Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Ik heb een vraag ivm homeconnect:

Ik moet nog 1 maand wachten tot dat ik 1 jaar dommel klant ben. Ik wil graag overstappen naar homeconect (voor telefonie). Ik bel nu ook via dommel maar naar vaste netwerk bellen in Belgie is echt duur.

Kan ik nu een Gigaset pack kopen en al laten activeren op naam van mijn moeder bv. ? En als ik 1 jaar dommel klant ben , mijn netconnect opzeggen ?

Kunt iemand dit bevestigen ?
Laatst gewijzigd door DimaX op 25 jun 2008, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

in theorie wel.
maar waarom? je kunt toch overschakelen van dommel netconnect naar homeconnect?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

icekiller2k6 schreef:in theorie wel.
maar waarom? je kunt toch overschakelen van dommel netconnect naar homeconnect?


Ze weten niet wanneer dat je kunt overschakelen. En nadeel van fritzbox is dat je niks kunt aanpassen. En het is al tijd dat ik router/modem in 1 heb.
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Is het normaal dat het adsl ledje blinkt?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Als het aan een constante snelheid knippert en dat blijft duren, dan heb je geen ADSL signaal op je lijn (of je modem is verkeerd aangesloten).

Als je wel ADSL signaal hebt, dan gaat de modem synchroniseren en dat zie je aan het ledje dat soms wat sneller en soms wat trager knippert en van zodra de modem gesynchroniseerd is, gaat het ledje constant branden.
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Dan heb ik dus nog geen adsl signaal,moet ik nog eventjes afwachten.Bedankt voor de snelle reactie ;)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

heeft iemand deze binnenkomende kleur kabels:
paars groen wit blauw.. dit zijn nog kabels met 'stof'.. en een lode omhulsel.
Huis is van de jare 50 dus... iemand die deze kleurcombo heeft? zoja welke kabels zijn voor adsl aan te sluiten? (multimeter heeft een kameraad van me blijkbaar mee genomen)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

icekiller2k6 schreef:heeft iemand deze binnenkomende kleur kabels:
paars groen wit blauw.. dit zijn nog kabels met 'stof'.. en een lode omhulsel.
Huis is van de jare 50 dus... iemand die deze kleurcombo heeft? zoja welke kabels zijn voor adsl aan te sluiten? (multimeter heeft een kameraad van me blijkbaar mee genomen)

Bij mij zit er ook nog een koperen bij
Wit = Rood
Blauw = Groen
(dus rechts staan de nieuwe kleuren)
De koper draad bij mij is GND
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

DimaX schreef:Ik heb een vraag ivm homeconnect:

Ik moet nog 1 maand wachten tot dat ik 1 jaar dommel klant ben. Ik wil graag overstappen naar homeconect (voor telefonie). Ik bel nu ook via dommel maar naar vaste netwerk bellen in Belgie is echt duur.

Kan ik nu een Gigaset pack kopen en al laten activeren op naam van mijn moeder bv. ? En als ik 1 jaar dommel klant ben , mijn netconnect opzeggen ?


Weet iemand of het kan ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dan zou het geactiveerd moeten worden op het 2de paar aders.. en daarna moet je discovery & netconnect opzeggen.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

silentkiller schreef:
icekiller2k6 schreef:heeft iemand deze binnenkomende kleur kabels:
paars groen wit blauw.. dit zijn nog kabels met 'stof'.. en een lode omhulsel.
Huis is van de jare 50 dus... iemand die deze kleurcombo heeft? zoja welke kabels zijn voor adsl aan te sluiten? (multimeter heeft een kameraad van me blijkbaar mee genomen)

