Werknemers zijn steeds minder bereikbaar, ondanks de toename aan communicatiemiddelen. Die vele communicatiemiddelen zijn zelfs de schuld van die onbereikbaarheid, blijkt uit een onderzoek van Heliview in opdracht van Microsoft. Vooral de toevloed aan e-mails blijkt een probleem.
Te veel
Ruim de helft van de beroepsbevolking klaagt door de bomen het bos niet meer te zien, en op de vele e-mails wordt vaak pas na lange tijd of zelfs helemaal niet meer gereageerd. Zeker na enkele vrije dagen is de berg ongeopende elektronische post nauwelijks te overzien.
Reactietijd
De gemiddelde reactietijd op een e-mail bedraagt nu al één tot twee werkdagen, en op voicemails moet ongeveer een werkdag worden gewacht. Heliview verwacht dat het probleem nog erger wordt, schrijft de Telegraaf. (sam)
Werknemer heeft geen tijd meer voor berg e-mail
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Is toch normaal ook zeker. Ik stel dan ook prioriteiten of geef -minder belangrijke- 'te verwerken' e-mails door aan collega's die het op hun beurt ook nog wat uitstellen...
Tegenwoordig moeten mensen steeds meer informatie verwerken dan vroeger.
Tegenwoordig moeten mensen steeds meer informatie verwerken dan vroeger.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Premium Member
en meer doen ook...
Ik heb nu al 2 weken geen enkele mail beantwoord dan de paar noodzakelijke...
Ik durf bijna mn mailbox niet meer te openen![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik heb nu al 2 weken geen enkele mail beantwoord dan de paar noodzakelijke...
Ik durf bijna mn mailbox niet meer te openen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Mja, moest iedereen de functionaliteiten benutten die de nieuwe communicatiemiddelen bieden, dan zou er ook al een betere filtering gebeuren van welke noodzakelijke en niet-noodzakelijke zijn...
Iedereen stuurt nu maar mailtjes, soms met de meest belachelijke boodschap of slechts beperkte tijd geldige info....
Daarbovenop denken sommigen dan nog dat hun mailtje een hoge urgentie verdient, hoewel ze al hun mailtjes met dat uitroeptekentje voorzien...
En als ge zelf vind dat ge te weinig mails ontvangt, vraag dan systematisch een ontvangst- en leesbevestiging aan... LEUK!!!
Ben er dus van overtuigd dat we ook zelf heel wat in de hand hebben over hoe de toe- en uitstroom van mails eruitziet...
Gelukkig zijn er nog de in te stellen regels, waarmee ik bv. systematisch bepaalde handelingen automatisch kan doen....
Iedereen stuurt nu maar mailtjes, soms met de meest belachelijke boodschap of slechts beperkte tijd geldige info....
Daarbovenop denken sommigen dan nog dat hun mailtje een hoge urgentie verdient, hoewel ze al hun mailtjes met dat uitroeptekentje voorzien...
En als ge zelf vind dat ge te weinig mails ontvangt, vraag dan systematisch een ontvangst- en leesbevestiging aan... LEUK!!!
Ben er dus van overtuigd dat we ook zelf heel wat in de hand hebben over hoe de toe- en uitstroom van mails eruitziet...
Gelukkig zijn er nog de in te stellen regels, waarmee ik bv. systematisch bepaalde handelingen automatisch kan doen....