Euh, de volgende 2 weken worden waarschijnlijk de drukste ooit qua nieuwe aanbiedingen (ADSL2+), dus laat je hoop nog niet varen.Uzzi schreef:Mijn gedacht. Hadden ze daar nu 80 of 90GB van gemaakt, dan was ik er onmiddellijk opgesprongen. Nu heb ik zo iets van ... wat moet ik hiermee. Ik heb geen zin om elke maand volumeblokken bij te kopen, het abonnement is zo al duur genoeg. Als ik overschakel hang ik 12 maanden vast aan BGC. Wie weet wat er ondertussen allemaal op de internetmarkt gebeurt (toegang tot VDSL2 voor derde aanbieders ? ).sigma schreef:VDSL boost 17Mbps met een 60GB limiet. Lachwekkend!
Eind 2007 dacht ik dat 2008 het jaar ging worden. Nu vrees ik dat het allemaal een maat voor niets wordt. Zullen we onze hoop maar op 2009 vestigen zeker
Belgacom verhoogt limieten en snelheid
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik heb zelf een VDSL boost en voor mij is die limiet niet het grootste probleem maar wel de beperkte uploadsnelheid.sigma schreef:Wanneer gaan Belgacom klanten zich eindelijk realiseren dat ze beter elders kunnen gaan i.p.v. zich opnieuw te laten verleiden door het semi-marktconform maken van een product dat hopeloos gedateerd was? De verhoogde limieten zijn nog lachwekkend laag.
VDSL boost: 17Mbps met een 60GB limiet
Maar ja er is geen ADSL-alternatief want er is hier geen ADSL2(+) beschikbaar. Dus rest niets anders dan Telenet.
Ik heb nu Telenet Turbo 2 maand op proef aangevraagd en wil het eventueel combineren met een standaard Dommel ADSL abonnement.
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Leuk leuk ... van de verhoogde snelheid kon ik al een tijdje genieten met mijn adsl+ .... nu nog de limiet naar 60Gb en dat via mijn werkgever voor slechts 5€ per maand .... mij hoor je niet klagen
down
Your DOWNLOAD Speed:
10111 kbps or 1264 KB/sec
an efficiency of ~253%
up
Your UPLOAD Speed:
361 kbps or 45 KB/sec
Speedtest uitgevoerd met BelgacomTV op
down
Your DOWNLOAD Speed:
10111 kbps or 1264 KB/sec
an efficiency of ~253%
up
Your UPLOAD Speed:
361 kbps or 45 KB/sec
Speedtest uitgevoerd met BelgacomTV op
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ok khad daar nog niet echt iets over gehoord... je synct dan mss wel op een 8Mb, maar kan niet echt profiteren van de volle 12Mbmeon schreef:ADSL2+ is backwards compatibel met ADSL. Meer nog: veel kans dat je nu reeds op een ADSL2+-DSLAM zit, maar nog moduleert tegen G.DMT.
Ik heb het toch gemerkt toen we hier BelgacomTV uitprobeerden: ik had de nieuwe Philips-modem nog niet ingestoken, maar had nog m'n oude USB-ADSL-modem insteken, en dit was het resultaat:
Toen ik de Philips-modem instak synchroniseerde ik op 9 mbps.
Als het zo een beetje werkt dan kunnen de mensen nog zien of ze straks nog een nieuwe modem nemen of niet.
Ik gebruik al een 3 jaar een philips modem sna6600, al meer dan klaar voor de start
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Ik sync op 17Mbit ... is al van in het begin trouwens zo .TomG schreef:Om en bij de 10 Mbit dus, dat kan wel kloppen (12 Mbit - 15% overhead).
Op hoeveel syncte je ook alweer? En kan je 2 TV (HD) streams bekijken of niet?
Is een adsl+ abonnement over een gewone vdsl aansluiting,.. geen vdsl2 dus.
1 stream kijken en er 1 opnemen doet de download zakken naar 900Kb/sec.
Ik heb nog geen HD.
Laatst gewijzigd door Xplod 25 jun 2008, 22:42, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Dus geen HDTV, ik ben benieuwd welke sync ze daarvoor dan niet zullen aanbieden. 6 Mbit/stream?Xplod schreef:Ik sync op 17Mbit ... een adsl+ abonnement over een gewone vdsl aanskuiting,.. geen vdsl2 dus.TomG schreef:Om en bij de 10 Mbit dus, dat kan wel kloppen (12 Mbit - 15% overhead).
Op hoeveel syncte je ook alweer? En kan je 2 TV (HD) streams bekijken of niet?
1 stream kijken en er 1 opnemen doet de download zakken naar 900Kb/sec.