Bij mij zit er ook nog een koperen bij
Wit = Rood
Blauw = Groen
(dus rechts staan de nieuwe kleuren)
De koper draad bij mij is GND

hmm raar lijkt hier niet te werken.. maja ze hebben tot '18:00'...
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:
silentkiller schreef:
icekiller2k6 schreef:heeft iemand deze binnenkomende kleur kabels:
paars groen wit blauw.. dit zijn nog kabels met 'stof'.. en een lode omhulsel.
Huis is van de jare 50 dus... iemand die deze kleurcombo heeft? zoja welke kabels zijn voor adsl aan te sluiten? (multimeter heeft een kameraad van me blijkbaar mee genomen)

Bij mij zit er ook nog een koperen bij
Wit = Rood
Blauw = Groen
(dus rechts staan de nieuwe kleuren)
De koper draad bij mij is GND

hmm raar lijkt hier niet te werken.. maja ze hebben tot '18:00'...


probeer het paartje waar ongeveer 50v dc opstaat, bij mij is het zelfs 65v.. Maar als het 90V is zeker niet aan je modem hangen he!! is ISDN dan... dus... 50v ongeveer is een actieve lijn....

meestal is het wit blauw voor de eerste lijn....
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

zoals ik zei geen multimeter in de buurt.. zucht ik vrees dat ze de kabel hier niet gerepareerd hebben (is overgetrokken toen ze de stroomkabels in de grond hebben gelegd).

ze hebben zeiden dat ze het gerepareerd hadden (telenet telefonie en internet dus konden niet checken of het echt is).

glenner05 heb je msn..?
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Bij mij ook activatie op 25/06 (vandaag dus) en tot op heden nog steeds geen spanning op blauw/wit-paar.
Wel 54 VDC op grijs/wit-paar (nog niet getest ... kan toch niet het goede paar zijn?).
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

schreef:Ik heb een vraag ivm homeconnect:

Ik moet nog 1 maand wachten tot dat ik 1 jaar dommel klant ben. Ik wil graag overstappen naar homeconect (voor telefonie). Ik bel nu ook via dommel maar naar vaste netwerk bellen in Belgie is echt duur.

Kan ik nu een Gigaset pack kopen en al laten activeren op naam van mijn moeder bv. ? En als ik 1 jaar dommel klant ben , mijn netconnect opzeggen ?


Kunt iemand dit bevestigen ?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

DimaX schreef:
schreef:Ik heb een vraag ivm homeconnect:

Ik moet nog 1 maand wachten tot dat ik 1 jaar dommel klant ben. Ik wil graag overstappen naar homeconect (voor telefonie). Ik bel nu ook via dommel maar naar vaste netwerk bellen in Belgie is echt duur.

Kan ik nu een Gigaset pack kopen en al laten activeren op naam van mijn moeder bv. ? En als ik 1 jaar dommel klant ben , mijn netconnect opzeggen ?


Kunt iemand dit bevestigen ?


ik denk zelf niet dat dit zo moet gaan en dat het perfect mogelijk is je netconnect abbo te laten omzetten naar homeconnect .
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Volgens mij ook ,tijdens de installatie vraagt men je op je al klant bent bij dommel. Ik hoop in ieder gevalt dat het gaat want anders heb ik een groot probleem :). Ben er momenteel voor naar dommel aan het bellen, wil ook vragen of ze mijn domi overzetten anders moet ik nog eens naar de bank lopen terwijl ze al een domi hebben op mijn rekening.
Iemand al gevonden waar je je gratis .be domein kan activeren trouwens ?
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

silentkiller schreef:Volgens mij ook ,tijdens de installatie vraagt men je op je al klant bent bij dommel. Ik hoop in ieder gevalt dat het gaat want anders heb ik een groot probleem :). Ben er momenteel voor naar dommel aan het bellen, wil ook vragen of ze mijn domi overzetten anders moet ik nog eens naar de bank lopen terwijl ze al een domi hebben op mijn rekening.
Iemand al gevonden waar je je gratis .be domein kan activeren trouwens ?


Aah dus jij bent bezig met overzetten van netconnect naar homeconnect ? En ben jij een jaar klant ?

