Belgacom verhoogt limieten en snelheid

Nieuws omtrent telecom
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs? om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

iedereen betaalde toch met veel plezier 42€ voor 12GB?

??
Laatst gewijzigd door rtl 26 jun 2008, 16:16, in totaal 1 gewijzigd.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

iedereen betaalde toch met veel plezier 42€ voor 12GB?

??


Wees toch eens gewoon content dat ze verhoogd worden. Niet specifiek op de poster van bovenstaande quote bedoelt maar in het algemeen.

hollebollegijs


wel specifiek op die poster bedoelt: is er toch wel serieus over.

Hollebollegijs, ik denk dat dit soort uitspraken nu bij heel veel forumbezoekers slecht vallen. Waarom? Het straalt arrogantie uit


Het straalt arrogantie uit omdat jij het zo opneemt. En iedereen die iets tegen die persoon heeft, zal het zo opnemen. Ik ken hollebollegijs helemaal niet en ik lees wát er gepost wordt en minder door wie het gepost wordt. Dus ben niet helemaal mee met de verschillende spanningen tussen personen. Maar ik heb geen probleem met hollebollegijs en bij mij komt het over als "pfff, ik probeer jullie te waarschuwen. Als je niet wil luisteren, dan doen jullie maar"


Is hier echt meer en meer een anti-telenet en anti-belgacom forum aan het worden (voor zover het dat nog niet is). En als er dan iemand één van die firma's durft verdedigen, is ie de vijand van alles wat goed is. Ikzelf ben blij dat Belgacom hun limieten en snelheid verhoogt. Het is al een stap in de goede richting. Nu nog de uploadsnelheid op een redelijk niveau en we zijn weer een stap verder. Er zijn nog vele stappen af te leggen maar beetje bij beetje ...
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Anthony schreef:@Xplod: zoals ik een ander topic al zei, maak jij waarschijnlijk (zonder het te weten) deel uit van een testgroep. Als Belgacom iets nieuws lanceert, testen ze dat vaak nog eens bij 500-1000 "gewone" bestaande klanten in een bepaalde zone. :).


Yep,.. klopt ... vandaag van een kennis gehoord ... met een kader functie bij Belgacom ... de 09-zone,.. zone waar ik dus in woon, is naar 't schijnt open-gegooid als test ... vandaar dus mijn hoge snelheden.
Daarna zal zone per zone aan de beurt komen,... allemaal tegelijk gaat uiteraard niet.

Eindelijk eens Gent en omstreken eerst aan de beurt ... werd eens tijd :lol2:

Kenneth schreef:Is hier echt meer en meer een anti-telenet en anti-belgacom forum aan het worden (voor zover het dat nog niet is). En als er dan iemand één van die firma's durft verdedigen, is ie de vijand van alles wat goed is. Ikzelf ben blij dat Belgacom hun limieten en snelheid verhoogt. Het is al een stap in de goede richting. Nu nog de uploadsnelheid op een redelijk niveau en we zijn weer een stap verder. Er zijn nog vele stappen af te leggen maar beetje bij beetje ...


Sluit ik me volledig bij aan :worship:
Ik zat vroeger ook bij Telenet ... ging prima ,.... maar toen ik voor 5€ via mijn werkgever een adsl abonnement kon krijgen .... dan was de keuze snel gemaakt.
35€ per maand minder betalen ... da is nie niks. De toen nog trage downloadsnelheid pakte ik er met plezier bij.
2 BTV streams opzetten en nog kunnen downen aan 900KB/sec .... dat is leuk om te hebben uiteraard.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Goztow schreef:
pennywise schreef:en waarom geen verhoging van vdsl boost snelheden, waarom geen verhoging vna de uploadsnelheden???

Begin het stilaan beu te worden met bgc, als hun vdsl2 netwerk niet voor internet actief gaat worden, mogen ze hun lijn hebben, of gaan ze weer wachten tot telenet overgaat op eurodocsis 3.0 om een te counteren?
"nooit content" comes to my mind...


nooit content?

heb mijn lijn professioneel nodig, en moet een deftige upload hebben.

Als telenet er hier uitvalt, val ik zonder deftige upload en dus ook zonder inkomsten. En het enige wat bgc kan leveren met upload 1Mbps, is zo duur dat geen zinning persoon dat gaat betalen.

