kast voor het plaatsen van router,modem + backup voorziening

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

ik ben op zoek naar een kastje om in mn garage al m'n netwerk onderdelen er deftig in onder te brengen alsook een batterij backup.

- kastje : zou m'n wireless router+ een backup batterij + een wireless telefoon station moeten bevatten. (een kast ala die waarin je elek.meter zit met wat onderverdelingen)

-batterij ; moet dienst doen als backup... als de stroom wegvalt dat m'n netwerk componenten daarop nog wat kunnen 'teren'.

alle tips mbt deze twee zaken, links,verkoopspunten etc zijn welkom,
mvg
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Kijk eens bij Conteg. Goed en goedkoop.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heeft een metalen kast geen invloed op het wireless gedeelte ?
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Sniffie schreef:Heeft een metalen kast geen invloed op het wireless gedeelte ?

Je kan je antenne met een verlengkabeltje tot buiten de kast brengen ...
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

een metalen kast lijkt me idd niet erg praktisch,
een "draadje" voor mijn wireless router, wireless telefoon station...
so much for 'wireless' :roll:
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Ook Niko heeft verschillende mini-patches. Je kan dus daar ook even voor kijken (heb hierover zelf een tijd terug een topic gestart op Usebase).

Nu, bij mij hangt er zo'n NIKO minipatch met 12 ethernet-aansluitingen, de adsl-moden, een iomega NAS, en een Linksys Switch. Draadloze toestanden horen nooit in een metalen kast thuis (kooi van fareday).

Ik patch dus mijn modem naar een WIFI-router die in de slaapkamer staat. En vandaar uit keer ik terug naar de patch-kast. En via de switch naar andere netwerk-aansluitpunten. De wifi-router zorgt ook dat ik op de kamer 3 PC's wired in 't netwerk kan hangen.

Misschien goed om weten is dat die kastjes ook voor warmte-issues kunnen zorgen. Ondanks dat het bij mij in het kastje aardig warm is, zijn er geen merkbare problemen.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Blijkbaar zoekt cod2k niet echt een professioneel (19") kastje, maar eerder gewoon een kast om wat losstaande netwerkapparatuur in te steken.
Aangezien ook metaal een no-go is, zou ik er niet teveel geld aan spenderen. Ga eens kijken in een tweedehandswinkel voor een klein houten kastje voor tegen de muur. Uiteraard wel opletten dat je apparatuur kan "ademen".
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

heb net wat docs van Niko gelezen en die zien er zeker deftig uit.
nu even kijken wat zoiets zal kosten...
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

@Seagull: enig idee waar je die dingen kan vinden in onze regio? mag groothandel voor installateurs zijn, dat fixen we wel ;)

Ik was hier toevallig ook naar op zoek en m'n oog was voorlopig op (enkel) dit gevallen:

http://cgi.benl.ebay.be/9HE-Wandverteil ... dZViewItem
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

cod2k schreef:heb net wat docs van Niko gelezen en die zien er zeker deftig uit.
nu even kijken wat zoiets zal kosten...



jaja.... kleinste kastje vananf 150E, een legstuk erin om iets erop te zetten 30E, een patch paneel met een reeks gaten erin 100€, dan moet je er nog de rj11/45 module stukjes erbij kopen voor die gaten te vullen .....

tzal een gewone legplank worden met wat strips voor een habbekrats)
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

cod2k schreef:
cod2k schreef:heb net wat docs van Niko gelezen en die zien er zeker deftig uit.
nu even kijken wat zoiets zal kosten...



jaja.... kleinste kastje vananf 150E, een legstuk erin om iets erop te zetten 30E, een patch paneel met een reeks gaten erin 100€, dan moet je er nog de rj11/45 module stukjes erbij kopen voor die gaten te vullen .....

tzal een gewone legplank worden met wat strips voor een habbekrats)


Tja, je vroeg voorstellen en die krijg je dan hé. Bij mij bleef dit alles dus berperkt tot een kastje van 4U en 1 patchpaneel. Nu, het patch-paneel heeft wel de RJxx modules inbegrepen voor die prijs hoor.

En is dit duur ? Ja, het is best prijzig. Maar bouwen doe ik liefst maar 1 keer en dan koop ik liever direct kwaliteit. En alle IT-materiaal staat toch maar proper weg in een voorlopig nog stoffige garage.
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

"Tja, je vroeg voorstellen en die krijg je dan hé. Bij mij bleef dit alles dus berperkt tot een kastje van 4U en 1 patchpaneel. Nu, het patch-paneel heeft wel de RJxx modules inbegrepen voor die prijs hoor. "

goed dat die er reeds inzitten,
dan nog wat patch cables en thats it .
btw waar heb je het materiaal gaan halen ? ben bij een doe t zelver gaan rondneuzen en niks gevonden.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:@Seagull: enig idee waar je die dingen kan vinden in onze regio? mag groothandel voor installateurs zijn, dat fixen we wel ;)

@Sven,
Ik heb mijn gerief besteld bij Micro Computer Service Center.
Ze hebben een deel op stock o.a. de full racks en de shelves maar de speciallekes moet je bestellen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

MCSC begot :)

Allee dan heb ik na al die jaren er voorbij rijden 's morgens toch eindelijk een reden om daar eens binnen te lopen ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:MCSC begot :)

Allee dan heb ik na al die jaren er voorbij rijden 's morgens toch eindelijk een reden om daar eens binnen te lopen ...

Je krijgt daar goeie service en ze zijn nog vriendelijk ook. Je mag ze mijn groeten doen.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

www.abitana.be en je kunt dan zelfs je televisie signaal over utp laten gaan...of zelfs huiskanalen kreeeren...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”