten last van storingen hebben . Anders moet je het maar niet geloven .
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
mooie theorie allemaal ... Maar in praktijk zijn er tal van voorbeelden die erop wijzen dat bgc alles doet om de alternatieven te onderdrukken.
Een splitsing is absoluut noodzakelijk.
Een splitsing is absoluut noodzakelijk.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- gedeco
- Pro Member
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Zeker weten doe ik niet, maar ik geloof dat je in dit geval minstens 2 man nodig hebt om deze apparatuur aan te sluiten: Iemand van BGC om het BGC deel te regelen en iemand van Dommel om de aansluitingen te doen op het deel eigendom van Dommel.nogChoco schreef:Tarieven zijn slechts 1 aspect. In dat interview van Bart Dom (Dommel) een tijdje terug, stond duidelijk aangegeven dat zaken zoals het plaatsen van apparatuur in Belgacom centrales, ongehoord duur zijn.
Trouwens, de markt zelf bewijst al jaren dat er een slechte regulatie is.
Betekent dat je voor een Dommel aansluiting 2 mensen moet betalen, terwijl men dezelfde activiteit puur voor BGC door één man kan laten gebeuren. Uiteraard is de aansluiting dan duurder voor Dommel.
Een aparte Netwerk beheerder zal hier m.i. niets aan veranderen omdat je dan voor een BGC aansluiting plots ook 2 man in een centrale nodig hebt: Iemand van de netwerkbeheerder + een ex BGc-er. dus een BGC aansluiting wordt ook duurder.
Eigenlijk is het enigste effect van een netwerkbeheerder dat de prijzen bij BGC zal stijgen voor dezelfde kwaliteit. Indien andere ISP's vergelijkbare kwaliteit willen leveren zal de prijs overeenkomstig stijgen.
Volgens mij kun je dit vanuit verschillende invalshoeken bekijken.
Gezond Food for tought.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.