cNet's Download.com straks niet meer gratis

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

CNets portal is namelijk een verzamelplaats van alle denkbare software en veel ontwikkelaars vertrouwen op de site voor de verspreiding van hun programma's. Dat lijkt echter op te gaan houden, Dotcom Scoop heeft namelijk van een paar anonieme bronnen te horen gekregen dat CNet vanaf maandag een vergoeding voor het plaatsen van software zal gaan vragen. CNet heeft het gerucht ontkend noch bevestigd, mocht de informatie echter juist zijn, dan is dat een grote tegenslag voor de kleine, onafhankelijke softwaremakers.

CNet zit al langer in de problemen wat geld betreft; niet al te lang geleden werd er zelfs gesproken over een mogelijk bankroet. Zou het bedrijf inderdaad geld gaan vragen voor het plaatsen van software op haar site, dan kan het steun van de aandeelhouders verwachten, maar moet het ook voorbereid zijn op een negatieve reactie van de bezoekers. Volgens de journalist van Dotcom Scoop heeft het bedrijf echter haar grootste verantwoordelijkheid bij zijn aandeelhouders liggen en is de omkeer naar een betaal-service een goede, omdat hierdoor concurrentie met andere sites makkelijker wordt:

zie: http://www.tweakers.net/nieuws/23459

*bron: Tweakers.net
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Kijk, zo'n dingen vind ik nu spijtig! Niet dat ik download.com zoveel gebruikte, maar soms was het toch handig.

Daarom ook dat ik samen met wat vrienden besloten heb om een project op te richten waar je info en software gratis zult kunnen raadplegen (enkel free software) en dat zal zo ook blijven! Zonder reclame, zonder te hoeven betalen! (wel reclame voor bv open source projecten ofzo, ma geen betaalde bucht reclame)
Vooral die informatie is belangrijk denk ik, want tegenwoordig is er zoveel bucht op het internet :( (we gaan proberen enkel kwalitatief goeie info en progs aan te bieden)

Daarom ook dat ik die dedicated server wil :) Nu ja, dat zal ons wel wat geld kosten, maar dat is dan maar zo. (en we hebben nog altijd degnet (die server in Duitsland), waar we onze "zware" downloads kunnen zetten)

Hopelijk geraakt dat project wat van de grond! :) (want die domeinnaam (web-uno.org) hebben we nu al 3-4 jaar, maar ver zijn we er nog niet mee. Maar normaal moeten we er op korte termijn gaan aan beginnen :)

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”