Anyway, ik heb gisteren BGC TV aangevraagd met blijkbaar in de mogelijkheid zijnde om 2 HD streams te bekijken/1 ontvangen en 1 opnemen.
Ik post mijn bevindingen hier wel nog.
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Op datanews,.. zie topicstart,.. lees ik dit;
Bij mij loopt het nu al zo snel en ze hebben het in de bron over half augustus .... vreemd
HeuuDe volumeverhogingen worden automatisch toegepast vanaf 1 juli. De snelheidsaanpassing van ADSL Light gebeurt automatisch begin juli. De verhoging van de downloadsnelheid van de ADSL Go- en Plus-klanten met Belgacom TV wordt pas automatisch uitgevoerd in de tweede helft van augustus.
Bij mij loopt het nu al zo snel en ze hebben het in de bron over half augustus .... vreemd
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
- Zouden deze snelheden ook geldig zijn op een ISDN lijn (Annex B) ??Kristofvds schreef:Bij ADSL Go stijgt de downloadsnelheid van 4 tot 12 Mbps en de datalamiet van 12 tot 25 GB. Hier zit wel een klein addertje onder het gras: ADSL Go-klanten zonder Belgacom TV die die verhogingen willen krijgen, moeten contact opnemen met een verkooppunt van Belgacom om na te gaan of hun lijn kan worden overgeschakeld naar ADSL2+. Zij moeten dan "eventueel van modem veranderen en een activatiekost van 50 euro betalen".
- Zou je deze "aktivatiekost" niet kunnen vermijden door bv een proefabonnement te nemen op Belgacom TV (en na de eerste maand gratis of zo TV opzeggen) ??
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Als je op 4,7 kilometer van de centrale zit en je ADSL verbinding aan amper 2,2Mbit/s synchroniseert dan zijn er maar 4 mogelijkheden :nogChoco schreef:Euh, de volgende 2 weken worden waarschijnlijk de drukste ooit qua nieuwe aanbiedingen (ADSL2+), dus laat je hoop nog niet varen.
1. Je stapt over naar Belgacom in de hoop dat je kan profiteren van hun VDSL2 netwerk. Aangezien de limieten een beetje te laag zijn naar mijn goesting en ik geen zin heb om de hele tijd volumeblokken bij te kopen, valt die optie al weg.
2. Je stapt over naar telenet. Tja
3. Je leert ermee leven. Niet echt een vooruitgang
4. Je hoopt dat BGC ooit de goedheid zal hebben om zijn VDSL2 netwerk open te stellen aan derden. Vorig jaar kreeg ik de indruk dat dat in 2008 zou gebeuren. Nu zal ik moeten hopen op 2009.
Een HD-stream bij Belgacom is 9 Mbit, dus bij opname + kijken gebruik je 18 Mbit. Dan blijft er nog 2 over voor internet, omdat Belgacom momenteel VDSL2 capt op 20 Mbit. Maar misschien verandert dat met de aangekondigde snelheidsverhoging?TomG schreef:Dus geen HDTV, ik ben benieuwd welke sync ze daarvoor dan niet zullen aanbieden. 6 Mbit/stream?Xplod schreef:Ik sync op 17Mbit ... een adsl+ abonnement over een gewone vdsl aanskuiting,.. geen vdsl2 dus.TomG schreef:Om en bij de 10 Mbit dus, dat kan wel kloppen (12 Mbit - 15% overhead).
Op hoeveel syncte je ook alweer? En kan je 2 TV (HD) streams bekijken of niet?
1 stream kijken en er 1 opnemen doet de download zakken naar 900Kb/sec.
Anyway, ik heb gisteren BGC TV aangevraagd met blijkbaar in de mogelijkheid zijnde om 2 HD streams te bekijken/1 ontvangen en 1 opnemen.
Ik post mijn bevindingen hier wel nog.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Aaaaah, dat is nu eens goed nieuws, ineens beter doen dan Telenet, dát is concureren. Nu vraag ik mij wel af, waarom kunnen ze het nu wel? De reden was toch dat het BIPT Belgacom niet toeliet?
Tenzij ik het verkeerd voor heb, zoekt de ADSL2+ router zelf z'n beste sync-profiel (die 9&12Mbit zijn gewoon maximums, denk ik), dus mogelijk zou je met ADSL2+ het beste uit je telefoonlijn halen ipv de vaste profielen van ADSL.Uzzi schreef:Als je op 4,7 kilometer van de centrale zit en je ADSL verbinding aan amper 2,2Mbit/s synchroniseert dan zijn er maar 4 mogelijkheden :nogChoco schreef:Euh, de volgende 2 weken worden waarschijnlijk de drukste ooit qua nieuwe aanbiedingen (ADSL2+), dus laat je hoop nog niet varen.
