Mijn adsl lijn plots megasnel !

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:
Astralon schreef:Waar staat dat?


helemaal onderaan.

Aanbod geldig voor....

Elke advocaat maakt hier brandhout van...

Want er staat inderdaad dat dit aanbod (gratis ditjes en datjes) alleen beschikbaar is voor de Belgacom ADSL abonnementen.
Het gaat hier dus om een aanbod en niet de technische vereisten en dit wordt nog versterkt door er bij te vermelden dat het alleen geld voor nieuwe abonnementen op Belgacom TV.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:
Astralon schreef:Ik dacht dat dit forum juist bedoeld was om iets bij te leren :evil:


klopt, er werd aan r5204 al meermaals uitgelegd waarom de naam van dat produkt zo noemt, maar blijkbaar wil hij het niet snappen.
hoe het immers technisch werkt, intereseert de klant niet, daar is 99% van de klanten niet in geinteresseerd.


hollebollegijs schreef:
cloink schreef:Dus de wat meer argeloze consument is de dupe: geen internet en allicht contractbreuk met Dommel.

Héél erg fraai van Belgacom.


sorry maar de klant weet toch wel dat hij een adsl heeft bij een andere provider heeft en dus geen belgacom kan verkrijgen.
trouwens hij kan altijd naar de helpdesk van belgacom bellen, dit is trouwens een 0800 nummer en volledig gratis dus

dus mocht dit voorvallen, is het de schuld van de klant zelve. en niet die van belgacom.


99% van de klanten is niet geinteresseerd in de technologie maar wordt wel verondersteld te weten dat als hij een adsl heeft bij een andere provider geen belgacom kan verkrijgen :?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:99% van de klanten is niet geinteresseerd in de technologie maar wordt wel verondersteld te weten dat als hij een adsl heeft bij een andere provider geen belgacom kan verkrijgen :?


Och, de klant hoeft dat niet te weten... het is zo simpel dat m'n z'n bestaande ADSL provider er gewoon afgooit :lol:

Ik heb geen idee welk offensief BGC de laatste maanden is gestart... maar een charme offensief kan je het moeilijk noemen. Enige visie in het bedrijf is duidelijk ver te zoeken !

In plaats van een beetje te concurreren met TN lijkt het alsof men er iedereen gewoon naartoe pushed.
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

nu zijde allemaal een beetje aan't overdrijven.
Als de klant langs een winkel gaat of belt naar de 0800 nummer wordt er wel heel duidelijk gevraagd of ze een andere ADSL operator hebben.
Zegt de klant hier nee op dan is dat pech voor hem zegt de klant ja komt er voldoende uitleg en heeft de klant nog de keuze.
Al da gezever over Belgacom dit en Belgacom dat. Elke klant heeft in België tot zover ik weet keuze zat om een operator te kiezen.
Goedkoop? Duur? het is maar wat de klant wil en zijn ze zo dom om zich door reclame te laten verleiden dan is dat zo maar dat is met alles anders zou er geen reclame gemaakt worden.
Wil een klant meer snelheid dat hij verder kijkt dan zijn neus lang is!
Wil de klant meer volume? idem!
Doen alle firma's dat niet?
The world is not enough!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Elke klant heeft in België tot zover ik weet keuze zat om een operator te kiezen

OK, peewee help me out.

Ik wil een abonnement met een redelijke download >= 6Mbps en en upload van 1Mbps.
Waar kan ik terecht? Ja, juist bij Telenet. Lijkt me nogal een beperkte keuze en zijn mijn eisen dan zo extreem?

Zelfs met een upload van 640kbps ga je uitkomen op Telenet of de professionele abonnementen van Belgacom (+200 EUR/maand)
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

peewee schreef:Als de klant langs een winkel gaat of belt naar de 0800 nummer wordt er wel heel duidelijk gevraagd of ze een andere ADSL operator hebben.


Juist ja...

Vrienden van vrienden waar ik lang geleden eens ADSL via Tiscali heb voor geïnstalleerd, in de Belgacom winkel.

BGC: Hebben jullie ADSL?
Klant: Weet niet, we hebben wel internet maar welk type weet ik niet precies.
BGC: Via de kabel, of via telefoonlijn?
Klant: Via telefoonlijn, dat weet ik zeker.
BGC: OK, dan is het ADSL. Via Belgacom of via een andere provider?
Klant: ???
BGC: Geen probleem, als het ADSL is werkt het ook via Belgacom. We kunnen dat altijd overzetten. Kun je hier even tekenen?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

gert.jansen schreef:BGC: Hebben jullie ADSL?
Klant: Weet niet, we hebben wel internet maar welk type weet ik niet precies.
BGC: Via de kabel, of via telefoonlijn?
Klant: Via telefoonlijn, dat weet ik zeker.
BGC: OK, dan is het ADSL.
Via Belgacom of via een andere provider?
Klant: ???
BGC: Geen probleem, als het ADSL is werkt het ook via Belgacom. We kunnen dat altijd overzetten. Kun je hier even tekenen?

