Belgacom verhoogt tarief Discovery lijn met 45%

Nieuws omtrent telecom
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

deej schreef:
GeneraalHoningpoes schreef:Idd, niemand is verplicht en er is keuze genoeg: er is altijd Telenet en een alternatieve adsl provider... hmm, die laatste valt misschien dan weg, maar er is altijd telenet...

Bovendien weet iedereen die een alternatieve adslprovider kiest dat Belgacom steeds een uitstekende service biedt, niemand kan ooit claimen dat het Belgacom was die een aansluiting vertraagde...

Er zijn ook wellicht goede redenen waarom België zo'n duur internet land is, redenen die niets te maken hebben met een monopolie op telefoonaansluitingen...

bron: http://www.trends.be/nl/economie/bedrij ... tland.html


Jij hebt de laatste jaren in de brousse gezeten zeker? Of ben je ook een BelgaComical ALI?


lol @ opmerking
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Proxiboyke, u moet weten dat Belgacom de 'raw copper' lijn die eigelijk nog meer kost(13€) gratis aanbied bij een abbo, dit werpt een heel ander licht op de zaak vind ik.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

fluppie schreef:Proxiboyke, u moet weten dat Belgacom de 'raw copper' lijn die eigelijk nog meer kost(13€) gratis aanbied bij een abbo, dit werpt een heel ander licht op de zaak vind ik.


Het is onbegrijpelijk dat de overheid dit soort streken toelaat, dit krijg je natuurlijk als de overheid dat BGC netwerkbeheerder en provider tegelijk is.
Achteren schaffen ze de Discolijn nog af en brengen ze de raw copper op €17 en dan doen ze het licht uit bij alle alternatieve providers. Dit zijn gewoon maffiapraktijken.
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Achteren schaffen ze de Discolijn nog af en brengen ze de raw copper op €17 en dan doen ze het licht uit bij alle alternatieve providers. Dit zijn gewoon maffiapraktijken.

Dat ze de discovery-line duur maken is hun eigen recht.
Maar ik vind vooral dat raw-copper veel te duur is.

De belastingsbetaling heeft er voor een groot deel voor gezorgd dat er koperdraad onder de grond ligt.
Sorry, maar 13 euro per maand?
Voor "maar" 4 euro extra heb je een classicline bij belgacom, waarbij je gratis kan bellen na 17 uur, belgacom stuurt je facturen, support, ...

Enige conclusie: rawcopper duur maken voor concurrentie moeilijker te maken!

Resultaat: Iedereen gaat naar een discovery-line en niemand belt er mee (daar gaat hun 15 cent extra per minuut). Dus maken we de discovery-line duurder!

Een kleine vergelijking

Discovery Line
10 euro per maand
nooit gratis bellen
15 cent extra per minuut

Classic Line
17 euro per maand
gratis na 17 uur
eventueel gratis mobiel in het weekend

Het verschil van 7 euro komt ongeveer overeen met 45 minuten bellen met een discovery-line. (15 cent extra per minuut) En je moet ook betalen na 17 uur!!
Dus een discovery komt bijna nooit goedkoper uit, tenzij je minder dan een half uur per maand belt.
(Maar dan neem je de gsm ipv een abo van 10 euro)

Sorry, maar die prijzen zijn alles behalve logisch vind ik.

