Dag iedereen,
Sinds kort ben ik klant bij dommel (netconnect) en heb daar nog geen seconde spijt van gehad.
Nu heb ik Newsleecher V3.1 full aangekocht, nu heb ik deze als volgt (zie afbeeldingen) geconfigureert voor dommel:
news.dommel.be -->Port 119 --> Connections 5 --> Prority 01.
oldnews.dommel.be -->Port 119 --> Connections 1 ->> Prority 01.
Kloppen deze instellingen zo een beetje?
zo ja, welke gegevens moet ik gebruiken bij 'server requires login"?
Groet!
Dommel NewsGroepen vraagje
Je login gegevens die je normaal ingeeft op je adsl modem ofcourse.
Of gewoon naar www.dommel.be gaan, "helpdesk" -> "internet access" -> "newsgroups" -> "met welke gegevens moet ik naar de nieuwsgroepen connecteren"
Moeilijk he ...
Of gewoon naar www.dommel.be gaan, "helpdesk" -> "internet access" -> "newsgroups" -> "met welke gegevens moet ik naar de nieuwsgroepen connecteren"
Moeilijk he ...
ja, maar ik zou als ik van u was oldnews op priority 2 zetten, als hij dan één artikel niet kan vinden op news.dommel dan probeert hij bij oldnews en anders zal hij dat artikel gewoon verwijderen ...meltens schreef: ok dus die news.dommel.be en oldnews.dommel.be kloppen dan?
stel dat ze veranderen dan moet jij die gegevens ook gaan veranderen, en dan zouden er veel zijn die zeggen "kunnen ze niet gewoon news.dommel.be aanmaken zodat wij hier niets van merken"meltens schreef: aangezien ik al gehoord heb dat ze werken op giganews ben ik wat verward dat men deze moet invoeren bij de server en niet news.giganews.com..
hoe komt dat dan?
en misschien ook omdat ze 1 contract/overeenkomst hebben om al hun klanten toegang te geven tot de nieuwsgroepen en als jij rechtstreeks zou connecteren ze dan per klant gegevens moeten doorsturen naar giganews ...
ik kan helemaal verkeerd zijn, maar ik kan wel begrijpen dat ze news.dommel.be gebruiken i.p.v. giganews e.d.
een beetje vriendelijker kan ook wel vind ik?Arqentus schreef:Je login gegevens die je normaal ingeeft op je adsl modem ofcourse.
Moeilijk he ...
niet iedereen heeft een even goede kennis, ook al is het voor u evident.
dit geldt niet alleen voor u maar vind gewoon dat veel posters hier te vaak de zot houden met mensen, is het niet door een domme vraag is het door een nieuwspost die altijd wel ene in het belachelijke trekt.
ik klink vast als een ouwe zaag, maar zeg nu zelf ge wordt toch liever geholpen door iemand die vriendelijk is en keer lacht en u begroet als ge winkelt en een vraag hebt, dan dat ze met u wat zitten te lachen en u doorverwijzen naar google of directies geven naar waar de ontstoppingsmiddelen staan
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Een arrogante post, en niet eens correct.Arqentus schreef:Je login gegevens die je normaal ingeeft op je adsl modem ofcourse.
Moeilijk he ...
De newslogin is wel degelijk een andere dan je ADSL (PPPoA) login.
@ meltens: Uw newslogin heb je in een email van Dommel ontvangen, samen al je andere login gegevens. Je kan die email altijd opnieuw laten verzenden door op je CRM in te loggen en dan te kiezen voor 'R' bij my packages.
Bedankt jongens, aan deze informatie heb ik meer dan genoeg
ja Arqentus zijn post was nogal arrogant..
ik kan er ook niet aan doen dat ik voor het eerst met nieuwsgroepen in contact kom hé..
met vriendelijke groeten!
meltens
ja Arqentus zijn post was nogal arrogant..
ik kan er ook niet aan doen dat ik voor het eerst met nieuwsgroepen in contact kom hé..
met vriendelijke groeten!
meltens
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
ZekerKenneth schreef:Euhm, al eens de post boven de jouwe bekeken
Het is dezelfde site. Maar een andere pagina.
Ik lees dat meltens Newsleecher V3.1 full aangekocht heeft.
Terwijl AltBinz gratis beschikbaar is (open source).
Wou dat eventjes aanstippen
hehe ik verkies ook wel altbinz boven newsleecher, het doet evengoed z'n werk, ok newsleecher wordt actiever ontwikkeld maar ervoor betalen buh.
enfin ik denk dat ik nog nooit uberhaupt betaald heb voor een programma
meestal zijn er genoeg alternatieven die gratis zijn.
en kzou zeker geen geld willen geven aan progje dat gebruikt wordt voor (meestal) illegale content af te halen.
nu ja ik hou me wat op de vlakte de laatste tijd wat illegaal doen betreft.
sinds een vriend van me een week geleden wakker gemaakt werd door flikken die aan z'n bed stonden. Details ga ik niet echt vermelden daar de zaak nog niet bekend is in pers/internet. en denk dan ook dat het niet verstandig is om namen te geven en details om op safe te spelen
die had ook betaald voor 'iets' en aanklacht houdt in downloaden en verspreiden. het eerste is waar, maar het 2e niet echt enfin die kerel zit nog bij een provider met een laag limietje, zie hem nog niet echt volledige series en films verspreiden.