Dan is het al heel erg met die persoon, als je niet weet aan wie je betaalt voor internet, belgacom, tele2, dommel ........ etc. :roll: djeezes
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

hollebollegijs schreef:
vasonline schreef:
hollebollegijs schreef:Ook de adsl prof. abo veranderen, maar dat is voor jullie hier minder interessant.


Is dit ook van toepassing op de ADSL I-lines?
(wat in essentie een ADSL Office is)

Groetjes,
Steven


daar heb ik nog niets van gehoord.
zal mij eens moeten informeren.


Alvast bedankt!

Groetjes,
Steven
Joy Division
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007, 17:37

Astralon schreef:Ik wil een abonnement met een redelijke download >= 6Mbps en en upload van 1Mbps.
Waar kan ik terecht? Ja, juist bij Telenet. Lijkt me nogal een beperkte keuze en zijn mijn eisen dan zo extreem?

Zelfs met een upload van 640kbps ga je uitkomen op Telenet of de professionele abonnementen van Belgacom (+200 EUR/maand)

Als 640Kbps volstaat, dan ben je thuis met het business abonnement van dxadsl: 6Mbps down, 640Kbps up, fixed IP, 75GB dataverkeer. http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven

Ik heb dit zelf sinds begin februari en ben heel tevreden. Als je geen ADSL2+ kan krijgen van een alternatieve provider, kan je voor die 1Mbps upload idd enkel bij Telenet terecht (vergeet trouwens niet dat dsl ca. 15% overhead heeft!) (zie http://pflog.net/dsl_overhead/ voor de uitleg)

(Edit: dxadsl business voor 39,95 euro/mnd dus. Exclusief SuperBelgacom Discovery-anticoncurrentiemaatregel van 10 euro/mnd)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Zoals ik reeds zei: hier is alleen ADSL en VDSL te krijgen dus maximale upload 512 kbps (als alles meevalt). Dus rest één alternatief: Telenet.

En dan komen er hier nog lullen dat je keuze hebt :evil:
Joy Division
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007, 17:37

Euhm, ik heb het toch wel degelijk over ADSL? Ik kan ook geen ADSL2(+) krijgen waar ik woon.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ja begrijp ik, maar ik heb hier ADSL gehad en ik ben overgeschakeld naar VDSL boost omdat de upload toen al zo slecht was (tijd van 256 kbps).
Dus zelfs bij een 640 kbps abonnement verwacht ik niet de volle snelheid te halen en dan moet ik veel moeite doen om uiteindelijk geen verbetering te hebben.
Ik heb 2 maand Telenet Turbo op proef besteld. Als dat goed werkt kan ik het nog altijd combineren met een abonnement van een alternatieve operator.

Voor alle duidelijkheid de uitspraak
En dan komen er hier nog lullen dat je keuze hebt

slaat op peewee want die doet alsof je enorme keuzes hebt maar zoals ik probeer aan te tonen is dat dus niet het geval.

Zelfs nu ADSL2 wordt opengesteld wordt de snelheid beperkt en hebben de mensen waar geen ADSL2 beschikbaar alleen de keuze tussen de klassieke ADSL bij een alternatieve provider of een ADSL2 profiel over VDSL bij Belgacom :cry:
Joy Division
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007, 17:37

Ik begrijp je frustratie, en de mogelijkheden zijn vaak inderdaad heel beperkt. Nu, ik zou absoluut geen problemen verwachten met je TurboNet. Kabelinternet staat nu eenmaal als een huis (heb zelf 7 jaar Telenet gehad).

We kunnen maar hopen dat WiMax en dergelijke van de grond komt, zodat er écht onafhankelijke concurrentie komt en je TurboNet ook in prijs gaat zakken.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Xplod schreef:Nog effe wachten voor HD ... Belgacom heeft als doel voorop gesteld de Olympische spelen in HD te kunnen aanbieden ... we'll see.

HD is nu al beschikbaar hoor, zij het nog (lang niet) overal. :).



En on topic: het is ondertussen wel duidelijk waar Xplods snelheidsaanpassing vandaag komt: namelijk de snelheidsverhoging die Belgacom deze zomer zal doorvoeren. Waarschijnlijk behoort hij zonder het te weten tot een testgroep. Als Belgacom iets nieuws lanceert, testen ze dat vaak nog eens bij 500-1000 "gewone" bestaande klanten in een bepaalde zone. :).
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Yep ,.... en het blijkt uit goede bron vooral in de zone 09 af te spelen.
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

deej schreef:
allexiel schreef:..................... maandag ....................... press-release .......................


Dinsdag ontgoocheling ;)?


Woensdag overstap naar dommel ;)?
Dommel > rest van belgische ISP's
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”