Upload voor de vdsl bedraagt momenteel met momenten 150kbps en met wat geluk 270kbps.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hoe zit het trouwens met die vervelende 36h disconnects?

Blijven die ook bestaan met ADSL2+ en VDSL2?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Als je professioneel afhangt van een internet-verbinding met hoge upload, dan kan je beter naar Dommel CityConnect gebieden verhuizen (of er iets huren).

Daar heb je 3Mbit upload (onbeperkt uploadvolume) aan 23€/maand -- als je uitrekent wat je dan niet aan Telenet en Belgacom kwijt bent, kom je misschien wel goedkoper uit door er ginds een studentenkot mee te huren of zo.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

nogChoco schreef:Als je professioneel afhangt van een internet-verbinding met hoge upload, dan kan je beter naar Dommel CityConnect gebieden verhuizen (of er iets huren).

Daar heb je 3Mbit upload (onbeperkt uploadvolume) aan 23€/maand -- als je uitrekent wat je dan niet aan Telenet en Belgacom kwijt bent, kom je misschien wel goedkoper uit door er ginds een studentenkot mee te huren of zo.


voor 31/12 zou het hier moeten lukken, intussen blijven we rustig verder werken, maar dommel komt hier hoe dan ook als derde lijn, zal van bgc afhangen of die blijven of eruit gaan.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Cash
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jun 2004, 16:05

De verhoging van de snelheid
van ADSL Light gebeurt automatisch begin juli. De verhoging van de downloadsnelheid van de ADSL
Go- en Plus-klanten met Belgacom TV wordt automatisch uitgevoerd in de tweede helft van
augustus.
ADSL Go-klanten zonder Belgacom TV die deze hogere snelheden wensen moeten contact opnemen
met een verkooppunt van Belgacom om na te gaan of hun lijn kan worden overgeschakeld naar
ADSL2+. Zij moeten dan eventueel van modem veranderen en een activatiekost van € 50 betalen.


Wat met ADSL Plus klanten zonder Belgacom TV, daar wordt niets over gezegd.
Moeten zij ook een activatie doen zoals de Go, of.. ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

_rEuTeL_ schreef:waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs? om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

Denk dat het vooral te maken heeft als men meer snelheid heeft men automatisch ook meer verbruikt.
Kijk maar naar de mensen van telenet die er in 1.2.3 hun 12GB doorblazen, omdat de verhouding snelheid & volume niet samen gaat en dus heel vlug op smallband komen te staan.

Over de Go gaat de reclame van 12Mb en nu zeggen ze al dat het voor de adsl+ klanten het maar 9Mb zal zijn :? begrijpe wie kan.
dus wordt dat nog 50€ activatie voor een 9Mb lijntje op Adsl2+
benieuwd hoeveel mensen daar gaan op springen.
ik zal het wel doen want ben het beu om op die 4Mb te zitten, want sommige programma's of spelletjes, video eisen wel een ietsje meer downsnelheid ..... op naar de 9Mb dan maar :| (dacht dat het 12Mb ging worden)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
dekker
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:31

we krijgen meer voor hetzelfde geld. Dat valt toe te juichen. Al kan het altijd beter.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Patje schreef:
_rEuTeL_ schreef:waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs? om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

want sommige programma's of spelletjes, video eisen wel een ietsje meer downsnelheid ..... op naar de 9Mb dan maar :| (dacht dat het 12Mb ging worden)
Welke programma's en welke spelletjes zijn dat dan ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

:offtopic: :drool: pfff (ben niet van plan om hier offtopic te gaan)
Laatst gewijzigd door Patje 26 jun 2008, 19:20, in totaal 3 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Patje schreef:
AnD schreef:
Patje schreef:
_rEuTeL_ schreef:waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs? om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

want sommige programma's of spelletjes, video eisen wel een ietsje meer downsnelheid ..... op naar de 9Mb dan maar :| (dacht dat het 12Mb ging worden)
Welke programma's en welke spelletjes zijn dat dan ?

