Het zit zo : ik heb nog altijd analoge kabeltv. Telenet, want keuze is er uiteraard niet.
Nu wil mijn zoon graag een tv op zijn kamer, maar de aansluiting beneden is vooraan (in wat de oorspronkelijke woning was) en zijn kamer is achteraan boven (in een nieuw aanbouw).
Ik zoek dus een oplossing waarbij geen kabel moet getrokken worden.
Ik heb zelf al eens zitten zoeken en heb iets gevonden dat tv Anywhere heet. Je steekt een zender in waar telenet binnenkomt (probleem : ik heb daar maar één ingang, waar de tv op aangesloten is) en de ontvanger sluit je aan op de 2e tv. Heeft er iemand ervaring met zoiets ?
Kan er dan op beide tv's naar een verschillende zender worden gekeken ? Want dat is de bedoeling. En dan liefst nog van een derde zender kunnen opnemen.
Bestaat er zoiets als een 'kattekop' van een prise, maar dan met meerdere kabelingangen ? En zo ja, vind ik dat gewoon bij de electricien ?
En kan dat spel vlot zenden/ontvangen door muren en plafonds ?
Zoon wil eigenlijk graag een satelietschotel aan de muur van zijn kamer, in eerste instantie nog zonder abonnement bij tv vlaanderen. Naar het schijnt kun je dan de meest onmogelijke buitenlandse zenders ontvangen, behalve de populaire, daar dient dan tv vlaanderen voor.
Klopt dit ? De installatie van die schotel lijkt me ook niet bepaald kinderspel...
Graag een beetje uitleg in eenvoudige taal aub want ik ben een serieuse leek op dat gebied
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Als ik hier op het forum eens rondsnuffel snap ik meestal niet de helft van wat er allemaal verteld wordt
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)