Hou ons op de hoogte.

Alvast bedankt .
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

DimaX schreef:
silentkiller schreef:Volgens mij ook ,tijdens de installatie vraagt men je op je al klant bent bij dommel. Ik hoop in ieder gevalt dat het gaat want anders heb ik een groot probleem :). Ben er momenteel voor naar dommel aan het bellen, wil ook vragen of ze mijn domi overzetten anders moet ik nog eens naar de bank lopen terwijl ze al een domi hebben op mijn rekening.
Iemand al gevonden waar je je gratis .be domein kan activeren trouwens ?


Aah dus jij bent bezig met overzetten van netconnect naar homeconnect ? En ben jij een jaar klant ?

Alvast bedankt .

net even de helpdesk gebeld:
- Domein naam: komt eind volgende week een update voor de software zodat je die kan aanvragan
- overstappen: gewoon de box halen en aangeven dat je al bij dommel zit, zij zien zelf dat je overstap dan (je moet dit aangeven tijdens de registratie) en dan wordt je netconnect opgezegd. Dit is geen probleem als je minder dan een jaar bij dommel zit. De domiciliering moet wel opnieuw ingediend worden.
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

silentkiller schreef:
DimaX schreef:
silentkiller schreef:Volgens mij ook ,tijdens de installatie vraagt men je op je al klant bent bij dommel. Ik hoop in ieder gevalt dat het gaat want anders heb ik een groot probleem :). Ben er momenteel voor naar dommel aan het bellen, wil ook vragen of ze mijn domi overzetten anders moet ik nog eens naar de bank lopen terwijl ze al een domi hebben op mijn rekening.
Iemand al gevonden waar je je gratis .be domein kan activeren trouwens ?


Aah dus jij bent bezig met overzetten van netconnect naar homeconnect ? En ben jij een jaar klant ?

Alvast bedankt .

net even de helpdesk gebeld:
- Domein naam: komt eind volgende week een update voor de software zodat je die kan aanvragan
- overstappen: gewoon de box halen en aangeven dat je al bij dommel zit, zij zien zelf dat je overstap dan (je moet dit aangeven tijdens de registratie) en dan wordt je netconnect opgezegd. Dit is geen probleem als je minder dan een jaar bij dommel zit. De domiciliering moet wel opnieuw ingediend worden.


Bedankt. Dus het zou geen probleem moeten zijn. Ik zal dan die gigaset bestellen . :-)
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik heb vandaag ook de hele procedure doorlopen zonder enige foutmelding.
ik heb dit wel nog gedaan met mijn oude modem/router.
wanneer kan je best de nieuwe siemens gaan gebruiken?
nu heeft het nog niet veel zin denk ik :???:
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Heb je de registratie gedaan of de activatie ?
Ik denk de registratie: je krijgt nog een brief thuis gestuurd van dommel met alle info. In die info staat hoe je de activatie moet starten en tijdens de activatie zal de wizard zeggen wanneer je de modem mag aansluiten
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Ik heb het terug geprobeerd en het wil weer niet lukken.Als ik de software installeer en update,krijg ik op het einde weer die error get dataset,dan vul ik daar mijn login en wachtwoord in en als ik dan op die knop klik,sluit het gewoon af en krijg ik terug het begin van de setup??Het adsl ledje blinkt wel even sneller en dan stopt het eventjes en dan begint het terug opnieuw...
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

silentkiller schreef:Heb je de registratie gedaan of de activatie ?
Ik denk de registratie: je krijgt nog een brief thuis gestuurd van dommel met alle info. In die info staat hoe je de activatie moet starten en tijdens de activatie zal de wizard zeggen wanneer je de modem mag aansluiten


oke bedankt voor de snelle reply.
in princiepe moet alles dan direct werken na het krijgen van die brief.
want ik las ergens dat ze de instellingen vanop afstand erin pushen.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

inderdaad, na de activatie zullen jou account instellingen voor adsl en je sip instellingen (voor je telefonie) naar je router gepushed worden adhv je activatiecode.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

blijkbaar is driesel (die vandaag ook geactiveerd moest worden) zijn adsl lijn ook niet actief.