1. Je stapt over naar Belgacom in de hoop dat je kan profiteren van hun VDSL2 netwerk. Aangezien de limieten een beetje te laag zijn naar mijn goesting en ik geen zin heb om de hele tijd volumeblokken bij te kopen, valt die optie al weg.
2. Je stapt over naar telenet. Tja
3. Je leert ermee leven. Niet echt een vooruitgang
4. Je hoopt dat BGC ooit de goedheid zal hebben om zijn VDSL2 netwerk open te stellen aan derden. Vorig jaar kreeg ik de indruk dat dat in 2008 zou gebeuren. Nu zal ik moeten hopen op 2009.
2.2Mbit lijkt wel dicht tegen het theoretische maximum van die afstand te zitten maar sommige providers laten beide toe - ADSL1 blijft dan actief als fallback - dus misschien doet Belgacom dat ook en dan ga je er dus niet op achteruit, en tot nu toe hebben alle ADSL2+ abos betere voorwaarden dan ADSL1, maar de activatiekost kan dat eventueel wel tenietdoen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
opgelet,
zit je op adsl2+, krijg je een upgrade naar 9 Mbps.
zit je op vdsl1 of vdsl2, krijg je een upgrade naar 12 Mbps.
zowel voor adsl go als plus.
bestaande klanten met belgacom tv krijgen de optie speed automatisch.
voor plus klanten vanaf 1 juli.
voor go klanten vanaf 18 augustus. deze kunnen het eerder laten activeren maar tegen betaling van 50,00 €.
klanten zonder tv moeten het aanvragen tegen betaling.
er wordt een kost aangerekend omdat er een herjumpering moet gebeuren in de centrale.
nieuwe adsl go en plus klanten krijgen in juli de optie speed gratis en hoeven geen 50,00 € te betalen.
zit je op adsl2+, krijg je een upgrade naar 9 Mbps.
zit je op vdsl1 of vdsl2, krijg je een upgrade naar 12 Mbps.
zowel voor adsl go als plus.
bestaande klanten met belgacom tv krijgen de optie speed automatisch.
voor plus klanten vanaf 1 juli.
voor go klanten vanaf 18 augustus. deze kunnen het eerder laten activeren maar tegen betaling van 50,00 €.
klanten zonder tv moeten het aanvragen tegen betaling.
er wordt een kost aangerekend omdat er een herjumpering moet gebeuren in de centrale.
nieuwe adsl go en plus klanten krijgen in juli de optie speed gratis en hoeven geen 50,00 € te betalen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Als ik dit goed begrijp moeten mensen die al jarenlang klant zijn maar geen BelgacomTV hebben (omdat dit bv technisch onmogelijk is omwille van de infrastructuur van ... Belgacom) 50 euro betalen voor een standaard snelheids verhoging, nieuwe klanten krijgen dit dan zowiso?hollebollegijs schreef:opgelet,
zit je op adsl2+, krijg je een upgrade naar 9 Mbps.
zit je op vdsl1 of vdsl2, krijg je een upgrade naar 12 Mbps.
zowel voor adsl go als plus.
bestaande klanten met belgacom tv krijgen de optie speed automatisch.
voor plus klanten vanaf 1 juli.
voor go klanten vanaf 18 augustus. deze kunnen het eerder laten activeren maar tegen betaling van 50,00 €.
klanten zonder tv moeten het aanvragen tegen betaling.
er wordt een kost aangerekend omdat er een herjumpering moet gebeuren in de centrale.
nieuwe adsl go en plus klanten krijgen in juli de optie speed gratis en hoeven geen 50,00 € te betalen.
Die mensen kunnen dus best hun abonnement opzeggen en daarna als nieuwe klant zich opnieuw aanmelden neem ik aan? (volgens wat ik uit de tarieven op de site van Belgacom kan opmaken is de activatie van een ADSL Go abonnement toch gratis)
Soit, ik hoef er mij niet druk in te maken, ik blijf wegens technische beperkingen van de infrastructuur lekker op 1Mbit racen!
Tot nog toe haalde ik een rendement van ongeveer 25% dat wordt nu een formidabele 8%, ik ga toch eens vragen of ze mij vanaf volgende maand een factuur kunnen sturen voor 3,5 euro. Prestaties = 8% => factuur ook 8%?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1613
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Dat zijn de punten waar ik mij als ex-belgacom klant heel hard aan erger.nieuwe adsl go en plus klanten krijgen in juli de optie speed gratis en hoeven geen 50,00 € te betalen.
Alle nieuwe klanten krijgen maar extra's hier, extra's daar.
