Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

icekiller2k6 schreef:heb je wachtwoord van uw router verandert...?


yep, inderdaad, was er zelf al opgekomen ondertussen. :oops:

Ik had mijn paswoord veranderd van admin naar iets anders, blijkt dus dat die homeconnect software pas aan de modem kan, met het standaard paswoord!

dit is toch misschien interessante info voor andere gebruikers ... :???:
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

ook de ip range n subnet moesten by my de standaard waarden hebben
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

gozothegreat schreef:Ik had mijn paswoord veranderd van admin naar iets anders, blijkt dus dat die homeconnect software pas aan de modem kan, met het standaard paswoord!
silentkiller schreef:ook de ip range n subnet moesten by my de standaard waarden hebben

Dat is waarschijnlijk de reden waarom in de activatiebrief staat: "indien u reeds de siemens modem heeft aangesloten en geconfigureerd voor uw vorige internetverbinding, dient u de modem eerst terug op de fabrieksinstellingen te zetten"...
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

FullHD schreef:Dat is waarschijnlijk de reden waarom in de activatiebrief staat: "indien u reeds de siemens modem heeft aangesloten en geconfigureerd voor uw vorige internetverbinding, dient u de modem eerst terug op de fabrieksinstellingen te zetten"...


Ja ok, maar is dit geen security probleem, dat je het paswoord van je router op 'admin' moet laten staan? Dit is het eerste paswoord dat je uitprobeert, is het niet?

Waarschijnlijk zullen we dit zelfs altijd zo moeten laten staan, misschien dat Dommel op die manier updates (firmware) voor de router zal installeren?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

gozothegreat schreef:[quote="FullHD]Dat is waarschijnlijk de reden waarom in de activatiebrief staat: "indien u reeds de siemens modem heeft aangesloten en geconfigureerd voor uw vorige internetverbinding, dient u de modem eerst terug op de fabrieksinstellingen te zetten"...


Ja ok, maar is dit geen security probleem, dat je het paswoord van je router op 'admin' moet laten staan? Dit is het eerste paswoord dat je uitprobeert, is het niet?

Waarschijnlijk zullen we dit zelfs altijd zo moeten laten staan, misschien dat Dommel op die manier updates (firmware) voor de router zal installeren?[/quote]
dat is ook snel verandert. Als dommel in de router zou kunnen zonder paswoord zou ook niet goed zijn :). Kvind het wel jammer dat ik heel mijn netwerk geconfigureerd heb op 192.168.1.0/24 en dat het nu allemaal 2 moet worden. Zal het maar allemaal omgooien, is het makkelijkst lijkt me
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

gozothegreat schreef:blijkt dus dat die homeconnect software pas aan de modem kan, met het standaard paswoord!
dit is toch misschien interessante info voor andere gebruikers ... :???:


Het is niet zo, de homeconnect maakt via SSH verbinding naar de router en niet anders.
Ik heb de traffic bekeken van het homeconnect programma en die maakt enkel HTTP downloads voor de updates en SSH connecties naar de router. Verder niks...

Ik zou graag de SSH user en login weten voor mezelf ;-) ...
edit: Dat is dus username: administrator; password: admin (default wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen over http).
Laatst gewijzigd door Ken op 24 jun 2008, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

Beste glenner05, silentkiller of sikk.

is er een van jullie die het probleem dat je niet kan aanmelden alvorens je ADSL signaal geïnstalleerd is al hebben kunnen oplossen?

Bedankt
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

chridarl schreef:Beste glenner05, silentkiller of sikk.

is er een van jullie die het probleem dat je niet kan aanmelden alvorens je ADSL signaal geïnstalleerd is al hebben kunnen oplossen?

Bedankt


ik in elk geval niet
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

gozothegreat schreef:
chridarl schreef:Beste glenner05, silentkiller of sikk.

is er een van jullie die het probleem dat je niet kan aanmelden alvorens je ADSL signaal geïnstalleerd is al hebben kunnen oplossen?