Hm zou er vandaag iets aan de hand zijn bij belgacom waardoor het uitstel is tot morgen?
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Bij mij zou het dus ook vandaag geactiveerd worden,en het werkt dus niet...
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

icekiller2k6 schreef:blijkbaar is driesel (die vandaag ook geactiveerd moest worden) zijn adsl lijn ook niet actief.

Hm zou er vandaag iets aan de hand zijn bij belgacom waardoor het uitstel is tot morgen?


Belgacom is vandaag misschien te druk bezig geweest met aankondigingen te doen :-) .
Rannon
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2008, 21:13

icekiller2k6 schreef:blijkbaar is driesel (die vandaag ook geactiveerd moest worden) zijn adsl lijn ook niet actief.

Hm zou er vandaag iets aan de hand zijn bij belgacom waardoor het uitstel is tot morgen?


Bij mij zou het al van maandag moeten geactiveerd zijn en vandaag werkt het nog niet!
Krijg ook steeds zelfde melding van Dataset error...
Zou het effectief bij Belgacom of Dommel liggen? Dan kan ik hier stoppen met prutsen en herinstalleren...
Verloren tijd...
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Laatste update installeren éh. Bij mij werkt alles op dit ogenblik (sinds gisterenavond). Vorige week vrijdag geactiveerd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Ken schreef:Laatste update installeren éh. Bij mij werkt alles op dit ogenblik (sinds gisterenavond). Vorige week vrijdag geactiveerd.

Hier hetzelfde
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik mocht pas vandaag (na 18u) activeren. Dat is totnogtoe gelukt. Geen van de gemelde problemen met de HomeConnect software gehad. Ik heb wel eerst de laatste versies van de software gedownload.

Alleen kan ik via HomeConnect nog niet inloggen ("u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal geïnstalleerd is") en kan ik nog niet opgebeld worden. Surfen gaat wel (zoals je merkt 8)).
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

net naar de bank geweest voor de domicilieringsopdracht in orde te maken.
ze vroegen of we dat papier moeten terugsturen met het domicil nummer op.
moet dit?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Geen idee, de vorige keer dat ik het binnendeed hebben ze niets gevraagd en is het gewoon in orde gekomen. Gisteren heb ik het in orde gemaakt via e-banking.
Mijn bankgebeuren gebeurt bij fortis
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Je kan je domiciliëringsnummer ook gewoon doormailen. Zo heb ik dat gedaan.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ow, dan mail ik het ook gewoon door :-D
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Zijn er nog gedupeerden (in de zin van gisteren geactiveerd moeten zijn en niet gebeurd) die ondertussen een reactie van dommel hebben gekregen?
Ik geraak namelijk telefonisch niet bij hen binnen.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik moest gisteren geactiveerd worden. ADSL was al actief van eergisteren en daar heb ik wat mee gespeeld door de router rechtstreeks te configureren maar ik heb braafjes gewacht tot gisterenavond na 18u om mij via de HomeConnect applicatie te activeren.

Bij mij werkt nu alles (op CLIP na). Ben op dit moment naar huis aan het bellen! Kwaliteit is zeer goed.

Bij mij dus alles zoals beloofd op het moment dat het werd beloofd (allez kom, op enkele uren na).

Ik ben een tevreden klant! :-D
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

hoe zit het nu eigenlijk met de tijdsduur om die brief te ontvangen.
gaat dit redelijk vlot?
dendielie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:57

Juist geprobeerd,het lukt nog steeds niet.Die update,gaat dit automatisch ofzo?Bij mij zie ik niets van updates staan en ik krijg die dataset error.De modem reset dan en het ledje blijft sneller gaan en dan weer trager...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”