Een trouwe klant, na 5 jaar), mag steeds overal de volle pot betalen. Niets extra ofzo.
Tenzij je belt en zegt dat je misschien overstapt, dan ineens kunnen ze u wel iets gratis aanbieden!
Sorry, maar die 50 euro vind ik een beetje overdreven! (Al is het bij Dommel 99 euro)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Ik neem dan ook aan dat de merendeel zelfs nooit de moeite gaan doen om die optie aan te vragen.
Ze zullen misschien wel beschikken over een ADSL2+ modem, maar dan zijn ze er ook niks mee.
Verder, als VDSL in hun buurt beschikbaar is ipv ADSL2+ zullen ze zeker al geen nieuwe modem kopen ook naast die €50 activatie kosten.
BGC TV klanten hebben duidelijk meer dan een voetje voor: die hebben zowieso al een ADSL2+ of in mindere mate een VDSL(2) modem en worden gratis upgegrade.
Ze zullen misschien wel beschikken over een ADSL2+ modem, maar dan zijn ze er ook niks mee.
Verder, als VDSL in hun buurt beschikbaar is ipv ADSL2+ zullen ze zeker al geen nieuwe modem kopen ook naast die €50 activatie kosten.
BGC TV klanten hebben duidelijk meer dan een voetje voor: die hebben zowieso al een ADSL2+ of in mindere mate een VDSL(2) modem en worden gratis upgegrade.
Je moet altijd onderhandelen over uw contractvoorwaarden. Over uw loon onderhandel je toch ook?driesve schreef: Een trouwe klant, na 5 jaar), mag steeds overal de volle pot betalen. Niets extra ofzo.
Tenzij je belt en zegt dat je misschien overstapt, dan ineens kunnen ze u wel iets gratis aanbieden!
Belgacom is een bedrijf en dat probeer zijn winst te maximaliseren.
De klant moet durven bellen en zijn productvoorwaarden maximaliseren.
Kijk naar hollebollegijs, die heeft zich ook nog nooit ingehouden... als Belgacom medewerkers niet vriendelijk kunnen zijn zie ik niet in waarom jullie als klant er tegenop zien om eens vriendelijk contact op te nemen met Belgacom.
Nuja misschien dat ik eens zelf ga bellen en het gesprek opnemen en dan hier online plaatsen. Misschien dat mensen dan eerder geneigd zullen zijn om het zelf te proberen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ik weet nie wa gij onder vriendelijkheid verstaat hoor.Caey schreef:Je moet altijd onderhandelen over uw contractvoorwaarden. Over uw loon onderhandel je toch ook?driesve schreef: Een trouwe klant, na 5 jaar), mag steeds overal de volle pot betalen. Niets extra ofzo.
Tenzij je belt en zegt dat je misschien overstapt, dan ineens kunnen ze u wel iets gratis aanbieden!
Belgacom is een bedrijf en dat probeer zijn winst te maximaliseren.
De klant moet durven bellen en zijn productvoorwaarden maximaliseren.
Kijk naar hollebollegijs, die heeft zich ook nog nooit ingehouden... als Belgacom medewerkers niet vriendelijk kunnen zijn zie ik niet in waarom jullie als klant er tegenop zien om eens vriendelijk contact op te nemen met Belgacom.
Nuja misschien dat ik eens zelf ga bellen en het gesprek opnemen en dan hier online plaatsen. Misschien dat mensen dan eerder geneigd zullen zijn om het zelf te proberen...
ben de vriendelijkheid zelve. mijn klanten zijn absoluut tevreden over mij. en ik zeg dit niet om te stoeven hoor.
is het misschien omdat ik belgacom door dik en dun blijf verdedigen dat ik niet vriendelijk ben? Daar is toch niets mis mee? Ieder verdedigt zijn standpunt toch. gij de uwe, ik de mijne.
en bel maar eens en neem het gesprek op. ge weet toch dat dit verboden is. dan zorg ik ervoor dat belgacom u aanklaagt.
ja, ik weet wie je bent hoor.
en ja. in dit laatste zinnetje was ik misschien eens een keertje minder vriendelijk.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
@Xplod: zoals ik een ander topic al zei, maak jij waarschijnlijk (zonder het te weten) deel uit van een testgroep. Als Belgacom iets nieuws lanceert, testen ze dat vaak nog eens bij 500-1000 "gewone" bestaande klanten in een bepaalde zone. .
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Vraagje voor Hollebollegijs :
Indien ik zou overstappen naar ADSL Plus, kan ik dan op voorhand te weten komen of ik al dan op het VDSL2 netwerk zal aangesloten worden ? Kan ik hiervan dan zeker zijn ?