en copyrightwaakhonden kennende gaat het weer eens een ridicule boete zijn. zij goeie advocaten, hij hmm... gij werkt lijk maar nog een goed jaar (hij is begin de 20).
enfin ik denk dat ik nog nooit uberhaupt betaald heb voor een programma
meestal zijn er genoeg alternatieven die gratis zijn.
en kzou zeker geen geld willen geven aan progje dat gebruikt wordt voor (meestal) illegale content af te halen.
nu ja ik hou me wat op de vlakte de laatste tijd wat illegaal doen betreft.
sinds een vriend van me een week geleden wakker gemaakt werd door flikken die aan z'n bed stonden. Details ga ik niet echt vermelden daar de zaak nog niet bekend is in pers/internet. en denk dan ook dat het niet verstandig is om namen te geven en details om op safe te spelen
die had ook betaald voor 'iets' en aanklacht houdt in downloaden en verspreiden. het eerste is waar, maar het 2e niet echt enfin die kerel zit nog bij een provider met een laag limietje, zie hem nog niet echt volledige series en films verspreiden.
en copyrightwaakhonden kennende gaat het weer eens een ridicule boete zijn. zij goeie advocaten, hij hmm... gij werkt lijk maar nog een goed jaar (hij is begin de 20).
dat niet
enfin het programma aanschaffen is niet strafbaar
lijkt me lullig als ge gepakt wordt met downloaden/uploaden.
zit je daar mooi met een licentietje terwijl ge internet/computerverbod hebt
nu dat er iemand vervolgd wordt door het gebruik van usenet heb ik nog niet echt tegengekomen. veelal P2P programma's
enfin het programma aanschaffen is niet strafbaar
lijkt me lullig als ge gepakt wordt met downloaden/uploaden.
zit je daar mooi met een licentietje terwijl ge internet/computerverbod hebt
nu dat er iemand vervolgd wordt door het gebruik van usenet heb ik nog niet echt tegengekomen. veelal P2P programma's
PeerGuardian gebruiken en geen publieke torrents e.d.toettoet schreef:veelal P2P programma's
Ikzelf gebruik wel geen torrents enzo (ik heb in juni 1 torrent gedownload en dat was de nieuwe versie van OpenSuse omdat de ftp offline was gehaald, dvd van 4GB)
en Bearshare / Limewire heb ik helemaal een hekel aan
Volgens mij zijn het vooral zo'n programma's, waar iedereen zomaar toegang tot heeft dat ze zo nakijken.
Zit met het volgende probleem; Heb eerst netconnect gehad maar heb nu homeconnect. Ik geraak echter sinds 2 maanden niet meer op de mailserver.
pingen naar news.dommel.be werkt.
Nieuwste contactgegevens heb ik aangevraagd via de "R" knop op de dommel site. Hierbij voer ik de news-login en pass in in grabit (gelijk het voorheen heeft gewerkt), maar ik krijg telkens de melding couldn't connect to newsserver.
Weet er iemand wat ik verder nog kan proberen?
Nieuwste contactgegevens heb ik aangevraagd via de "R" knop op de dommel site. Hierbij voer ik de news-login en pass in in grabit (gelijk het voorheen heeft gewerkt), maar ik krijg telkens de melding couldn't connect to newsserver.
mailserver >< newsserver (news.dommel.be) ?jackske schreef:Zit met het volgende probleem; Heb eerst netconnect gehad maar heb nu homeconnect. Ik geraak echter sinds 2 maanden niet meer op de mailserver.
als je homeconnect hebt, dan heb je uw gegevens voor de newsserver in een brief thuisgekregen (dat mijn oude gegevens die ik via crm nog kan opvragen werken weet ik niet, maar met de homeconnect gegevens kan ik nog niet in het crm inloggen, dus ik kan daar ook niet op 'R' drukken)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik weet niet of je de Siemens gigaset hebt, maar bij mij werkt de connectie met newsserver enkel als ik de firewall op "medium" of "low" zet.jackske schreef:Zit met het volgende probleem; Heb eerst netconnect gehad maar heb nu homeconnect. Ik geraak echter sinds 2 maanden niet meer op de mailserver.
High detection en ik kan niet meer connecteren.
't is maar een tip, heb er ook een paar dagen op gezocht.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik zit ook op een 12Mbit profiel bij dommel en haal 1450 kb/sec als ik download van news.dommel.be (met newsreactor)silencer schreef:nog een vraagje:
welke snelheid zul je met de newsserver halen als men op adsl2+ of vdsl 12Mbit zit?
Ik geraak nu ook maar niet op de dommel nieuwsgroep Alles geprobeerd wat hierboven is voorgesteld, zelfs als de firewall afstaat op die siemens router geeft hij nog steeds "autentication failed". Ik heb duidelijk de username en password van de brief ingevuld.
Nog iets vreemd is dat bij de crm van dommel ik namelijk geen R heb staan enkel de I. Toch is het homeconnect abonnement actief
Naar dommel gebeld maar daar pakt blijkaar niemand op:s
mvg
Kristof
Nog iets vreemd is dat bij de crm van dommel ik namelijk geen R heb staan enkel de I. Toch is het homeconnect abonnement actief
Naar dommel gebeld maar daar pakt blijkaar niemand op:s
mvg
Kristof