Racedriver Grid

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Een maat van mij heeft dit spel geïnstalleerd.
Grafisch is dit één van de beste racegames die ik ooit gezien heb.

Maar de bediening met het toetsenbord laat te wensen over en is zeer moeilijk om niet te zeggen, bijna onbespeelbaar.

Heb de instellingen diverse malen gewijzigd maar dit helpt niets. Iemand enig voorstel of idee?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
toettoet
Plus Member
Plus Member

wel race driver GRID is meer bedoeld als simulator en niet echt arcade-gericht

met toetsenbord gaat heel stug.

hier heb ik het opgelost met m'n psp als gamepad te gebruiken :p (met homebrew)

werkt goed en is ook wel leuk voor andere games waar een gamepad beter werkt dan een standaard keyboard+muis

kzou dan ook aanraden voor een stuur of een gamepad te kopen
en anders hopen dat iemand anders raad weet
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Oei oei, GRID is de meest arcade racer die ik ken, en zéker geen simulatie :p

Maar racegames met toetsenbord is gewoon ruk, voor niet veel geld heb je al een analoge controller. Ik ken wel mensen die GRID spelen met het toetsenbord, maar daar win ik zonder problemen van.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Oei oei, GRID is de meest arcade racer die ik ken, en zéker geen simulatie :p

Maar racegames met toetsenbord is gewoon ruk, voor niet veel geld heb je al een analoge controller. Ik ken wel mensen die GRID spelen met het toetsenbord, maar daar win ik zonder problemen van.
en welke analoge controller raad je dan aan.
hij had er eentje liggen van trusmaster maar die wordt niet ondersteund door grid.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je voor simulatie gaat: LFS (live for speed), daar kan je zelfs niet eens met toetsenbord spelen (wel met muis, heel raar :))
Als je racegames wilt spelen kan je eigenlijk bijna niet zonder stuur/pedalen spelen. Op het werk zijn er een heleboel verknocht aan het hogergenoemde LFS en hebben dus dingen als playseats en nieuwe steering wheels gekocht (Logitechs).
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een Logitech G25 en ben er super tevreden van. Speel vooral rFactor echter. In ieder geval kan geen enkel modern racegame nog zonder wiel / pedalen. Racedriver GRID is dan nog vooral een arcade zoals hierboven gezegd. Voor het betere werk zoals rFactor, GTR2 of GTL heb je zeker een goed stuurwiel nodig.
selder
Moderator
Moderator

Als ik een controller moet aanraden dan is het de Logitech Rumblepad 2, da's eigelijk een PS2 controller maar in een PC-jasje ... Die heb ik, en die werkt toch goed in GRID.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Special_K
Premium Member
Premium Member

hollebollegijs schreef:
selder schreef:Oei oei, GRID is de meest arcade racer die ik ken, en zéker geen simulatie :p

en welke analoge controller raad je dan aan.
hij had er eentje liggen van trusmaster maar die wordt niet ondersteund door grid.
Dat is wel zeer vreemd, als hij herkend wordt door Windows zou hij ook moeten werken in GRID. Gewoon naar het submenu controls gaan en via Ctrl en Enter toets krijg je dan een vraagteken bij de gewenste actie. Dan kan je gewoon een gewenste knop op de controller indrukken en dan registreert hij zich in het scherm. Ik heb het getest met een Saitek p880 en met een Logitech Cordless Rumblepad2.
Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

selder schreef:Als ik een controller moet aanraden dan is het de Logitech Rumblepad 2, da's eigelijk een PS2 controller maar in een PC-jasje ... Die heb ik, en die werkt toch goed in GRID.
Heb ook zoiets van logitech. Ziet eruit als een PS2 controller.
elldiablo
Pro Member
Pro Member

selder schreef:Als ik een controller moet aanraden dan is het de Logitech Rumblepad 2, da's eigelijk een PS2 controller maar in een PC-jasje ... Die heb ik, en die werkt toch goed in GRID.
yup en ben er zelf heel tevrede over :d
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
selder
Moderator
Moderator

Ofwel koop je ergens een XBOX controller (xbox of xbox360), als je die aansluit op je PC, dan ziet GRID dat en zet die direct de controls goed...
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb nog de Rumblepad (1), 't ding lijkt precies niet meer gekalibreerd te raken; de linker-analoge controller raakt niet meer aan de meest rechtste kant volgens de pc (fysiek wel). Gevolg is da'k continu moet bijsturen omdat hij 'scheef trekt' :(. Iemand een idee hoe dat valt op te lossen of is m'n controller gewoon om zeep?
En zijn er simpelweg niet veel spellen die 'rumble' hebben? Want erg veel trillingen voel ik niet...
selder
Moderator
Moderator