Indien ik zou overstappen naar ADSL Plus, kan ik dan op voorhand te weten komen of ik al dan op het VDSL2 netwerk zal aangesloten worden ? Kan ik hiervan dan zeker zijn ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Alleen verdedig je blijkbaar Belgacom als je pasklare antwoorden hebt. Ik heb je in dit topic een zeer concrete vraag gesteld (over uploadsnelheden) maar je hebt die niet beantwoord.hollebollegijs schreef:Ieder verdedigt zijn standpunt toch. gij de uwe, ik de mijne.
Klopt niet helemaal. Ik heb al meermaals gesprekken opgenomen met leveranciers (ook met Belgacom) en dan mag als je bij het begin van het gesprek dit vermeld.hollebollegijs schreef: en bel maar eens en neem het gesprek op. ge weet toch dat dit verboden is. dan zorg ik ervoor dat belgacom u aanklaagt.
Als de persoon aan de andere kant niet protesteert dan mag je het opnemen! Echter de meeste helpdesk medewerkers zijn ondertussen op de hoogte van deze procedure en zullen dit weigeren.
Ondanks dat de persoon op dat moment voor Belgacom aan het werken is kan Belgacom hierover geen klacht indienen, alleen de betrokken persoon kan dat.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Opnemen is geen probleem; dit publiek maken wél. Een transcript van het gesprek mag dan weer wél. Heeft iets te maken met privacy enzo .Caey schreef:Nuja misschien dat ik eens zelf ga bellen en het gesprek opnemen en dan hier online plaatsen. Misschien dat mensen dan eerder geneigd zullen zijn om het zelf te proberen...
Oh ja, je moet de partij er wel van op de hoogte brengen dat het gesprek (mogelijk) wordt opgenomen; vandaar dat er meeste toestellen om de 5 seconden ook een kort biepje laten horen om je er aan te herinneren dat een gesprek wordt opgenomen of wordt meegeluisterd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ok, doe maar. ik heb al gevallen meegemaakt in de praktijk dus...Astralon schreef:Alleen verdedig je blijkbaar Belgacom als je pasklare antwoorden hebt. Ik heb je in dit topic een zeer concrete vraag gesteld (over uploadsnelheden) maar je hebt die niet beantwoord.hollebollegijs schreef:Ieder verdedigt zijn standpunt toch. gij de uwe, ik de mijne.
Klopt niet helemaal. Ik heb al meermaals gesprekken opgenomen met leveranciers (ook met Belgacom) en dan mag als je bij het begin van het gesprek dit vermeld.hollebollegijs schreef: en bel maar eens en neem het gesprek op. ge weet toch dat dit verboden is. dan zorg ik ervoor dat belgacom u aanklaagt.
Als de persoon aan de andere kant niet protesteert dan mag je het opnemen! Echter de meeste helpdesk medewerkers zijn ondertussen op de hoogte van deze procedure en zullen dit weigeren.
Ondanks dat de persoon op dat moment voor Belgacom aan het werken is kan Belgacom hierover geen klacht indienen, alleen de betrokken persoon kan dat.
doe maar gerust.
en wat die uploadsnelheden betreft. kan hier niet op alles antwoorden.
maar zal nu antwoorden, voor de gewone adsl abonnementen.
worden die niet verhoogd omdat ze recentelijk pas verhoogd zijn.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Sorry,
Mijn vraag stond in een ander topic: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#232558
Je hoeft echt niet veel moeite te doen om uit te zoeken wie ik ben en als je dan nog even verder zoekt dan zal je zien dat ik al verschillende conflicten gehad heb met Belgacom die of door de ombudsdienst of voor de rechtbank zijn beslecht en ik denk dat de stand op dit moment 6-0 of 7-0 in ons voordeel is.
En dat gaat over het sluiten van poort 25 op mijn VDSL verbinding tot het niet naleven (of na kunnen komen) van SLA's op BILAN.
Wat uploadsnelheden betreft:
Ik ken iemand die bij Belgacom werkt en haar man werkt in de grafische wereld. Hij is overgestapt naar de concurrentie omdat Belgacom hem niet voldoende uploadsnelheid kon geven. Kan het nog gekker?
Mijn vraag stond in een ander topic: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#232558
Hollebollegijs, ik denk dat dit soort uitspraken nu bij heel veel forumbezoekers slecht vallen. Waarom? Het straalt arrogantie uit.hollebollegijs schreef:ok, doe maar. ik heb al gevallen meegemaakt in de praktijk dus...
doe maar gerust.
Je hoeft echt niet veel moeite te doen om uit te zoeken wie ik ben en als je dan nog even verder zoekt dan zal je zien dat ik al verschillende conflicten gehad heb met Belgacom die of door de ombudsdienst of voor de rechtbank zijn beslecht en ik denk dat de stand op dit moment 6-0 of 7-0 in ons voordeel is.
