Cityconnect: Authentication failed?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ik krijg op mijn Speedtouch 516v6 nu plotseling via de webinterface de melding "Connection could not be established: Authentication failed" als ik me wil verbinden met Dommel. Voor zover ik weet heb je toch geen userid/paswoord nodig?? De ADSL verbinding synct wel (Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.705 / 14.307).
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mss is BGC bezig met die switch aan het vervangen.
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

wimpie3 schreef:Ik krijg op mijn Speedtouch 516v6 nu plotseling via de webinterface de melding "Connection could not be established: Authentication failed" als ik me wil verbinden met Dommel. Voor zover ik weet heb je toch geen userid/paswoord nodig?? De ADSL verbinding synct wel (Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.705 / 14.307).


Werkt het nu?
Haal je nu 14Mbit ipv 10Mbit ervoor?
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Mijn sync is precies wel wat beter (nieuwe firmware gebruikt, de 7.4.3, misschien ligt het daaraan?). Of het authentication probleem is opgelost weet ik niet, ben niet thuis op dit moment.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Zijn er mensen die ook door de outage in Kessel-Lo getroffen waren die nu problemen hebben met de connectie? Ik blijf die authentication error krijgen en de helpdesk is onbereikbaar (opgegeven na 10 minuten).
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

wimpie3 schreef:Zijn er mensen die ook door de outage in Kessel-Lo getroffen waren die nu problemen hebben met de connectie? Ik blijf die authentication error krijgen en de helpdesk is onbereikbaar (opgegeven na 10 minuten).


heb je nu gebelD? of op een echt tijdstip?
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

wimpie3 schreef:Zijn er mensen die ook door de outage in Kessel-Lo getroffen waren die nu problemen hebben met de connectie? Ik blijf die authentication error krijgen en de helpdesk is onbereikbaar (opgegeven na 10 minuten).


Sinds dinsdagmorgen werkt alles terug normaal bij me. (Kessel-Lo - K Albertlaan)
Misschien probleem met je router, probeer met een ander router of router bij ander cityconnect klant.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Hmm... router stond blijkbaar plots op router PPPoe, terwijl dit vroeger niet zo was... nu goed, het werkt blijkbaar weer... maar traag...
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

wimpie3 schreef:Hmm... router stond blijkbaar plots op router PPPoe, terwijl dit vroeger niet zo was... nu goed, het werkt blijkbaar weer... maar traag...


Traag terwijl je nog steeds synct op 14Mbit?
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Ja, ik sync op 14/1.7 in AnnexM - vergeleken met de maximum 24/3 is dat dus iets meer dan de helft. Ik weet dat ik daarmee maar tevreden moet zijn, maar ik vind het redelijk pover als je weet dat ik een volledige nieuwe bekabeling heb en op enkele 100 meter van de centrale woon! Mijn Telenet lijn gaat sneller (in download).
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

wimpie3 schreef:Ja, ik sync op 14/1.7 in AnnexM - vergeleken met de maximum 24/3 is dat dus iets meer dan de helft. Ik weet dat ik daarmee maar tevreden moet zijn, maar ik vind het redelijk pover als je weet dat ik een volledige nieuwe bekabeling heb en op enkele 100 meter van de centrale woon! Mijn Telenet lijn gaat sneller (in download).


Ah.. ik dacht dat je met 'traag' bedoelde dat alles nu trager ging dan de snelheid waarop je sync was.

Kan je eventueel zo eens een SNR/tone grafiekje maken? Om te kijken of er iets specifiek is, of dat je lijn algemeen niet meer aankan. Mijn grafiekje staat op http://134.58.250.2/personal/bc547/adsl/modem/

Verder heb ik de indruk dat die Speedtouch modems niet bijster goed zijn qua snelheden. Ik had eerst een Speedtouch 536v6 (6.2 firmware) en die kon maar maximaal syncen op 11Mbit in annex A. Mijn huidige modem (Comtrend 5361+) laat meer instellingen toe en kan syncen op 18Mbit.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Interessant... is die comtrend annex m compatibel? Op hoeveel synct hij in upload via Annex M?

En last but not least: hoe maak ik zo'n grafiek (zit op windows).
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

wimpie3 schreef:Interessant... is die comtrend annex m compatibel? Op hoeveel synct hij in upload via Annex M?

En last but not least: hoe maak ik zo'n grafiek (zit op windows).


Die Comtrend modem is annex M compatibel en ondersteunt SRA (Seamless Rate Adaptation). Bovendien kan je met die comtrend zelf de Target SNR instellen voor synchronisatie.

Via annex M krijg ik een sync van 1.75Mbit.

Je kan zo'n grafiekjes maken met DMT (http://dmt.mhilfe.de/). Voor een speedtouch 516 heb je versie 7.35 nodig.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer

Vermits ik vooral upload gebruik, is het precies de moeite niet om over te schakelen... 1.7 upload heb ik namelijk ook met de speedtouch. Bedankt voor de link, zal dit programma eens installeren!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”