Bedankt


ik in elk geval niet


Kun je bellen, werkt je internet?

Bij mij werkt internet maar bellen of opgebeld worden lukt niet :-(
gozothegreat
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2008, 12:40

chridarl schreef:
gozothegreat schreef:
chridarl schreef:Beste glenner05, silentkiller of sikk.

is er een van jullie die het probleem dat je niet kan aanmelden alvorens je ADSL signaal geïnstalleerd is al hebben kunnen oplossen?

Bedankt


ik in elk geval niet


Kun je bellen, werkt je internet?

Bij mij werkt internet maar bellen of opgebeld worden lukt niet :-(


yep bellen werkt (zelf bellen en opgebeld worden) en internet ook. ik heb gisterenavond de activatie gedaan, en deze avond was telefonie ok.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik zit ook met de melding dat eerst mijn adsl signaal moet worden geinstalleerd.

Ik kan ook niet bellen of opgebeld worden, internet werkt wel. Ik kan gelukkig nog wel via mijn belgacom lijn bellen, alhoewel ik me daar wel bij afvraag wanneer die dan niet meer werkt want normaal gezien is die al opgezegd.
Laatst gewijzigd door hanske op 24 jun 2008, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Ken schreef:
gozothegreat schreef:blijkt dus dat die homeconnect software pas aan de modem kan, met het standaard paswoord!
dit is toch misschien interessante info voor andere gebruikers ... :???:


Het is niet zo, de homeconnect maakt via SSH verbinding naar de router en niet anders.
Ik heb de traffic bekeken van het homeconnect programma en die maakt enkel HTTP downloads voor de updates en SSH connecties naar de router. Verder niks...

Ik zou graag de SSH user en login weten voor mezelf ;-) ...
edit: Dat is dus username: administrator; password: admin (default wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen over http).


pf je bent me voor geweest ;) enig idee waar hij de user & login van haalt? uit de dll of uit de dat files?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

icekiller2k6 schreef:pf je bent me voor geweest ;) enig idee waar hij de user & login van haalt? uit de dll of uit de dat files?
Geen idee, volgens mij zit het ingebakken in die 'Dommel.Link.Siemens.dll' (Ik herinner me dat die bestandsnaam vroeger iets van 'Dommel.SSH.Link.Siemens.dll' was...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

ik heb ook nog steeds de melding. Mijn internet werkt dus wel, maar zelf bellen gaat niet alsook gebeld worden gaat niet. Momenteel bel ik nog via belgacom. De support medewerker zei me; "Je lijn is nog niet overgezet maar dat zal morgen (woensdag) zeker gebeuren want alles is in orde voor de overdracht". Het is dus niet binnen de vier uur maar dat maakt me opzich niet zoveel uit. Het zal op die dag niet steken. Als morgen mijn telefonie het doet (hopelyk) zal ik eens kijken naar de melding. Als ze niet weg is neem ik gewoon terug contact op met dommel (gewoon blijven bellen op de 0800 numer, 4-5 keer achter elkaar, dan neemt er wel iemand op)
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

chridarl schreef:Beste glenner05, silentkiller of sikk.

is er een van jullie die het probleem dat je niet kan aanmelden alvorens je ADSL signaal geïnstalleerd is al hebben kunnen oplossen?

Bedankt


hier heb ik het nog niet kunnen oplossen, heb alles al geprobeerd, software volledig verwijderen en herinstalleren, modem fabrieksmatig, terug software modem laten configureren... Met de laatste update verloopt alles vlekkeloos totdat je je loginscherm krijgt, en dan steeds die ADSL verbinding foutmelding. overigens kan ik nog steeds niet opgebeld worden, wel zelf bellen, heb gisterenavond voor eerste keer geactiveerd. Nog geen helpdesk aan de lijn kunnen krijgen...
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

glenner05 schreef:
chridarl schreef:Beste glenner05, silentkiller of sikk.

is er een van jullie die het probleem dat je niet kan aanmelden alvorens je ADSL signaal geïnstalleerd is al hebben kunnen oplossen?