En dat gaat over het sluiten van poort 25 op mijn VDSL verbinding tot het niet naleven (of na kunnen komen) van SLA's op BILAN.
Wat uploadsnelheden betreft:
Ik ken iemand die bij Belgacom werkt en haar man werkt in de grafische wereld. Hij is overgestapt naar de concurrentie omdat Belgacom hem niet voldoende uploadsnelheid kon geven. Kan het nog gekker?
moet je nu wel of niet betalen als je een snelheidverhoging wil?
Als je al op adsl2+ zit moet je dan nog betalen of niet?
Hoe weet je of je al dan niet op adsl2+ zit?
Ik ben pro belgacom maar als trouwe belgacom klant vind ik het ook dom dat we nog eens 50€ moeten betalen om dit te verkrijgen.
Moeten we dan eerst altijd dreigen om weg te gaan voor we dit gratis zouden krijgen.
Ik kan het wel verstaan dat we een telefoontje moeten doen om dit te krijgen aangezien niet iedereen hier intresse in heeft en het dus niet voor iedereen geactiveerd moet worden.
Als je al op adsl2+ zit moet je dan nog betalen of niet?
Hoe weet je of je al dan niet op adsl2+ zit?
Ik ben pro belgacom maar als trouwe belgacom klant vind ik het ook dom dat we nog eens 50€ moeten betalen om dit te verkrijgen.
Moeten we dan eerst altijd dreigen om weg te gaan voor we dit gratis zouden krijgen.
Ik kan het wel verstaan dat we een telefoontje moeten doen om dit te krijgen aangezien niet iedereen hier intresse in heeft en het dus niet voor iedereen geactiveerd moet worden.
Ik weet niet of ik de ondertoon van de laatste berichten correct begrepen heb maar eerlijk gezegd heb ik over vriendelijkheid bij de helpdesk van Belgacom nog nooit klagen gehad.
Ik heb telkens al een vriendelijke man/vrouw aan de lijn gehad. Een jaar geleden ongeveer zijn wij verhuisd en toen is er één en ander misgelopen voor de aansluiting van de lijn (enkele keren afspraak gemaakt waar de technieker uiteindelijk gewoon niet kwam opdagen) ik heb me toen toch wel tamelijk kwaad gemaakt maar ook toen zijn ze vriendelijk gebleven.
Als het erover gaat dat je moet reclameren om dingen gedaan te krijgen, dat kan ik wel bevestigen. Als je dreigt met vertrek kan er plots veel meer blijkbaar. Dat heb ik zelf ondervonden toen ik vorige week gewoon even informeerde naar de voorwaarden om mijn ADSL GO op te zeggen.
Ik heb telkens al een vriendelijke man/vrouw aan de lijn gehad. Een jaar geleden ongeveer zijn wij verhuisd en toen is er één en ander misgelopen voor de aansluiting van de lijn (enkele keren afspraak gemaakt waar de technieker uiteindelijk gewoon niet kwam opdagen) ik heb me toen toch wel tamelijk kwaad gemaakt maar ook toen zijn ze vriendelijk gebleven.
Als het erover gaat dat je moet reclameren om dingen gedaan te krijgen, dat kan ik wel bevestigen. Als je dreigt met vertrek kan er plots veel meer blijkbaar. Dat heb ik zelf ondervonden toen ik vorige week gewoon even informeerde naar de voorwaarden om mijn ADSL GO op te zeggen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Bij was het zeker niet de bedoeling van mijn post.
Zoals bij veel helpdesks is de kwaliteit van de dienstverlening vaak sterk afhankelijk van de persoon.
Wat wel opvalt bij zowel Proximus als Belgacom is dat er een enorm kwaliteitsverschil is tussen de helpdesk voor particulieren en die voor bedrijven.
En het is inderdaad zo dat als bestaande klant je vaak zelf de meest absurde constructies moet voorstellen om voor eenzelfde of gelijkwaardig product minder te betalen. Een zeer recent voorbeeldje:
Ik had een Mobile Intenet abonnement bij Proximus maar met een PCMCIA kaart. Echter ik had een nieuw portable gekocht en daar past alleen een ExpressCard in. Proximus gebeld en kon zo'n kaart krijgen voor ongeveer 250 EUR.
Maar omdat mijn abonnement toch afliep (1 jaar) heb ik de Proximus helpdesk gebeld en het ik in één en hetzelfde gesprek het volgende gedaan...
1) Bestaande abonnement opgezegd
2) Ingeschreven op een nieuw abonnement en de ExpressCard ontvangen voor 50 of 60 EUR.
