Alternatieve ADSL provider? Belgacom lijn gewoon opzeggen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
roo
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Is dit waar?

Onderwerp: Alternatieve ADSL provider? Belgacom lijn gewoon opzeggen!
Auteur: Interessant om weten
Bericht: Ik heb een tijd geleden wegens een vergissing van Belgacom volgende mogelijkheid ontdekt: men kan het Discoverylijn abonnement (dat nodig was om de telefoonlijn aan te sluiten) gewoon opzeggen en de ADSL lijn van een andere provider verder gebruiken.

Bijkbaar mag Belgacom de fysieke lijn niet afsluiten als er nog een andere provider/dienst op zit. Ikzelf zit bij de provider Evonet en bovenstaande info werd bevestigd door hun helpdesk.

Ik betaal dus geen Belgacomlijn meer. Enige mogelijk probleem dat ik zie is wanneer ik zou willen overschakelen naar een andere provider: gezien er geen telefoonnummer meer op de lijn staat, kan ik bvb niet meer online checken welke diensten op m'n lijn beschikbaar zijn.

BRON: http://www.zdnet.be/talkback.cfm?id=872 ... =subthread

Greets,
Roo
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat is hier ook ergens anders geplaatst, en ik zal hetzelfde antwoorden:
Ja dat klopt, maaaaaar:
De lijn wordt omgezet naar raw copper (en wordt ook zo geldelijk belast) en doorgerekend aan de ADSL-afnemer, in dit geval Evonet. Het is deze die kiest om deze kost door te belasten aan de klant of niet.
roo
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

owww...sorry, ik moet die thread over het hoofd hebben gezien.
Thanks voor de reply :)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ja het staat ergens in die gigantische 'Belgacom verhoogt tarief Discovery lijn met 45%'-topic.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”