Noem het maar online games etc. (ben niet van plan om hier offtopic te gaan)
is nu nog gelijk welke of wat het zijn he, hoe sneller uw internet, des te sneller kan je downloaden en sneller reageren ....
Op een 512k kan je evengoed gamen als op een 9 Mbit.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Goztow schreef:
Patje schreef:
AnD schreef:
Patje schreef:
_rEuTeL_ schreef:waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs? om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

want sommige programma's of spelletjes, video eisen wel een ietsje meer downsnelheid ..... op naar de 9Mb dan maar :| (dacht dat het 12Mb ging worden)
Welke programma's en welke spelletjes zijn dat dan ?

Noem het maar online games etc. (ben niet van plan om hier offtopic te gaan)
is nu nog gelijk welke of wat het zijn he, hoe sneller uw internet, des te sneller kan je downloaden en sneller reageren ....
Op een 512k kan je evengoed gamen als op een 9 Mbit.
Daarom vroeg ik dat, maar dan schrijven ze "offtopic" en ze beginnen er zelf over. Dan weet hij niet wat te zeggen, dat is het...
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

meon schreef:Heeft iets te maken met privacy enzo :).

hollebollegijs schreef:en bel maar eens en neem het gesprek op. ge weet toch dat dit verboden is. dan zorg ik ervoor dat belgacom u aanklaagt.
ja, ik weet wie je bent hoor.


De mijne is in ieder geval al niet langer bestaande blijkbaar :s.
Maar goed, tot zover de vriendelijke noot, back on toppic.

Waarom kunnen de alternatieve providers slechts 9Mb/s geven en Belgacom 12?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Wow, dat gaat hier nogal vooruitvliegen!!
Voor je die 12Mb aanvraagt toch maar eerst je binneninstallatie volledig in orde brengen.
Allicht testen ze welke snelheid je aan kan en stellen ze die daarop in, anders veel te veel storingen achteraf.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Caey schreef:Waarom kunnen de alternatieve providers slechts 9Mb/s geven en Belgacom 12?


Wie zegt dat... Dommel sprak toch ook over 12 Mbits ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

AnD schreef:Daarom vroeg ik dat, maar dan schrijven ze "offtopic" en ze beginnen er zelf over. Dan weet hij niet wat te zeggen, dat is het...

Ik begin er niet over he, ik zeg gewoon dat bij bepaalde dingen op het internet (oa spelletjes) belangrijk is dat de snelheid hoger is en jullie beginnen daar over te zagen.
Ik hoef daar niet op in te gaan he, btw het is toch offtopic , dus waarom beginnen discussieren over spellekes.

Caey schreef:Waarom kunnen de alternatieve providers slechts 9Mb/s geven en Belgacom 12?

Belgacom geeft via Adsl ook enkel 9Mb aan de adsl klanten.
enkel 12Mb aan de mensen met een Vdsl lijn.

hollebollegijs schreef:opgelet,

zit je op adsl2+, krijg je een upgrade naar 9 Mbps.
zit je op vdsl1 of vdsl2, krijg je een upgrade naar 12 Mbps.

zowel voor adsl go als plus.

bestaande klanten met belgacom tv krijgen de optie speed automatisch.
voor plus klanten vanaf 1 juli.
voor go klanten vanaf 18 augustus. deze kunnen het eerder laten activeren maar tegen betaling van 50,00 €.

klanten zonder tv moeten het aanvragen tegen betaling.

er wordt een kost aangerekend omdat er een herjumpering moet gebeuren in de centrale.

nieuwe adsl go en plus klanten krijgen in juli de optie speed gratis en hoeven geen 50,00 € te betalen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
elrocco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 mei 2003, 10:35
Locatie: Dendermonde

Patje schreef:
AnD schreef:Daarom vroeg ik dat, maar dan schrijven ze "offtopic" en ze beginnen er zelf over. Dan weet hij niet wat te zeggen, dat is het...

Ik begin er niet over he, ik zeg gewoon dat bij bepaalde dingen op het internet (oa spelletjes) belangrijk is dat de snelheid hoger is en jullie beginnen daar over te zagen.
Ik hoef daar niet op in te gaan he, btw het is toch offtopic , dus waarom beginnen discussieren over spellekes.

Caey schreef:Waarom kunnen de alternatieve providers slechts 9Mb/s geven en Belgacom 12?

