Netconnect+fritzbox -> Homeconnect al mogelijk?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Vroeg me af of er al netconnecters zijn die met de overstap bezig zijn. Sommige hebben percies bericht gekregen van dommel dat ze binnenkort een mogelijkheid zouden krijgen tot overstap. Ik wil hier zosnel mogelijk willen overstappen en van de disc lijn afgeraken.

Zijn er al mensen die dit toch al hebben gedaan?
Laatst gewijzigd door broli 26 jun 2008, 21:50, in totaal 1 gewijzigd.
PTiTDaV
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben netconnecter en heb mijn activatie aangevraagd.
Tijdens de wizard om de activatie aan te vragen kan je kiezen of je al klant bent bij dommel voor een internet produkt.
Dus ik ga ervan uit dat dit het antwoord is die je wou en dat het mogelijk is :-)
Heb wel nog geen nieuws van mijn activatie, heb de contracten 3 dagen geleden doorgefaxt.
Nic0Las
Member
Member

Ik overweeg deze overstap ook.
Wat ik enkel niet snap, is dat als ik de check doe via de website van dommel er staat 'Homeconnect is mogelijk met downloadsnelheid 4.0Mbit/sec', is dit niet 12 standaard?
Ik heb de meting gedaan bij BGC en ik zit op VDSL2 op 65meter van de centrale.

Hoe doe ik die overstap trouwens? Op de site staat dat je een startpakket moet kopen, maar ik neem aan dat ik dit ook online of via crm moet ingeven, want dommel zou de opzeg van mijn discovery lijn doen, toch?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Nic0Las schreef:Ik overweeg deze overstap ook.
Wat ik enkel niet snap, is dat als ik de check doe via de website van dommel er staat 'Homeconnect is mogelijk met downloadsnelheid 4.0Mbit/sec', is dit niet 12 standaard?
Ik heb de meting gedaan bij BGC en ik zit op VDSL2 op 65meter van de centrale.

Hoe doe ik die overstap trouwens? Op de site staat dat je een startpakket moet kopen, maar ik neem aan dat ik dit ook online of via crm moet ingeven, want dommel zou de opzeg van mijn discovery lijn doen, toch?
zal wel mogelijk zijn.. hun check ding is gewoon nog niet 100% geupdate.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

65 meter!? :eek:

da's gelijk aan de maximale VDSL2-snelheid dus, als het er doorkomt? :p
To download or not to download, that's the question.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Voor zover ik weet zal Dommel geen gebruik kunnen maken van VDSL2 van Belgacom, dus heb je daar niks aan.
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

@nic0las die 12 mbits is pas vanaf 1 juli ......
@broli ik heb dit gedaan zoals er hier nog wel een paar zulle zijn
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Fireblade schreef:65 meter!? :eek:

da's gelijk aan de maximale VDSL2-snelheid dus, als het er doorkomt? :p
En ik dan: +-2 meter, staat juist naast m'n huis... Die "centrale" is de ROP in je straat he ;) (VDSL2)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

klooooon schreef:@nic0las die 12 mbits is pas vanaf 1 juli ......
En als je van netconnect komt, allicht met een extra kostprijs van 99€ ?

Ik heb trouwens dezelfde vraag als de TS gesteld aan Dommel gisteren, incluis de vraag of zo'n Siemens een must is. Als/wanneer ik antwoord krijg, zal ik dat hier melden.
ooh. shiny.
klooooon
Pro Member
Pro Member

cloink schreef:
klooooon schreef:@nic0las die 12 mbits is pas vanaf 1 juli ......
En als je van netconnect komt, allicht met een extra kostprijs van 99€ ?

Ik heb trouwens dezelfde vraag als de TS gesteld aan Dommel gisteren, incluis de vraag of zo'n Siemens een must is. Als/wanneer ik antwoord krijg, zal ik dat hier melden.
neen die 99€ is alleen als je netconnect wil behouden maar wel aan 12 mbits
homeconnect is standaard 12 mbits
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ben van Netconnect Plus naar Homeconnect succesvol overgeschakeld.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Zelete
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik heb de router al besteld in ieder geval.

Heb je downtime als je switcht van netconnect naar homeconnect? Waarschijnlijk niet zeker.
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Zelete schreef:Ik heb de router al besteld in ieder geval.

