Mijn adsl lijn plots megasnel !

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Meecrob
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2004, 23:44

upload blijft? snap niet waarom ze niet gewoon 1mb aanbieden.
Maar ja, dan ga ik maar wachten op dommel zijn 24mb/3mb
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Meecrob schreef:upload blijft? snap niet waarom ze niet gewoon 1mb aanbieden.
Maar ja, dan ga ik maar wachten op dommel zijn 24mb/3mb

Upload blijft, althans voor de openstelling van hun ADSL2+ netwerk: 9/512 en 12/512.

Maar nu blijkt dat ze hun snelheids verhogingen ook zullen toepassen via VDSL2 waar beschikbaar, dus kunnen ze technisch perfect hoger gaan dan wat ze moeten aanbieden voor "de concurrentie".
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

TomG schreef:
Meecrob schreef:upload blijft? snap niet waarom ze niet gewoon 1mb aanbieden.
Maar ja, dan ga ik maar wachten op dommel zijn 24mb/3mb

Upload blijft, althans voor de openstelling van hun ADSL2+ netwerk: 9/512 en 12/512.

Maar nu blijkt dat ze hun snelheids verhogingen ook zullen toepassen via VDSL2 waar beschikbaar, dus kunnen ze technisch perfect hoger gaan dan wat ze moeten aanbieden voor "de concurrentie".

En laat ze dat nu net niet doen.
Ik heb zelf VDSL boost (17Mbps/400kbps) en ondanks dat alles hier uitgerust en gestest is voor VDSL2 verandert er voor mij niets!
Dus het enige voordeel dat ik heb is een iets hogere downloadsnelheid en dat voor 5 EUR per maand.
Dus ja, contract opgezegd en 2 maanden testabonnement bij Telenet aangevraagd :oops:.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

'k vraag mij trouwens af...
Heb je voor die zogenaamde "ADSL over VDSL" een ADSL modem of een VDSL modem nodig?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zal een VDSL moden worden dan.

Toen ik beschikbaarheid BGC TV testte, kwam ik optioneel uit op een Sagem modem die voor VDSL blijkt geschikt te zijn...

edit:

Afbeelding
Afbeelding

Van die modem is er nog niet veel te vinden, maar door te zoeken op Userbase kwam ik toch uit dat het over een VDSL modem gaat.
Laatst gewijzigd door TomG 24 jun 2008, 09:15, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Astralon schreef:'k vraag mij trouwens af...
Heb je voor die zogenaamde "ADSL over VDSL" een ADSL modem of een VDSL modem nodig?


Een VDSL modem natuurlijk omdat je op een VDSL lijn aangesloten bent .... dat is nu toch zo moeilijk niet om zelf uit te vissen toch :roll:

VDSL en ADSL zijn verschillende standaarden.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik kan mij toch niet voorstellen dat ze op alle plaatsen waar geen ADSL2 beschikbaar is maar wel VDSL2 ze techniekers gaan rondsturen om de bestaande ADSL modems en splitters te vervangen door VDSL modems en splitters.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Astralon schreef:Ik kan mij toch niet voorstellen dat ze op alle plaatsen waar geen ADSL2 beschikbaar is maar wel VDSL2 ze techniekers gaan rondsturen om de bestaande ADSL modems en splitters te vervangen door VDSL modems en splitters.


Dat gaan ze inderdaad wel doen want los van de modem en splitter switch moet je aansluiting ook nog gewijzigd worden in de rop.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Weet er iemand eigenlijk welke modems VDSL2 ondersteunen ? Je vindt op het web maar verassend weinig info hierover. Welke modems gebruikt BGC hiervoor ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb nu een ZyXEL en ik zou voor niets anders willen wisselen.
Hier vind je één van de vele ZyXEL VDSL2 modems
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:'k vraag mij trouwens af...
Heb je voor die zogenaamde "ADSL over VDSL" een ADSL modem of een VDSL modem nodig?