meon schreef:Ik heb nog de Rumblepad (1), 't ding lijkt precies niet meer gekalibreerd te raken; de linker-analoge controller raakt niet meer aan de meest rechtste kant volgens de pc (fysiek wel). Gevolg is da'k continu moet bijsturen omdat hij 'scheef trekt' :(. Iemand een idee hoe dat valt op te lossen of is m'n controller gewoon om zeep?
En zijn er simpelweg niet veel spellen die 'rumble' hebben? Want erg veel trillingen voel ik niet...
Welleuh ... ik had een Rumblepad 1 die dat ook deed. Als je een support ticketje opent op de website van Logitech (alles electronisch, je moet niemand bellen) en je zegt dat je dat probleem hebt, en dat je gamepad hetzelfde gedrag vertoont op een andere machine, dan stuurt Logitech je een Rumblepad 2 op! (en ik kan het weten dat het werkt, want ik heb het zelf gedaan, zelfde verhaal met m'n Logitech G7, ook kapot, Logitech stuurt me een MX Revolution)
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

selder schreef:
meon schreef:Ik heb nog de Rumblepad (1), 't ding lijkt precies niet meer gekalibreerd te raken; de linker-analoge controller raakt niet meer aan de meest rechtste kant volgens de pc (fysiek wel). Gevolg is da'k continu moet bijsturen omdat hij 'scheef trekt' :(. Iemand een idee hoe dat valt op te lossen of is m'n controller gewoon om zeep?
Welleuh ... ik had een Rumblepad 1 die dat ook deed. Als je een support ticketje opent op de website van Logitech (alles electronisch, je moet niemand bellen) en je zegt dat je dat probleem hebt, en dat je gamepad hetzelfde gedrag vertoont op een andere machine, dan stuurt Logitech je een Rumblepad 2 op! (en ik kan het weten dat het werkt, want ik heb het zelf gedaan, zelfde verhaal met m'n Logitech G7, ook kapot, Logitech stuurt me een MX Revolution)
Had ik dat geweten had ik mij geen nieuwe gamepad aangeschaft! :?
Gelukkig heb ik nog altijd de oude Rumblepad liggen, dus misschien even proberen of het lukt.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

selder schreef:Welleuh ... ik had een Rumblepad 1 die dat ook deed. Als je een support ticketje opent op de website van Logitech (alles electronisch, je moet niemand bellen)...
Ik kom op support wel dit tegen.
Ik denk niet dat ik nog aanspraak kan maken op garantie, m'n rumblepad is toch al een aantal jaren oud ...
Straks thuis eens proberen.
selder
Moderator
Moderator

Mijn Rumblepad 1 en G7 waren ook meerdere jaren oud, en ook niet meer onder gerantie ... gewoon uw verhaal wat kruiden (overal geprobeerd, alle support tips geprobeerd, op meerdere machines geprobeerd, overal hetzelfde probleem etc etc, "ik verwacht van mijn materiaal dat het wel langer meegaat dan x jaar etc etc ...) Logitech rules :)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Mja, ga het idd proberen. Op m'n laptop ging het namelijk ook niet goed, zonder Wingman-drivers. In de standaard XP-drivers kan je namelijk wél nog manueel calibreren, maar ook daar raak ik niet aan de "extremen".
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

ok bedankt zal eens verder kijken dan.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik speel met toetsenbord en ik moet zeggen dat dit ongelooflijk goed gaat :-)

mijn schoonbroer is uitgerust met prachtig stuurtje en pedalen en kan me niet kloppen, is nochtans ook echte racefanaat :)

ik denk dat het een gewoonte is.. in het begin ook beetje gefoeterd, maar na een tijdje rijdt het echt wel lekker
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

selder schreef:Mijn Rumblepad 1 en G7 waren ook meerdere jaren oud, en ook niet meer onder gerantie ... gewoon uw verhaal wat kruiden (overal geprobeerd, alle support tips geprobeerd, op meerdere machines geprobeerd, overal hetzelfde probleem etc etc, "ik verwacht van mijn materiaal dat het wel langer meegaat dan x jaar etc etc ...) Logitech rules :)
Ik weet niet wat gij anders gezegd hebt dan ik, maar dit is de reply die ik kreeg:
Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat een analoge stick van uw Rumblepad niet gecalibreerd is.

De garantie gaat via de leverancier waar u het product gekocht heeft. Zie hiervoor ook de garantie-informatie op onze website: http://logitech-nl-emea.custhelp.com/cg ... faqid=2611
Uw product beschikt helaas niet meer over enige vorm van garantie, daarom kunnen wij niet direct iets doen om deze game controller werkend te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Logitech Europe SA
Customer Support
selder
Moderator
Moderator

Hm, dan heb ik dat idd toch iets anders aangepakt...
Uit het gamepad ticket:
Geachte x y,

Uit uw voorgaande e-mailwisseling begrijp ik dat uw gamepad defect is geraakt. Ook begrijp ik dat u het product niet via de dealer kan omruilen, aangezien u het bonnetje mist.