OK, was wel weer een nieuw jaarabonnement maar dat zou ik anders toch gedaan hebben
3) Van de gelegenheid gebruik gemaakt om van Mobile Unlimited over te stappen naar de 10 uren (ondertussen 15 uren) formule
Zoals bij veel helpdesks is de kwaliteit van de dienstverlening vaak sterk afhankelijk van de persoon.
Wat wel opvalt bij zowel Proximus als Belgacom is dat er een enorm kwaliteitsverschil is tussen de helpdesk voor particulieren en die voor bedrijven.
En het is inderdaad zo dat als bestaande klant je vaak zelf de meest absurde constructies moet voorstellen om voor eenzelfde of gelijkwaardig product minder te betalen. Een zeer recent voorbeeldje:
Ik had een Mobile Intenet abonnement bij Proximus maar met een PCMCIA kaart. Echter ik had een nieuw portable gekocht en daar past alleen een ExpressCard in. Proximus gebeld en kon zo'n kaart krijgen voor ongeveer 250 EUR.
Maar omdat mijn abonnement toch afliep (1 jaar) heb ik de Proximus helpdesk gebeld en het ik in één en hetzelfde gesprek het volgende gedaan...
1) Bestaande abonnement opgezegd
2) Ingeschreven op een nieuw abonnement en de ExpressCard ontvangen voor 50 of 60 EUR.
OK, was wel weer een nieuw jaarabonnement maar dat zou ik anders toch gedaan hebben
3) Van de gelegenheid gebruik gemaakt om van Mobile Unlimited over te stappen naar de 10 uren (ondertussen 15 uren) formule
- frodo
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb een adsl go verbindig .Dus normaal zou ik op een hogere snelheid komen volgende maand.Ik zou dus 50 € activatiekosten moeten betalen.De adsl go is reeds actief,wat moet er dan geactiveerd worden?
Ik werk met een philipsmodem die ik gekregen had toen ik hier eens een 3tal weken belgacomtv heb gehad. Toen kon ik surfen op volle snelheid tijdens het tv kijken.Dus normaal kan ik ads2 gebruiken.Ik ben reeds lang internet gebruiker via Belgacom,maar als ze me 50 € gaan laten betalen om van "een go naar een go"over te gaan ga ik in September uitkijken naar een andere provider.
Ik werk met een philipsmodem die ik gekregen had toen ik hier eens een 3tal weken belgacomtv heb gehad. Toen kon ik surfen op volle snelheid tijdens het tv kijken.Dus normaal kan ik ads2 gebruiken.Ik ben reeds lang internet gebruiker via Belgacom,maar als ze me 50 € gaan laten betalen om van "een go naar een go"over te gaan ga ik in September uitkijken naar een andere provider.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
ik kan je ook vele gevallen opnoemen waar belgacom gewonnen heeft hoor. maar daar zullen we maar niet mee beginnen zekerAstralon schreef:Sorry,
Mijn vraag stond in een ander topic: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ht=#232558
Hollebollegijs, ik denk dat dit soort uitspraken nu bij heel veel forumbezoekers slecht vallen. Waarom? Het straalt arrogantie uit.hollebollegijs schreef:ok, doe maar. ik heb al gevallen meegemaakt in de praktijk dus...
doe maar gerust.
Je hoeft echt niet veel moeite te doen om uit te zoeken wie ik ben en als je dan nog even verder zoekt dan zal je zien dat ik al verschillende conflicten gehad heb met Belgacom die of door de ombudsdienst of voor de rechtbank zijn beslecht en ik denk dat de stand op dit moment 6-0 of 7-0 in ons voordeel is.
en tja, de ene keer win je, de andere keer niet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Pi R²
- Elite Poster
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
- Locatie: Sint-Niklaas
- Contacteer:
Over telefoongesprekken opnemen:
arrest van hof van cassatie 9 januari 2001
http://users.ugent.be/~rdecorte/documen ... ss_tel.pdf
Ge moogt het telefoongesprek zeker opnemen als ge gebeld wordt. Dus als één of andere firma u belt met één of ander contractvoorstel, kunt ge dat gesprek opnemen om, als ze tegen uw mondelinge uitleg in toch een contract opmaken, om het te laten nietig verklaren.
Van iemand zelf bellen en dat opnemen, dat snap ik vooralsnog niet goed uit diene wettekst, het is wat ingewikkeld verwoord en heb geen goesting om dat allemaal uit te pluizen
Maar gaan we niet serieus off topic?
arrest van hof van cassatie 9 januari 2001
http://users.ugent.be/~rdecorte/documen ... ss_tel.pdf
Ge moogt het telefoongesprek zeker opnemen als ge gebeld wordt. Dus als één of andere firma u belt met één of ander contractvoorstel, kunt ge dat gesprek opnemen om, als ze tegen uw mondelinge uitleg in toch een contract opmaken, om het te laten nietig verklaren.