Belgacom geeft via Adsl ook enkel 9Mb aan de adsl klanten.
enkel 12Mb aan de mensen met een Vdsl lijn.

hollebollegijs schreef:opgelet,

zit je op adsl2+, krijg je een upgrade naar 9 Mbps.
zit je op vdsl1 of vdsl2, krijg je een upgrade naar 12 Mbps.

zowel voor adsl go als plus.

bestaande klanten met belgacom tv krijgen de optie speed automatisch.
voor plus klanten vanaf 1 juli.
voor go klanten vanaf 18 augustus. deze kunnen het eerder laten activeren maar tegen betaling van 50,00 €.

klanten zonder tv moeten het aanvragen tegen betaling.

er wordt een kost aangerekend omdat er een herjumpering moet gebeuren in de centrale.

nieuwe adsl go en plus klanten krijgen in juli de optie speed gratis en hoeven geen 50,00 € te betalen.



en wat met mensen die nog geen BGC TV kunnen nemen, omdat het nog steeds niet beschikbaar is in onze omgeving...? :evil:
Wij "moeten" dan €50 betalen, willen we de nieuwe voorwaarden, terwijl anderen daar gewoon kunnen voor kiezen, of ze al dan niet voor BGC TV zijn gegaan...ruik ik daar enige discriminatie? :roll:
Greetz,


Elrocco 8)
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Patje schreef:zit je op adsl2+, krijg je een upgrade naar 9 Mbps.
zit je op vdsl1 of vdsl2, krijg je een upgrade naar 12 Mbps.


Dus in de praktijk zullen de meeste Belgacom klanten 12Mbps krijgen terwijl de alternatieve providers beperkt zijn tot 9 Mbps?

(het vdsl netwerk zal zowiezo verder uitgebouwd worden voor het aanbieden van belgacom tv neem ik aan)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Caey schreef:Dus in de praktijk zullen de meeste Belgacom klanten 12Mbps krijgen terwijl de alternatieve providers beperkt zijn tot 9 Mbps?
Andersom zeker?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Belgacom gebruikt het toch niet voor internet? Moest iedereen nu evenveel krijgen zou er niet zoveel discriminatie zijn, nu krijg je als Belgacom-klant in VDSL1/2 12 Mbps tgo 9 Mbps bij ADSL2 bij alternatieve providers via BGC.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

elrocco schreef:en wat met mensen die nog geen BGC TV kunnen nemen, omdat het nog steeds niet beschikbaar is in onze omgeving...? :evil:
Wij "moeten" dan €50 betalen, willen we de nieuwe voorwaarden, terwijl anderen daar gewoon kunnen voor kiezen, of ze al dan niet voor BGC TV zijn gegaan...ruik ik daar enige discriminatie? :roll:
Greetz,


Elrocco 8)

Belgacom TV - klanten hebben de activatie meestal al betaald bij de installatie van ADSL2+ of VDSL(2). Het gros van de Belgacom TV - klanten zit eigenlijk al op ADSL2+, VDSL of VDSL2 hé. Maar tot nog toe was hun internet gecapt op 4Mbit.

Ik ben een aantal weken overgestapt naar VDSL2 voor HDTV, en ik moest daar toen al 50 euro voor betalen.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Patje schreef:
_rEuTeL_ schreef:waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs? om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

Denk dat het vooral te maken heeft als men meer snelheid heeft men automatisch ook meer verbruikt.
Kijk maar naar de mensen van telenet die er in 1.2.3 hun 12GB doorblazen, omdat de verhouding snelheid & volume niet samen gaat en dus heel vlug op smallband komen te staan.

Over de Go gaat de reclame van 12Mb en nu zeggen ze al dat het voor de adsl+ klanten het maar 9Mb zal zijn :? begrijpe wie kan.
dus wordt dat nog 50€ activatie voor een 9Mb lijntje op Adsl2+
benieuwd hoeveel mensen daar gaan op springen.
ik zal het wel doen want ben het beu om op die 4Mb te zitten, want sommige programma's of spelletjes, video eisen wel een ietsje meer downsnelheid ..... op naar de 9Mb dan maar :| (dacht dat het 12Mb ging worden)


Omdat ze te laf zijn om voet bij stuk te houden en met veel lagere volumes tegen Telenet op te moeten nemen.
Em omdat het voor hun toch geen reet uit maakt, ze voelen toch geen kont van die volumeverhoging.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Dat word geweldig, ik zit op 170 meter van de centrale :D

Laat maar komen die ADSL2+ :D
Afbeelding
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Patje schreef:
_rEuTeL_ schreef:waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs? om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

Denk dat het vooral te maken heeft als men meer snelheid heeft men automatisch ook meer verbruikt.
Kijk maar naar de mensen van telenet die er in 1.2.3 hun 12GB doorblazen, omdat de verhouding snelheid & volume niet samen gaat en dus heel vlug op smallband komen te staan.