Heb je downtime als je switcht van netconnect naar homeconnect? Waarschijnlijk niet zeker.
nope
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

klooooon schreef:
cloink schreef:En als je van netconnect komt, allicht met een extra kostprijs van 99€ ?
Dat is een beetje opmerkelijk te noemen? Ze moeten dan toch óók de boel herpatchen? Of rekenen ze er dan op dat ze via HomeConnect (en de winst op de telefoongesprekken) die 99€ op een jaar automatisch recupereren?
ooh. shiny.
Ken
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Ze moeten dan toch óók de boel herpatchen?
Niet persee...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
klooooon
Pro Member
Pro Member

cloink schreef:
klooooon schreef:
cloink schreef:En als je van netconnect komt, allicht met een extra kostprijs van 99€ ?
Dat is een beetje opmerkelijk te noemen? Ze moeten dan toch óók de boel herpatchen? Of rekenen ze er dan op dat ze via HomeConnect (en de winst op de telefoongesprekken) die 99€ op een jaar automatisch recupereren?
Daar weet ik het antwoord niet op
Maar er staat nergens vermeld dat netconnectors 99€ op tafel mogen leggen.
Sterker nog ik lees op de dommel site GRATIS !! activatie dus ....
silentkiller
Pro Member
Pro Member

ik ben ook overgestapt van netconnect naar homeconnect, works like a charm. Van de week had ik naar de dommel helpdesk gebeld en ze zeiden dat mijn netconnect automatisch zou worden afgezegd.
broli
Premium Member
Premium Member

Dat klinkt goed. Nu zit ik hier ook met een fritzbox van dommel. Zijn er mensen die dit ook hadden? Zal er wel voor bellen maar mss was er al iemand die weet of iemand van dommel het komt ophalen of je het zelf moet opsturen. Dat laatste zou een beetje raar zijn aangezien ze de doos enz hebben meegnomen.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

broli schreef:Dat klinkt goed. Nu zit ik hier ook met een fritzbox van dommel. Zijn er mensen die dit ook hadden? Zal er wel voor bellen maar mss was er al iemand die weet of iemand van dommel het komt ophalen of je het zelf moet opsturen. Dat laatste zou een beetje raar zijn aangezien ze de doos enz hebben meegnomen.
terug opsturen.. tenzij je in de buurt woont dan langsbrengen :p
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ken schreef:Ik ben van Netconnect Plus naar Homeconnect succesvol overgeschakeld.
En hoeveel heeft je dat gekost ?
silentkiller
Pro Member
Pro Member

dietervanb schreef:
Ken schreef:Ik ben van Netconnect Plus naar Homeconnect succesvol overgeschakeld.
Ik heb hetzelfde gedaan. Mij heeft het gewoon de 130 euro van de box gekost en mijn homeconnect is in orde nu. Volgens een dommel medewerker aan de telefoon zou mijn netconnect abonnement automatisch afgezegd worden. Als dat dus gebeurt loopt het als een trein. Mijn netconnect abonnement had ik nog wel geen jaar maar ik vermoed dat ze hier niet moeilijk over gaan doen omdat ik nu een zwaarder abonnement neem bij hun.
broli
Premium Member
Premium Member

icekiller2k6 schreef:
broli schreef:Dat klinkt goed. Nu zit ik hier ook met een fritzbox van dommel. Zijn er mensen die dit ook hadden? Zal er wel voor bellen maar mss was er al iemand die weet of iemand van dommel het komt ophalen of je het zelf moet opsturen. Dat laatste zou een beetje raar zijn aangezien ze de doos enz hebben meegnomen.
Dan konden ze op zen minst de doos hebben achter gelaten als dat het geval is. Als hun organisatie echt top was kon dit simpelweg opgehaald worden wanneer de technieker in de buurt een installatie zou uitvoeren. Ik woon zelf in stad antwerpen dus is het wrss niet zo zelde dat mensen hier dommel aanvragen. Maar ik ga nog is bellen voor de zekerheid.

Edit: Was vergeten te vragen of de disc lijn door dommel ook werd opgezegd?
silentkiller
Pro Member
Pro Member

broli schreef:
icekiller2k6 schreef:
Dan konden ze op zen minst de doos hebben achter gelaten als dat het geval is. Als hun organisatie echt top was kon dit simpelweg opgehaald worden wanneer de technieker in de buurt een installatie zou uitvoeren. Ik woon zelf in stad antwerpen dus is het wrss niet zo zelde dat mensen hier dommel aanvragen. Maar ik ga nog is bellen voor de zekerheid.

Edit: Was vergeten te vragen of de disc lijn door dommel ook werd opgezegd?
Normaal wel. Je krijgt hiervoor ook een brief van belgacom. Moest je die brief niet krijgen dan weet je dat er iets mis is :)
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

silentkiller schreef:
dietervanb schreef:
Ik heb hetzelfde gedaan. Mij heeft het gewoon de 130 euro van de box gekost en mijn homeconnect is in orde nu. Volgens een dommel medewerker aan de telefoon zou mijn netconnect abonnement automatisch afgezegd worden. Als dat dus gebeurt loopt het als een trein. Mijn netconnect abonnement had ik nog wel geen jaar maar ik vermoed dat ze hier niet moeilijk over gaan doen omdat ik nu een zwaarder abonnement neem bij hun.
Ik heb de box al, en zit nu ook voor telefonie bij Dommel (digitel).
Ik wil dus mijn netconnect + digitel omzetten naar Homeconnect.
Ik wil op die manier de snelheidsverhoging zonder er 99 euro voor af te dokken.
Anders zeg ik gewoon alles op, stuur fritzbox terug, met dat geld de Siemens, schrijf me opnieuw in, en krijg dan een maand gratis.
Trouwe klanten worden meestal niet beloond
silentkiller
Pro Member
Pro Member