Wij zullen het product dan voor u omwisselen. Hiervoor hebben we de volgende gegevens van u nodig:

* Het modelnummer van het product, aangeduid met M/N:
* Het serienummer van het product, aangeduid met S/N:

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Uit het G7 ticket:

Uit uw e-mail begrijp ik dat uw leverancier geen garantie meer geeft aangezien de muis ouder is dan twee jaar.

In dat geval kunnen wij de muis voor u vervangen. Echter beschikken wij niet meer over hetzelfde model. Er zijn twee muizen waar u uit kan kiezen als vervanging voor uw muis. Namelijk de MX Revolution en de G9 Laser Mouse. Informatie over deze muizen kunt u vinden op de volgende pagina's:
- MX Revolution: http://www.logitech.com/index.cfm/mice_ ... 0&cl=nl,nl
- G9 Laser Mouse: http://www.logitech.com/index.cfm/mice_ ... 3&cl=nl,nl

Er zijn een aantal duidelijke verschillen tussen deze muizen en de G7 Laser Cordless Mouse. Zo is de MX Revolution draadloos en oplaadbaar maar niet geoptimaliseerd voor gaming. De G9 Laser Mouse is in tegenstelling tot de G7 Laser Cordless Mouse niet draadloos maar is wel helemaal gericht op gaming.

Wanneer u graag een draadloze muis heeft en niet specifiek wil gebruiken voor het spelen van spellen, dan is de MX Revolution waarschijnlijk de beste keuze.

Als een een muis zoekt welke specifiek gericht is op het spelen van spellen dan is de G9 Laser Mouse waarschijnlijk de beste keuze voor u.
:/
tw2007
Plus Member
Plus Member

Ik heb op aanraden van een vriend van mij eens de GRID demo gespeeld en vond het echt slecht. Mooie graphics dat wel, maar de controls voelen zo slecht. Het is ook niet mogelijk (toch niet in de demo) om de controller instellingen aan te passen. Zo vond ik het makkelijker rijden met een toetsenbord dan met mijn G25 stuur.

Heb ook eens NFS Prostreet gespeeld en hoewel het iets beter ging dan GRID vond ik het toch niet echt super rijden. Sinds ik Live For Speed speel vind ik maar weinig racespellen nog leuk...
Bates
Plus Member
Plus Member

Ik heb het spel op de PS3 en vind het echt een tof spel !!

Dat jullie allen de besturing slecht vinden ligt volgens mij dus aan het feit dat het de PC versie is. Hier met de draadloze controllers van de PS3 absoluut geen klagen.

Ik ben al Sr.Pro op het netwerk van Playstation :)
Special_K
Premium Member
Premium Member

Ik heb hier ook geen problemen met de PC versie van GRID, met de logitech rumblepad 2 gaat het sturen zeer goed. Je hebt wel een high end PC nodig om het het spel een beetje deftig te kunnen spelen
Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

selder schreef:
Gouden tip, bedankt! Het scrollwieltje van mijn Logitech muis (9 maand oud) weigert sinds enkele dagen dienst. Natuurlijk mijn aankoopticketje niet meer teruggevonden en een mailtje naar Logitech gestuurd:
Hallo,

Ik heb deze muis in november 2007 aangekocht en deze heeft altijd probleemloos gefunctioneerd. Onlangs weigerde het scrollwieltje echter dienst. Batterijen vervangen, andere USB poort proberen, andere PC proberen, niets mocht baten, het probleem bleef. Alle andere functionaliteiten werken, enkel het scrollwieltje 'rolt' niet meer. Als ik het ingedrukt houd, kan ik wel nog door met de muis te bewegen naar boven en beneden scrollen.

Ik heb deze muis in Mediamarkt - City 2 - Brussel aangekocht, maar het aankoopbewijs ben ik jammer genoeg kwijt gespeeld. Mediamarkt weigert dus logischerwijs om het product (dat nog steeds onder garantie is) om te ruilen. Is er een mogelijkheid om deze muis vooralsnog om te ruilen via Logitech zelf?

Met vriendelijke groet,
En hun antwoord:
Geachte heer ,

Uit uw e-mail begrijp ik dat het scrollwiel van de muis niet meer werkt en dat op een andere pc, met nieuwe batterijen hetzelfde probleem zich voordoet.
U geeft aan de muis niet bij de dealer om te kunnen ruilen daar u de aankoopbon niet meer heeft.
Wij kunnen in dat geval de garantie overnemen.
Graag ontvangen we van u uw adresgegevens zodat wij zorg kunnen dragen voor de garantie.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Games”