Bedankt


hier heb ik het nog niet kunnen oplossen, heb alles al geprobeerd, software volledig verwijderen en herinstalleren, modem fabrieksmatig, terug software modem laten configureren... Met de laatste update verloopt alles vlekkeloos totdat je je loginscherm krijgt, en dan steeds die ADSL verbinding foutmelding. overigens kan ik nog steeds niet opgebeld worden, wel zelf bellen, heb gisterenavond voor eerste keer geactiveerd. Nog geen helpdesk aan de lijn kunnen krijgen...


Hier momenteel indentiek hetzelfde: internet ok - bellen ok - zelf gebeld worden nok - loginscherm ADSL verbinding foutmelding
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

FullHD schreef:De update wizard staat hier:
http://sunlight.schedom-europe.net/upgrade/Update%20wizard.exe


Ik heb zonet de update geinstalleerd.

Echter in de fax staat het volgende:

Opgelet: de nieuwe versie die door de update wizard wordt gedownload heet "homelink.exe" in plaats van "dommel.com homelink.exe". Zorg ervoor dat je je snelkoppeling in het startmenu aanpast of hernoem "homelink.exe" naar "dommel.com homelink.exe". Anders heb je de update wel uitgevoerd, maar blijf je domweg met de oude versie werken.


Na het downloaden van de update, komt er gewoon een
dommel.com homelink.exe bij, maar geen homelink.exe hoor.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Yargo schreef:
FullHD schreef:De update wizard staat hier:
http://sunlight.schedom-europe.net/upgrade/Update%20wizard.exe


Ik heb zonet de update geinstalleerd.

Echter in de fax staat het volgende:

Opgelet: de nieuwe versie die door de update wizard wordt gedownload heet "homelink.exe" in plaats van "dommel.com homelink.exe". Zorg ervoor dat je je snelkoppeling in het startmenu aanpast of hernoem "homelink.exe" naar "dommel.com homelink.exe". Anders heb je de update wel uitgevoerd, maar blijf je domweg met de oude versie werken.


Na het downloaden van de update, komt er gewoon een
dommel.com homelink.exe bij, maar geen homelink.exe hoor.

yargo, hangt er een beetje van af

ff uitleggen.

toen je via de installatie cd het installeerde maakte hij dommel.com homelink.Exe aan deze was een bepaalde 'owner'.

De update.exe runt als een andere owner.
als jeupdate.exe hebt maakt hij tijdelijke homelink.exe aan en dan probeert hij dommel.com homelink.exe te verwijderen.

dan renamed hij homelink.exe naar dommel.com homelink.exe
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Net nog even een update gedaan en die had een andere grootte als de vorige (die ik al heel de dag aan het doen ben). De nieuwe is 1570,00 kb groot. Nu is bij mij pas het voip gedeelte afgeschermt en ik zie dat op phone1 en phone2 een sip account staat. Vermoedelijk kan ik dus bellen nu via dommel.
Ik kan nog wel niet inloggen: wacht tot u adsl signaal geactiveerd is.
Ik vermoed dat morgen mijn nummer wordt overgedragen naar dommel en dat het dan wel lekker zal lopen.
Dus: updaten maar :)
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

silentkiller schreef:Net nog even een update gedaan en die had een andere grootte als de vorige (die ik al heel de dag aan het doen ben). De nieuwe is 1570,00 kb groot. Nu is bij mij pas het voip gedeelte afgeschermt en ik zie dat op phone1 en phone2 een sip account staat. Vermoedelijk kan ik dus bellen nu via dommel.
Ik kan nog wel niet inloggen: wacht tot u adsl signaal geactiveerd is.
Ik vermoed dat morgen mijn nummer wordt overgedragen naar dommel en dat het dan wel lekker zal lopen.
Dus: updaten maar :)