Over de Go gaat de reclame van 12Mb en nu zeggen ze al dat het voor de adsl+ klanten het maar 9Mb zal zijn :? begrijpe wie kan.
dus wordt dat nog 50€ activatie voor een 9Mb lijntje op Adsl2+
benieuwd hoeveel mensen daar gaan op springen.
ik zal het wel doen want ben het beu om op die 4Mb te zitten, want sommige programma's of spelletjes, video eisen wel een ietsje meer downsnelheid ..... op naar de 9Mb dan maar :| (dacht dat het 12Mb ging worden)


Natuurlijk heb je ook een zeer goede excuus om geen alternatief adsl provider te kiezen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

9 of 12 Mbps, veel verschil is er niet, zelfs met 25 GB is dat er zo door, maar dat is een open deur intrappen.
Ik ben tevreden met 9 mbps hoor :)
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

Pfffffft... is het dat...

voor 8 euro extra heb je bij dommel homeconnect, adsl & telefonie:

12 Mbit & GEEN limiet, bovendien nog 24/7 gratis op vaste lijnen bellen en het goedkoopste tarief in belgië op GSM
Dommel > rest van belgische ISP's
Rockabizzydilly
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jan 2008, 13:31

Met de verhoogde limieten, is er kans dat de maximale grootte van attachements in e-mails ook verhoogd daardoor? Bij m'n .mac account toen ik ging van de standaard 4gb naar 30gb online harde schijf kon ik van een aanvankelijk 10mb per mail gaan naar 50mb, en bij veranderen van ADSL GO naar VDSL Boost van 10mb naar 16mb...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

BGC zou in geval van echte eerlijke concurrentie, Telenet gewoon op een paar jaar kunnen doodconcurreren. Ze hebben cash, een veel performanter netwerk en nu ook snelheid. Indien ze hun prijs een beetje doen dalen, limieten sterk verhogen en iedereen op 9 Mbit zetten, is Telenet echt dood. Maar dat mag niet van de politiek natuurlijk: het is beter twee duopolisten met hoge prijzen, lage limieten en min of meer lage snelheden te hebben dan BGC te laten begaan.

Wat er zou gebeuren nadat Telenet doodgebloed is, dat is natuurlijk koffiedik kijken maar ik zie niet goed in hoe BGC dan nog terug zou kunnen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Patje schreef:
_rEuTeL_ schreef:waarom worden de limieten eigenlijk verhoogd hollebollegijs? om meer illegaal te kunnen downloaden? of omdat minder dan 1% het vroeg?

Denk dat het vooral te maken heeft als men meer snelheid heeft men automatisch ook meer verbruikt.
Kijk maar naar de mensen van telenet die er in 1.2.3 hun 12GB doorblazen, omdat de verhouding snelheid & volume niet samen gaat en dus heel vlug op smallband komen te staan.

net zoals men van 1 naar 4 Mbit gegaan is?
ik denk dat men de limieten toen net INGEVOERD had ipv te vergroten..

ik wil gewoon weten waarom men 10 jaar aan een stuk zit te beweren dat iedereen toekomt met zijn 10-12GB en nu (toevallig paar weken na telenet) ineens van mening verandert? beetje belachelijk nee?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik mis nog steeds nachtsurfen bij Belgacom (tov Telenet als hun rechtstreekse concurrent)...
Laatst gewijzigd door TomG 27 jun 2008, 12:05, in totaal 1 gewijzigd.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bij iedere provider is er iets.
Hier zitten nu een paar gefustreerde mensen die belgacom niet kunnen horen of zien.
En maar bashen
maar geloof me breng al de ontevreden klanten van dommel tesamen en laat ze ook maar beginnen bashen wel dan zal de toppic van dommel te klein zijn
juist hetzelfde voor scarlet tele2 xadsl.
Iedere provider heeft een boel ontevreden klanten.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

Je moet je natuurlijk afvragen wat het alternatief is. Er kan inderdaad de mogelijkheid zijn om een forum op te richten die enkel positieve of neutrale informatie levert. Maar ik vraag mij dan af wat dat zal uithalen.