Volgens mij is die prijsverhoging puur voor mensen aansporen om rawcopper te nemen ipv van discovery!!! (en dus meer te laten betalen)
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Ik begrijp niet waarom Belgacom als enige ADSL mag aanbieden zonder vaste lijn terwijl dit voor de andere alternatieve operatoren verplicht wordt.
De alternatieve operatoren betalen immers toch al voor de ADSL-lijn een 6 tal euro per maand aan Belgacom?
Stel dat Belgacom die 9.95 die ze er ondertussen al voor vragen ook aan hun eigen klanten zouden doorrekenen kregen we al een ander verhaal.
Het is duidelijk een tactische zet van Belgacom om de alternatieve operatoren buitenspel proberen te zetten.
Telenet lacht in het vuistje. Niemand gaat belgacom nemen voor dezelfde prijs en minder snelheid. De alternatieve operatoren hoeven ze ook al minder te vrezen.
Het lijkt wel of belgacom samenwerkt met Telenet.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Steven7 schreef:Ik begrijp niet waarom Belgacom als enige ADSL mag aanbieden zonder vaste lijn terwijl dit voor de andere alternatieve operatoren verplicht wordt.
De alternatieve operatoren betalen immers toch al voor de ADSL-lijn een 6 tal euro per maand aan Belgacom?
Stel dat Belgacom die 9.95 die ze er ondertussen al voor vragen ook aan hun eigen klanten zouden doorrekenen kregen we al een ander verhaal.
Het is duidelijk een tactische zet van Belgacom om de alternatieve operatoren buitenspel proberen te zetten.
Telenet lacht in het vuistje. Niemand gaat belgacom nemen voor dezelfde prijs en minder snelheid. De alternatieve operatoren hoeven ze ook al minder te vrezen.
Het lijkt wel of belgacom samenwerkt met Telenet.


steven7 dan krijg je gewoon van '10euro voor de telefoonlijn en rest van het bedrag voor uw adsl!
crap.. totaalprijs blijft hetzelfde en dan zijn ze wel 'goed' volgens uw gedachtengang?
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

België is gewoon een ontwikkelingsland geworden op vlak van internet :( ZIELIG echt ZIELIG !
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Met deze prijsverhoging doet Belgacom ook hun studentenkorting teniet.
Het verschil tussen een gewoon abonnement (zonder vaste lijn) en discovery line + studentenabo wordt gereduceerd tot ongeveer 1 EUR / maand.
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 maa 2008, 22:33

Coop schreef:En BIPT gaat wat doen als ze er niet mee akoord zijn ?
BIPT zijn koorknaapjes die hunne mond niet kunnen/willen opentrekken.

In Nederland gaat dat met de OPTA er veel heviger aan toe.
Belgacom doet waar ze zin in hebben.

Het enige wat het BIPT doet is het versturen van (grote) facturen naar de providers. Providers moeten aan het BIPT betalen zodat het BIPT de provider "in het oog" kan houden.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zwaar kl*te :evil: zal overstap naar Homeconnect overwegen, maar dan moet ik investeren in activatie/hardware en dan zit ik nog met Fritzbox :|
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Ging de classic line van BC in juli ook al niet duurder worden te samen met de telefoongesprekken?
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Waterboy schreef:Ging de classic line van BC in juli ook al niet duurder worden te samen met de telefoongesprekken?


Dat klopt perfect, iets van 18euro als basis abonnement en dan ook de prijs voor het bellen. minmum dus 0.50 euro naar omhoog dat is ?% per maand terug meer te betalen.

Belgacom is bezig zijn klanten uit te zuigen tot de laatste cent, hiervoor zulllen ze alle middelen uit de kast halen met foefkes.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

icekiller2k6 schreef:
Steven7 schreef:Ik begrijp niet waarom Belgacom als enige ADSL mag aanbieden zonder vaste lijn terwijl dit voor de andere alternatieve operatoren verplicht wordt.
De alternatieve operatoren betalen immers toch al voor de ADSL-lijn een 6 tal euro per maand aan Belgacom?
Stel dat Belgacom die 9.95 die ze er ondertussen al voor vragen ook aan hun eigen klanten zouden doorrekenen kregen we al een ander verhaal.
Het is duidelijk een tactische zet van Belgacom om de alternatieve operatoren buitenspel proberen te zetten.
Telenet lacht in het vuistje. Niemand gaat belgacom nemen voor dezelfde prijs en minder snelheid. De alternatieve operatoren hoeven ze ook al minder te vrezen.
Het lijkt wel of belgacom samenwerkt met Telenet.


steven7 dan krijg je gewoon van '10euro voor de telefoonlijn en rest van het bedrag voor uw adsl!
crap.. totaalprijs blijft hetzelfde en dan zijn ze wel 'goed' volgens uw gedachtengang?