hey, ik heb de update van vannacht deze morgen geinstalleerd, en tada! ik kan inloggen. heb net een email adres kunnen aanmaken en kan alles instellen voor de rest. Echter, gebeld worden lukt niog steeds niet. Heb alleen de software geupdated, maar de siemens heb ik niet weer laten configureren... of zou dit noodzakelijk zijn?, mja moet nu toch gaan werken
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

vergeet niet dommel.com home.exe te rename naar iets anders (5dommel.com home.Exe ofzo) of je kunt 'readonly' 'alleen lezen' bij de eigenschappen van de exe uitzetten
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

met de update van vannacht kon ik nog steeds niet inloggen. Er is weer een nieuwe (1575,00 kb) en nu lukt het wel
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb pas een probleem
Vrijdag activeer ik mijn home kit v dommel
Een uurtje later ( als het al zo lang was) geeft mijn siemens router zijn laatste zucht
Ik dus naar tornado aarschot doe daar mijn uitleg en krijg direkt een nieuwe modem alleen de stock was op dus moest nog even wachten
Maar die verkoper zegt u activatie cd is voor u want je hebt je contract al aangevraagd

Vandaag belt die mens v tornado mij terug dat ik in de namiddag mijn nieuwe router mag komen halen maar ik moet mijn activatie cd ook terug meebrengen
dat hadden de mensen v dommel hem gezegt (had iets te maken met een gekoppeld mac adres vd siemens router)

maw nu moet ik een nieuwe modem gaan halen en alles opnieuw activeren
2 activaties op 1 lijn ??? 2 abbo's bij dommel ik voel het al mislukken

dus ik bel naar dommel ,,,, minuutje wachten en ik doe mijn volledige uitleg
mens weet helemaal niet wat te zeggen en zet mij op wacht
tijdje later mens terug aan de lijn en hij zegt

ga u nieuwe router halen ; sluit hem aan; start de cd op en bel ons terug ($$$$$) en we zullen alle stappen doorlopen

die gaat een zeeeeeer leuke woensdag worden ... :roll:
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

icekiller2k6 schreef:http://sunlight.schedom-europe.net/upgrade/homelink.exe

directe link voor de mensen ;p

Vergeet dan ook niet ineens http://sunlight.schedom-europe.net/upgrade/Dommel.Link.Siemens.dll mee te nemen 8)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

FullHD schreef:
icekiller2k6 schreef:http://sunlight.schedom-europe.net/upgrade/homelink.exe

directe link voor de mensen ;p

Vergeet dan ook niet ineens http://sunlight.schedom-europe.net/upgrade/Dommel.Link.Siemens.dll mee te nemen 8)


dat is het rare de nieuwe link.siemens is 25,5kb terwijl de vorige 26kb was is

wel grappig, de nieuwste dll heeft als copyright:
Copyright © dommel.com 2008

en de oude heeft als copyright:
Copyright © FreedomNet 2007
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

net mijn signaal van belgacom weggevallen, even mijn telefoon centrale op de dommel router gehangen (het is een analoge centrale dus gewoon op de analoge phone1 poort) en het werkt als een zonnetje.
voor mensen met een telefooncentrale: ik heb bij mij wel wat kabels in de telefoon stekker moeten verwisselen om deze werkend te krijgen maar dat zal wsl wel aan mijn ouwbollig ding liggen. Iig, als het niet direct werkt, kijk dan even de draadjes na :)
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Zojuist de installatie Eindelijk kunnen afronden zonder enige foutmelding! Maar het eigenaardige is... dat mijn internetaccount nog steeds op een temporary account van dommel staat (dsltemp7@schedom)?! Ook staat er nog niets ingesteld in de sip acounts en kan ik natuurlijk nog niet bellen...

Moet ik nu maar geduld hebben en de software open laten staan? Of doe ik iets fout? :roll:

Alvast bedankt,
Sikk

EDIT: De nieuwe Siemens.dll downloaden en het is opgelost :-D !!!
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik krijg nog steeds de melding van dat adsl signaal :?

De update is wel goed verlopen :evil:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

hanske schreef:ik krijg nog steeds de melding van dat adsl signaal :?

