Dfrog schreef:2) BGC is geen vzw
Zegt dat eens tegen onze Noorder buren en ze lachen je uit. Die domme Belgen met hun Belgacom weeral... We zien de prijzen dalen in onze buurlanden. En vreemd genoeg stijgen de prijzen in België... Ra ra hoe dat komt. Het is "maar" 3.5€. Nee, de correcte woorden zijn. Weeral de zoveelste benadeling van de Internet gebruikers in België.
Nu, mocht de operationele kost van de Discovery Line niet 6.5\u20ac geweest zijn, dan kon men het product niet aanbieden. Ik dacht dat er zo een paar wetten zijn die aangeven dat je een product of dienst niet onder de kostprijs mag aanbieden.
Zoals de collega's hier al meerdere malen aangegeven hebben, en wat sommige mensen blijkbaar niet snappen ( Belgacom werknemers? Sorry hoor, maar als je enkel personen hier BGC volop ziet verdedigen vraagt een persoon zich af van wie ze hun loon check krijgen.), het feit dat BGC zelf none stop de discovery line verkocht heeft als de lijn als je ADSL neemt bij een alternatieve provider. Hier juist hetzelfde. In de BGC winkel was het ook "Discovery" toen ik verhuisde...
Btw: ik herinner me nog een gelijkaardig incident van enkel jaren geleden waarbij BGC identiek hetzelfde grapje uithaalde. Ik denk dat sommige mensen nog wel de tijd van de 14k modems kennen? Wat heeft BGC toen weeral uitgehaald? Zoek het eventjes op aub. Na de nodige protest hebben ze snel hun plannen aangepast, en was het "maar" een beperkte prijsstijging ineens ( beperkt in de zin dat het niet eens 200% meer was van de originele prijs ). Waren ze toen ook onder de kostprijs aan het verkopen? Nee.
Dit is idd effe alternatieve ISP's pesten. De kostprijs van Raw Copper is 13\u20ac, voor het zogezegd onderhoud van de last mile. Grappig is, als je een alternatieve ISP hebt, krijg je vreemd genoeg niet dezelfde service ondanks dat je actueel een hogere kostprijs betaald dan de gratis lijn bij skynet.
En het argument dat Dommel ook 13\u20ac voor de Raw Copper betaald in hun homeconnect abonnement, wordt voor een deel teniet gedaan omdat ze waarschijnlijk een deftig korting krijgen van BGC uit ( ze niet aanzien worden als een concurrent, gecombineerd met een deftige afname zal hun een lagere prijs opleveren dan de 13\u20ac die u als indevidue moet betalen ).
Zodus, laten we aub niet heiliger dan heilig doen. BGC maakt mega winsten, dit is een feit. Nu dat alternatieve ISP's meer & meer opkomen, komen ze tot besluit dat de discovery line verlies latend is. Yea right. Wie dat gelooft, awel, ik heb een lapje goede grond te koop in Rusland vlak bij een stadje genaamd Chernobyl. Kopen? Voor BGC is dat 2 vliegen met één slag. Een mooie paar honderdduizend euro's ieder maand, en tegelijk de concurrentie hun prijzen duurder maken. En o ja, men bied je een alternatief aan, namelijk nog een duurdere oplossing... Langs de ene kant zeggen dat één van hun producten verlies latend is, en langs de andere klant vrolijk ieder jaar roepen hoeveel miljard winst men maakt, en hoe groot hun oorlog kas is...
Er moet dringend werk gemaakt worden van het opsplitsen van Belgacom. Zeg nu zelf, welk alternatief heb je in België? Telenet... Zelfde toestand als Belgacom. Scarlet? Te twijfelachtig dat Scarlet nog onafhankelijk blijft, en gezien de overname pogingen zal Scarlet nu ook niet "rock the boat" gaan doen... M.a.w, zoals de gewoonlijke Belgische situatie is BGC hun antwoord: "Shut up, and pay up". Of een beter zou zijn: "Bend over please"...