Dat kan niet, want met het huidige systeem kan je niet bellen (adsl zonder vaste lijn). Bovendien zou het wel absurd zijn dat adsl met een discovery lijn 41,75 kost en adsl met een classic lijn 59,75.
Bovendien zullen ze dat niet dadelijk doen, want dan moeten ze het tarief van al hun ADSL klanten verlagen met 9,95 euro.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

icekiller2k6 schreef:
Steven7 schreef:Ik begrijp niet waarom Belgacom als enige ADSL mag aanbieden zonder vaste lijn terwijl dit voor de andere alternatieve operatoren verplicht wordt.
De alternatieve operatoren betalen immers toch al voor de ADSL-lijn een 6 tal euro per maand aan Belgacom?
Stel dat Belgacom die 9.95 die ze er ondertussen al voor vragen ook aan hun eigen klanten zouden doorrekenen kregen we al een ander verhaal.
Het is duidelijk een tactische zet van Belgacom om de alternatieve operatoren buitenspel proberen te zetten.
Telenet lacht in het vuistje. Niemand gaat belgacom nemen voor dezelfde prijs en minder snelheid. De alternatieve operatoren hoeven ze ook al minder te vrezen.
Het lijkt wel of belgacom samenwerkt met Telenet.


steven7 dan krijg je gewoon van '10euro voor de telefoonlijn en rest van het bedrag voor uw adsl!
crap.. totaalprijs blijft hetzelfde en dan zijn ze wel 'goed' volgens uw gedachtengang?


Dat kan niet, want met het huidige systeem kan je niet bellen (adsl zonder vaste lijn). Bovendien zou het wel absurd zijn dat adsl met een discovery lijn 41,75 kost en adsl met een classic lijn 59,75.
Bovendien zullen ze dat niet dadelijk doen, want dan moeten ze het tarief van al hun ADSL klanten verlagen met 9,95 euro.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

icekiller2k6 schreef:
steven7 dan krijg je gewoon van '10euro voor de telefoonlijn en rest van het bedrag voor uw adsl!
crap.. totaalprijs blijft hetzelfde en dan zijn ze wel 'goed' volgens uw gedachtengang?


Dat kan niet, want met het huidige systeem kan je niet bellen (adsl zonder vaste lijn). Bovendien zou het wel absurd zijn dat adsl met een discovery lijn 41,75 kost en adsl met een classic lijn 59,75.
Bovendien zullen ze dat niet dadelijk doen, want dan moeten ze het tarief van al hun ADSL klanten verlagen met 9,95 euro.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Indien je nu een Classic + ADSL bij Belgacom hebt, kan je beter voor iTalk opteren, is interessanter (aantal opties reeds standaard inbegrepen + altijd gratis bellen naar vaste lijn bij iTalk No-limit en abonnement even duur als Classic).
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb een discovery line en een Skynet Go abbo, beide afgesloten in
januari van dit jaar. Het was niet slim ik weet het, maar ik wou na de
toenmalige proefperiode van 2 gratis maanden opzeggen, echter had ik de termijn uit het oog verloren (dit is dan ook de reden waarom ik een disco line heb).

Nu dat deze prijsstijging is aangekondigd, kan ik dan zowel mijn Skynet Go als mijn disco line opzeggen zonder kosten ?

Grtz,
Deva
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:zwaar kl*te :evil: zal overstap naar Homeconnect overwegen, maar dan moet ik investeren in activatie/hardware en dan zit ik nog met Fritzbox :|


Heb een tijd geleden dit van Dommel gekregen :

Voor onze bestaande digitel klanten gaat binnenkort de mogelijk

geboden worden dezelfde voorwaarden te hebben als de

homeconnect maar dan met de fritzbox.

Meer info hierover gaat volgen in de periode juni - juli.


Sindsdien echter niets meer vernomen.
Heb je ook die fritzbox van Dommerl ? anders kan je hem terug sturen en met dat geld je Siemens aankopen.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Tja bgc ziet die kleine isp's succes hebben dus wat doen ze, de prijzen met 45% :eek: verhogen. Zeg wat is dit eigenlijk voor klote land. Als de regering geen zak doet wtf is dan hun nut. Buitengooien en mensen plaatsen die wel hun opgegeven taak uitvoeren! Dit is nog steeds het land van het volk.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

De standaard verwoord het mooi deze morgen

Belgacom verhoogt op 1 augustus het maandelijkse abonnementsgeld voor een zogenaamde Discovery-telefoonlijn met 45%, van 6,85 tot 9,95 euro. De telecomgroep meldt dat in een brief aan de betrokken klanten.