Misschien neem je toch best even contact op met dommel want ik weet niet hoe het zit met die fritzbox.
DimaX
Pro Member
Pro Member

Ik heb ook zo een fritzbox. Ik heb al gebeld naar helpdesk , en ze zeiden me dat ik later ga kunnen overschakelen met fritzbox op homeconnect. Wanneer weten ze het nog niet. Maar ik heb al een Gigaset pack besteld bij loveno. Die fritzbox moet ik niet hebben: je kunt echt niks aanpassen. En het is tijd dat ik router/modem in èèn heb :-) .
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ken schreef:
Niet persee...
Hoezo niet persee? Als ik 9 of 12Mbps wil, dan kan dat toch énkel via ADSL2+ en moeten ze mijn ADSL herpatchen? Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen in die andere thread hier?

(niet dat dat voor mij zó relevant is, daar ik toch op +4km van de centrale zit en aan ADSL2+ snelheden eigenlijk niet echt iets heb :( )
ooh. shiny.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

DimaX schreef:Wanneer weten ze het nog niet.
Als ze slim zijn, schieten ze nu héél snel in actie, op tijd zodat Discovery-klanten die de prijsverhoging van BGC niet zien zitten nog kunnen overschakelen...
DimaX schreef:Die fritzbox moet ik niet hebben: je kunt echt niks aanpassen. En het is tijd dat ik router/modem in èèn heb :-) .
Euh? Die Fritz!box ís een router/modem in één! Alleen is hij door Dommel "dichtgetimmerd", zodat je een heel aantal zaken niet kan aanpassen. Daar ze nu de Siemens open zetten, misschien kunnen ze de Fritz!box'en ook wel openzetten?
ooh. shiny.
Kheopsys
Member
Member

PTiTDaV schreef:Ik ben netconnecter en heb mijn activatie aangevraagd.
Tijdens de wizard om de activatie aan te vragen kan je kiezen of je al klant bent bij dommel voor een internet produkt.
Dus ik ga ervan uit dat dit het antwoord is die je wou en dat het mogelijk is :-)
Heb wel nog geen nieuws van mijn activatie, heb de contracten 3 dagen geleden doorgefaxt.
Waar heb jij die wizard gevonden?
DimaX
Pro Member
Pro Member

cloink schreef:
DimaX schreef:Wanneer weten ze het nog niet.
Als ze slim zijn, schieten ze nu héél snel in actie, op tijd zodat Discovery-klanten die de prijsverhoging van BGC niet zien zitten nog kunnen overschakelen...
DimaX schreef:Die fritzbox moet ik niet hebben: je kunt echt niks aanpassen. En het is tijd dat ik router/modem in èèn heb :-) .
Euh? Die Fritz!box ís een router/modem in één! Alleen is hij door Dommel "dichtgetimmerd", zodat je een heel aantal zaken niet kan aanpassen. Daar ze nu de Siemens open zetten, misschien kunnen ze de Fritz!box'en ook wel openzetten?
Ja dat weet ik , maar voor dat ik die fritzbox bestelde, had ik telenet + aangekochte router met wifi. En ik had geen zin om 159 of hoeveel was het voor fritzbox met wifi te betalen.
PTiTDaV
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Kheopsys schreef:
tijdens de installwizard van de Dommel CD die bij de gigaset zit.

iemand enig idee hoelang het duurt eer ze alles activeren.
Kheopsys
Member
Member

PTiTDaV schreef:
Kheopsys schreef:
tijdens de installwizard van de Dommel CD die bij de gigaset zit.

iemand enig idee hoelang het duurt eer ze alles activeren.
Is het noodzakelijk om zo een set te kopen? Dan zit ik met een adsl2 router op overschot...
Ken
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:
Ken schreef:
Niet persee...
Hoezo niet persee? Als ik 9 of 12Mbps wil, dan kan dat toch énkel via ADSL2+ en moeten ze mijn ADSL herpatchen? Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen in die andere thread hier?

(niet dat dat voor mij zó relevant is, daar ik toch op +4km van de centrale zit en aan ADSL2+ snelheden eigenlijk niet echt iets heb :( )
De meeste centrales zijn geüpgraded naar ADSL2(+), met dat ADSL2 downwards compatible is hoeven ze niet alles te gaan herpatchen éh.
Stel je voor... Het ziet er misschien allemaal ingewikkeld uit maar op technisch vlak is het wel een makkie hoor. De enigste hindernis is de koffiemachine voor de techniekers...

TV = FTA IPTV + Netflix
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”