Vraag dat maar aan Hollebollegijs... volgens hem is het allemaal heel eenvoudig gehouden omdat klanten het anders niet snappen :roll:

Dat men verdorie eens stopt met die nonsens van ADSL over VDSL... het bestaat gewoonweg NIET :!:
fe3edy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:36

het is gewoon vdsl maar gecapped op adsl snelheid (dus als adsl snelheid 4mbit is wordt de snelheid daarop gecapped, wordt adsl snelheid echter verhoogd naar 9mbit (om maar een vb te noemen) zullen de mensen die vdsl met adsl snelheid hebben ook op 9mbit komen, maar technologie erachter blijft en is effectief vdsl)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:
Astralon schreef:'k vraag mij trouwens af...
Heb je voor die zogenaamde "ADSL over VDSL" een ADSL modem of een VDSL modem nodig?


Vraag dat maar aan Hollebollegijs... volgens hem is het allemaal heel eenvoudig gehouden omdat klanten het anders niet snappen :roll:

Dat men verdorie eens stopt met die nonsens van ADSL over VDSL... het bestaat gewoonweg NIET :!:

Ik ben toch eens benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken want er bestaan echt nog grote gaten waar geen ADSL2 beschikbaar is.
Ik denk dat ze voor onze gemeente alleen al een paar duizend modems moeten vervangen :eek:.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

r2504 schreef:
Astralon schreef:'k vraag mij trouwens af...
Heb je voor die zogenaamde "ADSL over VDSL" een ADSL modem of een VDSL modem nodig?


Vraag dat maar aan Hollebollegijs... volgens hem is het allemaal heel eenvoudig gehouden omdat klanten het anders niet snappen :roll:

Dat men verdorie eens stopt met die nonsens van ADSL over VDSL... het bestaat gewoonweg NIET :!:


manneken, kunde gij zagen.
het is al meermaals uitgelegd waarom men dat zo noemt. dat het technisch anders is, speelt geen rol. het moet duidelijk blijven voor de gewone klant.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik dacht dat dit forum juist bedoeld was om iets bij te leren :evil:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:Ik dacht dat dit forum juist bedoeld was om iets bij te leren :evil:


klopt, er werd aan r5204 al meermaals uitgelegd waarom de naam van dat produkt zo noemt, maar blijkbaar wil hij het niet snappen.
hoe het immers technisch werkt, intereseert de klant niet, daar is 99% van de klanten niet in geinteresseerd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Met andere woorden...

Voor zij die niet gunstig gelegen zijn wat betreft ADSL(2+), rest er bij een alternatieve provider (lees: Dommel) geen optie tot snelheidsverhoging, zonder bv. eerst via Belgacom te gaan, daar BelgacomTV te bestellen om zo overgezet te worden op VDSL?

Wat gebeurt er met de Dommel verbinding indien ik BelgacomTV neem zonder Belgacom ADSL?

(wat een soep zeg)
ooh. shiny.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Neen maar waarom die 1% van de klanten, waar een deel hier op het forum actief is, een afdoend antwoord geven?

Simpele vraag: gaat Belgacom alle modems vervangen door de ADSL GO / ADSL Plus profielen die over VDSL2 lopen?
En de volgende zou kunnen zijn: en op welke termijn willen ze dit doen?

En ik begrijp perfect dat jullie niet overal willen/kunnen op antwoorden maar ik denk dat de bedenkingen die ik gemaakt heb toch niet onredelijk zijn.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:Neen maar waarom die 1% van de klanten, waar een deel hier op het forum actief is, een afdoend antwoord geven?

Simpele vraag: gaat Belgacom alle modems vervangen door de ADSL GO / ADSL Plus profielen die over VDSL2 lopen?
En de volgende zou kunnen zijn: en op welke termijn willen ze dit doen?