Discovery is een formule voor vaste telefonie die een laag abonnementsgeld koppelt aan relatief hoge belkosten. Het zou gaan om een goede 100.000 aansluitingen. De formule is vooral populair bij mensen die weinig zelf bellen, en bij mensen die de Belgacom-lijn alleen nodig hebben omdat ze breedbandinternet (ADSL) willen afnemen van een alternatieve operator. Precies daarom is deze prijsverhoging ook omstreden. De klanten van die alternatieve ADSL-aanbieders moeten plots zowat drie euro per maand meer betalen, zonder dat die bedrijven zelf greep op de prijs hebben.

Door de prijs van de concurrentie te verhogen, kan Belgacom ook zijn eigen alternatieve tariefformules beter in de markt zetten. Zo biedt het bedrijf ADSL-aansluitingen zonder bijbehorende telefoonlijn aan vanaf 31,55 euro per maand.


Het is een oud zeer dat alternatieve operatoren erg afhankelijk blijven van de Belgacom-lijnen om telefonie- of internetdiensten aan te bieden. Vooral in landelijke gebieden is dat een probleem. In de steden zijn er wel steeds meer operatoren die gebruik kunnen maken van 'ontbundelde' Belgacom-lijnen, waardoor hun klanten geen telefoonlijn bij Belgacom meer moeten huren.

Het overheidsbedrijf kreeg de voorbije maanden veel kritiek te slikken wegens vermeende pogingen om kleinere concurrenten de nek om te wringen. Minister van ICT Vincent Van Quickenborne (Open VLD) heeft al gezegd dat hij de concurrentie op de breedbandmarkt wil aanwakkeren, maar heeft in de praktijk weinig armslag. Hij wilde gisteren nog niet reageren op de prijsverhoging door Belgacom.

Het kernkabinet beraadslaagt vandaag over de vraag of het mandaat van Didier Bellens, de topman van Belgacom, verlengd moet worden. Ook de samenstelling van de raad van bestuur van Belgacom zou ter discussie staan.

Wie echt denkt dat dit te maken heeft met een "natuurlijk" prijsevolutie moet zijn hoofd nakijken. Dit is gewoon puur en ontegensprekelijk misbruik van haar positie om zich beter in de markt te kunnen prijzen en alternatieve providers stokken in de wielen te steken.

Splitsen dat bedrijf . Men heeft kansen genoeg gehad maar keer op keer tonen ze dat ze niet op een rechtvaardige en eerlijke manier het beheer over dat netwerk kunnen uitvoeren.

Het is niet toevallig dat sinds wat mainstream media de verhalen begon op te pikken - en de rekensommen maakten - dat dit nu opeens volgt.
Laatst gewijzigd door Silence 25 jun 2008, 09:42, in totaal 4 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Steven7 schreef:Het lijkt wel of belgacom samenwerkt met Telenet.


Dit is zeker niet uit de lucht gegrepen. Ze komen geregeld bij elkaar op de koffie (weet ik van een Belgacom medewerker) om het in een metafoor eens voor te stellen.

Dat Belgacom en Telenet onderling prijsafspraken maken (lijkt me meer dan duidelijk). Op die manier werken ze de concurrentie in eigen land tegen.

En de alternatieve ADSL providers (het enige alternatief dat wij hebben) proberen ze monddood te maken...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het staat al op tweakers en Het Laatste Nieuws.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Deze regering zal inderdaad niets meer doen,maar binnen een drietal weken bestaat ze niet eens meer,u zal wel zien.
Ik denk dat ons enig verweermiddel Europa zelf is (Viviane R) daar zal Belgacom het niet zo gemakkelijk mee hebben, de TV oorlog met Telenet en de overname van Scarlet zijn ook nog altijd 'hangend' en zeker niet goegekeurd.
Nu weten we wat er gaat gebeuren mocht Scarlet over genomen worden door Belgacom,dit zal nu wel duidelijk zijn zeker????
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Die bedrijven (Telenet en Belgacom) lijken mij ook vol te zitten van politieke benoemingen en mensen met een partijkaart. Ik verschiet nog altijd als ik soms hoor wie of wat.

