Ik zit nu bij Skynet PLUS (15gb limiet, 4pc's aangesloten via router, ...) maar heb nogal wat traffiek waardoor ik maandelijks nog wat mag bijdokken aan vol packs op de 46€/maand die ik al voor abo alleen betaal.
Tel daarbij al de ettelijke administratieve fouten en misverstanden van Skynet bij die ik al ondervonden heb, wat dus als resultaat geeft dat A2F l mij uitgewezen lijkt om naar over te stappen.
Maar ik zit nog met een aantal vraagjes:
Ik heb de review gelezen en enkele threads hier, maar als ik het goed begrijp gebruikt A2F het netwerk van Scarlett. Nu is het zo dat Scarlett normaal gezien toch limiet hanteert, alleen werken deze voor het moment niet, zoals ook ooit me skynet het geval was, maar de limieten uiteindelijk toch terugkeerden. Waarschijnlijk zal dit ook het geval zijn bij Scarlett.
Kan A2F dan zijn no-limit policy behouden? Of zullen er dan ook limieten worden ingevoerd, wat de overstap naar A2F dan eigenlijk overbodig maakt, aangezien je dan evengoed ook naar Scarlett kunt gaan, of bij Skynet kan blijven.
En Scarlett's upstream is toch ingesteld op max 384kbit/s, maar op de site van A2F geeft het Small abbo aan dat er een upstream van 512kbit wordt toegepast??
En een laatste vraagje, ivm draaien van servers. Betekent dit dat het toegestaan is om een ftp te draaien op je eigen pc? Dit omdat ik nogal veel (cursussen en andere materiaal van op netwerk) vanuit school moet thuis zien te krijgen, en 100'en meg's doormailen is onbegonnen werk. Eigenlijk deed ik dat nu ook bij Skynet, alhoewel het niet moch, maar toch toegestaan. Is dit bij A2F legaal?
Alvast bedankt
Confused over Adsl2Fit
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
A2f gaat inderdaad over het netwerk van Scarlet. Maar het is niet omdat Scarlet limieten hanteert dat A2F dit ook doet. De samenwerking ivm het gebruik van het netwerk is op ATM-niveau (centrales, DSLAM's enzo). De hantering van limieten gebeurt door de ISP zelf. Dus daar heeft A2F zelf de touwtjes in handen en heeft Scarlet niets in de pap te brokken. Je kan de situatie wat vergelijken met Tiscali en BGC/Turboline. BGC hanteert limieten en Tiscali heeft ze ook, maar controleert ze niet.
En A2F heeft een upload van 512 kbit. Ook daar hebben ze afspraken met Scarlet over : De 512 is er en blijft er.
Je mag servers draaien op je A2F-lijn voor eigen gebruik. Dus je mag er een FTP/webserver opzetten als dit voor persoonlijk gebruik is. Je mag dus geen webspace verhuren of een eigen hostingfirma draaien op je A2F-verbinding om maar iets te zeggen.
Cheers
En A2F heeft een upload van 512 kbit. Ook daar hebben ze afspraken met Scarlet over : De 512 is er en blijft er.
Je mag servers draaien op je A2F-lijn voor eigen gebruik. Dus je mag er een FTP/webserver opzetten als dit voor persoonlijk gebruik is. Je mag dus geen webspace verhuren of een eigen hostingfirma draaien op je A2F-verbinding om maar iets te zeggen.
Cheers
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
over de limieten:
als scarlett idd limieten begint toe te passen denk ik dat a2f dat ook zal moeten doen
over de server: een server voor jou mag altijd, dwz je mag een site thuis zetten voor ja eigen, maar niet voor bv de scouts (als je daar lid van bent)
dus die ftp mag
de a2f abo's (buiten XS) heben een up van 512, dus hoger dan scarlet
als scarlett idd limieten begint toe te passen denk ik dat a2f dat ook zal moeten doen
over de server: een server voor jou mag altijd, dwz je mag een site thuis zetten voor ja eigen, maar niet voor bv de scouts (als je daar lid van bent)
dus die ftp mag
de a2f abo's (buiten XS) heben een up van 512, dus hoger dan scarlet
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 261 keer
Het antwoord op die vraag staat duidelijk in de review. Maar ik begrijp waarom je het je afvraagd, maar spijtig genoeg hebben we geen kristallen bol en kunnen we niet in de toekomst kijkenDuke schreef:Ik zit nu bij Skynet PLUS (15gb limiet, 4pc's aangesloten via router, ...) maar heb nogal wat traffiek waardoor ik maandelijks nog wat mag bijdokken aan vol packs op de 46€/maand die ik al voor abo alleen betaal.
Tel daarbij al de ettelijke administratieve fouten en misverstanden van Skynet bij die ik al ondervonden heb, wat dus als resultaat geeft dat A2F l mij uitgewezen lijkt om naar over te stappen.
Maar ik zit nog met een aantal vraagjes:
Ik heb de review gelezen en enkele threads hier, maar als ik het goed begrijp gebruikt A2F het netwerk van Scarlett. Nu is het zo dat Scarlett normaal gezien toch limiet hanteert, alleen werken deze voor het moment niet, zoals ook ooit me skynet het geval was, maar de limieten uiteindelijk toch terugkeerden. Waarschijnlijk zal dit ook het geval zijn bij Scarlett.
Kan A2F dan zijn no-limit policy behouden? Of zullen er dan ook limieten worden ingevoerd, wat de overstap naar A2F dan eigenlijk overbodig maakt, aangezien je dan evengoed ook naar Scarlett kunt gaan, of bij Skynet kan blijven.