De update is wel goed verlopen :evil:


download ff de nieuwe siemens dll..
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

download ff de nieuwe siemens dll..


Die staat er al op :eek: , de laatste update gedaan en die nieuwe dll file, en ik krijg nog steeds die melding dat ik niet kan inloggen alvorens mijn adsl signaal is geinstalleerd
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

hanske schreef:
download ff de nieuwe siemens dll..


Die staat er al op :eek: , de laatste update gedaan en die nieuwe dll file, en ik krijg nog steeds die melding dat ik niet kan inloggen alvorens mijn adsl signaal is geinstalleerd


welke user en pass geef je in waar je normaal dat dataset krijgt?
uw email adres & pass of uw dommel adsl login?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik gebruik gewoon het e-mailadres en passwoord wat in de brief van dommel staat.

Dit is de foutmelding die ik krijg:

Code: Selecteer alles

u kan niet inloggen alvorens uw adsl signaal geinstalleerd is



kom er trouwens net achter dat ik wel al kan bellen, dat was gisteren nog niet
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Dat is het email adres en het paswoord dat je hebt opgegeven bij je activatie-aanvraag, juist?
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

klopt,
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Het is toch nog niet opgelost... met de nieuwste files!
Ik krijg onderstaande foutmelding als ik op lijninstellingen klik :?
Het rare is nu weer dat dit eerst wel werkte tot ik de laatste siemens.dll heb gedownload! Dus mijn volgorde:

1)Eerst dataset error
2)Update wizard gedownload en geïnstalleerd --> toen kon ik niet inloggen (signaal niet actief probleem)
3)Nogmaals de update wizard gedownload (laatste versie / dag later) --> alles ging vlot alleen blijven mijn instellingen nog op een temporary account staan en sip (telefonie) is ook niet ingesteld
4)losse siemens.dll gedownload en losse homeconnect.exe --> foutmelding bij klikken op lijninstellingen maar mijn sipaccount was ineens ingesteld (gelockt) en mijn adsl account was juist ingesteld (niet meer de temporary)
5)Alles opnieuw gedaan tot en met Stap 4 --> foutmelding op lijninstellingen en zelfs het temporary account blijft ingesteld en weer geen sip instellingen

Wat een gedoe toch allemaal :roll:
Bijlagen
foutmelding.jpg
(69.37 KiB) 211 keer gedownload
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Als je die echt 100% juist hebt ingetikt, dan is volgens mij de enige mogelijkheid dat Dommel in zijn database nog moet instellen dat ADSL bij jou actief is.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik denk idd dat het zoiets zal zijn. Heb ze daarnet al een paar keer geprobeerd te bellen, maar daar nam niemand op. Ze zullen op dit moment ook wel genoeg te doen hebben :roll:
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

sikk schreef:Zojuist de installatie Eindelijk kunnen afronden zonder enige foutmelding! Maar het eigenaardige is... dat mijn internetaccount nog steeds op een temporary account van dommel staat (dsltemp7@schedom)?! Ook staat er nog niets ingesteld in de sip acounts en kan ik natuurlijk nog niet bellen...

Moet ik nu maar geduld hebben en de software open laten staan? Of doe ik iets fout? :roll:

Alvast bedankt,
Sikk

EDIT: De nieuwe Siemens.dll downloaden en het is opgelost :-D !!!
+
Dit had ik ook. Wat heb ik toen gedaan:
1) Zorgen dat je de laatste update hebt
2) Home connect afsluiten
3) .dat files in de dommel map wegdoen
4) Modem afsluiten en resetten (10sec)
5) moden nog niet terug aansluiten
6) dommel procedure starten, kiezen voor nederlands en aangeven dat je dmv telefonie geactiveerd hebt
7) gaan tot aan de stap waar hij zegt de modem te gaan updaten
8) de modem terug aansluiten (rechstreeks)
9) Laten update, even wachten
10) het zou moeten werken ;)
Gesloten

Terug naar “Dommel”