Veel verwacht ik sowieso niet van onze "lokale" policiti.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Als ze 40 miljoen meer willen betalen als telenet voor de overname van Interkabel, moeten ze dat ergens van kunnen betalen zonder dat dit impact heeft op hun winstcijfers hé...

Ik hoop dat Dommel Cityconnect snel in Mechelen beschikbaar is, dan betaal ik wel meer voor de discovery line, maar netto toch nog altijd een pak minder dan met mijn huidig edpnet abo.
sigma
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:20

Zolang de overheid zijn dividenden van Belgacom maar krijgt kan het ze blijkbaar weinig schelen dat telecom in dit land steeds verder wegzakt.
De hoge prijzen zijn in feite gewoon en verdoken belasting.

Het blijft wachten op een solide regulator. BIPT2+ lijkt me een goede naam.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

ljd schreef:http://www.belgacom.be/private/gallery/content/documents/tariffs/abo_nl.pdf

Dus op 1 juli wordt de classic lijn (gebruikt door de overgrote meerderheid van de particulieren) ook al duurder... het kan niet op, precies... 18 euro per maand voor een analoge telefoonlijn die al meer dan een eeuw bestaat - en waar dan nog geen enkele belminuut inbegrepen is - dat is toch ook niet normaal hé?

Een ISDN lijn kost zelfs 38,36 euro per maand, dat is bijna zoveel als hun ADSL aanbod... terwijl ISDN ook al tientallen jaren bestaat, en veel minder bandbreedte heeft dan ADSL... Onbegrijpelijk.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Edward Valckx schreef:Dus op 1 juli wordt de classic lijn (gebruikt door de overgrote meerderheid van de particulieren) ook al duurder... het kan niet op, precies... 18 euro per maand voor een analoge telefoonlijn die al meer dan een eeuw bestaat - en waar dan nog geen enkele belminuut inbegrepen is - dat is toch ook niet normaal hé?


Jongens, jongens, we gaan nu toch niet beginnen schieten op alles wat los en vast zit hé ? Dat je niet akkoord bent met de 45% prijsstijging, ben ik volledig mee eens. Ik heb zelf ook een Discoverylijn en vindt het vooruitzicht ook niet prettig.

Maar dat betekent niet dat je alles er moet gaan doorsleuren. Die lijnen liggen er inderdaad al jaren, maar er zullen wel de nodige kosten zijn om alles (inclusief de centrales) operationeel te houden. Als er in jouw straat een kabelbreuk optreedt, dan ben je maar al te blij dat je 'slechts' 18€ per maand betaalt. Of heb je liever dat in dat geval BGC een factuur stuurt van een paar 1000€ om de kabel te vervangen ? Mijn voorbeeld is misschien niet realistisch, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

Noch BGC noch TN zijn echt vooruitstrevend in vergelijking met de omliggende landen. Maar als ik zie dat ik 7-8 jaar geleden telefoonrekeningen van om en bij de 200€ had omdat ik samen met mijn partner in Antwerpen woonde en haar familie in de Limburg, dan ben ik blij dat ik er nu met de 22,34€ voor Freephone 24 vanaf ben. Eerlijk is eerlijk !
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Wat is dat kort door de bocht. Wie denk je dat deze lijnen oorspronkelijk betaald heeft? Ja jij en ik door de belastingen.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

zdnet schreef:Ik heb een tijd geleden wegens een vergissing van Belgacom volgende mogelijkheid ontdekt: men kan het Discoverylijn abonnement (dat nodig was om de telefoonlijn aan te sluiten) gewoon opzeggen en de ADSL lijn van een andere provider verder gebruiken.

Bijkbaar mag Belgacom de fysieke lijn niet afsluiten als er nog een andere provider/dienst op zit. Ikzelf zit bij de provider Evonet en bovenstaande info werd bevestigd door hun helpdesk.