Bekijk het anders: als er nu echt niemand, maar dan ook niemand had geklaagd of eens had opgemerkt dat we nogal verouderde voorwaarden hebben samen met toch wel dure prijzen in het buitenland dan zouden we nu geen expansie van de limieten hebben gehad en idem van de snelheid.

Het is natuurlijk wel zo dat iedereen kan genieten van een dergelijke vooruitgang, zelfs supertevreden klanten als hollebollegijs en u die volgens mij prefect tevreden is met zijn huidig internetabonnement.

I ga zeker niet zeggen dat userbase 'the holy grail is' maar alle beetjes helpen natuurlijk. En ter plaatse blijven trappelen en maar zeggen hoe goed het is, daar heb je de zondagsmis voor.
Ik denk dan ook dat initiatieven als userbase een gezonde basis zijn om de toekomstige consument kritisch te laten zijn over zijn relatie (contract) met hun leveranciers. En daar zijn ze ook toe verplicht, want ze betalen er immers voor!!!

Dus ik zou het niet echt bashen noemen, het is niet dat we elkaar hier uitmaken voor 'dom en achterlijk' ofzo... En als je rekening houdt met de positie die de telecombedrijven hebben ingenomen met uitspraken als 'maar de klant wil 42€ betalen voor zijn internet' terwijl de klant er vanuit ging dat dit een eerlijke prijs was dan begrijp je wel dat sommige bedrijven nu eenmaal meer kritiek krijgen dan andere.

Bekijk het zoals de hele situatie met de NMBS, als er niemand had geklaagd over de vele onnodige vertragingen en idem voor de 'spontane stakingen' dan was daar nu ook niets aan aangepast.

Als kritisch denken 'bashen' is zoals u dat noemt, dan zou ik zeggen: blijven bashen, uw hele leven lang!.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Caey schreef:
Dus ik zou het niet echt bashen noemen, het is niet dat we elkaar hier uitmaken voor 'dom en achterlijk' ofzo...


nee ? moet je eens goed alle topics nalezen en zien hoe werknemers van belgacom behandeld worden als ze durven opkomen voor hun werkgever, en hoe mensen die niet anti-belgacom zijn worden aangesproken, en direct beschuldigd worden dat ze voor bgc zouden werken enz enz ...
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dit vind ik ook !
en nee ik ben geen belgacomklant, maar vind het overdreven. Gans dit gedoe doet me sterk denken aan vergelijking be
Alles wat proximus deed was slecht alles van base was suppergoed.
Enkele jaren later zien we dat alles geluwd is.
Telenet kwam nieuw alles leve telenet nu is dommel nieuw en leve dommel.
Op tik staan er ook al heel wat slechte ervaringen van dommel ( en dat is normaal) hoe meer klanten ge krijgt hoe meer er gaan zijn die ontevreden is.
Geloof me binnen 5 jaar zit iedereen dommel te bashen en zitten ze een andere nieuwe provider op te hemelen.
eigenlijk zouden de mods hier beter moeten ingrijpen
Rockabizzydilly
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jan 2008, 13:31

Hangt toch ook wel van interpretatie af hoor. Tenslotte zijn het maar zwarte letters op een scherm. Het is gewoon een feit dat de service bij Belgacom algemeen gezien wel degelijk is en vaak degelijker als anderen (ervaring genoeg) (nee, ik werk niet bij Belgacom :-) :wink: ) maar uitzonderingen zijn er ook natuurlijk. Sommigen hebben geen problemen bij anderen en dan wel weer bij Belgacom. Dit is dan eigenlijk een onnodige discussie. Waar het in wezen inderdaad over gaat is wat krijgt de consument en hoe tevreden is die met de verhouding van prijs en aanbod. Persoonlijk heb ik VDSL-boost en als we nu allemaal eens eerlijk zijn 35gb lilmiet dat is niet weinig en is zelfs met zwaar downloaden relatief moeilijk te overschreiden. Oké, soms slaag je erin maar dat is niet met eens paar films te downloaden, youtube, wat iTunes en mails dat je dat doet. (Zelf download ik heel veel, dus geen lage quota hier) Nu, met de upgrade naar 60gb ben ik zeer opgetogen, het is dan wel niet limietloos, maar komaan, 60gb ... Veel!