Mijn gok is dat het wel nog even limietloos zal blijven (of zelfs voor altijd).
Indien je niet op een Scarlet DSLAM zit is het belgacom die de maxima's voorschrijft in zijn BROBA2 aanbod (Max 4Mbit/s down en 512kbit/s up als ik me niet vergis). Indien je op een scarlet DSLAM zit kan je meer krijgen...En Scarlett's upstream is toch ingesteld op max 384kbit/s, maar op de site van A2F geeft het Small abbo aan dat er een upstream van 512kbit wordt toegepast??
Zo heeft Scarlet voor zijn eigen internet abo's gekozen voor 384kbit/s, maar dat neemt niet weg dat andere ISPs niet iets anders kunnen kiezen.
Volgende staat op de veel gestelde vragen pagina van A2F:En een laatste vraagje, ivm draaien van servers. Betekent dit dat het toegestaan is om een ftp te draaien op je eigen pc? Dit omdat ik nogal veel (cursussen en andere materiaal van op netwerk) vanuit school moet thuis zien te krijgen, en 100'en meg's doormailen is onbegonnen werk. Eigenlijk deed ik dat nu ook bij Skynet, alhoewel het niet moch, maar toch toegestaan. Is dit bij A2F legaal?
Alvast bedankt
Het is dus duidelijk dat dit geen probleem zou mogen zijn aangezien het enkel voor persoonlijk gebruik is en je er geen munt uit slaatMag ik servers draaien achter mijn abonnement?
Ja, achter elke aansluiting mag u een of meerdere servers plaatsen voor eigen gebruik.
Mag ik diensten verkopen op servers die ik lokaal draai?
Neen, u mag geen diensten leveren aan derden via uw ADSL2FIT-aansluiting. Al deze abonnement zijn bedoeld om u internet-connectie te verschaffen, hosting-diensten zijn niet toegelaten.
Mag ik websites hosten op mijn verbinding?
Ja, u mag uw persoonlijke of bedrijfswebsite hosten op uw verbinding. U mag echter geen websites of andere diensten voor derden hosten op uw verbinding.

NuKeM
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Denk het niet. Je moet een duidelijk onderscheid maken tussen Scarlet als ISP en Scarlet als netwerk. Net zoals verschil tussen Skynet en Belgacom. Skynet hanteert limieten op hun product dat via Belgacom draait. Tiscali dat via hetzelfde product van Belgacom draait, hanteert geen limieten.SeNsEi Ze0n schreef:over de limieten:
Dus als Scarlet limieten invoert zal het afhangen van op wel niveau ze limieten invoeren. Dus onderscheid maken tussen de ISP of het netwerk die limieten invoert

Maar ik denk ook niet dat dit eerstkomend zal veranderen...
I love it when a plan comes together!