Ik betaal dus geen Belgacomlijn meer. Enige mogelijk probleem dat ik zie is wanneer ik zou willen overschakelen naar een andere provider: gezien er geen telefoonnummer meer op de lijn staat, kan ik bvb niet meer online checken welke diensten op m'n lijn beschikbaar zijn.


lol? :lol:
Laatst gewijzigd door rtl 25 jun 2008, 12:46, in totaal 2 gewijzigd.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Tja, als je op die manier redeneert, dan is alles in België door jou en mij betaald : elke steen, elke vierkante meter asfalt. Toch blijf je elk jaar wegenbelastingen, inkomensbelasting, ... betalen.
Laatst gewijzigd door Uzzi 25 jun 2008, 12:04, in totaal 1 gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Uzzi schreef:Eerlijk is eerlijk !

Inderdaad: open uw ogen eens, en vergelijk de tarieven met de ons omringende landen. Ziet U het dan nog steeds door een roze bril?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

De wegen worden dan ook vernieuwd. Die koper blijft gewoon liggen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

ljd schreef:De wegen worden dan ook vernieuwd. Die koper blijft gewoon liggen.


Die koper wordt vervangen wanneer hij versleten is, net zoals de weg. Alleen moet het een misschien om de 10 jaar vervangen worden en het ander om de 50 jaar.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Edward Valckx schreef:Inderdaad: open uw ogen eens, en vergelijk de tarieven met de ons omringende landen. Ziet U het dan nog steeds door een roze bril?


Ik zij dan ook in mijn oorspronkelijk bericht dat Noch BGC noch TN zijn echt vooruitstrevend in vergelijking met de omliggende landen. Het kan uiteraard veel en veel beter. Maar de prijzen, van telefonie althans toch, zijn de afgelopen jaren serieus gedaald.
Laatst gewijzigd door Uzzi 25 jun 2008, 12:07, in totaal 1 gewijzigd.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:
ljd schreef:De wegen worden dan ook vernieuwd. Die koper blijft gewoon liggen.


Die koper wordt vervangen wanneer hij versleten is, net zoals de weg. Alleen moet het een misschien om de 10 jaar vervangen worden en het ander om de 50 jaar.


Zoveel koper heb ik nog niet weten vervangen. Meestal als de ene lijn slecht werkt sluiten ze aan op de andere en anders heb je pech.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Tja, zoveel wegen heb ik ze hier in de buurt ook nog niet weten vernieuwen 8)
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

Uzzi schreef:
Edward Valckx schreef:Inderdaad: open uw ogen eens, en vergelijk de tarieven met de ons omringende landen. Ziet U het dan nog steeds door een roze bril?


Ik zij dan ook in mijn oorspronkelijk bericht dat Noch BGC noch TN zijn echt vooruitstrevend in vergelijking met de omliggende landen. Het kan uiteraard veel en veel beter. Maar de prijzen, van telefonie althans toch, zijn de afgelopen jaren serieus gedaald.


ik weet dat dit niet relevant is en ik haat muggeziften, maar "zij"? (de dt-fout doe ik geen moeite voor)

Anyhow, ook hier leuk vooruitzicht... Prijsverhoging voor exact hetzelfde product zonder enig alternatief in zicht. Heeft belgacom soms last van hoge energieprijzen?
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

_rEuTeL_ schreef:
zdnet schreef:Ik heb een tijd geleden wegens een vergissing van Belgacom volgende mogelijkheid ontdekt: men kan het Discoverylijn abonnement (dat nodig was om de telefoonlijn aan te sluiten) gewoon opzeggen en de ADSL lijn van een andere provider verder gebruiken.

Bijkbaar mag Belgacom de fysieke lijn niet afsluiten als er nog een andere provider/dienst op zit. Ikzelf zit bij de provider Evonet en bovenstaande info werd bevestigd door hun helpdesk.

Ik betaal dus geen Belgacomlijn meer. Enige mogelijk probleem dat ik zie is wanneer ik zou willen overschakelen naar een andere provider: gezien er geen telefoonnummer meer op de lijn staat, kan ik bvb niet meer online checken welke diensten op m'n lijn beschikbaar zijn.


lol? :lol:

Kan iemand bevestigen? :eek:
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”