En ik begrijp perfect dat jullie niet overal willen/kunnen op antwoorden maar ik denk dat de bedenkingen die ik gemaakt heb toch niet onredelijk zijn.

product adsl go//plus wordt enkel op vdsl gezet (dus gecapt op adsl go snelheid) vermits je TV neemt.

Wat ik wou vragen aan Hollebolle: Zou het voor astralon niet beter uitkomen moest hij belgacom tv aanschaffen? (zou hij dan niet hoger syncen?)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@liger,

Bedankt voor het aanbod maar het is nu al door verschillende bronnen bevestigd (niet via dit forum) : er komt geen abonnement met een hogere upload (ala 1Mbps)!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:hoe het immers technisch werkt, intereseert de klant niet, daar is 99% van de klanten niet in geinteresseerd.


De klant (oa Astralon) wil gewoon weten welke modem hij nodig heeft en duidelijk wil jij het niet snappen dat je enkel voor verwarring zorgt door dergelijke nonsens te blijven verkondigen.

Dat de vraag hier reeds verschillende keren naar voor komt bij mensen met een gezonde interesse bewijst nogmaals dat een gewone klant het straks helemaal niet meer weet.

Goed bezig...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Niemand een ideetje? Dommel ADSL + BelgacomTV? Kan? Over VDSL(2)?
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cloink schreef:Niemand een ideetje? Dommel ADSL + BelgacomTV? Kan? Over VDSL(2)?


Kan volgens mij niet (technisch wel, maar BGC wil het gewoonweg niet)... BGC-TV is een data verbinding, en die kan je niet combineren met een data verbinding van een andere leverancier.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Kan niet. Geen ADSL en VDSL signaal over hetzelfde koperpaartje!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ok en wat gebeurt er dan als ik BelgacomTV bestel zonder ADSL (en mijn Dommel verbinding wil behouden) ?

Gaan ze me dan zeggen dat dit niet kan? Dommel automatisch opzeggen? Een tweede koperpaar trekken? :?

Misschien moet ik het maar eens gewoon proberen. :)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

cloink schreef:Een tweede koperpaar trekken? :?
Met wat geluk ligt er die al ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cloink schreef:Ok en wat gebeurt er dan als ik BelgacomTV bestel zonder ADSL (en mijn Dommel verbinding wil behouden) ?

Gaan ze me dan zeggen dat dit niet kan?


Ze gaan inderdaad zeggen dat dit niet kan volgens mij.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Fraai paard van Troje.
ooh. shiny.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

r2504 schreef:
cloink schreef:Ok en wat gebeurt er dan als ik BelgacomTV bestel zonder ADSL (en mijn Dommel verbinding wil behouden) ?

Gaan ze me dan zeggen dat dit niet kan?


Ze gaan inderdaad zeggen dat dit niet kan volgens mij.


nee, ze gaan belgacom tv zonder adsl activeren en uw adsl van dommel eraf gooien zonder u te verwittigen.
. en ja belgacom mag dit. heeft hier de toestemming voor gekregen van bipt.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Dus de wat meer argeloze consument is de dupe: geen internet en allicht contractbreuk met Dommel.

Héél erg fraai van Belgacom.
ooh. shiny.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

cloink schreef:Dus de wat meer argeloze consument is de dupe: geen internet en allicht contractbreuk met Dommel.

Héél erg fraai van Belgacom.


sorry maar de klant weet toch wel dat hij een adsl heeft bij een andere provider heeft en dus geen belgacom kan verkrijgen.
trouwens hij kan altijd naar de helpdesk van belgacom bellen, dit is trouwens een 0800 nummer en volledig gratis dus

dus mocht dit voorvallen, is het de schuld van de klant zelve. en niet die van belgacom.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, zoek de logica voor de klant eh:
Deze heeft
a) ADSL bij Dommel (of andere DSL-provider, maakt niet uit)
b) vraagt Belgacom TV. Punt, dus zonder Belgacom ADSL Go of wat dan ook.