Van iemand zelf bellen en dat opnemen, dat snap ik vooralsnog niet goed uit diene wettekst, het is wat ingewikkeld verwoord en heb geen goesting om dat allemaal uit te pluizen
Maar gaan we niet serieus off topic?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
wat ik bedoelde dat je het 'niet' mag publiceren.Pi R² schreef:Over telefoongesprekken opnemen:
arrest van hof van cassatie 9 januari 2001
http://users.ugent.be/~rdecorte/documen ... ss_tel.pdf
Ge moogt het telefoongesprek zeker opnemen als ge gebeld wordt. Dus als één of andere firma u belt met één of ander contractvoorstel, kunt ge dat gesprek opnemen om, als ze tegen uw mondelinge uitleg in toch een contract opmaken, om het te laten nietig verklaren.
Van iemand zelf bellen en dat opnemen, dat snap ik vooralsnog niet goed uit diene wettekst, het is wat ingewikkeld verwoord en heb geen goesting om dat allemaal uit te pluizen
Maar gaan we niet serieus off topic?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Wie nog voor belgacom kiest is imo een beetje dom. Maar wat heb je met mensen die de tv aanbieden zoals een zak patat. Ik bedoel als je bgc aansluitbaar bent betekent dat je adsl lijn in orde is en ga je zoiezo voor hemels dommel kiezen.
-
- Pro Member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
en waarom geen verhoging van vdsl boost snelheden, waarom geen verhoging vna de uploadsnelheden???
Begin het stilaan beu te worden met bgc, als hun vdsl2 netwerk niet voor internet actief gaat worden, mogen ze hun lijn hebben, of gaan ze weer wachten tot telenet overgaat op eurodocsis 3.0 om een te counteren?
Begin het stilaan beu te worden met bgc, als hun vdsl2 netwerk niet voor internet actief gaat worden, mogen ze hun lijn hebben, of gaan ze weer wachten tot telenet overgaat op eurodocsis 3.0 om een te counteren?
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
"nooit content" comes to my mind...pennywise schreef:en waarom geen verhoging van vdsl boost snelheden, waarom geen verhoging vna de uploadsnelheden???
Begin het stilaan beu te worden met bgc, als hun vdsl2 netwerk niet voor internet actief gaat worden, mogen ze hun lijn hebben, of gaan ze weer wachten tot telenet overgaat op eurodocsis 3.0 om een te counteren?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Tsja blijft wel raar, zo'n mooie techniek als VDSL2 hebben, maar het dan compleet kreupel aanbieden (vooral de upstream is triest, net als de 36u disconnect en PPPoE)Goztow schreef:"nooit content" comes to my mind...pennywise schreef:en waarom geen verhoging van vdsl boost snelheden, waarom geen verhoging vna de uploadsnelheden???
Begin het stilaan beu te worden met bgc, als hun vdsl2 netwerk niet voor internet actief gaat worden, mogen ze hun lijn hebben, of gaan ze weer wachten tot telenet overgaat op eurodocsis 3.0 om een te counteren?
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
iedereen zit hier op hollebollegijs zij kap.
Ikzelf heb jaren bij belgacom gezeten.
Astralon en cosoorten, je mag echt blij zijn dat die gast antwoord geeft op jullie vragen.
En nee hij kan niet op alles antwoorden !!
Bij belgacom zijn ze tegenwoordig heel streng geworden en er bestaat een cel die echt overtredingen zoekt en sanctie geeft desnoods ontslag.
Je kan toch niet verlangen dat hollebollegijs hier een beetje zijn broodwinning op het spel ga zetten voor een forum.
Ik begrijp jullie fustraties van sommigen, maar echt ge schiet op de verkeerde ! Echt waar wees blij dat die gast helpt waar het kan !
Ikzelf heb jaren bij belgacom gezeten.
Astralon en cosoorten, je mag echt blij zijn dat die gast antwoord geeft op jullie vragen.
En nee hij kan niet op alles antwoorden !!
Bij belgacom zijn ze tegenwoordig heel streng geworden en er bestaat een cel die echt overtredingen zoekt en sanctie geeft desnoods ontslag.
Je kan toch niet verlangen dat hollebollegijs hier een beetje zijn broodwinning op het spel ga zetten voor een forum.
Ik begrijp jullie fustraties van sommigen, maar echt ge schiet op de verkeerde ! Echt waar wees blij dat die gast helpt waar het kan !