Verder de gewone adsl Go: 3 maal sneller en 2,5 keer hogere limiet? Niet slecht toch!? Toegegeven, het is een kleine scheefgetrokken verhouding want snelheid en limiet verhogen niet evenredig, waardoor je in theorie dus ook sneller aan de limiet kunt zitten, maar zo'n gigantisch verschil is het ook niet, 0,5 verschil. Moest ik adsl Go hebben en men komt me te zeggen dat voor zelfde abbonement ik plots 3 maal sneller surf en 2,5 keer zoveel kan doen per maand, gegarandeerd dat ik ff in de lucht spring.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Rockabizzydilly schreef:Moest ik adsl Go hebben en men komt me te zeggen dat voor zelfde abbonement ik plots 3 maal sneller surf en 2,5 keer zoveel kan doen per maand, gegarandeerd dat ik ff in de lucht spring.

En daarom ben ik zo teleurgesteld dat er geen snelheidsupgrade (uploadsnelheid) is voor VDSL - boost.

Hier is geen ADSL2 te krijgen dus zullen ADSL2 profielen worden aangeboden over VDSL2 (is hier reeds beschikbaar) en dan kan ik beter overstappen naar een Plus abonnement.
OK, 12 Mbit i.p.v. 17 Mbit maar al de rest is hetzelfde (uploadsnelheid en limiet) maar ik betaal 5 EUR per maand minder en doordat ik een nieuw abonnement afsluit krijg ik waarschijnlijk nog 2 maand gratis ook.
Dit is niet bepaald een situatie waarvan ik een gat in de lucht spring. In tegendeel: hier is een proefabonnement van TurboNet (Telenet) aangevraagd.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

proxiboyke schreef:Bij iedere provider is er iets.
Hier zitten nu een paar gefustreerde mensen die belgacom niet kunnen horen of zien.
En maar bashen
maar geloof me breng al de ontevreden klanten van dommel tesamen en laat ze ook maar beginnen bashen wel dan zal de toppic van dommel te klein zijn
juist hetzelfde voor scarlet tele2 xadsl.
Iedere provider heeft een boel ontevreden klanten.


Het probleem is heel simpel terug te brengen naar de machtspossitie van de enige twee die de internet lijnen controleren.

Twee extra spelers op de markt met eigen infrastructuur, zou al veel oplossen, alleen ligt heel belgie dan weer een paar jaar open en dan gaan er weer andere mensen zagen :-)

Het enige dat mij irriteert aan bgc is dat ik een stabiele download heb, maar een onstabiele upload. En de meeste vdsl boost gebruikers zitten met hetzelfde probleem. Onze upload is slechter dan die van de Adsl gebruikers mometeel, maar wij betalen toch wel beetje meer, en dan zouden we ook wel iets meer mogen verwachten.

En nu gaan ze de adsl gebruikers nog meer download geven ook, op de duur ga je je afvragen waarom je vdsl boost hebt?
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Rockabizzydilly
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jan 2008, 13:31

Daarin hebt u gelijk. Je zou kunnen zeggen dat upload overal hilarisch traag is eigenlijk. Ik vind toch dat ze eens mogen afkomen met een verhoogde upload ook want in de huidige tijden waarin trends zijn dat cd's en andere verwisselbare media beginnen vervangen worden door internet, "men stuurt toch alles door en download alles op de computer", men de upload ook kan opkrikken waardoor men effectief deze evolutie in beide richtingen laat werken. Eigenlijk wordt de internetgebruiker steeds afhankelijker van grote servers met info want men kan steeds sneller alles ophalen maar zelf krijgt men niet echt de kans zelf mee te doen en zelf info en dergelijke online te brengen. Youtube en dergelijke tonen dan wel een verhoging van de mogelijkheden voor de kleine gebruiker om zijn of haar dingen te posten, en dit is een evolutie in bepaalde richting, maar voor dergelijke dingen heb je een upload nodig, en dit hangt duidelijk achter. Ik zou zelf niet direct zeggen dat upload zoveel lager is als adsl en of ze onstabiel is heb ik zelf nog niet echt gemerkt (alleen dat via msn doorsturen, mac versie, vaak wel eens belachelijk, uitermate traag is, en dat met een abbonement boven de 60 euro).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”