ik heb de PC van mijn dochter net verhuist naar haar kamen en nu kan ik geen verbinding meer krijgen, bij het opstarten van de PC is en blijft het icoontje van de modem geel, ik werk met XP home.
met de lijn blijkt alles in orde, er is nl. een splitter met daarop een telefoonaansluiting en die werkt. Hoewel ik wist dat het herinstalleren van de modem niet zou helpen heb ik dit toch maar gedaan, zonder resultaat (nu heb ik zelfs geen icoon meer in de systemtray)
Iemand enig idee hoe dit komt eb hoe te verhelpen ?
ADSL Speedtouch Modem blijft geel na verhuis PC
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Welke speedtouch modem is het? Usb, Pci, Home, 510, 330?
Heb je de correcte splitter mee verplaatst naar de nieuwe plaats waar de modem in een telefooncontact wordt gestoken?
Zit er nu nog overal een splitter op het telefooncontact waar een telefoon is aangesloten?
Heb je de modem correct verbonden met de splitter?
Het contact naar waar je het verplaatst hebt is dat nieuw aangelegd? Of is dat een ouder contact? Controleer dat contact, de bekabeling, eventueel of de aftakking correct gebeurd is. Controleer eveneens de bekabeling naar je modem en dergelijke. Minste slecht contact kan problemen geven met synchronisatie. Je werkt toch niet met een opgerolde verlengkabel ofzo?
Ik zou zeggen om te controleren of het aan de aftakking ligt, probeer opnieuw op de oude locatie te synchen..
Ivm je modem-icoontje, ik vermoed dat je nen st(usb) hebt. Gewoon driver correct uninstallen via start > settings > configpanel > software > remove driver...
Daarna driver opnieuw installen, met modem disconnected en eventuele meldingen ivm 'not digitally signed driver' van ms negeren.
In het allerslechtste geval heb je tijdens de verhuis iets fout gedaan, spannings of stroomstoot opgewekt, waardoor de modem het begeven heeft.. maar voor je je op dat fixeert, controleer eerst alle bovenstaande tips.
Heb je de correcte splitter mee verplaatst naar de nieuwe plaats waar de modem in een telefooncontact wordt gestoken?
Zit er nu nog overal een splitter op het telefooncontact waar een telefoon is aangesloten?
Heb je de modem correct verbonden met de splitter?
Het contact naar waar je het verplaatst hebt is dat nieuw aangelegd? Of is dat een ouder contact? Controleer dat contact, de bekabeling, eventueel of de aftakking correct gebeurd is. Controleer eveneens de bekabeling naar je modem en dergelijke. Minste slecht contact kan problemen geven met synchronisatie. Je werkt toch niet met een opgerolde verlengkabel ofzo?
Ik zou zeggen om te controleren of het aan de aftakking ligt, probeer opnieuw op de oude locatie te synchen..
Ivm je modem-icoontje, ik vermoed dat je nen st(usb) hebt. Gewoon driver correct uninstallen via start > settings > configpanel > software > remove driver...
Daarna driver opnieuw installen, met modem disconnected en eventuele meldingen ivm 'not digitally signed driver' van ms negeren.
In het allerslechtste geval heb je tijdens de verhuis iets fout gedaan, spannings of stroomstoot opgewekt, waardoor de modem het begeven heeft.. maar voor je je op dat fixeert, controleer eerst alle bovenstaande tips.
I love it when a plan comes together!
Het is idd de Alcatel USB speedtouch, de groene mossel
Er zat een nieuwe splitter waar de PC nu staat, ik heb nu de splitter weggehaald waar hij vroeger stond. De kabel was inderdaad nogal lang en opgerold, met nog een telefoonaansluiting ertussen in de andere kamer, nogal ingewikkeld voor een vrouwtje hmm tja.. maar 't in orde nu, eens goed alles gecheckt en aangeduwt, waarschijnlijk een slecht contact ergens. Alleen dat icoontje moet ik nog eens fixen later.. heel erg bedankt voor de support Oddity !

- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
No problem
. Always around to help.
Die groene mossels en geen synch is over het algemeen probleempje met de binnenhuisinstallatie... zo'n opgerolde kabel is nooit goed..
.Geeft te veel storing..
Wat betreft die splitters: zorgen dat ze correct staan eh
.

Die groene mossels en geen synch is over het algemeen probleempje met de binnenhuisinstallatie... zo'n opgerolde kabel is nooit goed..

Wat betreft die splitters: zorgen dat ze correct staan eh

I love it when a plan comes together!