Hoe kan deze persoon nu weten dat het aanvragen van een televisiesignaal consequenties zal hebben op zijn ADSL-signaal? De onderliggende technologie zal het gros van de mensen worst wezen, het is enkel een ander kabeltje waar "den tv in moet".
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

meon schreef:Mja, zoek de logica voor de klant eh:
Deze heeft
a) ADSL bij Dommel (of andere DSL-provider, maakt niet uit)
b) vraagt Belgacom TV. Punt, dus zonder Belgacom ADSL Go of wat dan ook.

Hoe kan deze persoon nu weten dat het aanvragen van een televisiesignaal consequenties zal hebben op zijn ADSL-signaal? De onderliggende technologie zal het gros van de mensen worst wezen, het is enkel een ander kabeltje waar "den tv in moet".


met alle respect maar dat hij zich informeert.
als hij zomaar aanvraagt, tja, dan moet hij ook maar de gevolgen dragen
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat het technisch niet tesamen kan, is waarschijnlijk omdat BGC TV nog steeds via ADSL2+/VDSL(2) loopt (afhankelijk van wat er beschikbaar is).

Er zit dus per definitie nog steeds een DSL signaal op die lijn, zelfs al is er geen internet voorzien.
En dan is het uiteraard wel logisch dat je geen andere provider voor internet kan gebruiken...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Voor een keer geef ik hollebollegijs gelijk. Het staat toch wel duidelijk op elk foldertje ("niet combineerbaar met ADSL van een andere provider"). Als je daar overleest dan is dat je eigen stomme fout.

Als je van kabel naar BTV gaat, dan ga je toch ook zelf je kabel-abbo opzeggen op het juiste moment en niet verwachten "dat dat allemaal wel automatisch geregeld wordt"?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Toon mij eens aan waar op bvb deze pagina staat dat dit niet werkt met een ADSL abonnement van een andere provider.

Nog erger op de tweede pagina (techniek) staat er:
U hebt geen nieuw tv-toestel nodig om de nieuwe dimensie van televisie te beleven.

Hoe kan dit?
Heel eenvoudig : via uw vaste lijn (Classic Line) en/of uw ADSL internetverbinding komt het digitale signaal bij u binnen voor de iDTV technologie (interactieve Digitale Televisie)

Ja, ik ben ook maar een ingenieur, maar als ik dit lees (uw ADSL internetverbinding) dan verwacht ik dat ik dit kan met ELKE ADSL verbinding. Is dit niet zo dan moet er footnote bijstaan!
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:Toon mij eens aan waar op bvb deze pagina staat dat dit niet werkt met een ADSL abonnement van een andere provider.

Nog erger op de tweede pagina (techniek) staat er:
U hebt geen nieuw tv-toestel nodig om de nieuwe dimensie van televisie te beleven.

Hoe kan dit?
Heel eenvoudig : via uw vaste lijn (Classic Line) en/of uw ADSL internetverbinding komt het digitale signaal bij u binnen voor de iDTV technologie (interactieve Digitale Televisie)

Ja, ik ben ook maar een ingenieur, maar als ik dit lees (uw ADSL internetverbinding) dan verwacht ik dat ik dit kan met ELKE ADSL verbinding. Is dit niet zo dan moet er footnote bijstaan!


er staat duidelijk bij : Belgacom ADSL.... da zegt toch genoeg.[/b]
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Waar staat dat?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:Waar staat dat?


helemaal onderaan.

Aanbod geldig voor....
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:helemaal onderaan.

Aanbod geldig voor....


Ja ja... de kleine lettertjes :twisted: En zelfs al moesten het koeien van letters zijn dan nog vind ik de manier waarop gewoon laf... als je als bedrijf eerlijk bent dan verwittig je je potentiele klant en zeg je gewoon dat de combinatie niet kan.

Moesten wij als bedrijf dergelijk mentaliteit gebruiken (en zomaar andere software/hardware buiten gooien omdat het niet samenwerkt met onze oplossingen) dan zou het niet lang duren.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”